Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumseerste keer speed

eerste keer speed

26 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
*
**riannuh**Lid
01-01-2024, 00:00
#1
heyhey k had ff een vraagje ik wil
graag een keer speed proberen ma k ben een beetje bang hoe k hierop zal reageren
ik heb namelijk al wel 30 keer geblowd maar ik kan er niet tegen
ik werd egt helemaal gek en k was steeds weer afgeleid enzo en begon van t ene aan het andere te denken en alles ging heel langzaam mischien is wiet gewoon niej egt mij soort drug of kwam het omdat ik zenuw8tig was ofsoow maar k wil nu graag speed proberen ik kan er wel aankomen ensoow ma om t segma ff kort te houden:
hoe was jullie eerste keer speed?
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je typt alsof je jonger dan 18 ben. Als je inderdaad jonger dan 18 bent raad ik je aan om de harddrugs en dus ook speed te laten zitten tot die tijd.. haast is niet nodig.
B
BelgonXLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je na 30 keer nog van een jointje gaat flippen blijf dan maar van harddrugs af. Voert je namelijk noch een stapje verder weg.. :mrgreen: :wave: :stoned:

Oh moest je het toch doen zorg dat je niet teveel in een keer wegsnuift want dan zit je zo een dag of langer wakker als je iets of wat goed spul hebt :sunglasses:
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ofsoow egt ensoow segma
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Haha.^

Speed kan flink para maken,heb ik bij me eerste keer gemerkt toen ik te veel nam.

Dus..
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#6
^ Of als je al een nacht wakker bent geweest :mrgreen:
9
982Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Of je bent idd jonger dan 18, of je hebt adhd/add en in het laatste geval kan speed ontspannend zijn. Wiet werkt dan averechts soms.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#8
BelgonX zei:
Als je na 30 keer nog van een jointje gaat flippen blijf dan maar van harddrugs af. Voert je namelijk noch een stapje verder weg.. :mrgreen: :wave: :stoned:

Oh moest je het toch doen zorg dat je niet teveel in een keer wegsnuift want dan zit je zo een dag of langer wakker als je iets of wat goed spul hebt :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Speed voert je helemaal nergens heen, nog 10 keer zo nergens heen als wiet. Dus je kunt het gewoon doen het heeft geen trip-effect ( zoals wiet een heel klein beetje ).
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zoals ik al zei als dat haar al een beetje gek in haar hoofd maakt,dan kan speed dat ook doen.Als je bij je eerste keer te veel neemt/bijnam (zoals ik) kreeg ik allemaal gekke gedachtes die over niets gingen en niet te beheersen waren.

Naarmate ik ging gebruiken kreeg ik meer controle,en kan nu ook wel lang(er) opblijven met speed zonder para te worden zeg maar.
d
dutch-lycanLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik nam voor de eerste keer speed omdat ik geen geld had voor sos.
was wel chill eigenlijk.

maar zou eerst toch nog maar een tijdje na denken voordat je echt naar de hard drugs wil gaan.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als je zenuwachtig cq. bang bent om drugs te nemen, moet je er gewoon van af blijven. Grote kans namelijk dat je door het onbekende gevoel van de desbetreffende drug in paniek raakt en doorflipt.
Heb het vorige week nog onder mijn eigen ogen zien gebeuren. Een vriendin van me wilde toch eens een keer een beetje speed van mij proberen. Normaal is ze nooit van de drugs e.d., maar ik dacht dat een piepkleinbeetje niet zoveel kwaad kon. Echter, toen ze het gevoel kreeg dat de speed begon te werken, werd ze doodsbang. Ze kreeg een paniekaanval, begon zwaar te hyperventileren en ze dacht dat ze dood ging. Gelukkig was ze met mij - ik heb een hoop drugservaring - en kon ik 'r uiteindelijk weer tot rust krijgen, maar reken maar dat dit helemaal niet leuk voor haar was!
Dat hele paniekerige zat voornamelijk in haar eigen hoofd, ik had haar namelijk echt maar een heeeeel klein beetje gegeven en het is bijna onmogelijk dat de speed dit veroorzaakte. Toen ze weer rustig was, kon ze ook direct daarna gewoon slapen, er was dus nauwelijks sprake van een echt speedgevoel. Maar goed, als je van te voren al in je hoofd hebt dat je bang of zenuwachtig bent, kun je jezelf blijkbaar toch ook al goed gek maken. Als ik haar meer speed had gegeven, was ze waarschijnlijk alleen nog maar veel meer doorgeflipt....
*
**riannuh**Lid
01-01-2024, 00:00
#12
jah heb inderdaad adhd misgien komt daar wel door
K
KimmerdLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hmm , Speed Is Wel leuk enzo
Maar Ik Wordt Alleen Maar Hyper en agressief van..
Is niet zo WOW vind ik zelf , ookal vind ik het ook helemaal niet slecht.. :wink:
P
PhreakingoutLid
01-01-2024, 00:00
#14
Marla Singer zei:
Echter, toen ze het gevoel kreeg dat de speed begon te werken, werd ze doodsbang..
Klik om te vergroten...

Dat is juist het allerlekkerste :grin: , maar ik ken het gevoel. En zeker bij Speed, maar meer nog met XTC. Is dat het je echt kan overvallen, en zeker als het nieuw is voor je. Weet je er echt geen raad mee..
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#15
Phreakingout zei:
Marla Singer zei:
Echter, toen ze het gevoel kreeg dat de speed begon te werken, werd ze doodsbang..
Klik om te vergroten...

Dat is juist het allerlekkerste :grin: , maar ik ken het gevoel. En zeker bij Speed, maar meer nog met XTC. Is dat het je echt kan overvallen, en zeker als het nieuw is voor je. Weet je er echt geen raad mee..
Klik om te vergroten...

Met speed heb ik het nooit op die manier gehad (alleen dat je wel eens tijdelijk even para kunt worden als je per ongeluk toch iets te veel in 1x gesnoven hebt).
Maar van xtc/mdma herken ik het zeker! Een jaar of 11 geleden, in den beginne van mijn drugscarriere, ben ik eens een keer compleet geflipt op een mdmacapsule van 250 mg. Njaaaah, dat was dus toch echt nog een beetje te hoog gegrepen voor zo'n klein meisje van destijds nog maar 16 jaartjes jong. Ik had daarvoor wel al een paar succeservaringen met een xtcpilletje gehad, dus ik sloeg - met dat in mijn achterhoofd - gewoon nietsvermoedend meteen in 1x die capsule achterover. Poeh, dat heb ik geweten zeg, zo'n capsule bleek toch echt wel vele malen sterker dan een gewoon pilletje. Ik was daar totaal niet op voorbereid toen het in begon te werken. Ik ben door een hel gegaan, het voelde echt alsof ik oog in oog met de dood stond...
Mijn eerste keer paddo's was trouwens ook helemaal geen succes! Een hele portie gedroogde Mexicaanse mushrooms voor mij alleen was veel te veel en te sterk. Ben ik dus ook heel erg bad op gegaan. Was in dezelfde periode als die capsule ook, dus dat waren wel even een paar hele wijze lessen voor kleine "Marla". Door die twee ervaringen ben ik vanaf dat moment ook extra voorzichtig geworden met de dosering van drugs die ik inneem. Liever eerst wat te weinig, even afwachten hoe dat valt en dan kan je daarna altijd nog wat extra bijnemen als dat nodig blijkt te zijn. Zeker als het om een drug gaat waar je nog geen ervaring mee hebt!
s
speedkillsLid
01-01-2024, 00:00
#16
klein beetje kan verhelderend werken,
teveel: lost in thoughts, moet jij dus niet hebben??]
wat voor jou teveel is.....weet niemand...
ps. ADHD, komt wel weer uit de lucht vallen,
kans dat jij dat hebt, is wel errug klein hoor.
Is vaak excuus van speedgebruikers, omdat ze merken dat ze beter functioneren op speed, lekker helder en rustig in hoofd enzo.
K
KimmerdLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik had ook vaak dat ik over woorden struikelde..
*
**riannuh**Lid
01-01-2024, 00:00
#18
nee ik heb echt adhd dat is me verteld door psygiaters :mrgreen:
H
Hillbilly bastardLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als je jonger bent dan 18 zou ik nog even wachten met speed, ikzelf ben er aan begonnen toen ik 16 was en door je roekeloosheid op die leeftijd heb je de neiging om veel te veel te nemen op een avond, wat uiteraard leidt tot lang wakker blijven :) . Verder is het allemaal niet goed voor je hoofd en zeker niet op die leeftijd. Wel is speed echt totaal anders als wiet. Ikzelf kan ook niet goed tegen wiet, ik wordt er meestal ook verward, moe, angstig en slechtgezind van. Tegen speed daarentegen kan ik enorm goed tegen, ik heb er zelfs nauwelijks een afkick van. De verwardheid en de angst die je van wiet hebt gaan bij speed waarschijnlijk verdwijnen. Je voelt je bloednuchter, euforisch, klaar voor de wereld aan te kunnen en je geest wordt er relaxed van (alleszins bij mij toch, maar ik heb zogezegd adhd (zoals de hele wereld zogezegd adhd heeft tegenwoordig)). Maar in jou geval zou ik er toch nog een paar jaartjes mee wachten, want buiten die positieve effecten is speed een enorm destructieve drug die je lichaam volledig uitput als je teveel gebruikt.
c
chrzzLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik vind, als je speed en weed moet vergelijken bij het "slecht gaan", weed toch veel erger. Kotsen, misselijk, trillerig en zwak gevoel.. Daarbij is de kans dat je slecht gaat van speed veel kleiner, bij mijzelf dan. Ik weet niet of het bij iedereen zo is.

Zorg gewoon ervoor dat je niet te zenuwachtig bent, denk niet hele tijd "ik ga er slecht van gaan", just go with the flow en geniet ervan. Dan komt het wel in orde :)

En jonger of ouder dan 18, ik vind het niet echt een verschil. Als je zelf vindt dat je er klaar voor bent, ben je er klaar voor. Ik snap niet wat het verschil is tussen mij en iemand wat 2 jaar langer op deze aardbol rondhuppelt. :smoke:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."