Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen

Stoppen

60 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
p
pitbullspikeyLid
01-01-2024, 00:00
#1
re

hey hey iedereen na alles even doorgelezn te hebben en na veel tobben en denken zou ik toch even mijn situatie willen schetsen aan jullie om er even toch tegen iemand erover even te praten.Ik heb dus de leeftijd van 29 en ben op weg naar de 30.Mijn verleden houd niet zoveel in dan gebruiken en crapuul zijn zeg maar.Gelukkig is het een beetje zoals ze zeggen verstand komt met de jaren ma goed ik gebruik al sedert mijn 16 jaar en ben nu al een 3 tal jaar dagelijks gebruiker van de speed.Speed is tot nu toe mijn leven geweest door de speed ben ik van beschaamde jongen uitgegroeid tot een buitenwipper van 110kg.Nu zal je mischien denken hmm niet slecht toch ?? wel ja zo denk ik nu ook eenmaal magoed na vele relaties te hebben gehad en een poging tot huisje tuintje boompje enz ben ik nu terug sedert 2 weken mijn vriendin verloren door de pep.Ik heb mijn dagelijkse snuif ritme opgenomen toen ik zelfstandige was als pizzeria echter begonnen met mijn ex vriendin maar 2 maand later was ze het bos in tarara dus ik stond er aleen voor en het gebruik kwam natuurlijk goed uit want ik moest alles aleen doen en een dag uit 24u was voor mij tekort.Na een nogmaal zovele faling in mijn leven heb ik moeten stoppen met mijn zaak en ben ik geeindigd met een hoop schulden enz echter mijn job als portier/bewakingsagent heb ik gelukkig vlug kunnen hervatten en zit ik tot op heden nog steeds in .Mijn probleem nu echter is en was ook met mijn ex dat ik dus aleen woon en telkens de gedachten heb slapen ??? ja waarom zou ik ?? voor wie??maar jullie weten ook dat een mens moet slapen want anders gaje eraan kapot.Ik durf dit eerlijk bekennen dat ik een haat heb gekregen tot slapen mijn bed staat daar in de kamer maar ik kan mij niet meer herinneren waneer ik er het laatst in geslapen heb.Slapen doe ik waneer het echt moet en dan wel in mijn sofa.Na aandringen van mijn ex heb ik natuurlijk wel pogingen gedaan om te stoppen maar dan het alles of niks systeem waardoor je natuurlijk in een zak valt tot en met en zeker danog als je dan een teef van een vriendin hebt die speciaal op deze eerste dagen wilt naar zee gaan of wandelen enz nu mijn vraag tot jullie is aangezien ik telkens s'nachts werk hoe ik het best zou aanpakken om er redelijk door te geraken?? minderen in hoeveelheid ja ok al goed en wel maar zoals al eerder werd vermeld is het vlug van 1 word 2 enz Zou ik best een paar dagen verlof nemen want zonder geraak ik de nacht niet door en angezien ik zo een 300 kilometer per nacht afleg is het niet zo aan te raden even je oogjes te sluiten geloof mij maar.Ook zit ik nu wat in een deprimoment omdat ik juist verhuisd ben en mijn ex er vandoor is enz ge kent dawel e je denkt aha een nieuwe start jaja maar terug overal herinneringen eraan wie kan mij wat raad geven aub want ik ben echt teneinde raad.Mijn gedachten waren altijd "aleen een relatie kan mij redden" omdat je zo terug wat in het normale systeem kan geraken slapen opstaan eten werken enz wat zijn jullie ervaringen hierin en alvast bedankt voor de raad thx
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Zorg maar dat je de komende dagen geen verplichtingen hebt dan want je gaat wel flink down denk ik :cry:
d
dr. pepperLid
01-01-2024, 00:00
#3
^_^ zei:
Zorg maar dat je de komende dagen geen verplichtingen hebt dan want je gaat wel flink down denk ik :cry:
Klik om te vergroten...



Ik moet vandaag werken :openmouth: :( :angry: :confused: :openmouth:
dat gaat lastig worden....
D
DlineLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik wens je heel veel sterkte !
Het systeem van direct kappen en alles wegpleuren en zorgen dat je niet aan iets kan geraken dat is de beste methode,Je kan speedverslaving niet afbouwen of iedere dag proberen een paar lijntjes minder te nemen,ook het proberen van vandaag wel en morgen niet en overmorgen dan weer wel,kortom om "rustdagen"in te lassen werkt niet,geloof me ik heb dit allemaal geprobeerd,maar die craving,het hunkeren,dat oh zo immens grote verlangen naar een lijntje kan je niet in bedwang houden als je speed in huis hebt liggen.Je denkt steeds ah één klein lijntje maar ,en eentje worden er 2 etc..tot je dag weer lekker chemisch verlopen is.
Ik gebruik nu nog 3 dagen(door mijn extra weekend werk )op 7 ,waar ik tot vorige maand gedurende 4 jaar 7/7 nam en het is fuckin moeilijk,het gaat iedere x wel een stukje beter en er zijn zelfs al dagen geweest dat ik niet eens eraan gedacht heb,wat op zich al een hele prestatie is,ik begin ook steeds meer en meer dingen te doen zonder de speed,maar het is hard,keihard,het is een vieze psychische verslaving waar je niet zomaar byebye tegen kunt zeggen,slaap heb ik niet echt bij moeten halen,wel dagen op de bank liggen en zelfs geen zin hebben om zeg maar iets te halen om te drinken,je een nietsnut voelen zonder,denken dat het je nooit niet zal lukken,niemand willen zien of horen,dat hoort er allemaal bij en daar moeten we door....en uiteindelijk en daar ben ik rotsvast van overtuigd lukt het jou en lukt het mij en al die anderen om die poederdoos voorgoed uit ons leven te bannen.Pas wel op dat je door deze stop geen andere verslaving in de hand werkt(waar ik denk aan alcohol)
Sterkte!! :)
D
DlineLid
01-01-2024, 00:00
#5
hum stevig verhaal..;
lees is mijn topic "morgen stop ik ermee",loopt een beetje gelijk alleen heb ik geen vaste relaties,denk eigenlijk niet dat ik dat zou kunnen,al in mijn vriendschapsrelaties is het moeilijk ,er moet op sommige momenten maar een tik verkeerd gaan of niet volgens mijn gedachte gaan en het zit er voor 200% tegen.Daarom ook dat er velen in een sociaal isolement geraken,omdat ze juist die aanvallen willen vermijden,voor mij is dat toch zo..soit je moet er zelf uitkomen uiteindelijk,maar ik denk niet dat een relatie aangaan om je van de drugs af te houden verstandig is ,de relatie begint vanuit jou oogpunt al volledig verkeerd en is gedoemd tot mislukken als je het enkel en alleen daarvoor zou doen,denk gewoon dat je eerst is voor jezelf alles op een rijtje moet zetten,met jezelf in het reine komen en afkicken van de speed,pas daarna kan je je openstellen voor een relatie!
Sterkte en je mag me altijd pm'en als je is je hart wilt luchten :wave:
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#6
dr.pepper veel sterkte met het stoppen met pep het zal een moeizame lijdensweg zijn maar die zal het waard zijn als je eenmaal het licht aan het eind van de tunnel hebt gevonden
d
dr. pepperLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik vind het echt een mooi verhaal..!!!
Heb respect voor je.. :)
Nou hopen dat 't mij ook zo makkelijk afgaat :(
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
mattskovic zei:
dr.pepper veel sterkte met het stoppen met pep het zal een moeizame lijdensweg zijn maar die zal het waard zijn als je eenmaal het licht aan het eind van de tunnel hebt gevonden
Klik om te vergroten...
Als je dat punt eenmaal bereikt hebt is er geen weg terug denk ik hoor.
B
BUBBLEPUNKLid
01-01-2024, 00:00
#9
Stoppen met speed

Daar kan ik op 1.2.3 een antwoord op geven
Ik heb van 1995 tot en met 1999, 4 jaar lang dagelijks speed genomen - ik vond het opdat moment gewoon de zaligste drugs. Toen in het jaar 1999 kreeg ik een hond, de eesrte maanden dat ik die hond had, snoof ik nog lekker door, maar toen kwamen de verplichtingen, ik moest gaan wandelen met de hond en daar had ik soms geen zin in omdat ik te paranoia was. Ik liet men hond binnen pissen en binnen kakken omdat ik gewoon niet meer buiten durfde te komen van de paranoia, ik kuiste die viezigheid wel op, maar ik kwam niet buiten. M'n hond kwam echt voor mij zitten, zovan allez baazeke gaan we niet wandelen? Waardoor ik heeel emotioneel werd en bedacht, ja m'n schat ik moet met u gaan wandelen. Ik heb al m'n krachten bijeengespaard ik ben met m'n hond gaan wandelen ben terug thuisgekomen, ik heb speed in t wc gekieperd, ben beginnne slapen en ben er nooit nog aan geweest, met de hulp van m'n hond ben ik van de speed afgeraakt, nu paar maand geleden heb ik nog es na 8 jaar, nog es gesnoven, maar ik weet dat het nooit meer dagelijks zal voorvallen, zo es op 'n feestje om goed door te gaan mag nog wel es, maar nooit meer dagelijks.
Van afkick toen heb ik geen last gehad, toen ik duie week heb bijgeslapen, dat nuchter worden van de speed is van een leien dakje gegaan.

MerryMeet&BlessedBe

Bubblepunk :)
p
pitbullspikeyLid
01-01-2024, 00:00
#10
re

Dan heb jij ongelooflijk veel geluk gehad als je daar zo in 123 kan vanaf geraken zelfs al kan je voldoende slapen.Maar wat ik niet echt snap aan je verhaal wat was het dan dat je bent tegengekomen op uw wandeling daje zo ben gekeerd dan?? het inzien van de normale wereld dan of??
B
BUBBLEPUNKLid
01-01-2024, 00:00
#11
Idd dat is ongeloofelijk van m'n eigen, op m'n wandeling is er niets gebeurt - de blik in de ogen van m'n hond vertelde dat ik verkeerd bezig was, ik heb toen alle krachten bijeen geraapt, om te gaan wandelen. Ben thuisgekomen en heel die boel weggesodemiedert. Misschien het inzien dat ik verantwoording had af te leggen tegenover m'n hond ipv van mezelf paranoia te snuiven.
d
deesLid
01-01-2024, 00:00
#12
mooi verhaal, dat is pas een drugshond! :tearsofjoy:
B
BUBBLEPUNKLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gewoon in jezelf geloven en het lukt je wel, en laat me weten wanneer het je aan het pogen bent, we kunnen je alleen steunen en motiverende feedback geven! Da's het belangrijkste, de motivatie dat erachter zit!

Groentjes :wave: Bubblepunk

dr. pepper zei:
ik vind het echt een mooi verhaal..!!!
Heb respect voor je.. :)
Nou hopen dat 't mij ook zo makkelijk afgaat :(
Klik om te vergroten...
M
MindTravelerLid
01-01-2024, 00:00
#14
mattskovic zei:
dr.pepper veel sterkte met het stoppen met pep het zal een moeizame lijdensweg zijn maar die zal het waard zijn als je eenmaal het licht aan het eind van de tunnel hebt gevonden
Klik om te vergroten...

een beetje peptalk (héhé) mag altijd wel maar is dit niet wat overdreven?
relatief gezien valt zoals eerder gezegd 5 gram in de week echt goed mee en hieruit valt ook af te leiden dat dr.peppers' dagelijks gebruik nog best wel jong is. ik heb dit vroeger allemaal ook meegemaakt en zien gebeuren, en ik denk dat voor dr.pepper het moeilijkste gedeelte van het stoppen met speed voorbij is en dat is het toegeven.

hoe gaat het er ondertussen mee dr.pepper? al geminderd/gestopt ondertussen?
D
DjTripsLid
01-01-2024, 00:00
#15
STOPPEN SUCKT EN IS ZWAAR FRUSTREREND EN DEPRIMEREND,

neem het van mij aan

29 dagen clean...
d
deesLid
01-01-2024, 00:00
#16
speedkills zei:
Verruil je speedverslaving voor een andere, gezondere.
Klik om te vergroten...
Wel eens geprobeerd. Is niet gelukt...
d
deesLid
01-01-2024, 00:00
#17
DjTrips zei:
29 dagen clean...
Klik om te vergroten...
wow! hartstikke goed!
s
speedkillsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Verruil je speedverslaving voor een andere, gezondere.
Telkens als je wiilt gebruiken en je trekt het niet meer, ga je hardlopen.
Stel een minimale afstand, ergens een lantaarnpaal, of een straathoek.
Jog die afstand en terug, als moet je 10 keer stoppen, maakt niet uit.
Je maakt dan van jezelf weer es wat stofjes aan (nor-adrenaline, endorinfe, serotonine), je conditie gaat erop vooruit en doordat je jezelf dwingt tot dat hardlopen leer je jezelf om weer een sterke wil te krijgen, waardoor je weer makkelijker ervanaf kan blijven.
Heeft bij mij geholpen :)
Succes he
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Daar neem ik een lijn op.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Bommetje !!!!

:hearteyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."