Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumssociaal?

sociaal?

34 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
9
982Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik wordt niet echt socialer van pep.. ik heb juist vaak dat ik achter de computer kruip of iets maken ofzo..

Komt omdat ik me van binnen altijd zo druk voel met pep
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#2
Maat van me word ook meer anti-sociaal dan sociaal..
Het liefste zit hij de hele dag te gamen of iets dergelijks in zijn eentje..
Hij word sjagrijnig als je hem stoort en blijft het liefste lekker alleen..
Als we hem dan toch zover krijgen om bv mee uit te gaan komt ie uiteindelijk toch los en gaat de hele nacht door..
Ik denk dat hij wel enige vorm van AD(H)D heeft, hij kan zich ook supergoed concentreren, op college een keer een heel werkstuk van ons groepje in een middag afgewerkt met vrij weinig fouten :mrgreen:
L
Lucy In The SkyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zelf wel praatkicks. Maar voel mij in peptalks wel vaak doen alsof.. Ik vind niet dat ik liever wordt van de pep. Wel actiever. Heel ongemeende meelevende gezichten trekken naar je gesprekspartner. Vaak hoor je een tijdje iemand aan en besef ik mij halverwege dat t totaal niet tot me doorgedrongen is. Nuchter zou ik dat vervelend vinden maar op de pep haal ik mijn schouders ervoor op. En als in een gesprek iets anders mijn aandacht trekt (wat natuurlijk onophoudelijk gebeurt..) is het sowieso klaar met het gesprek.
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Na de eerste paar lijnen ben ik erg sociaal, praat veel, maar kan ook nog wel aardig luisteren... al moet ik toegeven dat ik op zo'n moment zo geniaal ben, dat het voor iedereen beter is om naar mij te luisteren :P Het komt ook voor dat ik t gevoel heb samen met iemand in een team te zitten, en dat we dan samen het idee hebben het overal over eens te zijn, en dat gaat vaak in tegen de rest van de groep...........

Maar als ik een uurtje of 12 op de speed ben dan slaat het vaak om en wordt ik juist enorm relaxed, en rustig. Ik heb dan geen gedachtes meer, en het duurt lang om die te formuleren... Vaak raak ik dan een beetje in mezelf gekeerd, omdat ik niet meer mee kan komen met het gesprek, dat gaat dan vaak te snel... Maar erg vind ik het niet, ik voel me dan juist dus suuuuperchill :hearteyes:
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#5
Pepkleppen is zooo heerlijk.. gewoon de hele nacht doorpraten over van alles en nog wat. Is zeer vriendschapbevorderend. Ik vind dat je elkaar na een pepklep veel beter hebt leren kennen. Ik merk ook dat ik sneller waardering ga uiten voor mensen.
M
MarSNELLid
01-01-2024, 00:00
#6
Albino zei:
Ja van speed word ik in iedergeval erg sociaal, om 3 uur snachts mensen zoeken om mee te praten maarja die vond ik toch nooit :P
Klik om te vergroten...

In de drugswave van de jaren 90 vond ik bijna altijd mensen op straat om de avond mee te vervolgen. Maakte dan ook niet uit hoe laat het was, of welke dag van de week het was.

Ik vind het opzich heerlijk om te praten als ik pep op heb, maar heb mezelf aangeleerd ook te luisteren naar anderen(dit kon ik vroeger wat minder). Dit zorgt voor heel prettige gesprekken. Na een tijdje heb ik dan vaak het gevoel dat ik naar huis moet gaan om iets met mijn computer te gaan creeeren(dit kan vanalles zijn, muziek, database'je, website). Daar kan ik dan ook echt zomaar 1,5 dag mee bezig zijn.
s
sillitspatLid
01-01-2024, 00:00
#7
t Leven met dope
wordt soms onkomfortabel
de risiko’s die je neem
je lichaam opoffere
om briljant te zijn
om superman te zijn
en maar lulle die speedfreaks
bekke staan nie stil
je wordt een deel van
andermans vibrasies
je bent met mekaar bezig
op een level van gestoorde gevoelens
gevoelige gestoorden
‘k ben een toerist
in de wereld van mobiele mense.
(Herman Brood, "Zoon van alle moeders", De Bezige Bij, Amsterdam 198:sunglasses:
q
quotethemadravenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Idem: anti sociaal, eerder een gestoord systeemdenken, computer is daarbij ideaal, Visual Basic is als een magisch gebeuren.
Mechanica is plots zo transparant dat ik het kleppendeksel van mijn wagen haal, om in de comingdown te beseffen dat automechaniek een stiel is die ik niet geleerd heb. doh.
Enkel in combi met alcohol of genoeg benzo's op kan het voorkomen dat ik onder de mensen wil zijn.
Maar ik neem naar de meeste hun gevoel ook teveel, bommetje van 0.8 is de gewoonte.
Ben dan eerder agressief dan sociaal.
Mja teveel en te lang gebruikt. Het spul kruipt je in je hoofd en je lichaam en vormt je tot datgeene wat je nooit voor mogelijk achte.
Zit nu terug aan bijna een jaar constant gebruik, na 7 jaren space en 7 jaren clean.
Ik geraak er wss nooit meer vanaf, dus richt je je leven in op die manier.
Yep JUNKIE.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#9
speed kán heel sociaal zijn, maar het kan je ook enorm autistisch maken..
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Speed maakt ontzettend praterig en kan heel leuk en sociaal zijn. Echter: veel speedgebruikers vergeten gewoon te luisteren naar elkaar tijdens zo'n lulkick en willen alleen zelf continue het hoogste woord hebben. Dan krijg je dus hele rare gesprekken waarbij er door een paar mensen tegelijk nonstop langs en door elkaar heen wordt geluld, iedereen raakt ook continue de draad kwijt, het gaat van de hak op de tak en uiteindelijk helemaal nergens meer over. Dit vind ik nou niet echt bepaald sociaal meer het kan zelfs zeer irritant worden!
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re:

jcutter zei:
Op speed praat ik net als iemand met de downsyndroom. .
Klik om te vergroten...
Zonder speed anders ook wel...
e
esth0rLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re:

Lake zei:
Lulkicks van legendarische lengte. :grin:
Klik om te vergroten...

ik op speed zei:
De reden van deze situatie heeft betrekking tot bepaalde punten van een onbekende reden veroorzaakt door een bovennatuurlijke vaagheid en extreme ingevingen.

Carlien, als jij mij 50€ geeft, tief ik je in de gracht!
Klik om te vergroten...
s
strawberry_coladaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik praat veel sneller op speed.
Ik wil niet echt verhalen vertellen met de bedoeling dat de anderen erop reageren,ik heb dan gewoon altijd het gevoel dat ik MOET praten.
Ik spring van de hak op de tak, en als de mensen niet meer kunnen volgen en iets vragen,dan ben ik vreselijk geirriteerd reageer ik enorm giftig.
Ik zou het in geen geval 'sociaal' babbelen noemen.
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#14
Qua communicatie ben je (na het lezen van meerdere posts hier) idd eigelijk helemaal niet sociaal, merk zelf ook dat ik geirriteerd raak als ik naar iemand anders zijn verhaal (die pep op heeft) en dat ik alleen maar zelf aan het woord wel zijn, terwijl mijn verhaal toch veel te gerushd en onduidelijk zijn..
Maar ik merk wel dat je mensen aardiger gaat vinden, mensen die je normaal eigelijk niet aanspreekt wil je best een praatje mee maken en je durft ook idd meer (te zeggen)..
Dus in zekere zin word je wel socialer ja
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Re:

Marla Singer zei:
jcutter zei:
Op speed praat ik net als iemand met de downsyndroom. .
Klik om te vergroten...
Zonder speed anders ook wel...
Klik om te vergroten...
:( :( :( :( :( :(
Dat was zo niet nodig.. :(

:mrgreen:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."