#1
Ik zie op alle 3 de fotos een lekker wijf hoor, heb je geen slechtere fotos van je verslavingstijd ? ![:grin:]()

Graag hoor ik ook van je of je zelf vindt dat je (licht) verslaafd bent aan dit middel en wat dit met je doet als je te ver gaat of er idd verslaafd aan raakt.
[SF] Safiertje zei:Compleet afgezworen. Uit zelfbescherming raak ik t niet meer aan. Ik ben nu 1 1/2 jaar clean en heb nog steeds heel regelmatig enorme cravings naar speed.. Ik droom er nog vaak over, ruik het heel vaak.. De kans dat ik in oude patronen verval als ik t weer zou gebruiken is denk ik iets te groot en dat risico wil ik absoluut niet lopen..
Immo zei:Is dat niet erg uitzichtloos als je het nog wel wilt doen maar je doet het nooit meer? Ik zou me toch wel een beetje ongelukkig voelen als ik nooit meer speed zou mogen gebruiken.
Flaffie zei:[SF] Safiertje zei:Compleet afgezworen. Uit zelfbescherming raak ik t niet meer aan. Ik ben nu 1 1/2 jaar clean en heb nog steeds heel regelmatig enorme cravings naar speed.. Ik droom er nog vaak over, ruik het heel vaak.. De kans dat ik in oude patronen verval als ik t weer zou gebruiken is denk ik iets te groot en dat risico wil ik absoluut niet lopen..
Ik hoop dat je er van af kan blijven!
t zou zonde zijn als je ooit een terugval krijgt.
volgens mij is het dan nog moeilijker om ervan af te blijven.
gebruik je nog wel andere drugs?
[SF] Safiertje zei:Speed is een stuk verslavender dan xtc he?
Ja. Speed is makkelijker om dagelijks te gebruiken, je kunt het vrij easy verbergen voor je omgeving. Als je iedere dag xtc gaat gebruiken ben je vrij snel door je serotonine voorraad heen en heb je niet meer dat love gevoel.. Bij speed heb je ook tolerantie, maar als je maar genoeg snuift merk je nog steeds t zelfde effect.
Richt speed ergere schade aan dan xtc?
Speed en xtc zijn op de korte termijn ongeveer even schadelijk.. Verder hangt t geheel van de mate van je gebruik af.. Ik durf t niet met zekerheid te zeggen, maar ik denk dat speed schadelijker is.
Gaat speed vaker 'fout' dan xtc?
Ja, zie je eerste vraag. Qua cijfers: In Nederland hebben zich in 2004, 954 mensen wegens speed problemen aangemeld bij de verslavingszorg (bron: IVZ). Het aantal aanmeldingen voor speed stijgt erg snel. In 2002 ging het nog om 543 mensen nu om 954. het aantal mensen dat zich wegens XTC problemen aanmeldde bij de verslavingszorg: in 2001 ging dat 225 mensen, in 2004 om 291. (bron: IVZ)
Krijg je van speed dezelfde vervelende bijwerkingen als bij xtc? (zoals; droge mond, witte dooie kop, depressiefjes de dag erna)
Absoluut!!!!
Gaat het slapen gewoon goed zodra de speed is uitgewerkt?
Dat duurt nog wel enige uren vaak.. Tenzij je al heel erg verslaafd bent, dan kun je zelfs prima slapen als je net hebt gesnoven..
Kun je hallucineren van speed?
Niet zo zeer van de speed zelf, maar van vermoeidheid. Speed kan echter wel een speed psychose uitlokken en dat kan oa hallucinaties inhouden..
Heb je met speed dezelfde gevoel van verbondenheid met anderen, of is deze minder/sterker?
Dat verschilt sowieso wel per persoon.. Verbondenheid is er wel, maar niet zo heftig aanwezig als met xtc..
Krijg je van speed een beetje moeite met praten net als wanneer je net iets te veel x op hebt?
Niet kunnen praten is echt t laatste waar je last van hebt.. Tenzij je een paar nachten door hebt gehaald, dan word het lastig.. Maar dan meer in de zin dat je geen idee meer hebt wat je voor onzin uitkraamt..
Is het slechter voor de hersens als je snuift omdat het direct in de hersens aankomt of is dit niet erger als bij mdma? Met xtc verneuk je je maag vooral maar dat heb je met speed niet omdat het daar (als je het goed doet) niet langsgaat.
Speed bereikt niet direct je hersenen, het wordt net als xtc in je bloed opgenomen. Snuiven is uiteraard wel veel slechter voor je neus
Graag hoor ik ook van je of je zelf vindt dat je (licht) verslaafd bent aan dit middel en wat dit met je doet als je te ver gaat of er idd verslaafd aan raakt.
Ik ben 2 jaar verslaafd geweest aan speed, waar van ik het een half jaar echt dagelijks heb gebruikt. Wat het met mij deed was vrij heftig. Ik was een compleet ander persoon.. Ik loog, bedroog, deed mensen heel veel pijn.. En het kon me echt geen fuck schelen. Het enige waar ik nog om gaf was speed. Ik werd nog veel depressiever dan ik al was, ik was 9 kilo afgevallen, heel erg uitgeput, super paranoia en ik was een wandelend lijk...
Screwdriver zei:zitten er wezenlijke verschillen in het effect of is het alleen de duur die verschilt?
Marla Singer zei:Screwdriver zei:zitten er wezenlijke verschillen in het effect of is het alleen de duur die verschilt?
Ik heb mijn post hiervoor even aangepast, het antwoord op jouw vraag staat er in.
Screwdriver zei:Safire;
ik ben benieuwd hoevaak je gemiddeld eigenlijk gebruikte tijdens je speedverslaving?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."