Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed en normaal eten

Speed en normaal eten

33 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Waarom moet je per se iets doen/gebruiken/misbruiken om gelukkig te zijn? Je kunt stoppen met zoeken naar iets waardoor je gelukkig kunt zijn en accepteren dat je altijd gelukkig 'kunt' zijn, wat je ook doet.
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#2
Intresante ontwikkeling. Nogal onverwacht.

Loop nu zelf 4 jaar broodnuchter rond en loop ook al een paar jaar mee.
Ben ik nu ziels gelukkig? Nee niet bepaald.
Ben er wel van overtuigt dat ik stukken minder gelukkig zou wezen, als ik mezelf nog steeds zou zien als iemand die elke keer maar spijt heeft van zijn eigen gedrag.

Ben niet in en in verlieft en ik heb ook geen kinderen waar ik voor leef.
Ik stort me al een paar jaar volledig op snowboarden en sinds kort Kitesurf ik.
Zo is het niet constand, maar er zijn momenten dat dat me echt in en in gelukkig maakt.
Ik krijg daar ook vaak het gevoel van dat ik echt wat goeds gepresteert heb. (voor mezelf)
Ik game ook regelmatig en dat vindt ik ook leuk, maar dat prestatie-gevoel heb ik dan juist tegenovergestelt. (wordt ik niet bepaalt gelukkiger van)

Ik zie het altijd zo, dat zo gauw ik vader zou worden, ik dan al mijn wensen t.a.v. geluk in het leven aan de kant moet zetten.
Dan zouden mijn wensen ondergeschikt zijn, aan mijn verrandwoordelijkheid om het leven van dat kind zo gelukkig mogelijk te maken.
Tot het zover is, probeer ik blij te zijn met het feit, dat ik in principe met me leven kan doen waar ik zin in heb.

Dat zou eigenlijk ook genoeg moeten zijn.
In vergelijking met de rest van de wereld en met mensen 30, 40, of 100 jaar geleden ben ik verschrikkelijk gelukkig.
Ik ben ontevreden, maar of dat terecht is?
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je ontevreden bent, zit je blijkbaar met het idee dat er 'iets' anders moet / zou moeten zijn. Er moet iets gebeuren of veranderen voor je gevoel, voordat je tevreden kunt zijn. Verander dan iets of accepteer de situatie zoals die is.

Waarschijnlijk is je ontevredenheid niet terecht (zoals je zelf al voorstelt) en komt dit slechts voort uit gedachten/vergelijkingen met een ideaalbeeld, een "dan is het pas echt goed idee".


Wat een rare gedachten trouwens, jij zegt dus eigenlijk dat je jouw geluk aan de kant moet zetten om je kind zijn leven zo gelukkig mogelijk te kunnen maken. Ik denk dat gewoon tegelijk kan hoor, of jouw idee van geluk is heel vreemd. :)
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#4
DonnieDark0 zei:
Waarschijnlijk is je ontevredenheid niet terecht (zoals je zelf al voorstelt) en komt dit slechts voort uit gedachten/vergelijkingen met een ideaalbeeld, een "dan is het pas echt goed idee".
Klik om te vergroten...

The grass is always greener on the other side.

Wat een rare gedachten trouwens, jij zegt dus eigenlijk dat je jouw geluk aan de kant moet zetten om je kind zijn leven zo gelukkig mogelijk te kunnen maken. Ik denk dat gewoon tegelijk kan hoor, of jouw idee van geluk is heel vreemd.
Klik om te vergroten...

Ik bedoel te zeggen dat "normale" ouders zonder klagen hun dromen aan de kant zetten, omdat de zorg voor hun kind belangerijker is. (beetje ongelukkig geformuleert wellicht)
Persoonlijk geluk hoeft dan niet aan de kant te worden gezet, maar mocht het wel nodig zijn dan accepteert een goede ouder dat.
Ik mag van geluk spreken, dat ik kan dromen wat ik wil.

De bottom-line van mijn post was een soort van antwoord geven op de altamiro's vraag, wat andere mensen zo happy houd.
En zijn zoektocht naar een tijdverdrijf, waarvan hij het gevoel kan hebben dat hij goed bezig is.
Ik durf te betwijfelen dat andere "gewone" mensen zo happy zijn.
De meeste doen wel erg happy, dat zeker.

Zelf noemde ik 2 dingen die mij happy maken.
Ik heb er nog wel meer, maar ook niet overdreven veel.
Ik vraag me regelmatig af of meer nodig en realistisch is.
Er bestaat natuurlijk niet zoiets als teveel geluk, maar waneer is het te weinig?

Ik heb het idee dat we onze verwachtingen t.a.v. geluk vaak erg hoog leggen.
Ik vermoed dat het komt omdat mensen tegenwoordig vanaf hun 3rde jaar, via de TV overspoeld worden met een geluks-ideaal waar niet aan te voldoen valt.
Ben vaak na een drama of realistische film vrij opgelucht.
"Zie je wel, het licht niet alleen aan mij. De wereld is ook vaak gewoon heel kut, of saai, of vreemd"
99% van wat je op TV ziet is echter niet realistisch maar juist verschrikkelijk utopisch.
De hoofdpersoon wordt nooit ziek, gaat nooit dood en aan het eind loopt het gelukkig toch nog goed af.
Iedereen glimlacht, is beleeft en vriendelijk en er is altijd wel reden voor een spontaan aplaus ,of een zaal vol lachende mensen.

Het is dus niet vreemd dat veel van ons costant op zoek zijn naar het ultieme geluk.
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeker in de tijd dat ik speed, coke en XTC nam, was dat wat ik tegen mezelf zij.
"Ik ben nu gelukkig en dat is het enige wat belangerijk is"
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#6
martin van nu zei:
Ik heb het idee dat we onze verwachtingen t.a.v. geluk vaak erg hoog leggen.
Ik vermoed dat het komt omdat mensen tegenwoordig vanaf hun 3rde jaar, via de TV overspoeld worden met een geluks-ideaal waar niet aan te voldoen valt.

Het is dus niet vreemd dat veel van ons costant op zoek zijn naar het ultieme geluk.
Klik om te vergroten...

Ben ik zeker met je eens, de meeste mensen hebben een verschrikkelijke hoge eis voor geluk.
Een grote oorzaak van niet gelukkig zijn is ook het hebben van hoge verwachtingen. Als je hoge verwachtingen hebt kan het in het beste geval daaraan voldoen, maar in de meeste gevallen is het iets minder of wat helemaal erg is als je hoge verwachtingen hebt... het valt tegen.
Beter is gewoon uitgaan van niets, dan valt het altijd mee :grin:

Ik weet niet meer wie dit zei maar het is wel passend: "Pessimistisch zijn is makkelijk, of je hebt gelijk of het valt mee."

Ik vind mijzelf eigenlijk zeer gelukkig, ik ben ook nooit chagrijnig. (gelukkig zijn betekent natuurlijk niet dat je altijd met een grote glimlach op je hoofd loopt.) Natuurlijk is iedereen wel eens minder happy, maar dat hoeft niet direct kut, ongelukkig of ontevreden te zijn.
a
altamiroLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kut joh, tis nu avond en k ben er allemaal niet zo zeker meer van. Twijfel alleen maar. Doe ik het voor het pleziertje en is het er goed bij .. Of ben ik mezelf aan het verkloten en lekker een asociaal leven in te duiken.

Bleeeeeh, twijfelen is zo fuckin irritant, als ik het zelf niet zo belangrijk vond was ik er al dagen mee opgehouden, gezeik met jezelf de hele tijd.



Dus ja, genieten met wat je nu hebt, of doorzoeken, doorgaan op weg naar? Weet het zelf nu echt niet, zal morgenochtend wel weer anders zijn -_-'
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Twijfelen doe je alleen over de beslissing die je al hebt genomen.

Als te tevreden bent hoe je op dit moment leeft is er toch niet aan de hand.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik vrat vroeger echt bijna niks tijdens mijn pepperiodes en heb daar uiteindelijk dan ook echt wel de (negatieve) lichamelijke gevolgen van ondervonden... :kots:

Tegenwoordig pak ik dat heel anders aan. Ik eet nog steeds minder wanneer ik pep op heb, maar probeer er goed op te letten dat het iig niet minder vaak is. Alleen de porties zijn wat kleiner, maar ook al voelt het alsof ik niks door mijn strot kan krijgen, ik dwing mezelf dan gewoon om toch wat naar binnen te krijgen. De kater wordt er zooo veel minder van en ik blijf er ook gewoon veel gezonder/mooier uit zien. Het is echt zo belangrijk om tijdens speedgebruik GEEN maaltijden over te slaan!!!
Z
ZenzieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vis gaat wel goed binnen op speed :wink:
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben geen junk,

Beetje rare post, zaagmans :wave:
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kwark is echt de shit tijdens speed. Het zit boordevol eiwitten (gaat spierverlies tegen), vitamines en calcium (zorgt er voor dat er minder spanning op je spieren komt te staan). Je kan het beste kwark nemen waar veel (ongezonde) suikers in zitten. Je leverenzymen (CYP2D6) hebben glucose nodig om toxische stoffen zoals amfetamine, maar ook alcohol, onschadelijk te maken.
Bovendien is t makkelijk om grote hoeveelheden naar binnen te kanen. :grin:
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#13
Al wil je gezonde suikers, kijk dan eens bij die plek in de supermarkt waar ze al die zonatura, biologische en diabeten producten verkopen.
Bij de AH kun je daar ook kilo zakken druiven-suiker vinden. (dextro enegy, maar dan in poedervorm)
Kost weinig!

Ik wil (kan) geen ellenlang verhaal houden over goede en slechte suikers, maar als je veel sport of je lichaam heeft om een andere reden meer suikers nodig, dan is druivensuiker tig keer beter als normale suiker.

Als ik het niet mis heb kan 1 (!!!) biertje ook veel goed doen na een feest.
Der zit bijna nergens meer snelle suikers in dan in bier (alleen casave chips geloof ik)
Die worden razend snel door je lichaam opgenomen. (vandaar de bierbuik)

Google anders eens naar snelle en langzame koolhydraten.
Ik zelf stond van die verschillen best wel te kijken en verbaaste me er over dat dit mij nooit vertelt was.
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heb het net zelf ook weer ff gekocht, dextrose.
Ik doe het door mijn eten of drinken, maar een bommetje werkt net zo goed. :)
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#15
Die dextrose van de zonnatura koop ik ook altijd. T schijnt dat bij heel veel andere drugs en alcohol suiker ook handig is omdat het de werking van je lever ondersteund. Na een avondje zuipen kan je het beste een paar suikerklontjes nemen en flink wat water. Zo kan de lever je bloed ontgiften.
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#16
zaagmans had het tegen TS.
n
neenaLid
01-01-2024, 00:00
#17
bananenmilkshakes!!!!
of smoothies met fruit en yoghurt.
en soep met pasta of noedels.

misschien niet de meest gevarieerde maaltijden qua voedingsstoffen,
maar tijdens periodes van speedgebruik krijg ikzelf wel meer groenten en fruit binnen dan anders :)
M
MarSNELLid
01-01-2024, 00:00
#18
In mijn beleving zijn alleen de eerste 2 hapjes moeilijk. Daarna kan ik gewoon eten.
z
zaagmansLid
01-01-2024, 00:00
#19
Geweldig bezig! NOT! Je weet zeker niet dat de meeste junks niet doodgaan aan een overdosis, maar aan slechte verzorging. Daar helpen die vezeldrankjes echt niet tegen.
a
altamiroLid
01-01-2024, 00:00
#20
Goedenavond mensen!

Ik heb een lange tijd wel es een dagje speed gebruikt, waarna ik 3 weken er niet naar omkeek. De laatste tijd kan ik door mijn verbeterde sociale situatie langer in de juiste setting speed gebruiken, waardoor ik nu ongeveer 4 dagen achter elkaar speed gebruik als ik het gebruik.

Aangezien ik nu meerdere dagen achter elkaar gebruik als ik gebruik let ik nu veel beter op mijn leefstijl, wil mijn lichaam niet extra belasten dan nodig is, en ik merk dat ik er vele vele vele malen meer van geniet als mijn lichaam goed voorzien is. Het slapen was bij mij een questie van de knop omzetten, gaan liggen en er intens van genieten. Zo pak ik elke dag 4 tot 5 uur slaap. Het eten daarentegen lukt me echt niet, krijg het meeste gewoon niet door mijn keel (Probeer het altijd).

Als noodoplossing drink ik nu veel goedemorgen en vezeldrankjes met meuk erdoor waardoor je niet aan de dunne gaat en de wc niet elke keer hoeft schoon te maken. Fruit bevalt me ook verdomt goed, lekker fris enzo.

Maarja, denk dat het wel gezond is om ook wat vast voedsel etc binnen te krijgen, al zal je 4 dagen zonder natuurlijk niet dood gaan.

Heeft iemand in dit forum hier ervaring mee en de oplossing gevonden? Vind mijn tijdelijke oplossing wel strak, maar wil doorzoeken naar een betere als het even kan. Thanks alvast voor de replies en info, appreciated.



Btw, het is niet nodig me te vertellen dat langer gebruik een stuk verslavender is aangezien je de downer uitsteld dmv pep. Ik ben me goed bewust van de dingen die ik doe, maak alle beslissingen als ik nuchter ben (vanaf 3 weken na de laatste keer in mijn geval) en trek een goed plan. Srry voor de wall of txt, je kent het wel ..

Fijne carnaval .. Voor de liefhebbers :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."