DonnieDark0 zei:
Waarschijnlijk is je ontevredenheid niet terecht (zoals je zelf al voorstelt) en komt dit slechts voort uit gedachten/vergelijkingen met een ideaalbeeld, een "dan is het pas echt goed idee".
The grass is always greener on the other side.
Wat een rare gedachten trouwens, jij zegt dus eigenlijk dat je jouw geluk aan de kant moet zetten om je kind zijn leven zo gelukkig mogelijk te kunnen maken. Ik denk dat gewoon tegelijk kan hoor, of jouw idee van geluk is heel vreemd.
Ik bedoel te zeggen dat "normale" ouders zonder klagen hun dromen aan de kant zetten, omdat de zorg voor hun kind belangerijker is. (beetje ongelukkig geformuleert wellicht)
Persoonlijk geluk hoeft dan niet aan de kant te worden gezet, maar mocht het wel nodig zijn dan accepteert een goede ouder dat.
Ik mag van geluk spreken, dat ik kan dromen wat ik wil.
De bottom-line van mijn post was een soort van antwoord geven op de altamiro's vraag, wat andere mensen zo happy houd.
En zijn zoektocht naar een tijdverdrijf, waarvan hij het gevoel kan hebben dat hij goed bezig is.
Ik durf te betwijfelen dat andere "gewone" mensen zo happy zijn.
De meeste doen wel erg happy, dat zeker.
Zelf noemde ik 2 dingen die mij happy maken.
Ik heb er nog wel meer, maar ook niet overdreven veel.
Ik vraag me regelmatig af of meer nodig en realistisch is.
Er bestaat natuurlijk niet zoiets als teveel geluk, maar waneer is het te weinig?
Ik heb het idee dat we onze verwachtingen t.a.v. geluk vaak erg hoog leggen.
Ik vermoed dat het komt omdat mensen tegenwoordig vanaf hun 3rde jaar, via de TV overspoeld worden met een geluks-ideaal waar niet aan te voldoen valt.
Ben vaak na een drama of realistische film vrij opgelucht.
"Zie je wel, het licht niet alleen aan mij. De wereld is ook vaak gewoon heel kut, of saai, of vreemd"
99% van wat je op TV ziet is echter niet realistisch maar juist verschrikkelijk utopisch.
De hoofdpersoon wordt nooit ziek, gaat nooit dood en aan het eind loopt het gelukkig toch nog goed af.
Iedereen glimlacht, is beleeft en vriendelijk en er is altijd wel reden voor een spontaan aplaus ,of een zaal vol lachende mensen.
Het is dus niet vreemd dat veel van ons costant op zoek zijn naar het ultieme geluk.