#1
martin van nu zei:Ik heb het idee dat we onze verwachtingen t.a.v. geluk vaak erg hoog leggen.
Ik vermoed dat het komt omdat mensen tegenwoordig vanaf hun 3rde jaar, via de TV overspoeld worden met een geluks-ideaal waar niet aan te voldoen valt.
Het is dus niet vreemd dat veel van ons costant op zoek zijn naar het ultieme geluk.
Ben ik zeker met je eens, de meeste mensen hebben een verschrikkelijke hoge eis voor geluk.
Een grote oorzaak van niet gelukkig zijn is ook het hebben van hoge verwachtingen. Als je hoge verwachtingen hebt kan het in het beste geval daaraan voldoen, maar in de meeste gevallen is het iets minder of wat helemaal erg is als je hoge verwachtingen hebt... het valt tegen.
Beter is gewoon uitgaan van niets, dan valt het altijd mee
Ik weet niet meer wie dit zei maar het is wel passend: "Pessimistisch zijn is makkelijk, of je hebt gelijk of het valt mee."
Ik vind mijzelf eigenlijk zeer gelukkig, ik ben ook nooit chagrijnig. (gelukkig zijn betekent natuurlijk niet dat je altijd met een grote glimlach op je hoofd loopt.) Natuurlijk is iedereen wel eens minder happy, maar dat hoeft niet direct kut, ongelukkig of ontevreden te zijn.
