Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed en normaal eten

Speed en normaal eten

33 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
martin van nu zei:
Ik heb het idee dat we onze verwachtingen t.a.v. geluk vaak erg hoog leggen.
Ik vermoed dat het komt omdat mensen tegenwoordig vanaf hun 3rde jaar, via de TV overspoeld worden met een geluks-ideaal waar niet aan te voldoen valt.

Het is dus niet vreemd dat veel van ons costant op zoek zijn naar het ultieme geluk.
Klik om te vergroten...

Ben ik zeker met je eens, de meeste mensen hebben een verschrikkelijke hoge eis voor geluk.
Een grote oorzaak van niet gelukkig zijn is ook het hebben van hoge verwachtingen. Als je hoge verwachtingen hebt kan het in het beste geval daaraan voldoen, maar in de meeste gevallen is het iets minder of wat helemaal erg is als je hoge verwachtingen hebt... het valt tegen.
Beter is gewoon uitgaan van niets, dan valt het altijd mee :grin:

Ik weet niet meer wie dit zei maar het is wel passend: "Pessimistisch zijn is makkelijk, of je hebt gelijk of het valt mee."

Ik vind mijzelf eigenlijk zeer gelukkig, ik ben ook nooit chagrijnig. (gelukkig zijn betekent natuurlijk niet dat je altijd met een grote glimlach op je hoofd loopt.) Natuurlijk is iedereen wel eens minder happy, maar dat hoeft niet direct kut, ongelukkig of ontevreden te zijn.
a
altamiroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kut joh, tis nu avond en k ben er allemaal niet zo zeker meer van. Twijfel alleen maar. Doe ik het voor het pleziertje en is het er goed bij .. Of ben ik mezelf aan het verkloten en lekker een asociaal leven in te duiken.

Bleeeeeh, twijfelen is zo fuckin irritant, als ik het zelf niet zo belangrijk vond was ik er al dagen mee opgehouden, gezeik met jezelf de hele tijd.



Dus ja, genieten met wat je nu hebt, of doorzoeken, doorgaan op weg naar? Weet het zelf nu echt niet, zal morgenochtend wel weer anders zijn -_-'
M
MarSNELLid
01-01-2024, 00:00
#3
In mijn beleving zijn alleen de eerste 2 hapjes moeilijk. Daarna kan ik gewoon eten.
z
zaagmansLid
01-01-2024, 00:00
#4
Geweldig bezig! NOT! Je weet zeker niet dat de meeste junks niet doodgaan aan een overdosis, maar aan slechte verzorging. Daar helpen die vezeldrankjes echt niet tegen.
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Twijfelen doe je alleen over de beslissing die je al hebt genomen.

Als te tevreden bent hoe je op dit moment leeft is er toch niet aan de hand.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vrat vroeger echt bijna niks tijdens mijn pepperiodes en heb daar uiteindelijk dan ook echt wel de (negatieve) lichamelijke gevolgen van ondervonden... :kots:

Tegenwoordig pak ik dat heel anders aan. Ik eet nog steeds minder wanneer ik pep op heb, maar probeer er goed op te letten dat het iig niet minder vaak is. Alleen de porties zijn wat kleiner, maar ook al voelt het alsof ik niks door mijn strot kan krijgen, ik dwing mezelf dan gewoon om toch wat naar binnen te krijgen. De kater wordt er zooo veel minder van en ik blijf er ook gewoon veel gezonder/mooier uit zien. Het is echt zo belangrijk om tijdens speedgebruik GEEN maaltijden over te slaan!!!
Z
ZenzieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vis gaat wel goed binnen op speed :wink:
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben geen junk,

Beetje rare post, zaagmans :wave:
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kwark is echt de shit tijdens speed. Het zit boordevol eiwitten (gaat spierverlies tegen), vitamines en calcium (zorgt er voor dat er minder spanning op je spieren komt te staan). Je kan het beste kwark nemen waar veel (ongezonde) suikers in zitten. Je leverenzymen (CYP2D6) hebben glucose nodig om toxische stoffen zoals amfetamine, maar ook alcohol, onschadelijk te maken.
Bovendien is t makkelijk om grote hoeveelheden naar binnen te kanen. :grin:
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#10
Al wil je gezonde suikers, kijk dan eens bij die plek in de supermarkt waar ze al die zonatura, biologische en diabeten producten verkopen.
Bij de AH kun je daar ook kilo zakken druiven-suiker vinden. (dextro enegy, maar dan in poedervorm)
Kost weinig!

Ik wil (kan) geen ellenlang verhaal houden over goede en slechte suikers, maar als je veel sport of je lichaam heeft om een andere reden meer suikers nodig, dan is druivensuiker tig keer beter als normale suiker.

Als ik het niet mis heb kan 1 (!!!) biertje ook veel goed doen na een feest.
Der zit bijna nergens meer snelle suikers in dan in bier (alleen casave chips geloof ik)
Die worden razend snel door je lichaam opgenomen. (vandaar de bierbuik)

Google anders eens naar snelle en langzame koolhydraten.
Ik zelf stond van die verschillen best wel te kijken en verbaaste me er over dat dit mij nooit vertelt was.
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heb het net zelf ook weer ff gekocht, dextrose.
Ik doe het door mijn eten of drinken, maar een bommetje werkt net zo goed. :)
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#12
Die dextrose van de zonnatura koop ik ook altijd. T schijnt dat bij heel veel andere drugs en alcohol suiker ook handig is omdat het de werking van je lever ondersteund. Na een avondje zuipen kan je het beste een paar suikerklontjes nemen en flink wat water. Zo kan de lever je bloed ontgiften.
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#13
zaagmans had het tegen TS.
n
neenaLid
01-01-2024, 00:00
#14
bananenmilkshakes!!!!
of smoothies met fruit en yoghurt.
en soep met pasta of noedels.

misschien niet de meest gevarieerde maaltijden qua voedingsstoffen,
maar tijdens periodes van speedgebruik krijg ikzelf wel meer groenten en fruit binnen dan anders :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."