Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbekeken

bekeken

49 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Drientje zei:
Ik heb me vroeger wel eens druk gemaakt over wat anderen van me dachten, nu heb ik dat niet meer. Ik ben volwassen, heb mijn eigen leven, twee benen om op te staan en geld om op te maken. Who the fuck geeft er iets om iemand die af en toe drugs gebruikt zolang je je verplichtingen na komt, op tijd bent bij je baas en vol overgave je werk doet kan er niemand zeiken toch?

Peppara... Ik pis erop! :rock: :rockband:
Klik om te vergroten...
Het gaat er niet om dat mensen je verdenken van drugsgebruik en daarop zouden kunnen veroordelen. Het is een irreële angst vergelijkbaar met het monster onder de trap die er nog steeds voor zorgt dat ik de laatste paar treden naar boven iets sneller neem dan de rest. Ik weet wel dat er niks zit, maar toch krijg ik een onheilspellend gevoel en kan ik zn adem in mn nek bijna voelen.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
ExceptionalInsight zei:
Drientje zei:
Ik heb me vroeger wel eens druk gemaakt over wat anderen van me dachten, nu heb ik dat niet meer. Ik ben volwassen, heb mijn eigen leven, twee benen om op te staan en geld om op te maken. Who the fuck geeft er iets om iemand die af en toe drugs gebruikt zolang je je verplichtingen na komt, op tijd bent bij je baas en vol overgave je werk doet kan er niemand zeiken toch?

Peppara... Ik pis erop! :rock: :rockband:
Klik om te vergroten...
Het gaat er niet om dat mensen je verdenken van drugsgebruik en daarop zouden kunnen veroordelen. Het is een irreële angst vergelijkbaar met het monster onder de trap die er nog steeds voor zorgt dat ik de laatste paar treden naar boven iets sneller neem dan de rest. Ik weet wel dat er niks zit, maar toch krijg ik een onheilspellend gevoel en kan ik zn adem in mn nek bijna voelen.
Klik om te vergroten...
Ik herken dat wel, ik heb het met "het" onder het bed. Mijn zus heeft me als kind heel bang gemaakt en Stephen King doet er af en toe ook wel een schepje bovenop.

Ik dacht dat het over het idee van anderen ging dat je drugs had gebruikt, niet persé over irrationele angst in het algemeen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hm ja, dat ligt misschien aan de manier waarop je het ervaart I guess. Peppara is voor mij inderdaad irrationeel, een vorm van 'angst' voor iets dat er niet is.

Ik moet wel toegeven dat de angst voor het monster reëler is dan peppara. Adrenaline stroomt door mn lijf wanneer ik het gevoel krijg dat hij zn klauwen tussen de treden steekt en me bij mn enkels grijpt. Maar vergeet maar dat ik dat zei, het doet mn credibility geen goed.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
ExceptionalInsight zei:
dat hij zn klauwen tussen de treden steekt en me bij mn enkels grijpt.
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy: Mijn ouders hebben een open trap en ik had nog al eens de neiging om de persoon die van de trap af kwam bij de enkels te grijpen als grapje. Blijkbaar moet ik dat bij jou niet doen, je zou een hart verlamming kunnen krijgen, of je vermoordt me...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Drientje zei:
:tearsofjoy: Mijn ouders hebben een open trap en ik had nog al eens de neiging om de persoon die van de trap af kwam bij de enkels te grijpen als grapje. Blijkbaar moet ik dat bij jou niet doen, je zou een hart verlamming kunnen krijgen, of je vermoordt me...
Klik om te vergroten...
Fijne grapjes zijn dat. Ik weet ook niet waar het vandaan komt, het is er al zo lang ik me kan herinneren en het is ook niet elke keer als ik de trap op ga, maar wel vaker dan gezond kan zijn. En open treden ja, anders passen die klauwen er zo moeilijk tussen hè (:
A
AzraëlLid
01-01-2024, 00:00
#6
gamerboy007 zei:
Jah ik herken dit, maar dan niet met men ouders, maar op een fuif/feest voel ik me bekeken en weet ik met mezelf ook geen blijf :)
Klik om te vergroten...

O man ik had het gisteren weer... spul begon zeker wa uit te werken en ik ging zitten en moest al redelijk wat bekken trekken.. Iedere keer als ik opkeek, denk ik dat iedereen zit te kijken en te lachen met m'n scheve bek... en als je dan kijkt naar iemand, kijkt die terug en dan kijk je snel even weg.. ofwel kijk ik zo heel de tijd nr m'n GSM... Ik word er echt angstig van, durf niet naar mensen te kijken... er is ook ergens een schaamtegevoel dat je drugs hebt gebruikt enz... hebben jullie dat ook?
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je echt angstig wordt tijdens de uitwerking, in die mate dat je geen mensen meer durft te bekijken, zijn er twee oplossingen.

1. zoek een rustig/eenzaam plekje waar je je veilig voelt en waar er geen drukte is
2. stop ermee :wave:
J
JunkXLLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja, dat is wel een lekkere mind-fuck. Ik vraag me dat ook wel eens af of ik bekeken word. En soms word ik inderdaad geheel terecht bekeken. Dat ik zo scheef ben dat de spichten om me oren vliegen. Maar ook vaak genoeg loop ik door de stad ofzo lekker wazig te wazen. En dan denk ik wel dat mensen kijken en het zien. Maar die lette daar helemaal niet op joh! Het is vooral omdat je je zo bekeken voelt dat mensen gaan kijken. :P
F
FlunitrazespeedLid
01-01-2024, 00:00
#9
goh ik herken het maar al te goed..ik had het ook fel toen ik nog niet zo lang bezig was met speed en nog niet dagelijks + gedoseerd gebruikte
Ik denk dat je momenteel ergens in een tussenfase zit (tussen 1x op een feest en functioneel gebruik) en dat je toch eens moet nadenken of je niet te veel ineens neemt als je gebruikt en wat je nu eigenlijk wilt met de pep...
hiermee bedoel ik dat je voor jezelf moet beslissen hoe vaak (of ook helemaal niet meer) je het per week nog gaat doen..want dat gevoel van ongemak wijst erop dat je echt onzeker bent en je hebt wat meer geestelijke rust nodig hoor..

ik moet er niet meer over nadenken wanneer of hoeveel ik moet nemen en sinds ik een soort routine derin heb, heb ik geen last meer van die starende blikken..
Wat niet wil zeggen dat ik je aanraad om vaker speed te nemen, dat beslist iedereen voor zichzelf..
Maar neem gewoon voor jezelf besluiten, dat heldert veel op in je hoofd en dan weet je wat je deraan hebt..

ok dit was wel een erg psychologisch hulpboek-achtige post... :grin: maar het zet je gedachten misschien eens op iets anders :)
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik heb het alleen als ik echt een zware drugskop heb meestal na een nachtje of meerdere nachtjes, maar meer omdat ik mezelf schaam met zo een drugskop, iedereen ziet er het liefst altijd goed uit toch. daar kan ik het wel mee vergelijken net als waneer je heel ijdel bent en dan per ongeluk zonder je te hebben opgemaakt de deur uit lopen naar de supermarkt dan voel ik me net zo, ik ben niet zo super ijdel maar zonder gedouched te hebben en mn haar te hebben gedaan ga ik de deur niet uit:P

@Flunitrazespeed

je kunt uit je tekst concluderen dat je elke dag speed neemt, als een soort medicijn (gedoseerd en met regelmaat) hoelang doe je dat al, hoe veel neem je per dag, wat berijk je er voor jezelf mee, sinds waneer doe je dat en verloopt het gewoon positief?

alvast bedankt

Peace**

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."