Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeen energie kick (meer)?

Geen energie kick (meer)?

21 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een verandering in je normale patroon? Nieuwe medicijnen?
p
paraobiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ben nu wel redelijk bekend met speed en XTC.

Heb ongeveer 3 jaar XTC gebruikt op festivals etc, altijd energie kick etc..
Nu gebruik ik de laatste tijd, ongeveer een jaartje, speed. Snuiven en bommetjes, maar de laatste tijd vooral snuiven.

Meestal zit er een periode van 2/3 weken tussen. Laatst 2 maanden ff niks gehad, om te kijken of 't misschien aan het gebruik lag. Daarna +- 300-400 MG speed weggewerkt, en werd er nog steeds alleen echt 'vaal' van. Dus geen energiekick, wel redelijke kaken en een vaag gevoel zeg maar..
De speed is niet van slechte kwaliteit, heb 300mg laten testen en dit kwam uit op 58%, weet het precieze aantal ff niet meer.. dus daar zal t dan toch niet aan liggen.. Al mijn vrienden gaan er wel goed op en krijgen 't energiegevoel wel.

Daarna dit weekend maar weer eens coke geprobeerd, maar hetzelfde verhaal. Pillen heb ik sindsdien niet meer gebruikt, maar misschien dat ik dat het volgende feestje maar ff ga uitproberen, want dit zuigt..

Iemand misschien een idee waar het aan kan liggen? Overmatig gebruik kan het toch niet echt zijn..?

Thanks
p
paraobiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Geen medicijnen, niet echt een verandering.. Was in de zomervakantie vooral dat ik het merkte, en nu na de vakantie.

Boks 2/3x per week, eet goed en ben fit. Dus vind het allemaal vaag, en kan nergens een echte reden vinden.. Het relaxte vind ik aan pep is dat (ik iig) er niet zo'n kater van heb, beetje droge keel en moe, maar that's it.
Als ik pillen vreet ben ik de volgende dag zo emo als ik weet niet wat -.-
S
SadpandaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oh ik zat al te zoeken, heb droverheen gelezen denk ik. :flushed:

Maar het is wel een beetje herkenbaar, misschien herken je het effect gewoon en is het dus minder spannend o.i.d.
S
SadpandaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tolerantie? hoe vaak gebruik je?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sadpanda zei:
Tolerantie? hoe vaak gebruik je?
Klik om te vergroten...
Lezen! :
paraobi zei:
Laatst 2 maanden ff niks gehad, om te kijken of 't misschien aan het gebruik lag.
Klik om te vergroten...
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#7
Speed werkt ELKE KEER (heel) anders. Tenminste, mijn ervaring.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Winehouse zei:
Speed werkt ELKE KEER (heel) anders. Tenminste, mijn ervaring.
Klik om te vergroten...
Dan doe je het verkeerd.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#9
Exceptional Insight zei:
Winehouse zei:
Speed werkt ELKE KEER (heel) anders. Tenminste, mijn ervaring.
Klik om te vergroten...
Dan doe je het verkeerd.
Klik om te vergroten...
Nee.
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#10
Winehouse zei:
Exceptional Insight zei:
Winehouse zei:
Speed werkt ELKE KEER (heel) anders. Tenminste, mijn ervaring.
Klik om te vergroten...
Dan doe je het verkeerd.
Klik om te vergroten...
Nee.
Klik om te vergroten...

Of heb je telkens andere speed, of andere dingen aan je hoofd. 1 dealer met vaste bron wijn!
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Iedere batch is nochtans anders, vaste bron of geen vaste bron. Jouw dealer is ook maar afhankelijk van wat ie geleverd krijgt, enzovoorts tot aan de productie toe. Daarbij wisselen hier en daar wat mensen vaak dus de speed van een verschillende batch is NOOIT hetzelfde. Anders zouden we iedere keer 73% hebben.

Dit krijg ik als ik het vaker dan 1x/week gebruik.
p
paraobiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hmm, ff geen internet gehad.

Kan er niet echt een goeie reden voor vinden merk ik, de opmerking 'speed is elke x anders' geld hier ook niet echt, aangezien ik dit sinds.. laatste 20x ofzo echt opgemerkt heb, dusja, zou toch wel tenminste één keer moeten voorkomen :(..
C
Casplantje.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
De laatste keer had ik ook geen energie kick. Ben bepaald geen grootverbruiker/grootmisbruiker. Heb in de afgelopen 2 maanden 3 keer gebruikt. Normaal laat ik mijn speed testen, maar daar was de laatste keer geen mogelijkheid voor. De man van het testcentrum had namelijk een week vrij genomen vanwege familie-omstandigheden en daarom moest ik een week wachten voordat ik het kon laten testen en dan was het feest inmiddels al. Maargoed. Ik wilde het dus toch maar gaan gebruiken en het achteraf nog laten testen. Had samen met een vriend een lijntje genomen 5 minuten voor het feest. (Je werd gefouilleerd, dus wilde het risico niet lopen om het mee te nemen) Die vriend van me durfde dat echter wel en had het wel meegenomen en is gewoon door de controle gekomen. Ik kreeg in een paar minuten al wel een beetje een licht gevoel, maar voelde eigenlijk weinig van extra energie. Als ik stilstond (wat ik dus maar zo weinig mogelijk heb gedaan) trilde ik. Niet al te heftig, maar ik kon het niet stilhouden. En ik was vooral heel erg wankel. Het was een beetje alsof ik teveel had gezopen, terwijl ik juist geen slok alcohol heb genuttigd die gehele avond. Die vriend van me had later op de avond nog eenzelfde lijntje bijgenomen en niet veel daarna ging het eventjes helemaal niet goed meer met hem. Hij kreeg het enorm benauwd en kon niet meer blijven staan. We zijn eventjes buiten op het rokersterras op een bankje gaan zitten en hij dronk wat bekertjes water en toen ging het allemaal wel weer.
Al met al heb ik best een prima avond gehad. Ik heb heel intens kunnen genieten van de muziek (wat ik altijd heb met speed), maar ik had absoluut geen praatkick (wat ik altijd heel sterk heb) en de extra energie... na ongeveer een uurtje of zoiets voelde ik dat ik iets meer energie kreeg, maar niet zoals anders.
Ik had het dus willen laten testen, maar die vriend van me is het restantje kwijtgeraakt. Ik weet vrij zeker dat het geen goede speed was, dat is zo duidelijk als wat. Maar heeft iemand ook maar een klein vermoeden waarmee het versneden kan zijn? Het had nog steeds wel dezelfde kleur, chemische geur en 'smaak' als speed altijd heeft.
T
TelpevaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gheghe, ik was je verhaal aan het lezen, en een angstig stemmetje in mijn hoofd schreeuwde: Troep, dit klinkt niet goed :)... Blij dat je die conclusie iig zelf ook al makkelijk getrokken had, hoef ik in elk geval niet de boodschapper te zijn die je vertelt dat het uit is tussen jou en je dealer :tongueout:...
Maar, voor zover ik weet (nooit eigenlijk troep voorgeschoteld gekregen) wordt pep of met maltodextrine versneden, wat gewoon geen invloed zou moeten uitoefenen, of met cafeïne. En als jij zegt: trillen, net ergens zo'n ongemakkelijk gevoel van net niet helemaal lekker, dan past dat best in het straatje van Cafeïne. Maar dan moet je ook echt wel behoorlijk cafeïne naar binnen hebben gewerkt :grin:...
Of (wilde gok) heel misschien effedra, maar dat wordt nogmaal gesproken niet gesnoven, dat schijnt puur best te branden ook...
Dus ik zou het houden op zo'n magere cocktail die je nog wel eens hoort terugkomen uit het testcentrum, 10% amphetamine, 60% caffeine en dan weten wat oplosmiddelen die geur wel na te bootsen :/....
C
Casplantje.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb ook wel goede ervaringen met die dealer, hoor. Maar ik weet sowieso dat hij niet heel erg te vertrouwen is. Een van de eerste keren dat ik speed kocht, kocht ik het bij hem. Hij vertelde me dat het 74% amfetamine was. (5 euro/gram) Natuurlijk niet heel erg geloofwaardig, want zo veel mazzel heb ik ook weer niet in mijn leven. Laten testen en er kwam uit dat het 3%(!!!!) amfetamine was en verder voornamelijk caffeïne. Heb hem er natuurlijk op aangesproken en zichtbaar geschrokken (ik denk vooral het feit dat hij betrapt was, de meeste van zijn klanten zijn zwervers en 15-jarige niet al te snuggere jochies die niet afweten van het bestaan van een testcentrum) vertelde hij me dat het een misverstand was en dat hij me de verkeerde had gegeven. Toen gaf hij me een nieuw zakje ervoor in de plaats en dat zou de goede moeten zijn. Hij krabbelde trouwens wel terug wat betreft de 74%, volgens hem had hij 34% gezegd. Dit bleek te kloppen. Sindsdien krijg ik altijd spul van redelijke kwaliteit (30-35%, beter is natuurlijk mogelijk, maar ik weet niet bij wie en heb ook geen zin om alle donkere steegjes af te speuren). En uitgerekend die ene keer dat ik het niet laat testen krijg ik weer echte rotzooi... Maarja, hier moet ik maar weer van leren.
Over caffeïne had ik al wel nagedacht, omdat ik weet dat je wat paranoia/ongemakkelijk van kan worden. Ik wist niet dat trillen daar ook mee te maken kon hebben. Maar ik had altijd begrepen dat je van caffeïne juist wel een erg hyper gevoel kreeg en dat was zeker niet het geval. Maar goed, niemand is er door in het ziekenhuis belandt, dus supergevaarlijk zal het niet wezen. Ik fiets de volgende keer toch maar een stukjes verder om voor een andere dealer, just in case.
Dankjewel voor je reactie!
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#16
Van slechte speed (met cafeine) krijg ik zo'n opgefokt gevoel. Met goeie kwaliteit kan ik 2-3 lijntjes nemen en heel ontspannen op de bank liggen. Je moet zelf voor de energiekick zorgen door actief bezig te zijn, dan voel je vanzelf zo'n enorme rush.
Maar wel vreemd dat je nog steeds geen rush voelt na +-400 mg.
T
TelpevaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja het spijt me voor je dat je in Apeldoorn woont man :tongueout:. Als ik lees dat jij je echt best moet doen om aan die 34% te komen, dan had ik graag je situatie verbeterd. Mijn 'dealer' zie ik eigenlijk niet eens als dealer, is gewoon een student, prima kerel. En die kan je dan wel niet opbellen dat ie met z'n scooter aan komt sjezen, maar hij probeert je tenminste niet te tillen met versneden ellende.
Maar goed, Amsterdam is natuurlijk sowieso meer een drugsstad dan Apeldoorn... Als ik jou was zou ik toch verder gaan zoeken man, maar either way succes ermee.
C
Casplantje.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Telpeva zei:
Ja het spijt me voor je dat je in Apeldoorn woont man :tongueout:. Als ik lees dat jij je echt best moet doen om aan die 34% te komen, dan had ik graag je situatie verbeterd. Mijn 'dealer' zie ik eigenlijk niet eens als dealer, is gewoon een student, prima kerel. En die kan je dan wel niet opbellen dat ie met z'n scooter aan komt sjezen, maar hij probeert je tenminste niet te tillen met versneden ellende.
Maar goed, Amsterdam is natuurlijk sowieso meer een drugsstad dan Apeldoorn... Als ik jou was zou ik toch verder gaan zoeken man, maar either way succes ermee.
Klik om te vergroten...

Moeite doen, moeite doen... Er zijn 3 dealers die ik ken en bij hen krijg ik dus meestal zo rond de 35%. Maar als ik echt actief op zoek zou gaan zou ik ongetwijfeld beter spel kunnen krijgen. De dealer van wie ik de laatste keer die troep heb gekregen ken ik al best wel lang. Ik heb hem 6 jaar terug op de middelbare school leren kennen en kon toen enorm goed met hem opschieten. Hij blowede toen al wel veel, maar dealde nog niet. Sinds hij is gaan dealen is hij enorm veranderd. Hij woont nog thuis en bedriegt zijn moeder over van alles en nog wat, zit inmiddels al een paar jaar in HAVO4 (al is hij best slim) en heeft hij laatst nog in de bak gezeten omdat hij iemand met een mes had bedreigt.
En natuurlijk is Amsterdam meer een drugsstad, maar ook in Apeldoorn wordt het veel gebruikt. Alleen gaat het dan vooral om wiet. Op elk hoekje van elke straat hangen wel lui met hun scooters, hun klote-hiphop en hun jointje zich kapot te vervelen. Niet echt mijn ding.
Ik moet denk ik maar eens wat meer moeite gaan doen om wat betere kwaliteit spul te regelen. Aan mijn vrienden zal ik niet veel hebben, want mijn vrienden die drugs gebruiken denken niet na wat ze hun neus opjagen en als de dealer zegt dat het 'mooi spul' is geloven ze dat en denken ze er niet over na om het eens te gaan testen.. But I'll get there.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#19
add adhd mischien ik word er rustig van zeker van die 70 plus percentages :wave:
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#20
clockcable zei:
Van slechte speed (met cafeine) krijg ik zo'n opgefokt gevoel. Met goeie kwaliteit kan ik 2-3 lijntjes nemen en heel ontspannen op de bank liggen. Je moet zelf voor de energiekick zorgen door actief bezig te zijn, dan voel je vanzelf zo'n enorme rush.
Maar wel vreemd dat je nog steeds geen rush voelt na +-400 mg.
Klik om te vergroten...

Ik ervaar het hetzelfde als jou zo te horen.
Als ik zit voel ik me lekker chill en rustig (maar wel geconcentreerd etc)
en als ik echt actief bezig ben voel ik een grote energiekick en kan ik ook bezig blijven.
Doseer vooral goed, teveel geeft vaak niet echt een meer-gevoel.
En bij te weinig krijg ik een veel slomer gevoel.
Ik gebruikte soms 2 lijnen op een nacht, soms 3, verschilde altijd.
Als ik lekker bezig ben zie ik de nood niet om bij te nemen en probeer niet te denken op de manier van ; shit ik voel me duf enz. gewoon denken ; lekker lijntje dan lekker actief, lekker bezig zijn.
Damn.. ik maak 't altijd te lang xd

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."