Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsfilosofie van Deranged is als me speed of ..

filosofie van Deranged is als me speed of ..

73 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#1
Deranged zei:
Wat is er volgens jou over een jaar dan?

En blijkbaar is werken dus helemaal niet nodig, en belasting afdragen voor bullshit uitgaven ook niet.

Heerlijk toch dat junks als hij en ik gewoon de kans krijgen om lekker thuis te zitten en drugs te gebruiken van jullie zuurverdiende belastingcenten.
Klik om te vergroten...

Ik durf te wedden dat er tegen die tijd flinke paranoia en angst voor alles plaats gaan vinden. Gepaard met zware depressies, geheugenverlies, laag sociaal vermogen etc.
Ik heb wat gelezen over speedverslavingen en dat soort verschijnselen komen zo goed als bij iedere zware gebruiker voor op den duur.

Verder vind ik dat het beleid veranderd moet worden, en dat die luie mensen godverredomme een schop onder hun kont moeten krijgen. Regel je eigen geld! Meestal zijn die werkschuwe luilakken ook nog eens van die maatschappijbekritiserende losers, terwijl ze er wel lekker van profiteren. Walgelijk is dat.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb al geprobeerd mijn kontje te verkopen maar niemand wil hem hebben, dus voor mij blijft er verder gewoon niks over.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#3
Deranged zei:
Ik heb al geprobeerd mijn kontje te verkopen maar niemand wil hem hebben, dus voor mij blijft er verder gewoon niks over.
Klik om te vergroten...

Probeer het Centraal Station.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#4
Flameon zei:
Wat het nut is van dit topic snap ik niet echt
Klik om te vergroten...

Het laat wel een beetje zien wat langdurig speedgebruik met je doet :P
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#5
Deranged zei:
Daar ben ik uiteraard begonnen met proberen. Uiteindelijk ben ik geëindigd in de V&D. Toen het zelfs daar niet wilde lukken heb ik de hoop maar op gegeven.
Klik om te vergroten...

Je kan goed schrijven. Als je een aantrekkelijke erotische advertentie plaatst op het internet zou het vast zelfs voor heteromannen niet te weerstaan zijn, denk ik zo.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Daar zeg je me wat inderdaad.

Als het echt allemaal niet meer wil lukken kan ik altijd nog proberen om iets in de schrijftechniek te gaan doen.

Daar heb ik volgens mij wel aanleg voor ja.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Daar heb jij zeker aanleg voor!

Wat het nut is van dit topic snap ik niet echt maar vond het wel leuk om te lezen, lekker vaag hou ik wel van :P
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
tomz0r zei:
Flameon zei:
Wat het nut is van dit topic snap ik niet echt
Klik om te vergroten...

Het laat wel een beetje zien wat langdurig speedgebruik met je doet :P
Klik om te vergroten...

Inderdaad, maar daarom is topicstarter niet minder is als ons :grin:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bevooroordeeld speed demoniseren schijnen veel mensen wel leuk te vinden ja. Maar wat schiet je ermee op uiteindelijk.

Afgezien van de tolerantie laat dit topic niets zien over de zogenaamde gevolgen van ''langdurig speedgebruik''.

Alsof je op deze manier per definitie zwaar destructief bezig zou zijn en hoe dan ook naar de klote gaat.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#10
Deranged zei:
Bevooroordeeld speed demoniseren schijnen veel mensen wel leuk te vinden ja. Maar wat schiet je ermee op uiteindelijk.

Afgezien van de tolerantie laat dit topic niets zien over de zogenaamde gevolgen van ''langdurig speedgebruik''.

Alsof je op deze manier per definitie zwaar destructief bezig zou zijn en hoe dan ook naar de klote gaat.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat een niet-speedgebruiker nooit zo'n vaag topic zou plaatsen als dit. No offence tegen de TS hoor.
En dat een speedgebruiker die een gram per dag wegsnoept lichamelijk en vooral geestelijk snel kapot gaat lijkt me onomstotelijk.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#11
En toch, waar baseer je dat op?

Hoeveel voorbeelden ken jij van mensen die bewezen dat dit inderdaad per definitie zwaar destructief zou zijn?

Ik kom dan toch vooral uit op voorbeelden van mensen die hebben bewezen dat het heel goed mogelijk is om op deze manier in een acceptabele staat de zestig te passeren.

Ik heb me nooit laten leiden door bevooroordeelde sppokverhalen van personen die eigenlijk amper weten waar ze het over hebben, die in feite helemaal niks van speed weten behalve dat het een illegale harddrug zou zijn en bovendien nog chemisch ook.

Ik heb vooral altijd gelet op wat ik daadwerkelijk om mij heen zag gebeuren en daaruit kan ik enkel concluderen dat het nog niet eens heel desastreus hoeft te zijn, dat er zeker gevallen mogelijk zijn waar er zowel mentaal als fysiek prima mee te leven blijkt.

Nee, ik ben er verder niet op uit om het goed te praten of iets dergelijks. Maar mensen lullen wel gewoon veel te veel bullshit over zaken waar ze eigenlijk de ballen verstand van hebben.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bij een gram per dag maak je mij niet wijs dat de lichamelijke reserves niet dusdanig aangetast worden dat het op den duur slopend is. Net als het bekende fenomeen speedpsychose. Daar ontkomt hij natuurlijk ook niet aan.

Op dit forum alleen al zijn goede voorbeelden van hoe verslaafden er uit komen te zien. Kijk naar SimbeSim, naar nutsss, of een beetje naar carlitos. Zegt dat niet genoeg?
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Een speedpsychose is ook iets dat helemaal niet persé hoeft te gebeuren. De voorbeelden die jij noemt zag ik ook al wel aankomen en dat zijn dus typisch voorbeelden van mensen die gewoon mentaal ongeschikt zijn gebleken door bijvoorbeeld een natuurlijke aanleg voor psychoses. Zij vormen n geen vertegenwoordiging voor het middel zelf.

Absoluut kan het heel fout lopen, maar dat hoeft dus helemaal niet. De een reageert er gewoon minder goed op dan de ander. En zoals ik al zei zijn er dus talloze voorbeelden van mensen die hebben bewezen dat er in sommige gevallen wel degelijk prima mee te leven is, en er geen enkele reden is voor de bekende afgezaagde doemscenario's.

En nog iets:

Als iets al dan niet overduidelijk onder invloed is geschreven zegt dat verder totaal niks over de aard van het gebruik. Ook hier kan je hem zeker niet op afrekenen.

Zolang hij zich op deze manier weet te vermaken en verder nergens last van heeft en geen waarschuwende signalen doorkrijgt van lichaam of geest is er niks aan de hand en zouden mensen hun priemende vingertjes van uitgekauwde onwetendheid gewoon voor zich moeten houden.

Zellf gebruik ik overigens ook een stuk minder dan hij dus ik spreek ook zeker niet vanuit dat opzicht.

Ik weet wel één ding en dat is dat ik nu ook nog maar eens een goede streep naar binnen ga schuiven, zo vlak voor het slapengaan.

En dan morgen vol frisse moed en verse lijnen er weer lekker tegenaan.

En dat rijmt.

Leuk.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat is precies het argument wat rokers altijd gebruiken om hun rookgedrag goed te praten.
"Ja mijn opa die rookte anderhalf pakje per dag en hij leeft nu nog steeds, hij is 80."
"Maar beste jongen, luister eens. Een roker leeft gemiddeld 7 jaar korter dan een niet-roker."
"Ja maar dat zijn die mensen met hartproblemen en zo, er gebeurt echt niks."

Natuurlijk zullen er uitzonderingen zijn, natuurlijk gebeuren die enorme problemen niet bij iedereen. En de kans op problemen wordt iets kleiner als iemand zijn hele leven cafeïne snuift met de veronderstelling dat het speed is, of als iemand goed eet en tussenpauzes houdt.
Maar ik kan niet geloven dat een gram 60% pure speed per dag wegsnuiven bij meer dan 1 op de 10 mensen goed blijft gaan. Echt niet. Het risico is dan levensgroot.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#15
tomz0r zei:
Maar ik kan niet geloven dat een gram 60% pure speed per dag wegsnuiven bij meer dan 1 op de 10 mensen goed blijft gaan. Echt niet. Het risico is dan levensgroot.
Klik om te vergroten...

Zeker weten .... maargoed iedereen maakt zijn eigen keuzes in dit leven en die accepteer ik. Zolang iemand geen gekke dingen doet met drugs op mag iemand van mij zoveel gebruiken als hij of zij wilt.
Psychose van speed klopt wat deranged zegt, vaak hebben die mensen die dat krijgen toch al een aanleg voor psychose. Maar dat hoeft natuurlijk niet, je kan ook zo de sjaak worden helaas
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#16
Flameon zei:
tomz0r zei:
Maar ik kan niet geloven dat een gram 60% pure speed per dag wegsnuiven bij meer dan 1 op de 10 mensen goed blijft gaan. Echt niet. Het risico is dan levensgroot.
Klik om te vergroten...

Zeker weten .... maargoed iedereen maakt zijn eigen keuzes in dit leven en die accepteer ik. Zolang iemand geen gekke dingen doet met drugs op mag iemand van mij zoveel gebruiken als hij of zij wilt.
Psychose van speed klopt wat deranged zegt, vaak hebben die mensen die dat krijgen toch al een aanleg voor psychose. Maar dat hoeft natuurlijk niet, je kan ook zo de sjaak worden helaas
Klik om te vergroten...

Klopt, iedereen maakt zijn eigen keuzes. Maar op dit forum zitten ook vrij veel nieuwsgierige 16-jarigen. Als die lezen dat het allemaal wel meevalt dan kan dat gebruik, en de bijkomende problemen, veroorzaken.

Daarom heb ik liever dat de slechte kanten -evenals de goede- duidelijk benadrukt worden.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tja, en nou begin je dus al helemaal gewoon bullshit te lullen. De vergelijking met roken is gewoon achterlijk. Je weet duidelijk vrijwel niets van speed en begint nu zelfs al dingen te smijten als ''levensgroot risico''. Alsof jij ook maar één voorbeeld kent van iemand die ook daadwerkelijk op deze manier aan zijn gebruik is bezweken..

Dat is al helemaal niet aan de orde.

Nee, je hebt duidelijk geen idee waar je over praat. Maar toch doe je het veel te graag.

Ik neig toch echt een stuk meer naar een eventuele waarheid die is voortgekomen uit daadwerkelijke eigen ervaring en observatie.

Je kunt wel een beetje je priemende vingertje uitsteken terwijl je het ene afgezaagde ongefundeerde doemscenario na het andere uit je duim trekt, likt of sabbelt.

Maar dat maakt uiteindelijk niet echt indruk verder.

Hij doet gewoon zijn ding en vooralsnog is er geen enkele reden om daar een of ander horrorverhaal van te maken.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb toevallig een heel goed voorbeeld, vandaar wellicht ook mijn mening richting speed. De ex van mijn moeder (voordat ze mijn vader leerde kennen) is overleden aan speed. Plotselinge dood. Mijn moeder liet haar dagboek lezen, en dat was best wel shoquerend. En die gast zal vast niet de enige zijn.

Net als nutsss, SimbeSim, en nog een paar van dit forum die daadwerkelijke problematiek hebben ervaren. Maar die zullen er wel aanleg voor hebben gehad.

Die vergelijking met roken is volstrekt correct omdat jij precies hetzelfde doet als de mensen in mijn voorbeeld. Het gaat goed bij hooguit 3 mensen die je persoonlijk kent, tot nu toe, en dan is het zogezegd veilig. Maar voor de mensen op dit forum die er kapot aan (zijn) gegaan hou je wel even een oogje dicht, of daarbij kon je het van tevoren zeggen.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nee, de vergelijking slaat nergens op omdat er bij roken wel heel duidelijk een ''levensgroot risico'' bestaat waar niemand onderuit kan.

En dat voorbeeld waar je nu ineens mee komt is toch een beetje en vaag verhaal. Als zoiets al gebeurt dan zal het ook hier hoogstwaarschijnlijk te maken hebben met onderliggende problemen van de persoon zelf, zoals bijvoorbeeld een zwak hart.

Zoals ik al zei reageert niet iedereen er even goed op, en in dat opzicht is zelfs een fatale afloop niet uit te sluiten.

Maar er gaat echt niemand zomaar dood aan speed.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#20
En ik ben gewoon veel te simpel, dat botst.

Maar ik hou er wel van. Kan op zich best geil zijn om al dat onnodig gecompliceerde gedoe te doorkruisen.

Ik ben daar ook wel geschikt voor, dat wel.

Beetje uitdaging kan ik wel hebben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."