Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOp reis gaan vraagje

Op reis gaan vraagje

60 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#1
een nederlander is ooit in saudi arabie gepakt met een "leeg" zakje wiet in een broekzak in zn koffer. die heeft er echt gevangenisstraf voor gekregen. het is te lang geleden om de details voor de geest te halen, maar het zakje bevatte milligrammen cannabis. dat noemen we hier een leeg zakje.

nou wil ik de arabische wereld niet gaan vergelijken met kreta, maar ik snap gewoon niet waarom je maar 3 gram mee zou nemen, of je doet het goed, of je laat het uit je hoofd.

denk je dat er geen 3 gram te vinden is op heel kreta?
denk je dat je doodgaat zonder pep?
verwacht je winst te maken of geld te besparen?
hoe arm ben je als je wel op vakantie naar kreta kan, maar daar geen pep kan kopen?
ik snap er niks van, maar een drugshond maakt geen verschil tussen een leeg sealtje en een goed verpakte kilo. wat wil je bereiken of bewijzen.

de voordelen wegen toch totaal niet op tegen de worst-case-scenario. je denkt echt als een junk. met alle respect.... je kan nog beter kijken hoelang de post erover doet en een leuk ansichtkaartje uit antwerpen naar je vakantieadres opsturen.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
MeejheM zei:
een nederlander is ooit in saudi arabie gepakt met een "leeg" zakje wiet in een broekzak in zn koffer. die heeft er echt gevangenisstraf voor gekregen. het is te lang geleden om de details voor de geest te halen, maar het zakje bevatte milligrammen cannabis. dat noemen we hier een leeg zakje.

nou wil ik de arabische wereld niet gaan vergelijken met kreta, maar ik snap gewoon niet waarom je maar 3 gram mee zou nemen, of je doet het goed, of je laat het uit je hoofd.

denk je dat er geen 3 gram te vinden is op heel kreta?
denk je dat je doodgaat zonder pep?
verwacht je winst te maken of geld te besparen?
hoe arm ben je als je wel op vakantie naar kreta kan, maar daar geen pep kan kopen?
ik snap er niks van, maar een drugshond maakt geen verschil tussen een leeg sealtje en een goed verpakte kilo. wat wil je bereiken of bewijzen.
de voordelen wegen toch totaal niet op tegen de worst-case-scenario. je denkt echt als een junk. met alle respect.... je kan nog beter kijken hoelang de post erover doet en een leuk ansichtkaartje uit antwerpen naar je vakantieadres opsturen.
Klik om te vergroten...

Dat heeft helemaal niks te maken mee geld te verdienen of besparen..en waar zou ik speed kunnen vinden daar lig in een rustig gelegen hotel..daar ga je da nie vinde..mss mee veel sjans..en waarom zou ik meer meenemen..heb ma 3 of 4 nodig..en na hotel opsturen weet mijn kamer nummer niet..en scanners die door je lichaam kunnen kijke bestaat hier in omstreken ook niet..hoef me voor niks zorgen te maken..
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Susanne zei:
Als je je nergens zorgen over maakt, waarom vraag je dan ons advies? En waarom doe je er vervolgens niks mee?
Klik om te vergroten...

Mag toch vragen of er nog iemand dat heeft gedaan of nie.?
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ze noemen het ook wel de verwar en heers strategie
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het schijnt wel dat nederlandse gevangenissen chill zijn en dat je bovendien gratis ghb krijgt als je zegt dat je verslaafd bent.
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zeg niet dat dat niet mag, ik vraag alleen wat het praktisch nut is van je vraag
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik nam altijd enorme hoeveelheden mee op vakantie, wel binnen de schengen groep voornamelijk. leuke aanvulling op je vakantiegeld. ik kan mijn ervaringen hier neerzetten, maar dat is vrij persoonlijk, en ik vermoed dat menigeen mij voor leugenaar neer zou zetten.

slechts voor jezelf meenemen is echt het risico niet waard. nooit. denk je trouwens dat er ter plekke niks te vangen valt?

doe nou ff niet zo dom. dat begint te vervelen, terwijl je zo dom echt niet zal zijn.
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik snap best dat ze drugs mee wilt nemen. Heeft iemand ooit al eens drugs op Kreta gekocht? Ik wel, heb daar familie wonen dus kwam er regelmatig. De kwaliteit daar laat echt te wensen over. Versneden versnijdingsmiddel is nog de term die het meest in de buurt komt van de beschikbare kwaliteit aldaar. En over de prijzen maar niet te spreken. :openmouth:
Alles is daar makkelijk verkrijgbaar. Gewoon wat locals aanspreken. :wave:

Kijk wanneer je dit al jaren doet. En het is altijd gelukt. Waarom dan om advies vragen? Snap dat niet helemaal. Kom je Soms aandacht tekort?

Heb zelf wel eens wiet en xtc naar Kreta en vele andere landen gesmokkeld. Gewoon in de toilettas. Nooit aan gehouden of wat. Misschien geluk gehad? Who knows.....
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#9
de situatie in griekenland is wat vreemd tegenwoordig. ik heb een collega vandaag gesproken die net terug is van het vaste land daar, en die melde dat er erg veel controle is op bepaalde punten.

van kreta zelf weet k niet veel over de huidige situatie, maar het vliegveld daar is niet echt high tech, die in het midden dan, niet de militaire in het oosten.

misschien ken je wel een shitload pep meenemen, als het daar bagger is, ben je zo kwijt, en je hoeft maar zo'n zakkie voor vloeistoffen mee te nemen te regelen. ken je lekker losgaan daarzo met een zak vol pleuro's

beter dan n paar g.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Susanne zei:
Ik snap eigenlijk ook niet waarom je met het vliegtuig gaat als je niet zonder drugs kan. Je kan ook naar frankrijk om te zonnen, maar dat ben ik.
Klik om te vergroten...
Wie zegt dak nie zonder kan..als ik wil wel..maar ga me daar ook niet ligge vervelen ga ma alleen op reis..
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#11
dubbel0seven zei:
Ik snap best dat ze drugs mee wilt nemen. Heeft iemand ooit al eens drugs op Kreta gekocht? Ik wel, heb daar familie wonen dus kwam er regelmatig. De kwaliteit daar laat echt te wensen over. Versneden versnijdingsmiddel is nog de term die het meest in de buurt komt van de beschikbare kwaliteit aldaar. En over de prijzen maar niet te spreken. :openmouth:
Alles is daar makkelijk verkrijgbaar. Gewoon wat locals aanspreken. :wave:

Kijk wanneer je dit al jaren doet. En het is altijd gelukt. Waarom dan om advies vragen? Snap dat niet helemaal. Kom je Soms aandacht tekort?

Heb zelf wel eens wiet en xtc naar Kreta en vele andere landen gesmokkeld. Gewoon in de toilettas. Nooit aan gehouden of wat. Misschien geluk gehad? Who knows.....
Klik om te vergroten...
Ik vraag nie om aandacht..vraag gewoon of er nog mensen zij die da gedaan hebbe..
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Maar waarom eigenlijk? (ja het mag inderdaad, maar we zijn gewoon benieuwd waarom)
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Susanne zei:
Maar waarom eigenlijk? (ja het mag inderdaad, maar we zijn gewoon benieuwd waarom)
Klik om te vergroten...
Is dat nu zo en raar vraag wie dat nog gedaan heeft.?
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Wanneer ga je op vakantie? Ben benieuwd hoe je het ervan af gaat brengen :wink:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#15
natuurlijk mag je vragen of iemand dat al gedaan heeft. maar als iemand dat gedaan zou hebben dan hadden we daar vast al iets over gehoord. ik heb vanalles meegenomen naar overal en nergens.

maar ik zou voor een minimale hoeveelheid niet datzelfde risico nemen.

zei je nou trouwens dat je in je eentje naar kreta vliegt?
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#16
lotske1984- zei:
Susanne zei:
Maar waarom eigenlijk? (ja het mag inderdaad, maar we zijn gewoon benieuwd waarom)
Klik om te vergroten...
Is dat nu zo en raar vraag wie dat nog gedaan heeft.?
Klik om te vergroten...

Wat ben jij een hinderlijk persoon zeg. Is het beantwoorden van een vraag heel moeilijk ofzo?
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Je vergeet dat onze lotske de drugsforum filosoof hier is susanne, een vraag wordt standaard met een wedervraag beantwoordt en vaak is daar geen touw aan vast te knopen. Lotske trekt altijd een diepe mist op waarin iedereen verdwaalt en slechts weinigen eruit komen zonder direct door te moeten naar het gekkenhuis. :sunglasses:
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Volgende week op NU.nl: Nederlandse toerist lotske B, 31 jaar, aangehouden in Kreta met 3 gram speed, de verwachtingen zijn een onvoorwaardelijke gevangenisstraf van 8 tot 10 jaar.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ze is belgisch man :sunglasses:
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#20
leipebaviaan zei:
Ze is belgisch man :sunglasses:
Klik om te vergroten...
ahhhh dat verklaart al een hoop :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."