Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWord het weer zoals vroeger...

Word het weer zoals vroeger...

30 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nou, een maand is voor mij al heel lang en ben best fier op mezelf.
Maar ik ga dus proberen om minstens 3 maanden te stoppen en dan ben ik eens benieuwd wat voor een rush die lijn gaat geven ^^
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jaa maar jou reactie was niet de reactie die ik gehoopt had, daarmee :smilingimp:
Maar ik zeg niet dat je uitleg verkeerd is, maar jij zegt meteen "stoppen" terwijl dit niet percé hoeft..
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
LoveQuality zei:
Heeft iemand nog wat toe te voegen?
Fool/smartieandme? Want jullie hebt altijd zo'n wijze uitleg als het op zo'n dingen aankomt.
Klik om te vergroten...

Dus mijn wijze, inspirerende, intelligente, erudiete, spraakmakende, genuanceerde mening heeft niet langer enige meerwaarde hier? Dit pure ondermijning van gezag. :angry:
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#4
leipebaviaan zei:
LoveQuality zei:
Heeft iemand nog wat toe te voegen?
Fool/smartieandme? Want jullie hebt altijd zo'n wijze uitleg als het op zo'n dingen aankomt.
Klik om te vergroten...

Dus mijn wijze, inspirerende, intelligente, erudiete, spraakmakende, genuanceerde mening heeft niet langer enige meerwaarde hier? Dit pure ondermijning van gezag. :angry:
Klik om te vergroten...

Beetje jammer hè leipebaviaan... Niet dat je je nu nog heel erg uitgenodigt voelt iemand te helpen :tongueout:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
leipebaviaan zei:
LoveQuality zei:
Heeft iemand nog wat toe te voegen?
Fool/smartieandme? Want jullie hebt altijd zo'n wijze uitleg als het op zo'n dingen aankomt.
Klik om te vergroten...

Dus mijn wijze, inspirerende, intelligente, erudiete, spraakmakende, genuanceerde mening heeft niet langer enige meerwaarde hier? Dit pure ondermijning van gezag. :angry:
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: Je bent van harte welkom om op al mijn topics te reageren hoor Leipebaviaan, ik hoor weinig wijsheden uit jouw mond maar zonder humor is deze wereld ook niets waard :wave:

LoveQuality zei:
Jaa maar jou reactie was niet de reactie die ik gehoopt had, daarmee :smilingimp:
Maar ik zeg niet dat je uitleg verkeerd is, maar jij zegt meteen "stoppen" terwijl dit niet percé hoeft..
Klik om te vergroten...

Ook niet de eerste keer dat ik dat over hem hoor hahaha

LoveQuality zei:
Heeft iemand nog wat toe te voegen?
Fool/smartieandme? Want jullie hebt altijd zo'n wijze uitleg als het op zo'n dingen aankomt.
Klik om te vergroten...

Alles is wel zo'n beetje gezegd hierboven. Met XTC kun je de liefde wel terugkrijgen, als je niet teveel misbruikt hebt. Er komt een punt, vanaf wanneer het gewoon nooit meer hetzelfde zal worden. Helaas is dat geen duidelijke scheidingslijn, of het dus weer goed wordt zul je moeten ervaren door ff een half jaartje pauze te houden.
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nog eens bedankt voor iedereen hun reacties..

@Smartieandme:
Niet alles wat leipebaviaan zegt is onzin :) Soms heeft wel ie gelijk.
Maar nu heb ik niets aan "je kan beter volledig stoppen". - ookal zou dat wel het beste zijn, want dat kan je over iedereen zeggen die drugs gebruikt.

Ik vroeg me gewoon af, omdat ik weet dat je het XTC gevoel helemaal kunt verpesten maar ik wist niet of dit met speed ook zo was :wink: Dus ik heb geen nood aan reacties zoals "stop helemaal want dat is beter".

In iedereen geval ga ik nu een lekker lange pauze houden, ondertussen al 37 dagen en ik kan zeggen, het voelt gewoon heerlijk. Mijn weekends zijn zoveel fijner.
Vroeger was vrijdag een top (pep) avond.. maar voelde ik me zaterdag en zondag beroerd.
Nu is vrijdag nog steeds leuk, maar zaterdag en zondag nog veeel leuker. :) Ik kan eindelijk weer leuke dingen doen, zonder helemaal op te zijn.

Ik merk ook dat ik minder slaap nodig heb door de week. Ik moet elke dag voor men werk opstaan om 5h en als ik dan thuis kwam na het werk viel ik meestal als een blok in slaap.
Nu kan ik zonder problemen wakker blijven tot 10h, gaan slapen en om 5h weer lekker fris zijn. :)
Dus ik zie zeker de voordelen van volledig stoppen in, maar dat is nog niet voor nu.
Ik ga pep proberen "speciaal" te houden. Zeker nu ik weet dat na een hele periode te stoppen het pep gevoel weer de ultieme feeling gaat worden.

Nou ben ik ongeveer 1,5 jaar gestopt met XTC, op 1 keer na die me niet beviel.
Dus misschien tijdens een heel speciaal feestje zal ik het nog wel eens proberen.
Want geef toe, de euforie van XTC naar kan toch niets tegen op :wink:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Super goed om te lezen hoe je er mee om gaat. Stoppen is onzin vind ik zelf. Maar houd het bijzonder.

LoveQuality zei:
Nog eens bedankt voor iedereen hun reacties..

@Smartieandme:
Niet alles wat leipebaviaan zegt is onzin :) Soms heeft wel ie gelijk.
Maar nu heb ik niets aan "je kan beter volledig stoppen". - ookal zou dat wel het beste zijn, want dat kan je over iedereen zeggen die drugs gebruikt.

Ik vroeg me gewoon af, omdat ik weet dat je het XTC gevoel helemaal kunt verpesten maar ik wist niet of dit met speed ook zo was :wink: Dus ik heb geen nood aan reacties zoals "stop helemaal want dat is beter".

In iedereen geval ga ik nu een lekker lange pauze houden, ondertussen al 37 dagen en ik kan zeggen, het voelt gewoon heerlijk. Mijn weekends zijn zoveel fijner.
Vroeger was vrijdag een top (pep) avond.. maar voelde ik me zaterdag en zondag beroerd.
Nu is vrijdag nog steeds leuk, maar zaterdag en zondag nog veeel leuker. :) Ik kan eindelijk weer leuke dingen doen, zonder helemaal op te zijn.

Ik merk ook dat ik minder slaap nodig heb door de week. Ik moet elke dag voor men werk opstaan om 5h en als ik dan thuis kwam na het werk viel ik meestal als een blok in slaap.
Nu kan ik zonder problemen wakker blijven tot 10h, gaan slapen en om 5h weer lekker fris zijn. :)
Dus ik zie zeker de voordelen van volledig stoppen in, maar dat is nog niet voor nu.
Ik ga pep proberen "speciaal" te houden. Zeker nu ik weet dat na een hele periode te stoppen het pep gevoel weer de ultieme feeling gaat worden.

Nou ben ik ongeveer 1,5 jaar gestopt met XTC, op 1 keer na die me niet beviel.
Dus misschien tijdens een heel speciaal feestje zal ik het nog wel eens proberen.
Want geef toe, de euforie van XTC naar kan toch niets tegen op :wink:
Klik om te vergroten...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
leipebaviaan zei:
LoveQuality zei:
Heeft iemand nog wat toe te voegen?
Fool/smartieandme? Want jullie hebt altijd zo'n wijze uitleg als het op zo'n dingen aankomt.
Klik om te vergroten...

Dus mijn wijze, inspirerende, intelligente, erudiete, spraakmakende, genuanceerde mening heeft niet langer enige meerwaarde hier? Dit pure ondermijning van gezag. :angry:
Klik om te vergroten...
Ik wil je wel steunen Leipebaviaan, door te zeggen dat het niveau van jouw reacties echt aanzienlijk omhoog is gegaan sinds je zelf niet meer obsessief gebruikt. Er komen nu echt zinnige woorden uit je mond en dat meen ik oprecht! Ga zo door man.

OT: Volgens mij is het meeste wel gezegd inderdaad. Geef jezelf een lange drugs pauze en probeer het dan nog eens. Realiserende dat je dan waarschijnlijk veel lagere doseringen pep nodig zal hebben.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik wil je wel steunen Leipebaviaan, door te zeggen dat het niveau van jouw reacties echt aanzienlijk omhoog is gegaan sinds je zelf niet meer obsessief gebruikt. Er komen nu echt zinnige woorden uit je mond en dat meen ik oprecht! Ga zo door man.
Klik om te vergroten...

Het niveau was toch altijd wel van proportioneel niveau? Het waren nooit warrige teksten vol met spelfouten en gebrek aan interpunctie toch? Ik geef wel direct toe dat ze niet altijd van enige wijsheid spraken. Je zou nu hoogstens kunnen zeggen dat mijn stellingname ten aanzien van drugs is gewijzigd. Het is triest om te moeten concluderen op je 21e nooit meer drugs te kunnen gebruiken. Ik had me eigenlijk voorgenomen zo rond m'n 25e te stoppen. Jammer dat de één gewoon veel beter met middelen om kan gaan dan de ander. :angry:
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
LoveQuality zei:
Waarom plaats je dit in dit onderwerp Lotske?
Klik om te vergroten...
Heb relatine gezocht en dit kwam er tusse te staan..
p
peprickLid
01-01-2024, 00:00
#11
combineren is nooit goed (maar wel lekker) hasj roken met speed is heel lekker, kwa smaak, 1 probleem, je rolt er snel nog1 :P
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik doelde ook op de inhoud en niet de vorm. :wink:

Of je nooit meer kunt gebruiken is aan jou zelf natuurlijk, maar je weet nu wel van jezelf dat je zult moeten oppassen.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Mag er hash gerookt worden tijdens inname relatine combinatie met speed.?
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#14
peprick zei:
combineren is nooit goed (maar wel lekker) hasj roken met speed is heel lekker, kwa smaak, 1 probleem, je rolt er snel nog1 :P
Klik om te vergroten...
Maar eigenlijk is het de naam speed en hasj niet waard..dikke rommel is het..
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Qua speed kan ik niet meepraten, maar wat is dat toch altijd met 'mdma zal nooit meer zo zijn als de eerste keer'? Als je dat vindt, dan doe je het gewoon fout door ofwel je verwachtingen veel te hoog te leggen of teveel te gebruiken. Doodzonde om het zo voor jezelf te verpesten. Ga er verantwoord mee om en heb geen verwachtingen en elke keer is als de eerste keer.
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#16
Waarom plaats je dit in dit onderwerp Lotske?
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#17
lotske1984- zei:
LoveQuality zei:
Waarom plaats je dit in dit onderwerp Lotske?
Klik om te vergroten...
Heb relatine gezocht en dit kwam er tusse te staan..
Klik om te vergroten...

Hahahaha en van die 1000den topics waar iemand het woord relatine heeft gebruikt kies je deze uit! Geweldig!


In ieder geval, hash kan overal wel mee combineren
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#18
LoveQuality zei:
lotske1984- zei:
LoveQuality zei:
Waarom plaats je dit in dit onderwerp Lotske?
Klik om te vergroten...
Heb relatine gezocht en dit kwam er tusse te staan..
Klik om te vergroten...

Hahahaha en van die 1000den topics waar iemand het woord relatine heeft gebruikt kies je deze uit! Geweldig!


In ieder geval, hash kan overal wel mee combineren
Klik om te vergroten...
Niet goed gekozen dan.. :P
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hey beste DF'ers :)

Anderhalf jaar geleden ben ik met pep begonnen als (party)-vervanging voor XTC.
Omdat ik XTC een jaar lang toch wel redelijk misbruikt hebt (hoge dosissen/te frequent), was er op het einde geen zak meer aan.

Eerst keer pep was helemaal geweldig en ik gebruikte elk weekend.. dan een tijdje dagelijks gebruik, dan weer wekelijks, dan twee-wekelijks, dan weer dagelijks en tegenwoordig heb ik het min of meer onder controle en gebruikte ik het niet extreem veel meer.
Iedereen weet dat als je zovaak gebruikt er meer en meer negatieve effecten opduiken.
Maar tegenwoordig kan ik er gewoon niet meer van genieten, ik word para en de effecten zijn niet meer diegene van in het begin.

Nu wist ik dat als je XTC een tijd lang misbruikt de love feeling verdwijnt en eigenlijk alle leuke effecten en je mag nog zolang stoppen als je wilt, de love feeling komt niet meer terug.
Toch heb ik nog eens XTC geprobeerd toen ik een jaar gestopt was, en ik werd van 100mg al heel vaag en heb 3h op een stoeltje gezeten, in men eigen gekeerd, met men ogen achter in men bolleke :rolleyes: Dus XTC is een afgesloten hoofdstuk voor mij.

Maar is dit bij pep ook zo? Stel ik stop 6 maanden, worden de effecten dan weer zoals vroeger en blijft de paranoia achterwege?
Of kan ik best het hoofdstuk pep afsluiten, (waar ik het toch wel redelijk moeilijk mee zal hebben)
Ik ben nu een maand gestopt, dat is de langste periode zonder drugs in 2,5 jaar tijd..
En ik hoop dit nog vol te houden tot aan het festival seizoen..

Het best is natuurlijk volledig stoppen of zeker een jaar tot alle schade lichtjes hersteld is, maar ik ben gewoon nog niet klaar met drugs.. :tongueout:

Dus de vragen samengevat:
- Word pep weer zoals vroeger na een pauze van 6 maand?
T
TheupsetterLid
01-01-2024, 00:00
#20
''Maar is dit bij pep ook zo? Stel ik stop 6 maanden, worden de effecten dan weer zoals vroeger en blijft de paranoia achterwege?''

In mijn geval, zeer zeker

''Of kan ik best het hoofdstuk pep afsluiten, (waar ik het toch wel redelijk moeilijk mee zal hebben)

Dit hoofdstuk wellicht, doch is het middel zeker een nieuw hoofdstuk waard, in mijn optiek. :smoke:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."