Ik ben / was tot voor kort dexamfetaminegebruiker (therapeutisch).
Ik vind het veel prettiger dan methylphenidaat. Andere mensen prefereren dat laatste, gek genoeg met dezelfde argumentatie
Veel nemen / recreatieve dose nemen ervaar ik als zeer aangenaam (speed maar dan zonder overdreven veel geklemkaak en andere lichamelijke overstimulatie) maar je tolerantie groeit snel sky high en dan is het lang wachten voordat je weer wat aan je medicatie hebt. Don't go there. Vrijwel alle stimulantia zijn overigens cross tolerantie veroorzakend, dus als je denkt dan pak ik wel iets anders voor de fun, en daarna weer fijn aan de dex, zet het uit je hoofd.
Belangrijkste opmerking van mijn post:
Het is tegenwoordig veel beter dan vroeger mogelijk om objectief aan te tonen hoe hyperactief / ongefocusd en impulsief je bent, namelijk met een QB-test of aanverwante test.
Dit voor mij heel aangenaam geweest, omdat ik nooit helemaal zeker wist of ik de arts nou wel of niet een lulverhaal had staan vertellen. Klinkt misschien raar, maar ik was als onbehandeld ADHD-er gewend om de hele dag een soort show op te voeren en me door dingen heen te ouwehoeren...
https://www.qbtech.com/qbtest.html