Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPervitin

Pervitin

62 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je weet zelf ook wel dat je jouw situatie er alleen nog meer mee verkloot. Maar goed, als jij drie maanden net wat harder wilt gaan om daarna nog dieper in de shit te zitten, moet je het gewoon doen. Ik denk dat je de keuze prima voor jezelf kan maken.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
MeejheM zei:
al eens slapen zonder wekker te zetten en flink ontbijten gehoord? werkt echt super.
Klik om te vergroten...
Ik word nu al wakker zonder wekker..
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
LoveQuality zei:
dubbel0seven zei:
Ik ben ooit verslaafd geweest aan de Pervitin uit het Oostblok. Wat wil je precies weten Lotske? Enige vragen? :grin:
Klik om te vergroten...


Heeee dubbel0seves, je bent terug!! :P
Even offtopic maar hoe is het ermee ondertussen?
Klik om te vergroten...
Aja nu zie ik het ook..das al lang gelede..
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
dubbel0seven zei:
Ik ben ooit verslaafd geweest aan de Pervitin uit het Oostblok. Wat wil je precies weten Lotske? Enige vragen? :grin:
Klik om te vergroten...
Raad je het aan aan iemand.?
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
mikoz zei:
Ik raad je gewoon echt zo erg aan om te stoppen. Ik kan zowat je pijn 'aanraken' door het internet heen. Hoe meer je gebruikt, hoe meer pijn er zich ophoopt, en hoe uitzichtlozer alles wordt Lotske.. Zoek hulp!
Klik om te vergroten...
Denk je dat ik dan gelukkig ga zijn zonder.?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#6
waarschijnlijk scheelt het je een hoop stress, als je niet meer elke keer op zoek moet naar pep die elke keer tegenvalt. dat lijkt me nou niet echt de leukste manier om je vrije tijd in te delen.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb niet het idee dat je de raad van de mensen hier accepteerd. Dat is niet erg het is jou leven jou keuze. Maar ik zou zelf wel 6 keer achter mijn oren krabben als ik lees wat sommige gasten hier te zeggen hebben. Vooral als je ziet wie het schrijven het zijn stuk voor stuk ervaren mensen die zelf ook te kampen hebben gehad met verslavingen.

Helaas is Meth nu steeds meer in opmars in europa.

lotske1984- zei:
mikoz zei:
Ik raad je gewoon echt zo erg aan om te stoppen. Ik kan zowat je pijn 'aanraken' door het internet heen. Hoe meer je gebruikt, hoe meer pijn er zich ophoopt, en hoe uitzichtlozer alles wordt Lotske.. Zoek hulp!
Klik om te vergroten...
Denk je dat ik dan gelukkig ga zijn zonder.?
Klik om te vergroten...
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#8
meth kan ook alleen maar in opmars zijn, want je komt het vrijwel nooit tegen. ik maak me wel zorgen over de situatie dat dat spul hier serieus aanwezig zal zijn. in amerika en australie hoor je altijd zulke gekke verhalen over deze drug.
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#9
lotske1984- zei:
mikoz zei:
Ik raad je gewoon echt zo erg aan om te stoppen. Ik kan zowat je pijn 'aanraken' door het internet heen. Hoe meer je gebruikt, hoe meer pijn er zich ophoopt, en hoe uitzichtlozer alles wordt Lotske.. Zoek hulp!
Klik om te vergroten...
Denk je dat ik dan gelukkig ga zijn zonder.?
Klik om te vergroten...
Ja :) duurt alleen even.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
mikoz zei:
lotske1984- zei:
mikoz zei:
Ik raad je gewoon echt zo erg aan om te stoppen. Ik kan zowat je pijn 'aanraken' door het internet heen. Hoe meer je gebruikt, hoe meer pijn er zich ophoopt, en hoe uitzichtlozer alles wordt Lotske.. Zoek hulp!
Klik om te vergroten...
Denk je dat ik dan gelukkig ga zijn zonder.?
Klik om te vergroten...
Ja :) duurt alleen even.
Klik om te vergroten...
Dat is dus mijn probleem stoppe is niks maar het volhouden dat is iets anders..
En als ik vriend zou hebbe die het echt meend met mij zou al veel doen..maar dat heb ik spijtig genoeg niet..
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het begint bij jezelf Lotske, zoiets moet van binnenuit komen. Als jij het zelf niet wilt, zou je op den duur juist ruzie met die vriend krijgen denk ik. Zodra je stopt met speed gebruiken, is er in ieder geval een stuk meer mogelijk. Ik hoop dat je snapt dat iedere 'normale' jongen/man niets wilt met een verslaafd meisje/vrouw. Begin bij jezelf en kap met speed en dan zul je zien dat de rest ook mogelijk is. Heb je eindelijk ook tijd en geld voor andere dingen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb om echt te moeten stoppen met mijn verslaving een aantal vrienden moeten dumpen. Dumpen klinkt misschien rot en hard maar ik moest wel. Ik kon het zelf niet volhouden om niet te blowen als ik met die blow vrienden om bleef gaan. Dat lag niet aan hen maar aan mij. Ik wist gewoon dat als ik met hen om zou blijven gaan ik er niet vanaf zou komen. Ik vond dat niet leuk om te doen maar ik had al zoooooo vaak een poging gedaan en dan lekker tussen de blowers blijven. Maar ik kon dat niet. Af en toe weer een hijsje en ik was weer verkocht. Ik weet nu dat af en toe niet kan in mijn geval. Ik blow nu echt alleen nog maar heel zelden, 2 a 3 keer per jaar met een feestje en van een joint van een ander. Ik blow nooit meer alleen thuis. Als ik dat weer ene keer doe, val ik terug. Dus helaas maar wel beter. En ik voel me beter nu! Veel minder stress en ik hoor van anderen dat ik een veel leuker en spontaner persoon ben geworden. Kappen is echt het enige wat helpt, althans bij mij en ik denk dat dat voor haast iedereen geldt.

Edit: even een aanvulling. Als je dus echt wil stoppen zul je met sommige dingen en mensen moeten kappen. Ik zeg niet dat je het uit moet maken maar als je vriend je niet steunt, is stoppen denk ik bijna onmogelijk. Ik heb door het stoppen vrienden verloren maar er een hele hoop bij gekregen juist! Maar het belangrijkste is, je moet echt willen stoppen, anders red je het niet. Ik heb wel 100 halfgebakken pogingen gedaan die niet lukte. Pas toen ik echt aan kappen toe was is het gelukt.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kan me enkel maar aansluiten bij wat dunnetjes zegt. Stoppen en afkicken is iets wat je zelf in handen moet nemen. Ik was 14 jaar wietverslaafd tot op 19 dagen geleden toen ik dieper dan ooit zat ook door combinaties met andere en verschillende middelen. De stop erop beslis enkel jij zelf. Doe het voor jezelf en niet voor iemand anders. Als het bv. niet lukt met jouw nieuwe vriend ga je inderdaad terug gebruiken. Als je zelf op orde bent gaat alles makkelijker. Just go for it, je kan het en ik ben zeker dat het gehele actief forum je zal gaan steunen!!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tekzor668 zei:
Kan me enkel maar aansluiten bij wat dunnetjes zegt. Stoppen en afkicken is iets wat je zelf in handen moet nemen. Ik was 14 jaar wietverslaafd tot op 19 dagen geleden toen ik dieper dan ooit zat ook door combinaties met andere en verschillende middelen. De stop erop beslis enkel jij zelf. Doe het voor jezelf en niet voor iemand anders. Als het bv. niet lukt met jouw nieuwe vriend ga je inderdaad terug gebruiken. Als je zelf op orde bent gaat alles makkelijker. Just go for it, je kan het en ik ben zeker dat het gehele actief forum je zal gaan steunen!!
Klik om te vergroten...

Jij weet het idd ook als geen ander Tekzor! Hoe gaat het nu Tekzor?
En natuurlijk zullen we Lotske steunen als ze stopt! En bedenk Lotske, als je eenmaal dat punt bereikt hebt dat je ECHT wil kappen, voelt dat als een bevrijding en niet als een plicht.
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kan niets meer toevoegen aan wat hierboven allemaal gezegd is.

Twee keer ben ik gestopt met gebruiken voor mijn vriendinnen.
De eerste keer dat ze het uitmaakte zat ik een half uur later alweer aan de speed.
De tweede keer dat ik werd gedumpt zat ik 2h later al op een feestje aan de 4-FMP.

Voor iemand stoppen is altijd makkelijker dan voor jezelf, maar van het moment je die persoon verliest, herval je gewoon terug.
Ik dacht ook dat ik er echt vanaf was, tot je alleen voor die uitdaging staat en beseft dat je om de verkeerde reden gestopt bent.

Dusja ik ben nu stilletjes aan ook weer aan het hervallen, na 8 maand gestopt te zijn.

De volgende keer dat ik stop is het voor mezelf!
Gebruik andermans lessen voor je eigen en probeer niet de fout te maken die wij hier allemaal waarschijnlijk al eens gemaakt hebben.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dunnetjess33 zei:
Jij weet het idd ook als geen ander Tekzor! Hoe gaat het nu Tekzor?
Klik om te vergroten...

Met Ups & Downs maar we blijven positief. Vooral de gezondheid die me nu parten speelt. Morgen een update in mijn topic want dan ben ik 20 dagen clean :)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tekzor668 zei:
Dunnetjess33 zei:
Jij weet het idd ook als geen ander Tekzor! Hoe gaat het nu Tekzor?
Klik om te vergroten...

Met Ups & Downs maar we blijven positief. Vooral de gezondheid die me nu parten speelt. Morgen een update in mijn topic want dan ben ik 20 dagen clean :)
Klik om te vergroten...

Goed hoor, 20 dagen al! Ik lees het morgen wel, succes!
K
Kleine JLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als ik een hele goede tip mag geven en wat info over meth, want meth (crystal meth) word vooral ook gemaakt van simpele maar giftige huishoudelijk stoffen, het is bovendien bij de meeste mensen verslaven na 1 keer en mensen die bij hun verslaving geen hulp zoeken hebben een grote kans op vergiftiging door de drug, in Amerika word het bijvoorbeeld erg veel gebruikt onder de arme mensen, maar vrijwel alle mensen daarvan overlijden na een aantal jaar. Ik zal het zelf ook van m'n hele leven nooit gebruiken, want ik wil namelijk nog wel langer leven dan een paar jaar.
Ik hoop dat deze info je wat inzicht heeft gegeven van hoe gevaarlijk meth eigenlijk is, en ik hoop echt dat je het nooit gaat gebruiken
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik denk niet dat Lotske er veel verder mee komt. Desalniettemin is ze je vast erg dankbaar.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kleine J zei:
Als ik een hele goede tip mag geven en wat info over meth, want meth (crystal meth) word vooral ook gemaakt van simpele maar giftige huishoudelijk stoffen, het is bovendien bij de meeste mensen verslaven na 1 keer en mensen die bij hun verslaving geen hulp zoeken hebben een grote kans op vergiftiging door de drug, in Amerika word het bijvoorbeeld erg veel gebruikt onder de arme mensen, maar vrijwel alle mensen daarvan overlijden na een aantal jaar. Ik zal het zelf ook van m'n hele leven nooit gebruiken, want ik wil namelijk nog wel langer leven dan een paar jaar.
Ik hoop dat deze info je wat inzicht heeft gegeven van hoe gevaarlijk meth eigenlijk is, en ik hoop echt dat je het nooit gaat gebruiken
Klik om te vergroten...

Tot nu toe zijn alle mensen na een aantal jaren overleden. Daarnaast word methyl-amphetamine niet door gevaarlijkere stoffen geproduceerd dan de meeste andere synthetische drugs.

Of het verslavender is, of ongezonder zou best kunnen, maar Lotske is toch al lang pleite hier, en was een uniek gebruikster op haar eigen manier.

Als je mensen wilt waarschuwen voor methylamphetamine zou het wel helpen als je bronnen zou vermelden, of je argumenten zou onderbouwen.

Volgens mij zijn het meer psychosociale omstandigheden dan de drug zelf die voor de ellende zorgen, dan de chemie van het middel op zich.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."