Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWakker blijven na kleine dosis pep

Wakker blijven na kleine dosis pep

47 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
s
snelgemsurfdLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het begint inderdaad te beteren mn slaap, maar het houd verdomme veel in.., een paar keer zelfs gedacht dat ik s nachts iets krijgen, een afkickverschijnsel? Terwijl ik wel blijf gebruiken?
s
snelgemsurfdLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb dus het volgende voor: Ik ben al toch een 6 jaar bezig met speed. Hierbij was het eerst gewoon weekendgebruik ( 1keer/maand). Naarmate de volwassenheid dichterbij kwam, m'n 18 lentes is het alleen maar bergaf gegaan, en zit ik dus nu met een dagelijkse snuifbezigheidstherapie.
Ma bon, tot daar niet echt mn vraag in duidelijk gemaakt. Sinds een 4 jaar is het dus dagelijks gebruik, en de speed komt sinds de dag dat ik er mee begon tot heden van dezelfde dealer.
Mijn dosissen zijn per week ongeveer om enbij 5 gram per week.
Ik eet makkelijk,drink voldoende, geen problemen met het werk, vitamientjes etc., maar sinds 9 dagen ben ik mijn dosis gaan verminderen naar ongeveer 3 gram.
Nu zit ik met het probleem dat ik al 6 dagen de slaap niet kan vatten,terwijl al de rest gewoon blijft doorlopen(eten,drinken,vitamienen).
Heeft er iemand hier daar een verklaring voor? Want ik begin het wel vervelend te vinden, voor dan op het werk en mn uiterlijk dat ik met een serieus slaaptekort zit.
:confused:
G
GrimmLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat is naar. Je kan proberen een lage dosis benzos te nemen om slaap to forceren. Je kunt ook overwegen om naar de huisarts te stappen en hulp te vragen. Goed om te horen dat je aan het minderen bent, 5 gram per week is veel pep.
s
speelbunnyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Een tekort aan dopamine kan ook zorgen voor slapeloosheid (net als teveel). Dopamine en prolactine werken samen om slaap te reguleren. Door je langdurig en veelvuldig speedgebruik is die balans verstoort.
Je lichaam is gewend geraakt aan een bepaalde (onnatuurlijke) hoeveelheid dopamine en heeft daarop alle processen gebalanseerd. Omdat jij nu mindert met je speedgebruik (wat in principe een goed punt is) raakt de balans verstoort en krijg je slaapproblemen. Het zal even duren voordat je lichaam de balans weer heeft hersteld.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je mindert met gebruik krijg je ook afkickverschijnselen, klinkt meer dan logisch in mijn oren. Misschien is het met jouw gebruik zelfs beter om helemaal te stoppen?
r
richie87Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Waarom in godsnaam iedere dag speed gebruiken? :wave:
s
snelgemsurfdLid
01-01-2024, 00:00
#7
richie87 zei:
Waarom in godsnaam iedere dag speed gebruiken? :wave:
Klik om te vergroten...

Dan kan ik alles relativeren en heb ik een beter overzicht over wat ik alles doe.
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#8
richie87 zei:
Waarom in godsnaam iedere dag speed gebruiken? :wave:
Klik om te vergroten...
Zo iets heet verslaving.

Kenmerk van verslaving is dat je allerlei excuses verzint waarom je de drugs neemt, dit gebeurt vaak onbewust en de verslaafde gelooft ook vaak echt in z'n eigen excuses.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gezien de lange werking van pep is 5 gram per week er doorheen jagen gewoon een verslaving ja. Waarschijnlijk ben je een groot gedeelte van de dag onder invloed, kan me niet voorstellen dat je alleen in de avond gebruikt. (dan is slapen ook uitgesloten) Afkickverschijnselen ondervind je trouwens niet pep, is slechts een geestelijke verslaving. Als je helemaal stopt met die shit zal je normale slaapritme wel herstellen, maar ik weet niet of jij nog in het stadium zit waarin je nog op eigen kracht kan stoppen.
s
snelgemsurfdLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zou best kunnen dat ik er verslaafd aan ben en ik gebruik heel de dag door, maar zolang dat ik alles naar behoren uitvoer lijkt alles goed tegaan. Alleen zal het echt wel een aanslag op mijn lichaam zijn.

Het is gewoonte geworden,.. Maar heb al uitgemaakt dat ik was niet wil stoppen, alleen minderen :)
Gek in mijn hoofd? Ja
Verslaafd? Routine klinkt aangenamer
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je gebruikte de hele dag door? Begin je dan niet al de negatieve gevolgen ervan te ondervinden? Elke dag aan de speed, dat kan ook nooit goed zijn voor je geestelijke balans. Dat je je dagelijkse taken kunt uitvoeren onder pep geloof ik wel, heb zelf ook wel onder invloed gewerkt. Dat je dit dan al een aantal jaar volhoud valt dan ook wel te prijzen. Houdt er echter wel rekening mee dat je lichaam op een dag zegt dat het genoeg is, pep heeft een vrij verwoestende werking, vooral bij grootschalig en frequent gebruik.

En natuurlijk is het routine, kern van een verslaving houdt juist in dat het routine is geworden om elke dag te gebruiken. Maar als je dit tot je 80e volhoudt zul je mij nergens over horen zeiken. :wave:
s
spacebillyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bij speelbunny moet je wezen. Goede verklaring. En 5 gram pep, shiit. Dat is niet niks.
s
snelgemsurfdLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heb deze week op karakter geprobeerd om niets te nemen, had wel emotionele stoornissen, etc.. Maar nooit echt gecraved, maar heb voor mezelf uitgemaakt dat ik toch maar verderdoe, complicaties die misschien opduiken, zijn zorgen voor later.. :)
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je bedoelt dat je verder gaat met gebruikt?
s
snelgemsurfdLid
01-01-2024, 00:00
#15
Juist:wink:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Op hoeveel gram zit je nu per week dan? Weer de gebruikelijke 5 of 3?
s
snelgemsurfdLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik gaan er 3/week van maken, ff karakter tonen,
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wil je op termijn niet helemaal stoppen dan? 3 gram per week is nog best wel een grote hoeveelheid. Als ik er op een avond 0.5 doorheen jaag hoef ik de dagen erna geen pep meer te zien.
d
dudeLid
01-01-2024, 00:00
#19
snelgemsurfd zei:
Heeft er iemand hier daar een verklaring voor? Want ik begin het wel vervelend te vinden, voor dan op het werk en mn uiterlijk dat ik met een serieus slaaptekort zit.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet wat voor verklaring je wilt horen maar je moet jezelf ook een beetje helpen door gewoon de ernst en realiteit van je situatie te erkennen. Die vitaminen zijn op zich prima maar gaan mbt dagelijks amfetaminegebruik je niet erg veel helpen, behalve dat vitamine C wat helpt met het afbreken van de amf.

Geen moreel vingertje erbij of zo knabbel zelf ook paar gr. worteltjes in de week (zei ik worteltjes ik bedoel speed maar is bijna hetzelfde)
s
snelgemsurfdLid
01-01-2024, 00:00
#20
I know, maar het houd me een fris gezicht behouden, of het is dan toch het gedacht telt dat ik er fris uitzien. :mrgreen:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."