Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed & slaappillen

Speed & slaappillen

18 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
s
snelle nelisLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi,

ik vroeg me af wat mensen zoal gebruiken om de slapeloosheid van speed tegen te gaan. Normaliter, als ik op een zaterdag speed gebruik (0.5-1gr, soms in combinatie met wat G of coke), kan ik de zondagnacht probleemloos slapen. Echter de laatste 2 feestjes trok de slapeloosheid veel langer door. Als voorbeeld Qbase vorig weekend, ik had tussen 22.00 en 06.00 denk ik een grammetje of 0.8 weggezet en op de after nog twee Gtjes. Verder de hele dag rustig aan gedaan en wat fruit en breakers naar binnen gewerkt. Toen ik om 23 naar bed wilde gaan heb ik 10mg melatonine genomen omdat ik voelde dat ik mentaal nog wat te wakker was vergeleken hoe moe mijn lichaam was. Nogmaals, normaal slaap ik de zondagavond prima en slik ik niet eens melatonine. Nu mocht dat zelfs niet baten en heb ik de hele nacht naar het plafond liggen staren. Het feestje ervoor was net zo. Dit komt vrij slecht uit ivm drukte met studie en werk, toch wil ik wel zo nu en dan naar feestjes kunnen gaan en daar speed gebruiken. Wat raden jullie aan om te nemen als ik écht wil slapen? Ik heb zelf erg weinig verstand van het scala aan slaappillen en heb ook het gevoel dat het extra ongezond is om de pep te counteren met zware sedaters.
Vroeger blowde ik mezelf helemaal plat na een feestje, had nooit echt het gevoel dat het echt hielp voor het slapen maar misschien toch wel. Ben nu namelijk al een tijdje gestopt en dat wil ik graag ook zo houden.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Verschillende soorten benzodiazepines zullen hier prima voor werken, afhankelijk van waar je aan kunt komen.

Beter is echter om wat eerder te stoppen met bijpakken, dat zal ook aanzienlijk schelen in het moment waarop je slaap zult vatten. :wink:
s
snelle nelisLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tja helaas zijn de afsluitende sets vaak het vetst en wil ik dan nog wel uit mn plaat kunnen gaan haha.

Benzo's zijn alleen op recept verkrijgbaar neem ik aan? En is het niet extra ongezond om je slapeloosheid zo dwangmatig te counteren?

EDIT: en melatonine is sowieso te slap tegen speed? dan weet ik dat ik dat ook niet meer hoef te proberen
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
De meeste benzo's zijn enkel op recept/zwarte markt verkrijgbaar ja, je hebt echter analogen die als research-chemical verkocht worden. Etizolam of diclazepam zijn hier voorbeelden van.

Natuurlijk is het niet gezond om dit te gebruiken om in slaap te vallen, maar als je het een beetje beschaafd en 's avonds na houdt zal het niet véél uitmaken. Niet slapen is namelijk ook ongezond. :P
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#5
In dit topic alles over welke benzo's je zou kunnen gebruiken:

viewtopic.php?f=25&t=19767

Maar beter gewoon minder gebruiken of eerder stoppen. Maar goed, dat deed ik zelf ook nooit. Wat ik zelf vaak deed is de eerste dosis verhogen en daarna kleinere hoeveelheden bijnemen. Als ik dan twee gram speed ging gebruiken nam ik eerst 1 gram in en de rest nam ik in kleinere hoeveelheden bij, dan bouwt het geleidelijk af en val je 's avonds makkelijker in slaap.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je minder neemt, kun je ook beter slapen. Logisch toch :confused: 0.8 gram speed is veel... logisch dat je daarna niet slaapt. In plaats van zoeken naar slaapmiddelen kun je beter de oorzaak aanpakken en wat minder speed gebruiken/eerder stoppen
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hmmm op zich vind ik dit ook wel een goede vraag. Ik neem nooit veel speed en ik zorg er ook voor dat ik niet te laat (of vroeg..) nog bijneem. Bijv. op Sziget heb ik 70mg ingenomen in een bommetje om 17:00 en nog 20mg om 20:30 geloof ik. Ik heb die nacht niet geslapen en de nacht erna ook nog vaak wakker geworden. Misselijk van de moeheid was ik.
Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat als ik zaterdagnacht gebruik ik dan die nacht niet slaap, want ik neem het altijd in ipv snuiven en ik weet dat dan langer werkt. Maar ik slaap dan vaak zondagnacht ook nauwelijks terwijl ik helemaal ellendig van moeheid in m'n bed lig. Dus ik vind het makkelijk gezegd dat jullie zeggen 'minder gebruiken en niet te laat nog nemen' want daar houd ik mezelf over 't algemeen ook aan en ik heb nog steeds ultra slaap problemen.

Wat precies de reden is dat ik speed niet zo vaak gebruik (kan gebruiken) als ik zou willen :tongueout: Want ik vind het heel leuk maar op deze manier ben ik er dus altijd een halve week aan kwijt, en dat werkt met m'n dagelijks leven niet echt. Beetje suf voor 1 leuke avond..
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tsjaa dat geldt helaas ook niet voor iedereen. Ik hoor van veel mensen dat als ze niet te veel nemen ze laat in de nacht wel kunnen slapen. Ik persoonlijk slaap nooit van speed, maar er zijn dus heel veel mensen die het wel kunnen..
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Slapen van speed? Nog nooit van gehoord. Na 3 tikjes trek ik met gemak de hele nacht al door. Ik snap echt niet hoe mensen het voor elkaar krijgen om te pitten na pep. :confused: Binnenkort haal ik diclazepam op, hopelijk lukt hierdoor het slapen wat beter.

Bijv. op Sziget heb ik 70mg ingenomen in een bommetje om 17:00 en nog 20mg om 20:30 geloof ik. Ik heb die nacht niet geslapen en de nacht erna ook nog vaak wakker geworden.
Klik om te vergroten...

Dit is vrij opvallend, je hebt in totaal maar 90mg pep gehad wat vrij weinig is. Als je van nature al slaapproblemen hebt zul je er waarschijnlijk niet door kunnen slapen, maar de volgende nacht bij zulke lage doseringen nog problemen?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#10
hij heeft het laatste om 20:30 genomen, dat kan in principe nog 6 uur effect op je slaap hebben.

lijkt me sterk, maar als je weinig gebruikt verder zal het wel merkbaar zijn. van de andere kant kun je jezelf goed voor de gek houden als je je gebruik zo goed bijhoudt.
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik val ook nooit in slaap, ookal doe ik heel lage dosissen.
Donderdag om 11h in de ochtend een lijntje gemaakt van 100mg.
En dan geprobeerd om tegen 23h te gaan slapen maar men hart ging nog als een gek tekeer.
0,5mg alprozalam genomen en toen voelde ik me wat meer slaap krijgen, daarna nog 1mg erbij en ik heb als een roos geslapen. & voor de eerste keer sinds ik speed gebruik.. geen kater :hearteyes:
☆
☆to_the_moon_and_back☆Lid
01-01-2024, 00:00
#12
snelle nelis zei:
Hoi,

ik vroeg me af wat mensen zoal gebruiken om de slapeloosheid van speed tegen te gaan. Normaliter, als ik op een zaterdag speed gebruik (0.5-1gr, soms in combinatie met wat G of coke), kan ik de zondagnacht probleemloos slapen. Echter de laatste 2 feestjes trok de slapeloosheid veel langer door. Als voorbeeld Qbase vorig weekend, ik had tussen 22.00 en 06.00 denk ik een grammetje of 0.8 weggezet en op de after nog twee Gtjes. Verder de hele dag rustig aan gedaan en wat fruit en breakers naar binnen gewerkt. Toen ik om 23 naar bed wilde gaan heb ik 10mg melatonine genomen omdat ik voelde dat ik mentaal nog wat te wakker was vergeleken hoe moe mijn lichaam was. Nogmaals, normaal slaap ik de zondagavond prima en slik ik niet eens melatonine. Nu mocht dat zelfs niet baten en heb ik de hele nacht naar het plafond liggen staren. Het feestje ervoor was net zo. Dit komt vrij slecht uit ivm drukte met studie en werk, toch wil ik wel zo nu en dan naar feestjes kunnen gaan en daar speed gebruiken. Wat raden jullie aan om te nemen als ik écht wil slapen? Ik heb zelf erg weinig verstand van het scala aan slaappillen en heb ook het gevoel dat het extra ongezond is om de pep te counteren met zware sedaters.
Vroeger blowde ik mezelf helemaal plat na een feestje, had nooit echt het gevoel dat het echt hielp voor het slapen maar misschien toch wel. Ben nu namelijk al een tijdje gestopt en dat wil ik graag ook zo houden.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik vaak sleepzzz, 5htp, melatonine en vitamine c
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
☆to_the_moon_and_back☆ zei:
Ik gebruik vaak sleepzzz, 5htp, melatonine en vitamine c
Klik om te vergroten...
En dat helpt als je niet kan slapen na speed gebruik? Zulke zwakke middelen zijn echt niet opgewassen tegen speed, dus waarschijnlijk slaap je zonder net zo goed.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Psychedelibee zei:
En dat helpt als je niet kan slapen na speed gebruik? Zulke zwakke middelen zijn echt niet opgewassen tegen speed, dus waarschijnlijk slaap je zonder net zo goed.
Klik om te vergroten...
Nou, ik moet zeggen dat ik na mijn 2e keer speed een dubbele dosis valeriaan tabletjes (Kruidvat) had genomen en dat hielp zeker wel wat. Niet dat ik echt als een blok in slaap viel hoor, dat kan idd niet maar ikwerd zeker wel minder wakker en strak. Ook ontspande ik er echt van en voelde echt de “speed-energie” wegebben. Moet wel zeggen dit was 9 a 10 uur na mijn laatse lijn speed. Als ik t een paar uur eerder had genomen had ik niks gemerkt denk.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
Ook ontspande ik er echt van en voelde echt de “speed-energie” wegebben. Moet wel zeggen dit was 9 a 10 uur na mijn laatse lijn speed.
Klik om te vergroten...
Of de speed begon gewoon uit te werken, op basis van dit soort eenmalige experimentjes kun je niet echt concluderen dat het de valeriaan was waardoor de energie wegebte.
☆
☆to_the_moon_and_back☆Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Psychedelibee zei:
En dat helpt als je niet kan slapen na speed gebruik? Zulke zwakke middelen zijn echt niet opgewassen tegen speed, dus waarschijnlijk slaap je zonder net zo goed.
Klik om te vergroten...

Ik heb het gevoel dat.. zonder dat ik door slaap...toch meer uitgerust ben...maar als ik lekker wil slapen zoals mijn man...kan ik beter een moker pakken....
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Psychedelibee zei:
Of de speed begon gewoon uit te werken, op basis van dit soort eenmalige experimentjes kun je niet echt concluderen dat het de valeriaan was waardoor de energie wegebte.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik vaker valeriaan. Het werkt bij mij echt wel hoor. Alleen niet de dosering die men adviseert.
Ook als ik om andere redenen wel eens de slaap slecht vat neem ik het ook. Gebeurd gelukkig zelden want ik slaap vrij goed vanzelf.
Jij had mij toen toch ook geadviseerd om eventueel valeriaan te nemen als ik te hard zou trippen bij mijn 2cb toen? Dus het doet zeker wel iets.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
☆to_the_moon_and_back☆ zei:
Ik heb het gevoel dat.. zonder dat ik door slaap...toch meer uitgerust ben...maar als ik lekker wil slapen zoals mijn man...kan ik beter een moker pakken....
Klik om te vergroten...
Melatonine heb ik ookwel een paar x geprobeerd vroeger. Het werkte bij mij maar 1 a 2 x en de keren er na helemaal niet meer. Ik sliep ik er dan wel van in die 2 x maar sliep alsnog niet door. Vaak wakker toch.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Dunne zei:
Jij had mij toen toch ook geadviseerd om eventueel valeriaan te nemen als ik te hard zou trippen bij mijn 2cb toen? Dus het doet zeker wel iets.
Klik om te vergroten...
Ik zeg ook niet dat valeriaan niet werkt, maar dat ik betwijfel of het veel doet tegenover speed.

Maar sowieso ging mijn eerste bericht, waar jij vervolgens op reageerde, eigenlijk over melatonine. Melatonine zal echt heel weinig verschil maken bij speed, valeriaan wellicht nog wel een beetje inderdaad.

Ik wil ook verder niet zeggen dat het niet werkt, maar dat het lastig is op basis van 1 ervaring te concluderen dat valeriaan helpt bij slapen na speed. Maar aangezien valeriaan een redelijk onschuldig middel is kun je dat wel beter gebruiken dan benzo's natuurlijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."