Waarom krijg ik het altijd ijskoud tijdens speed gebruik?
Volgens mij een bekend verschijnsel. Ikzelf krijg bij een lage dosis hier vrijwel geen last van, slechts wanneer ik de dosis opschroef tot gemiddeld of hoog, dan vaak wisselen koude en warme vlagen zich af, en wanneer ik dan zit te pieken krijg ik weer hele warme euforische stromen over mij heen. Het lijkt een klein beetje op de warme golven bij MDMA maar het is een stuk minder intens.
Blijkbaar heb jij meer last van het 'ijskoud voelen' dan anderen, maar ik denk dat dit vrij normaal is en niet zorgwekkend. Wel vervelend, dat geef ik toe.
Waarom wordt ik altijd para in de winkel?
Het staat hierboven al aangegeven, paranoia is niet zeldzaam bij speedgebruik. En zoals Dunne zegt is het meestal te wijten aan misbruik. Ook wanneer je...
"onder invloed bent/comedown ervaart/hersteld van het gebruik/afkickverschijnselen hebt"
...van welke drug dan ook in een plek waar mensen je kunnen zien is nooit leuk. Paranoia hoort daar gewoon bij. Vaak is het veel minder duidelijk dan je zelf denkt. Anderen mensen zijn nuchter, en alleen omdat jij onder invloed bent in die situatie verbeeld je je dat mensen het meteen aan je kunnen zien.
Ik had het zelf vooral vroeger bij wiet, wanneer ik dan de Albert Heijn of iets dergelijks inliep wanneer ik apen stoned was. We noemden het "de Green Mile". Of ook een paar keer wanneer ik onder invloed van MDMA was en er plotseling mensen bijkwamen die het niet mochten weten.
Paranoia is volstrekt normaal hier. Wanneer je een drug moet verbergen, verpest het de ervaring enorm.