Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"SanneBanne zei: Hey, domme vragen bestaan niet. Zeker hier niet. Beter iets teveel vragen dan onverstandig een (allicht) verkeerde keuze maken toch? Het kan in ieder geval geen kwaad. Ik zou geen liters weg drinken en rekening houden met het feit dat je je slaap nog langer uitstelt, wat uiteraard alles behalve gezond is. Hoe langer je wakker blijft, hoe meer kans op negatieve effecten zoals paranoia en hallucinaties. En dat is echt geen pretje. De dip kan zeker in heftigheid toenemen ja, ook logisch want je doet dingen met je lichaam die slopend zijn natuurlijk. In je bed gaan liggen en plafond staren heeft weinig nut allicht nu maar probeer ervan te leren en volgende keer echt minder te nemen of eerder te stoppen. Dan blijft speed gebruiken ook veel langer leuk dan op de manier zoals je het nu doet. Sowieso qua heftigheid van de dip al. Volgens mij (correct me if i'm wrong) ben je nog heel jong, dus wees zuinig op jezelf! Klik om te vergroten... Oke gelukkig dan ga ik genieten van mijn blikje haha, het is ook dat ik mijn slaap wil uitstellen tot vanavond. Het is nu inmiddels zo goed als op op een mini beetje na maar dat is bijna niks, dus wil vandaag nog mezelf staande houden en vanaf morgen maar de consequenties accepteren en meegaan in de dip natuurlijk. Ja ik zie zelf ook in dat ik echt te lang ben doorgegaan heb gewoon sinds vrijdag ochtend niet geslapen en alleen gisteren een paar bitterballen gegeten en ontbijtdrink gedronken maar verder ook niks meer. Maar het is gewoon dat ik niet met mijn emoties kan dealen. Daarom gebruik ik ook speed en is stoppen in eens voor mij moeilijk. Geniet er ook echt van dat ik me vrolijk voel want heb dat nuchter nooit. Klinkt echt depri allemaal maar het is wel zo. Dat is ook de reden waarom ik nogsteeds aan de speed zit. Het is echt extreem verleidelijk voor me en het houd me eerlijk gezegd wel overeind tijdens het gebruik of wanneer ik het niet meer trek.. En ik ben best jong ja haha, afgelopen Januari pas 20 geworden dusja haha. Het is ook niet echt de bedoeling geweest dat ik aan speed zou beginnen maar het kwam ineens en zo ben ik zoals nu geeindigd. En oohja ik heb op sommige momenten al last van hallucinaties maar paranoia heb ik alleen omdat ik niks meer heb..."
"Koffieboon zei: Hervat je normale eet- en slaapritmes en je zult je binnen de kortste tijd weer de oude voelen. Heb je je pep wel gedroogd voordat je het hebt genomen? Dit is mij niet duidelijk geworden uit je post. Pep moet je namelijk altijd goed drogen voordat het je neemt! Klik om te vergroten... Hey! ja kijk, het was vorige week dus nat in een zakje, maar het is zelf gedroogd, waardoor het nu echt muf ruikt zegmaar.."
"Peppi en Coki zei: Speed en cafeïne is een iets grotere belasting op je hart/bloedvatenstelsel en kan de negatieve effecten van beide middelen vergroten (zoals een opgejaagd gevoel). Als je denkt dat je dat kan hebben dan zou dat niet echt een probleem moeten zijn. Wat mij wel zorgen baart, is de reden waarom je speed gebruikt. Het lijkt erop dat het nu niet meer recreatief wordt gebruikt en het een soort van verslaving wordt. Nou zal er natuurlijk heel veel gebeurd zijn waar ik niet vanaf weet dat dit veroorzaakt en ik weet niet welke stappen je eerder al hebt ondernomen om dit tegen te gaan, maar wat ik kan aanraden is om professionele hulp hiervoor te zoeken, zoals naar een psycholoog te gaan om erover te praten. Makkelijkste manier is om naar de huisarts te gaan voor een doorverwijzing zodat je niet zelf contact hoeft op te nemen (mocht dit een drempel zijn). Maar gezien de ernst van dit neem ik aan dat je zulke dingen al geprobeerd hebt. Klik om te vergroten... Ja heb het al geprobeerd, ik heb eerder bij een psychiater gelopen wegens mijn verleden en de issues die er nog zijn. Maar toen ben ik verhuisd en zou het over gezet worden, maar nu is het probleem dat ik eerst verplicht naar een Amethist moet en afgekickt moet zijn voordat ik weer naar GGZ mag zegmaar.. En alles duurt altijd echt jaren dus ik zie het wel, ik heb het geprobeerd nu is het eerst afwachten op amethist en zodra dat traject klaar is kan ik terug naar een psychiater.."
"HardcoreGabber zei: Dat het brand is heel normaal, daar heeft iedereen last van. Ook de dagen erna brand mijn neus nog als het heel koud is of als ik moet niezen. Maak je je neus wel schoon na gebruik? Dat is wel erg belangrijk. Ook de verstopte neus en loop neus heb ik altijd last van, Is niks ergs dus hoef je je geen zorgen te maken. Hoeveel speed gebruik je op een avond? Miselijkheid betekent bij mij altijd dat ik teveel in een te korte tijd heb gebruikt. En het kotsen kan komen vanwege de smaak van speed, dat zie ik afentoe in mijn vriendengroep. En al moet je kotsen gooi het er gewoon uit, probeer het niet binnen te houden. Kotsen kan heel erg opluchten en daar hoef je je ook niet voor te schamen. Klik om te vergroten... Ik gebruik niet zo heel veel, denk dat ik vanaf gister nu nog geen gram op heb. Het is niet dat ik moet overgeven van de smaak maar gewoon ineens krijg ik misselijke vlagen zonder dat de smaak er is of iets snap je? Maar kan dat niet komen omdat m'n maag helemaal leeg is? Want ik probeerde over te geven maar er komt letterlijk niks meer uit me omdat ik denk ik helemaal leeg ben. Zit nu aan de ontbijtdrink haha, hopen dat het iets helpt. Ook heb ik eerder last gehad van mijn neus, maar dit is ineens extreem op 1 of andere manier haha,"
"Bas zei: Gewoon minder je hoofd erbij houden, laat het los en denk er niet over na, ga wat afleidende dingen doen wat je leuk vind. Als ik je verhaal zo lees maak je je echt te druk over alle bijwerkingen en gevolgen (is wel herkenbaar). Na gebruik, je neus reinigen zoals wordt gezegd en volgens mij kan dit door middel van een zoutoplossing als het goed is. Anders gewoon goed snuiten en beetje schoonspoelen zodat er geen speed resten achter blijven e.d. Probeer met deze misselijkheid wat te eten, want misschien heb je wel gewoon honger en voel je dat als maagkramp/misselijkheid. Als je na het eten nergens last van heb, dan weet je dat je gewoon honger had. Als je nog misselijker wordt en je moet kotsen, dan ben je het in ieder geval kwijt en bespaar je een misselijkheidsgevoel van enkele uren. (: Klik om te vergroten... Ja ik denk ook dat het komt door de honger, maar ik heb geen maagkrampen of iets, het voelt gewoon heel leeg en vol tegelijk. Lastig uit te leggen. En ja haha ik zoek altijd van alles op enzo want maak me snel druk of hou me snel bezig met bijwerkingen vandaar haha. Ik heb nu ontbijtdrink en hoop dat het straks wat helpt, maar merk nog niet echt iets. En eten gaat totaal niet, mijn mond en keel zijn abnormaal droog en ik kan geen eten doorslikken op 1 of andere manier, dus dat gaat hem niet worden haha."
"De Dunne zei: De klachten die je opnoemt horen best wel bij speed gebruik. Ik weet niet of je elke week gebruikt? Hoe vaker en hoe meer je gebruikt, des te meer krijg je last van de negatieve gevolgen. Het hoort gewoon bij drugsgebruik. Niemand kan “ongestraft” drugs gebruiken. (Helaas haha) De ene heeft er sneller last van dan de ander. Doe voorlopig even rustig aan, snuif niet, eet goed en laat je speed testen zodat je weet of je ook rommel in je neus stopt. Klik om te vergroten... Yess, bedankt! Nee logisch dat er wel consequenties aan vast zitten, dat altijd en zie ik ook in haha. Voorheen gebruikte ik dagenlang achter elkaar gewoon weken. Echt niet normaal, sinds vorige week probeer ik te stoppen of naja in mijn geval te minderen want ik zou niet helemaal kunnen stoppen. Dus ik heb vorige week gebruikt en toen een week niet tot gister. Probeer het wel zo veel mogelijk te minderen want wil echt gaan stoppen, maar de verleiding is te groot gewoon, want de werking dat je zo vrolijk bent en je ook echt vrolijk voelt is geweldig."
"acht.zes zei: Ik vind energy drink harstikke lekker, maar ik drink het maar af en toe. Ik heb verschillende vrienden die verslaafd waren aan energydrink er mee in de problemen zien komen, hartkloppingen en dergelijke. No way dat ik als ik speed gebruik me ook nog eens te buiten ga aan energy drink. Klik om te vergroten... Ik had dus energy gedronken merkte eigenlijk niks gewoon normaal het is lekker en qua suikers of caffeine merkte ik niet zoveel haha"
"SanneBanne zei: @Bierflesje Bij mij maakt dat dus geen verschil, hard of zacht. Wel verschil tussen de ene speed en de andere. Die ik nu heb is de meest stoffige ooit. Vreselijk. Maar heb ook andere gehad die veel zwaarder qua structuur was, en had ik het probleem nooit. Klik om te vergroten... Ja die van mij die ik nu heb is ook echt stoffig zegmaar.. Maar heb maar bij bepaalde snuifjes dat het me keel in schiet, niet constant zegmaar, ik heb net zegmaar gehad en die schoot wel in m'n keel maar die ik dan nu had gedaan die niet.. dus vet apart.."
"Bierflesje zei: Dit komt denk ik eerder omdat je te hard snuift. Probeer inderdaad ook het rietje niet te ver in je neus te steken, dit kan ook helpen. Klik om te vergroten... Ik heb alles geprobeerd qua zacht of hard snuiven, ben er nogsteeds niet uit haha"
"Peppi en Coki zei: Had ik al verwacht ja, dat je er al mee bezig was (vandaar de twijfel bij mijn advies). Is het traject bij Amethist al begonnen, zo ja, hoe lang denk je er nog mee bezig te zijn? Het zou natuurlijk fijn zijn als je zo snel mogelijk weer terug zou kunnen naar een psychiater, aangezien de problemen dan behandeld zouden kunnen worden ipv alleen tijdelijk verdrongen. Er zijn volgens mij aardig wat reports hier op dit forum over speed verslavingen, misschien dat je daarin extra motivatie kan vinden om er geen verslaving van te maken. Veel meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen aangezien ik geen ervaringsdeskundige ben en ook niet gestudeerd heb voor psycholoog/psychiater of iets dergelijks, wel kan ik je heel veel sterkte wensen met alles. Klik om te vergroten... bedankt! Amethist is nog niet in werking helaas, maar ik denk ook niet dat dat nog echt nodig is. Ik ben nu dus na deze keer van de post gestopt. Ik heb nu ook heel veel afspraken in het ziekenhuis en bij de dokter... Mijn organen functioneren niet goed en zijn nu langzaam aan het afbreken waar ik best wel van schrok. dus sindsdien gebruik ik niks meer."