Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2 vragen over speed gebruik

2 vragen over speed gebruik

28 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Om vervolgens helemaal plat te gooien met valiums en ghb jointjes roken niet echt mij ding... om je zelf rustig te houden en geen Parra gedachtes meer te hebben. Niet echt mij ding :)
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Verduin zei:
Waarom krijg ik het altijd ijskoud tijdens speed gebruik?
Klik om te vergroten...

Volgens mij een bekend verschijnsel. Ikzelf krijg bij een lage dosis hier vrijwel geen last van, slechts wanneer ik de dosis opschroef tot gemiddeld of hoog, dan vaak wisselen koude en warme vlagen zich af, en wanneer ik dan zit te pieken krijg ik weer hele warme euforische stromen over mij heen. Het lijkt een klein beetje op de warme golven bij MDMA maar het is een stuk minder intens.

Blijkbaar heb jij meer last van het 'ijskoud voelen' dan anderen, maar ik denk dat dit vrij normaal is en niet zorgwekkend. Wel vervelend, dat geef ik toe.

Verduin zei:
Waarom wordt ik altijd para in de winkel?
Klik om te vergroten...

Het staat hierboven al aangegeven, paranoia is niet zeldzaam bij speedgebruik. En zoals Dunne zegt is het meestal te wijten aan misbruik. Ook wanneer je...

"onder invloed bent/comedown ervaart/hersteld van het gebruik/afkickverschijnselen hebt"

...van welke drug dan ook in een plek waar mensen je kunnen zien is nooit leuk. Paranoia hoort daar gewoon bij. Vaak is het veel minder duidelijk dan je zelf denkt. Anderen mensen zijn nuchter, en alleen omdat jij onder invloed bent in die situatie verbeeld je je dat mensen het meteen aan je kunnen zien.

Ik had het zelf vooral vroeger bij wiet, wanneer ik dan de Albert Heijn of iets dergelijks inliep wanneer ik apen stoned was. We noemden het "de Green Mile". Of ook een paar keer wanneer ik onder invloed van MDMA was en er plotseling mensen bijkwamen die het niet mochten weten.

Paranoia is volstrekt normaal hier. Wanneer je een drug moet verbergen, verpest het de ervaring enorm.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psychedelibee zei:
Omdat speed je bloedvaten vernauwd, dan kun je het dus koud krijgen terwijl de temperatuur van je lichaam in werkelijkheid juist hoger ligt dan normaal.
Klik om te vergroten...
Dit inderdaad. Ook momenteel die koude dagen helpen hier aan mee. Van de uitgang van een festival naar de trein/auto rennen is echt geen pretje, haha. Zelfs het buiten roken is ook zeer vervelend, je hebt al een koud gevoel wat nog eens erger wordt. Simpeler gezegd dan gedaan misschien, denk gewoon niet aan de kou. Als jij naar buiten komt en gaat schreeuwen dat het warm is, zul je dat warme gevoel ook weer terug krijgen, want je hebt het ook gewoon warm zoals Psychedelibee zegt.

Het is naar mijn mening een beetje een 'all in your mind' drug, zoals met XTC. Je gedachten bepalen hoe je je voelt. Praten met mensen, los gaan als een gek binnen en denk niet aan de kou is de oplossing. Tot dat iemand buiten komt bij je groep als je aan het roken bent die gaat zeggen dat het koud is. Dan krijg je vrijwel direct een koude rilling over je heen.

Speed verdrukt zoals we allemaal wel weten de vermoeidheid. Als je moe bent en bijvoorbeeld lang gewerkt hebt, heb je het al sneller koud. Dit speelt mee samen met je vernauwde bloedvaten.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Verduin zei:
Waarom krijg ik het altijd ijskoud tijdens speed gebruik?
Klik om te vergroten...
Omdat speed je bloedvaten vernauwd, dan kun je het dus koud krijgen terwijl de temperatuur van je lichaam in werkelijkheid juist hoger ligt dan normaal. Is standaard bij stimulanten, maar het gevoel neemt vaak wel evenredig met de dosis toe.

Verder vertel je te weinig over de frequentie en hoeveelheden van gebruik voor ons om iets zinnigs over je paranoia te kunnen zeggen.
V
VerduinLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelibee zei:
Omdat speed je bloedvaten vernauwd, dan kun je het dus koud krijgen terwijl de temperatuur van je lichaam in werkelijkheid juist hoger ligt dan normaal. Is standaard bij stimulanten, maar het gevoel neemt vaak wel evenredig met de dosis toe.

Verder vertel je te weinig over de frequentie en hoeveelheden van gebruik voor ons om iets zinnigs over je paranoia te kunnen zeggen.
Klik om te vergroten...

Ik heb de paranoia alleen in een winkel.
Verder nergens.
Ik gebruik ongeveer kleine 2 lijntje op 1 dag gemiddeld 4x per maand.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Verduin zei:
Ik gebruik ongeveer kleine 2 lijntje op 1 dag gemiddeld 4x per maand.
Klik om te vergroten...

"Kleine" is subjectief. Zonder te wegen kan "kleine" lange megalijnen of minilijntjes betekenen. Ben misschien een Pietje Precies, maar dat kleine beetje meer of minder kan veel verschil maken, positief of negatief.

Verder zoek je naar mijn idee teveel naar een verklaring voor je paranoïde gevoelens, wat ik snap, maar je moet aan de andere kant ook gewoon kunnen accepteren dat dit een effect van Amfetamine kan zijn en het hoewel onplezierig het meestal niet voor teveel schade zorgt.

Ook zeg je alleen in de winkel er last van te hebben. Ik verwijs terug naar mijn post hier paar stukken boven.

BasvanHoven zei:
wanneer je...
"onder invloed bent/comedown ervaart/hersteld van het gebruik/afkickverschijnselen hebt"
...van welke drug dan ook in een plek waar mensen je kunnen zien is nooit leuk. Paranoia hoort daar gewoon bij. Vaak is het veel minder duidelijk dan je zelf denkt. Anderen mensen zijn nuchter, en alleen omdat jij onder invloed bent in die situatie verbeeld je je dat mensen het meteen aan je kunnen zien.
Klik om te vergroten...

Dit lijkt mij een verklaring voor je selectieve paranoia, maar misschien heb ik het mis.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Verduin zei:
Ik gebruik ongeveer kleine 2 lijntje op 1 dag gemiddeld 4x per maand
Klik om te vergroten...

Zoals Bas van Hoven hierboven al zei zegt de maat van je lijn niet veel. De ene noemt de lijn groot de ander dezelfde lijn klein. Ik heb namelijk gemerkt dat de lijntjes die ik groot noem door anderen als klein worden gezien.
Elke week speed daar aan tegen verklaard waarschijnlijk je klachten. Weinig mensen kunnen ongestraft zo vaak gebruiken. En elke week is gewoon te vaak.
Gebruik een maand even niks en kijk hoe het dan gaat.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Onder invloed para zijn tussen nuchtere mensen hoort er echt niet bij hoor, ik heb daar nochtans geen last van.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
acht.zes zei:
Onder invloed para zijn tussen nuchtere mensen hoort er echt niet bij hoor, ik heb daar nochtans geen last van.
Klik om te vergroten...
Ik heb daar ook nog nooit last van gehad, maar dat wil nog niet zeggen dat het niet voorkomt. Ieder lichaam en geest reageert weer anders op een drug. Het tegenspreken omdat je het zelf nog nooit hebt meegemaakt zegt dus weinig.

Paranoia is sowieso een bekende bijwerking van stimulanten en de kans daarop wordt groter bij hoge doseringen of frequent gebruik. Maar ook bij bescheiden doseringen kan het dus bij sommige mensen voorkomen die daar gevoelig voor zijn. In dit geval lijkt er trouwens gewoon sprake van te frequent gebruik te zijn, wekelijks speed gebruik voor langere tijd is te vaak en gaat vanzelf een keer problemen opleveren.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zeg niet dat het niet voorkomt, ik ken er zat voorbeelden van. Maar er wordt dus gesuggereerd dat dit standaard is, en dat is absoluut niet het geval, dat is eigenlijk het enige dat ik wou zeggen.
S
Savage2598Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb altijd afwisselend warm koud, maar ik ga ook bijna nooit naar buiten wanneer ik speed gebruik ik heb ook dat ik paranoia in de winkel word, zowel met laag als hoge doseringen,
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sowieso speed is depressief kut zooi... paar keer gedaan je wordt er overmoedig van om steeds meer bij te pakken totdat je pakje op is ... daarna Parra in je kop voelen! Je dachtes gaan alle kanten op ... raar denken! niet kunnen slapen dagen erna mega depressief voelen en uitgeput voelen..echt fun....Not!!! maar dat branderig gevoel in je neus is wel heerlijk dat dan weer wel!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Conjo zei:
Sowieso speed is depressief kut zooi... paar keer gedaan je wordt er overmoedig van om steeds meer bij te pakken totdat je pakje op is ... daarna Parra in je kop voelen! Je dachtes gaan alle kanten op ... raar denken! niet kunnen slapen dagen erna mega depressief voelen en uitgeput voelen..echt fun....Not!!! maar dat branderig gevoel in je neus is wel heerlijk dat dan weer wel!
Klik om te vergroten...
Ik heb der nooit last van met speed. Als je een beetje “ballen” hebt maak je het niet op en is je kater ook niet zo erg. Ligt niet aan speed maar aan de gebruiker hoor.
L
LemonadeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sinds ik een weegschaal heb besef ik pas hoe achterlijk veel speed ik vroeger gebruikte terwijl ik dacht dat het normale hoeveelheden waren:confused:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb met mijn gram speed wel een x of 6 een leuke avond gehad. Dus met ene gram. Moet der niet aan denken dat ik een hele gram op een dag snuif. Ik denk dat ik dan wel op de SEH beland. Of iig geval een mega kutdag heb met een gruwelijke kater..
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Ik heb met mijn gram speed wel een x of 6 een leuke avond gehad. Dus met ene gram. Moet der niet aan denken dat ik een hele gram op een dag snuif. Ik denk dat ik dan wel op de SEH beland. Of iig geval een mega kutdag heb met een gruwelijke kater..
Klik om te vergroten...


Overdosis pep krijg niet zo snel maar die zooi staat er bekend om ,dat sommige mensen er overmoedig van worden... vooral als je wappie bent en je komt van een feest vandaan en je gaat naar een After... ik kwam op punt dat ik geen eens meer lijntje/puntjes maakte dat ik gewoon met een ritje in een bergje pep zat en dat had ik geen eens meer in de gaten! En dat kan je ook niet kwalijk nemen op zulke momenten ben je niet helemaal 100% totdat ineens te veel op hebt en doodsangsten uitstaat
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Conjo zei:
Overdosis pep krijg niet zo snel maar die zooi staat er bekend om ,dat sommige mensen er overmoedig van worden... vooral als je wappie bent en je komt van een feest vandaan en je gaat naar een After... ik kwam op punt dat ik geen eens meer lijntje/puntjes maakte dat ik gewoon met een ritje in een bergje pep zat en dat had ik geen eens meer in de gaten! En dat kan je ook niet kwalijk nemen op zulke momenten ben je niet helemaal 100% totdat ineens te veel op hebt en doodsangsten uitstaat
Klik om te vergroten...
Dan nog ligt het aan jou zelf en niet aan de pep...
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Geef mij maar lekker Sos dat is meer natuurlijk product dan pep zooi wat in een lab word gemaakt xD
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Conjo zei:
Geef mij maar lekker Sos dat is meer natuurlijk product dan pep zooi wat in een lab word gemaakt xD
Klik om te vergroten...

Hahahah yeah, right....
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
@Conjo

Ten eerste even duidelijk maken dat het echt jij is die zo reageert op pep. Daarnaast is sos nou ook niet bepaald een natuurlijk product.

Pep is echt mijn favoriet als je psychedelica weg laat. Ik pak dan wel wat meer als @De Dunne maar ook ik herken me totaal niet in de zaken die jij aandraagt.
Niks geen para hier, nooit gehad. Ik heb alleen maar positieve ervaringen met pep, en kan het ook goed in de hand houden. Ik heb zelfs geen enkele dip na gebruik van speed. dus praat in het vervolg maar liever voor jezelf.
P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."