Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAmfetamine tolerantie niet meer strak gaan.

Amfetamine tolerantie niet meer strak gaan.

47 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#1
@Amfitamientje Power
ja, ik ga je niet de hele avond zitten liken hoor! :grin: Voor de klok neem ik aan.

Maar nogmaals nice!!
En nu hou ik op.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#2
Amfitamientje Power zei:
een dag inzet voor de maatschappij
Klik om te vergroten...
Nice hoor!

Zelf zet ik mij uit principe nooit in voor de maatschappij, behalve dat ik geen afval op straat gooi. Maar dat terzijde, gaat nu niet over mij.
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Laten we dit topic beschaafd houden, geen persoonlijke aanvallen naar elkaar, we kennen elkaar geen eens dus geen ruimte om te oordelen.
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo

Ik gebruik al langere tijd regelmatig speed daarbij komt kijken dat tolerantie gaat op treden.
3 maanden dagelijks heeft me op punt gebracht dat ik strak kon staan na een bom van 350-400mg.
Kwaliteit amfetamine 70+- altijd.

Na die 3 maanden ben ik 20 dagen gestopt, daarna ben ik gaan snuiven voor de buikklachten die achter gelaten waren.
Snuivend kan ik niet strak komen te staan maar dat vind ik nog enigzins begrijpelijk als je zulke doseringen slikte.

Allereerst ja tolerantie afbouwen zal helpen no shit maar de dosis verhogen ook.

400 mg geslikt. nope
500 mg bommen geprobeerd. Nope multiple times geprobeerd.

Als ik wel hard ga ervan houd dit ook langer als 3 uurtjes aan.
Wel langdurig effect kwa energie waves en niet slapen.

Sidenotes:
Recentelijk anti-depressiva de deur gewezen
Flurazepam dagelijks
Olanzapine dagelijks

Waarom kan ik niet strak komen te staan?

Groetjes
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#5
Omdat het universum van je houdt.
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Iskra zei:
Omdat het universum van je houdt.
Klik om te vergroten...

Fijn dat je me eraan herrinerd.
P
PrisonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Die pam en pine gaan de speed natuurlijk wel onderdrukken.

Maar als je wel 500 mg oraal 70% niet strak komt te staan zou ik maar eens een lange pauze inlassen en een gezonde levensstijl hanteren.
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Prison zei:
Die pam en pine gaan de speed natuurlijk wel onderdrukken.

Maar als je wel 500 mg oraal 70% niet strak komt te staan zou ik maar eens een lange pauze inlassen en een gezonde levensstijl hanteren.
Klik om te vergroten...

Kliniek is denk ik ook maar de enige optie..
Alleen dan doe ik het eerljk waar alleen om de tolerantie te verminderen..
En dat weer terijl net een baan heb depressie uitgstuudeerd
Vrienden online en inn reallife ik raak alles kwijt.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Olanzapine is een dopamine remmer, het lijkt me dat die verantwoordelijk is:

Olanzapine behoort tot de atypische antipsychotica. Het remt in de hersenen de effecten van natuurlijk voorkomende stoffen, voornamelijk van dopamine. Hierdoor verminderen psychosen en onrust.
Klik om te vergroten...

en het is nog een langwerkende ook nog:
De tabletten werken binnen enkele uren en minstens 1 dag lang.
Klik om te vergroten...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
@Lytje pole
En sinds wanneer is het geven van je mening op een discussieforum niet meer toegestaan dan?

Ja natuurlijk is mijn mening een waardeoordeel duh :tongueout:
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#11
De glitter & the glamour van je speedgebruik is eraf. Op dit punt zit ik ook met het gebruik van amfetamine. Meer negatieve effecten (lichamelijk en geestelijk) dan positieve/leuke.

Waarom wil je er geen punt achter zetten en je richten op je verdere leven? Dit leven heeft zoveel meer te bieden dan onder invloed zijn van speed. De mate waarin je gebruikt maakt je eigen van binnen ook echt kapot.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#12
Koffieboon zei:
De glitter & the glamour van je speedgebruik is eraf. Op dit punt zit ik ook met het gebruik van amfetamine. Meer negatieve effecten (lichamelijk en geestelijk) dan positieve/leuke.

Waarom wil je er geen punt achter zetten en je richten op je verdere leven? Dit leven heeft zoveel meer te bieden dan onder invloed zijn van speed. De mate waarin je gebruikt maakt je eigen van binnen ook echt kapot.
Klik om te vergroten...
Mag ik vragen wanneer en hoe je dat besefte dat je dat punt had bereikt, en waar heb je t meest last van?
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Pep is voor winnaars.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#14
2442895D-989F-443B-B2C9-5E32B65AADDD.jpeg 1385A43C-2D5B-40CD-B2D8-7B8C7B66EB13.jpeg BF58C2B5-A255-40E4-B672-EC2EBD4BD8C5.jpeg
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#15
Amfitamientje doet me een beetje denken aan Erick de Hollander, maar dan met pep. Die gelooft ook zo mooi in zijn eigen waanideeën maar in werkelijkheid is het een treurig stukje mens. Weet je zeker dat je niet in een psychose zit?

Lol, de hele week aan de pep om maar een beetje te kunnen functioneren en denken dat je je gebruik onder controle hebt.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#16
Amfitamientje Power zei:
Vandaag heb ik gewoon nuchter 8 uur vrijwillig vrijwilligerswerk gedaan bij een stichting die daklozen helpt.

Een goede graadmeter of ik te veel gebruik is hoe het contact met sociale contacten verloopt. Veel vrienden weten niet eens dat ik gebruik. In het weekend ben ik gewoon nuchter omdat veel van mijn vrienden ex-probleemgebruikers zijn. Ik wil ze niet confronteren met drugs.
Klik om te vergroten...
Als mensen het aan je gaan zien en je vragen of opmerkingen krijgt over je gezondheid, te laat komen op afspraken en "officiele" dingen gaat vermijden of missen ben je sowieso al ver t slechte pad op. Aan de andere kant kan het heel gevaarlijk zijn als niemand ergens van weet, als je goed bent in je normaal gedragen en niet te ver gaat kan je heeeeeel lang dagelijks of semi dagelijks gebruiken zonder dat je gesnapt wordt. (niet dat ik zeg dat je dat doet)
Amfitamientje Power zei:
De huisarts weet dat ik gebruik en dus krijg ik elk halfjaar een bloedtest om de lever te checken en bloeddruktest. Ik ben nog steeds gewoon gezond, heb al mijn tanden nog, mijn verstand ook nog. Allemaal na jaren pep en vroeger nog veel meer drugs.
Klik om te vergroten...

Ai ja dat is altijd goed, in ieder geval een oogje in t zeil, doe ik ook. Ook al is er niks aan de hand, tot nu toe ben niet bang om naar de doktor te gaan voor wat dan ook, ze hebben toch allemaal zwijgplicht (nee geen zwijgrecht:grimacing:) en mogen zelfs niet eens bevestigen of ontkennen dat je patient bij ze bent, idem voor psychologen en psychiaters natuurlijk. Die gaan zeker hun baan na zoveel jaar studeren op het spel zetten omdat je moeder, vader, zus, schoonmoeder of cavia belt of komt om iets over je te vragen :P
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#17
Koffieboon zei:
Onder invloed zijn is al lang niet meer zo leuk als in het begin. Minder euforisch, ik word er minder sociaal van dan wanneer ik nuchter ben. Eerder lulde ik echt de oren van iedereen zn kop als ik pep had gehad, goeie tijd. Verder heb ik nu veel meer een hoge hartslag en lichaamstemperatuur. Ben hierdoor soms lichtelijk paranoide, omdat het lijkt alsof ik te hard ga.

Eerder met speed kreeg ik echt zin om dingen te doen en te ondernemen. Dat is nu ook veel minder aanwezig. Al met al is het onder invloed zijn voor mij al veel minder leuk, de katers nemen wel toe in sterkte.. Terwijl ik eerder nooit zo mega brak was als nu na een avondje pep snuiven. Misschien dat bommen slikken een andere werking op me heeft, maar daar kan ik weinig over zeggen. Heb dat maar een keer gedaan.

Pep gooit mijn circadiaanse ritme zo gigantische op de kop dat ik gewoon meerdere dagen nodig om dat weer recht te zetten en weer lekker in mn vel te zitten. Kijk als je pep gebruikt en je hebt daarna een paar dagen vrij dan kom je de kater nog wel een keer door. Maar als je de volgende week gewoon weer naar je werk moet das wel een ander verhaal. Dit speelt ook wel mee.
Klik om te vergroten...
Doe je het dagelijks of alleen als je gaat feesten ofzo? Omdat je zegt een avondje pep snuiven. En zoveel last van een kater? Door het slaaptekort en slecht eten enzo of ga je je echt verrot voelen van de pep zelf. Emotioneel weet ik wel wat je bedoelt, ken het. Kruipt er wel in ja maar zeker niet als sos bijvoorbeeld dan ga ik me echt heel kansloos voelen als om 5 uur snachts je zonden ligt te overdenken omdat je te rusteloos bent om te slapen. Geen goed idee op zulke momenten, zelfreflectie

PS Ciracdiaans betekent Dag nacht ? volgens mij wel toch, kan wel googelen maar hey:relieved:

EDIT @Amfitamientje Power

Amfitamientje Power zei:
Jij noemt het valsspelen. Ik noem het gebruik maken van de mogelijkheden. Het is een kunst op zich om mogelijkheden (pep) op een goede manier te benutten. In een wereld waar je leven afhangt van geld vind ik het geoorloofd om pep te gebruiken zodat je grootse dingen kan bereiken en veel geld kan verdienen.

Heel veel techniek die jij gebruikt is uitgevonden onder invloed van uppers. Silicon Valley is een grootverbruiker van drugs.

Soldaten gebruikten ook pep/meth in de oorlog om beter te presteren als de situatie penibel werd. Is dat valsspelen? Is het gebruik van wapens valsspelen? Als ik betere hardloopschoenen heb dan jij, is dat valsspelen?

Je bent toch geen communist hoop ik.
Klik om te vergroten...
Is een beste vergelijking trouwens, jij en je ontwerp ding, ik denk?? iets in de technische sector, met soldaten uit de oorlog die al 2 dagen wakker zijn en op hun uiterste proberen te overleven :sweatsmile: Denk dat de motivaties een stukje uit mekaar liggen in deze:nomouth:


Creeert die pep die ontwerpen voor jou, nee toch? Wat er niMaar verder weet ik t niet, als ik eerlijk mag zijn komt het over alsof je je een beetje blind staart op pep als oorzaak van beter presteren. Denk dat we allemaal wel weten dat t niet goed voor je is, voor je mentale stabiel-heid en zeker ook niet voor je lichaam. Je zal vast sneller kunnen denken, verbanden leggen en oplossingen zien maar dat is ook weer zo weg en dan gaan andere dingen weer achteruit. Moeite om uit je woorden te komen, geheugenproblemen, moeite met ipv makkelijk verbanden leggen en wat er niet in zit , komt er tenslotte ook niet uit :grin: pep bedenkt niks voor je dat doe je zelf

Ik snap iig wat je bedoelt, wil alleen zeggen kijk ermee uit. Blijft wel speed en geen ding om te onderschatten, Heeft in mijn mening zeker wel invloed op je doen en laten en je karakter en op heel verradelijke manier


Amfitamientje Power zei:
Ik denk niet dat ik in een psychose zit nee. Ik ben niet de hele week aan de pep maar gemiddeld twee dagen per week. Het is niet om een beetje te functioneren maar om bijzonder goed te presteren. Anyway, iemand in een psychose heeft een slecht beoordelingsvermogen dus vraag ik maar aan jou of jij denkt dat ik in een psychose zit. Zit ik in een psychose volgens jou techneut?
Klik om te vergroten...
Dus wanneer moet je bijzonder goed presteren?
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Techneut zei:
Amfitamientje doet me een beetje denken aan Erick de Hollander, maar dan met pep. Die gelooft ook zo mooi in zijn eigen waanideeën maar in werkelijkheid is het een treurig stukje mens. Weet je zeker dat je niet in een psychose zit?

Lol, de hele week aan de pep om maar een beetje te kunnen functioneren en denken dat je je gebruik onder controle hebt.
Klik om te vergroten...

Ik denk niet dat ik in een psychose zit nee. Ik ben niet de hele week aan de pep maar gemiddeld twee dagen per week. Het is niet om een beetje te functioneren maar om bijzonder goed te presteren. Anyway, iemand in een psychose heeft een slecht beoordelingsvermogen dus vraag ik maar aan jou of jij denkt dat ik in een psychose zit. Zit ik in een psychose volgens jou techneut?
S
StonersosaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Is het niet juist bij speed zo dat snuiven zorgt voor een korter, sterker effect en slikken zorgt voor een langdurend iets minder heftig effect? Is best raar dat het in jouw geval andersom is.
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Stonersosa zei:
Is het niet juist bij speed zo dat snuiven zorgt voor een korter, sterker effect en slikken zorgt voor een langdurend iets minder heftig effect? Is best raar dat het in jouw geval andersom is.
Klik om te vergroten...

Lees de naam van het topic nog eens misschien dat je daaruit je antwoord kunt halen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."