Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAmfetamine tolerantie niet meer strak gaan.

Amfetamine tolerantie niet meer strak gaan.

47 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik sta zowieso nooit echt strak van pep. Ook niet als ik 500 Mg slik, snuif of plug. Het gaat me ook niet om het zware strak staan.

Pep is voor mij een hulpmiddel om langdurig te focussen en visualiseren als ik ontwerpen maak op de computer.

Meestal gebruik ik 2 keer per week 150 Mg. Dat is voldoende voor een goede productie aan hoge kwaliteit CAD ontwerpen.

Pompen zei:
Kliniek is denk ik ook maar de enige optie..
Alleen dan doe ik het eerljk waar alleen om de tolerantie te verminderen..
Klik om te vergroten...

Voor een denkbeeldige pepverslaving hoef je niet naar een kliniek. De verslaving is alleen maar psychisch. Lichamelijk wordt je alleen maar beter tijdens afkicken en je hebt geen medische begeleiding nodig tegen ontwenningsverschijnselen. Het is wel belangrijk dat je een flinke dosis wilskracht hebt en ook een weekje vrij neemt om te rusten, slapen, bezinnen.

Succes. Je moet wel sterk in je schoenen staan om te ontwennen dus eigenlijk moet je sterk in je schoenen staan als je van plan bent drugs te misbruiken.
P
PrisonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Amfitamientje Power zei:
Pep is voor winnaars.
Klik om te vergroten...

Ik vind deze opening post niet echt een winnaarspost. Denk ook niet dat het aanmoedigen van pepgebruik de OP echt gaat helpen.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Okee. Ik zal het beter verwoorden. Pep is voor winnaars zolang je het gebruik goed kan plannen en je gebruik in de hand houdt.

Hoevaak en hoeveel je kan gebruiken verschilt van persoon tot persoon. Als je merkt dat de pep sterker wordt dan jij moet je meteen ingrijpen en niet toegeven aan dagelijks gebruik of excessief gebruik. Als pep je leven negatief beïnvloed moet je er meteen iets aan doen.

Pep is mijn drugs of choice en ik ben een winnaar. Nog steeds. Ook na jarenlang gebruik. Wel moet ik af en toe op de rem trappen als ik denk dat ik te vaak gebruik.

Het kan niet zo zijn dat pep je leven verpest. Pep is lichamelijk niet of nauwelijks verslavend dus als het misgaat moet je gewoon minderen of stoppen.

Iemand die zegt dat ie verslaafd is aan pep en zegt daardoor te gebruiken, gebruikt de term “verslaafd” als smoes.

Als je problemen hebt met pep moet je vandaag nog minderen of stoppen. Daar is geen kliniek voor nodig. Zorg er wel voor dat je een weekje kan rusten of slapen omdat als je stopt met pep je vermoeidheid pas echt gaat voelen.

Je kan dit @Pompen ,niet klagen maar dragen. Gewoon stoppen en rusten. Ja, je gaat wel trek krijgen maar denk dan aan de situatie waarin je nu beland bent. Dat wil je niet weer. Je kan binnen 1 week afgekickt en hersteld zijn van pepgebruik. Misschien ben je daarna nog een paar maanden neerslachtig maar daar kom je wel overheen als je trots op jezelf kan zijn.

Pep is voor winnaars. Mensen die afkicken van speed als dat nodig is zijn ook winnnaars.
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zwijgrecht zei:
Mag ik vragen wanneer en hoe je dat besefte dat je dat punt had bereikt, en waar heb je t meest last van?
Klik om te vergroten...
Onder invloed zijn is al lang niet meer zo leuk als in het begin. Minder euforisch, ik word er minder sociaal van dan wanneer ik nuchter ben. Eerder lulde ik echt de oren van iedereen zn kop als ik pep had gehad, goeie tijd. Verder heb ik nu veel meer een hoge hartslag en lichaamstemperatuur. Ben hierdoor soms lichtelijk paranoide, omdat het lijkt alsof ik te hard ga.

Eerder met speed kreeg ik echt zin om dingen te doen en te ondernemen. Dat is nu ook veel minder aanwezig. Al met al is het onder invloed zijn voor mij al veel minder leuk, de katers nemen wel toe in sterkte.. Terwijl ik eerder nooit zo mega brak was als nu na een avondje pep snuiven. Misschien dat bommen slikken een andere werking op me heeft, maar daar kan ik weinig over zeggen. Heb dat maar een keer gedaan.

Pep gooit mijn circadiaanse ritme zo gigantische op de kop dat ik gewoon meerdere dagen nodig om dat weer recht te zetten en weer lekker in mn vel te zitten. Kijk als je pep gebruikt en je hebt daarna een paar dagen vrij dan kom je de kater nog wel een keer door. Maar als je de volgende week gewoon weer naar je werk moet das wel een ander verhaal. Dit speelt ook wel mee.
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#5
Amfitamientje Power zei:
Meestal gebruik ik 2 keer per week 150 Mg. Dat is voldoende voor een goede productie aan hoge kwaliteit CAD ontwerpen.
Klik om te vergroten...
Iemand die hiervoor pep moet gebruiken is in mijn ogen geen winnaar, maar een verliezer die niet zonder drugs zn werk kan doen. Er zijn genoeg mensen waarvan ontwerpen hun beroep is. Die gebruiken ook geen pep om dan een leuk modelletje neer te zetten. Die werken gewoon 8u per dag nuchter.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Pep nodig hebben om te presteren vind ik ook niet echt iets voor winnaars, dat zijn in mijn ogen dan toch meer de mensen die steevast tot hoge prestaties komen zonder vals te hoeven spelen.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#7
acht.zes zei:
Pep nodig hebben om te presteren vind ik ook niet echt iets voor winnaars, dat zijn in mijn ogen dan toch meer de mensen die steevast tot hoge prestaties komen zonder vals te hoeven spelen.
Klik om te vergroten...

Jij noemt het valsspelen. Ik noem het gebruik maken van de mogelijkheden. Het is een kunst op zich om mogelijkheden (pep) op een goede manier te benutten. In een wereld waar je leven afhangt van geld vind ik het geoorloofd om pep te gebruiken zodat je grootse dingen kan bereiken en veel geld kan verdienen.

Heel veel techniek die jij gebruikt is uitgevonden onder invloed van uppers. Silicon Valley is een grootverbruiker van drugs.

Soldaten gebruikten ook pep/meth in de oorlog om beter te presteren als de situatie penibel werd. Is dat valsspelen? Is het gebruik van wapens valsspelen? Als ik betere hardloopschoenen heb dan jij, is dat valsspelen?

Je bent toch geen communist hoop ik.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Een normaal mens heeft geen drugs nodig om te presteren en/of om gemotiveerd te zijn. Maar als je eenmaal gewend bent om pep te nemen om te presteren hou je jezelf inderdaad voor de gek door te denken dat je die pep echt nodig hebt ja.

Waarom zou ik communist zijn? Die hebben het valsspelen door middel van drugs in sport zowat uitgevonden, zo had elk zichzelf respecterend communistisch land vorige eeuw een door de staat gefinancieerd dopingprogramma waar je geen nee tegen kon of mocht zeggen.

Valsspelen ter meerdere eer en glorie van het land is nou bij uitstek communistisch, dus ken uw klassiekers.
s
somshoogLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het lijkt mij juist beangstigend om pep te gebruiken tijdens school en werk situaties. Ik zou dan bang zijn dat ik op een gegeven moment alleen met pep op kan functioneren. Dit zelfde geld voor feesten met drugs op. Ik ben alleen heel voorzichtig hiermee en bedenk me altijd: "Zou ik het nuchter net zo leuk vinden?". Zolang ik hier ja op kan antwoorden denk ik dat het geen kwaad kan. Een verslaving zit in een klein hoekje namelijk.

Heel goed van je om 20 dagen van de pep af te blijven pompen! Ik zou dit ook zien als een soort overwinning. Een leven lijden waar je afhankelijk bent van iets lijkt me echt heel kut. Ik hoop dat je er bovenop komt.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Okee. Ik uitgeluld. :wink:
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#11
Koffieboon zei:
Iemand die hiervoor pep moet gebruiken is in mijn ogen geen winnaar, maar een verliezer die niet zonder drugs zn werk kan doen.
Klik om te vergroten...
Is toch een keuze, als vitamientje lekker werkt op pep moet ze dat lekker zelf weten.

Andere mensen beulen inderdaad nuchter 8 uur achter een bureau. Moeten ze ook zelf weten.

Of het gezond is, is een andere discussie.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
@Amfitamientje Power
Dat was mijn bedoeling nou ook weer niet. Maar wel denk ik dat het juist erg slim is om toch wel wat kritisch maar je drugsgebruik te kijken van tijd op tijd. Dat houd je uit de problemen in tegenstelling tot verheerlijking als 'pep is voor winnaars' en/of goedpraterij van dat je er grootse dingen mee kan bereiken.

@Lytje pole
Natuurlijk moet iedereen zelf weten wat hij doet. Maar als je jezelf gaat verheerlijken puur omdat je pep gebruikt denk ik toch dat je ergens een verkeerde afslag hebt gepakt.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#13
@acht.zes
Een “verkeerde afslag” is een waardeoordeel, gebaseerd op algemene opvattingen omtrent gezond/ongezond drugsgebruik.

En sinds wanneer is zelfverheerlijking niet meer toegestaan. Ook weer een waardeoordeel van een ander persoon.

Iedereen gaat op zijn eigen manier met het leven om en maakt zijn eigen, persoonlijke keuzes. Vitamientje weet zelf heus ook wel wanneer teveel gebruik een te grote impact krijgt.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vandaag heb ik gewoon nuchter 8 uur vrijwillig vrijwilligerswerk gedaan bij een stichting die daklozen helpt.

Een goede graadmeter of ik te veel gebruik is hoe het contact met sociale contacten verloopt. Veel vrienden weten niet eens dat ik gebruik. In het weekend ben ik gewoon nuchter omdat veel van mijn vrienden ex-probleemgebruikers zijn. Ik wil ze niet confronteren met drugs.

De huisarts weet dat ik gebruik en dus krijg ik elk halfjaar een bloedtest om de lever te checken en bloeddruktest. Ik ben nog steeds gewoon gezond, heb al mijn tanden nog, mijn verstand ook nog. Allemaal na jaren pep en vroeger nog veel meer drugs.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#15
@Lytje pole
Het gaat om de manier waarop.
Klik om te vergroten...
Dat is dus ook een waardeoordeel lol. Maar goed, dat is nou eenmaal inherent aan een discussie lijkt me.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#16
@acht.zes
Ik impliceer niet dat het geven van een mening op een openbaar forum niet kan, daar is een openbaar forum juist voor.

Het gaat om de manier waarop. Er worden oordelen geveld over het drugsgebruik van een persoon die zegt daar beter op te presteren.

Die “meningen” zijn dus eigenlijk oordelen, gezien de manier waarop ze worden gepresenteerd. Tenminste, zo komt het op mij over.
s
somshoogLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik gaf alleen maar mijn mening hoe IK erover denk. Wat iemand anders daarmee doet moet diegene zelf weten. Ik ben het er wel mee eens dat drugs positief gebruikt kan worden recreatief zowel niet recreatief (werk/prestaties) mits er uitgekeken wordt. Ik ben niet een voorstander voor het verheerlijken van drugsgebruik want verslaving is echt een bitch als je er aan vast zit. De één kan beter met het gebruik omgaan dan een ander dat is zeker waar. Maar blijf evengoed voorzichtig want ik gun niemand een verslaving <3.

Dit typend terwijl ik weer 3 dagen achter elkaar wiet heb gerookt doordeweeks haha. Morgen maar weer even rustig aan..
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#18
Koffieboon zei:
Onder invloed zijn is al lang niet meer zo leuk als in het begin. Minder euforisch, ik word er minder sociaal van dan wanneer ik nuchter ben. Eerder lulde ik echt de oren van iedereen zn kop als ik pep had gehad, goeie tijd. Verder heb ik nu veel meer een hoge hartslag en lichaamstemperatuur. Ben hierdoor soms lichtelijk paranoide, omdat het lijkt alsof ik te hard ga.

Eerder met speed kreeg ik echt zin om dingen te doen en te ondernemen. Dat is nu ook veel minder aanwezig. Al met al is het onder invloed zijn voor mij al veel minder leuk, de katers nemen wel toe in sterkte.. Terwijl ik eerder nooit zo mega brak was als nu na een avondje pep snuiven. Misschien dat bommen slikken een andere werking op me heeft, maar daar kan ik weinig over zeggen. Heb dat maar een keer gedaan.

Pep gooit mijn circadiaanse ritme zo gigantische op de kop dat ik gewoon meerdere dagen nodig om dat weer recht te zetten en weer lekker in mn vel te zitten. Kijk als je pep gebruikt en je hebt daarna een paar dagen vrij dan kom je de kater nog wel een keer door. Maar als je de volgende week gewoon weer naar je werk moet das wel een ander verhaal. Dit speelt ook wel mee.
Klik om te vergroten...

Het pep gebruiken zelf blijft voor mij leuk, het sociale gedeelte geen negatieve bijwerkingen ik heb nog steeds zin om meer te gaan ondernemen, dus dat is het niet zo zeer.
Ik heb geen katers

Alleen het ultieme pep-effect wat je af en toe gewoon wilt dat kneiterstrak staan is niet meer aanwezig.
Ik denk ook dat de enige oplossing daar tegen is inderdaad een pauze houden.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#19
acht.zes zei:
@Lytje pole
En sinds wanneer is het geven van je mening op een discussieforum niet meer toegestaan dan?

Ja natuurlijk is mijn mening een waardeoordeel duh :tongueout:
Klik om te vergroten...

Hoe staaf je een stelling of een advies?
Kan je wel een linkje geven hoor. :upsidedown:
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben altijd al eigenwijs geweest en blijf er bij dat pep een supermens van je kan maken mits goed gebruikt. Wees je bewust van de gevaren maar leef “on the edge”.

Meningen en stellingen verschillen en mogen uitgesproken worden. Niemand weet wie er gelijk heeft. Dat is grappig.

Na een nacht goed geslapen te hebben, een dag inzet voor de maatschappij, wenkbrauwen geëpileerd en een stevige maaltijd neem ik nu een likje uit de zak van peppie om creatiever dan creatief te zijn en verder te werken aan een mechanisch ontwerp.

Likje uit peppie zijn zak wordt 75 a 76 Mg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."