Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed ->Verslavingsinformatie.

Speed ->Verslavingsinformatie.

71 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#1
Flualhamdulillam zei:
Heb je nu de mogelijkheid om te gaan tukken? Want je lichaam schreeuwt om rust als het zo in de war raakt man! Maar jezelf niet gekker, pak wat slaap. Het kan namelijk verkeerd afgelopen op een gegeven moment (met te veel slaaptekort en stims). Maar jij doet dit niet vaak toch? En bent niet vatbaar voor psychische kwaaltjes dat je weet? Dan zou ik me sowieso geen zorgen maken. Het is ‘pas’ nacht 1 😋

Wel gaan slapen! Maar dat was het plan al denk ik zo hahaha
Klik om te vergroten...
Niet vaak? Heb in de afgelopen 7 weken.nins anders gedaan.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#2
CuriousExplorer zei:
Enkel speed en 38u wakker?
Blij dat ik zo gevoelig niet ben 😄
Klik om te vergroten...
Ik kan der wel op slapen.hoor. heb dagelijks gebruikt gehad tot 6 dage terug. Paar twaz gwn zo leuk dk ni wou slape :0
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#3
Peroxide zei:
Niet vaak? Heb in de afgelopen 7 weken.nins anders gedaan.
Klik om te vergroten...
Jezus 🤦🏻‍♂️ Ik heb ook niet veel geslapen vannacht, neem me niet kwalijk dat ik niet weet in wat voor topic ik aan het typen ben 🤣🥲

Dan is slaap pakken echt belangrijk man, als je lichaam zich zo gaat gedragen. Misschien heeft het ermee te maken dat je na lang gebruik, een pauze, en weer hebt gebruikt? Geen idee, wilde gok. Ik weet tenminste wel dat je een stimulant psychose wilt voorkomen!

Kan je nu gaan slapen?
S
SheairaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Peroxide zei:
Hahaha. Zo vaag als nu ben ik toch nog nooit geweest op speed. Alles beweegt, derealisatie denk ik, constant vergeten waarover ik 11nt denkek wazn.

Extreme visuals 3n hoofdpzkjb
Klik om te vergroten...
Jeetje dat heb ik echt nog nooit gehad als ik 38 uur wakker was ofzo na pep en de nodige wiet ernaast. :tearsofjoy: Hoofdpijn wel soms maar dat komt bij mij gewoon omdat ik 10.000 keer moet plassen als ik pep op heb dus lichtelijk uitgedroogd denk ik dan maar is altijd dag later wel weer weg na een goede nacht slapen en veel drinken.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb je trouwens ook genoeg water gedronken gisteren en vandaag?
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#6
Peroxide zei:
Water drinkn ik altijd goed. Had toch een OD gepakt. Half uurtje kunnen slapen nu wakker
Klik om te vergroten...
Te hard van stapel gelopen? Alles wel helemaal oké nog?
En goedzo, ik vergeet soms zooo lang water te drinken... op een gegeven moment voel je je uitgedroogd en dat gaat gevoel blijft, hoeveel liters je ook drinkt hahahaha
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het lichaam moet getraind zijn, om laten we zeggen een dag lang goed te kunnen presteren. Deze fysieke training moet geleidelijk worden opgevoerd.
Zonder die training wordt het presteren op één dag, dus, geen kleinigheidje.
Je wordt zo flauw, en traag als een schildpad.
Na 2 dagen geen calorieën naar binnen gewerkt hebben, krijg je niet veel meer geregeld.. gesteld dat je wel over water kunt beschikken.
Ik kan uit ervaring spreken!
Geestelijke verslaving is het moeilijkste, om te overwinnen.
Neem daar maar een jaartje voor.
Lichamelijke afhankelijkheid, dat gaat in een week of 2, 3 wel lukken, zeker als je afleiding hebt.
Daarom krijg je in de ontwenningskliniek heel veel te doen aan therapievormen. Tenminste in die kliniek waar ik geweest ben...
Of speed anders is qua ontwenning, tov smack, dat lijkt me van wel.
Met coca vergeleken, bij ons was de bijnaam van speed "poor mans coke".
Dat zegt al meer dan genoeg.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#8
Licht het echt aan mij of is veel informatie die door officiële drugs instituten worden verkondigd een tintje overdreven en zelfs misinformatie?
Dit kom bijvoorbeeld gewoon van Jellinek.nl

Kun je lichamelijk en of geestelijk verslaafd raken aan speed?
Speed is geestelijk en lichamelijk verslavend.

We weten allemaal toch wel dat het alleen geestelijk verslavend is?

Nu we toch over verslavingen bezig zijn.
Ik heb 4 weken geleden het goedje nog eens besteld en ik was meteen weer verliefd natuurlijk.. Ik ben vroeger hier 3 jaar aan verslaafd geweest en heb nu toch al 4 jaar niets meer gebruikt. Tot 4 weken geleden dan natuurlijk. Dat begon met de bedoeling voor een keer maar dit werd al snel elke dag, dus ik heb van begin (4 weken terug) tot 2 weken terug dagelijks gebruikt. Toen een weekje pauze. Toen weer een week, en nu zitten we aan het einde. Mijn pep is op na zojuist en men nummers zijn verwijderd, vrienden op de hoogte gebracht om mij dat nummer niet meer te geven enzovoort. Het zou ook tijd worden na voor de eerste keer angstaanvallen/hyperventilatie meegemaakt te hebben. Ik dacht dat ik dood ging.

Waar het nu eigenlijk op neer komt, aangezien ik maar 10 gram heb gebruikt over een periode van 31 dagen, (ik gebruik een bommetje per dag ofzo.) en ik toch altijd goed heb doorgegeten enzovoort.. hoelang gaan de bekende afkickverschijnselen duren? In de week pauze was ik na dag 4 terug op en top op fysiek vlak. Ik dacht in mijn eigen, nu blijven we ervan af. Maar toen brak het weekend aan en mijn 70 uren werkweek helpt ook niet echt goed erbij, had ik weer bijgenomen. Gewoonweg om niet te slapen tijdens het weekend want hij is al zo kort. Mentaal heb ik weinig tot geen effect meer. Nog altijd gefocust enzovoort natuurlijk, ook spraakzamer enzovoort en dan dat obsessief gedrag.. Grrr.

Anyway, gaat sowieso weer een moeilijke worden, vind het toch gek dat je op 2 weken tijd verslaafd kan zijn. Ofja, verslaafd. Een bommetje van 150mg per dag en deed het sowieso niet voor het mentale gevoel, ik wou gewoonweg wakker blijven met een zware job.

Groetjes uit Duitsland!

EDIT; Zie juist dat mijn laatste post van 17 jun 2017 is, rond die periode was ik gestopt. Men eerste sinds die periode is 26 april, rond die dag ben ik dus begonnen.

Hoe is het met jullie trouwens? Lang geleden! Wie is er nog van 4 jaar terug? Ik herinner mij nog sommige van jullie zo vaagjes. :)
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flualhamdulillam zei:
Het plan van de vorige regering was een stofklasseverbod. Dit maakt in 1 klap bijvoorbeeld alle stoffen afgeleid van fenetylamine illegaal. Amfetamine, alle RC varianten zoals 3-FA en 2-FA vallen onder deze groep. Nieuwe drugs maken met zulke effecten, maar een hele andere chemische basis, dat lijkt mij onwaarschijnlijk...
Klik om te vergroten...
Ik heb eigenlijk spijt dat ik mijn studies chemie niet heb afgemaakt vroeger, gohh. Ik zou voor eigen gebruik top spul maken!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
MetalGuy zei:
Ook dat verbod op 3-MMC dat er komt, men zal een alternatief vinden, net zoals 3m een HEEL ZWAK alternatief was op mephedrone.
Klik om te vergroten...
Fixed it. Kon het niet aanzien.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#11
CuriousExplorer zei:
Fixed it. Kon het niet aanzien.
Klik om te vergroten...
Wat zwak! 😂
R
Randle MLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heren, (en misschien dame)

Ik gebruik enkele maanden dagelijks speed van een paar punten naar een nette 2 gram per dag. Ik moet even dimmen... ik heb nergens last van behalve van EXTREME vermoeidheid. Mijn lichaam vecht tegen slaap snachts.... aan tafel, val ik gewoon in een keer voorover, op een stoel... staand, maakt niet uit..
Ik sliep sws maar ca 2 tot een zeldzame 5 uur per dag.

Ik heb tijdens gebruik altijd goed gegeten weinig alcohol genuttigd en de gehele periode (tot laatste 2 weken) minimaal 4, 5 uur geslapen... Ik denk niet aan speed, ik heb het goed voor elkaar..maar mijn hemel die vermoeidheid.... dag 4 nu, de excuusjes raken toch wel een beejte op. haha

Iemand ervaring?
R
Randle MLid
01-01-2024, 00:00
#13
CuriousExplorer zei:
Pas na 80u wordt het vaag. Nog eventjes.



* Kdding offcourse. Niet doen.
Klik om te vergroten...
na nacht 3 is het heftig.. wilde nacht 4 slapen maar ging wederom over mijn slaap heen zonder pep gebruik.... dagenlang dubbel gezien, alles draaide, hallucinnaties, gelukkig beseffende dat het van het slapen komt.
Eerder 3 nachten in mijn eentje gedaan... toen zei ik nooit meer.. 1 jaar later toch gedaan... met een nacht erbij .....

Nu ik dit typ lieg ik, heb nacht 2, 2 uur gepakt gok ik en 3, half uurtje KO gevallen, 4 echt 100% wakker....

Nu 4 dagen geen drugs, slaap zeer weinig, val overal in slaap voor een paar minuten.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Randle M zei:
Heren, (en misschien dame)

Ik gebruik enkele maanden dagelijks speed van een paar punten naar een nette 2 gram per dag. Ik moet even dimmen... ik heb nergens last van behalve van EXTREME vermoeidheid. Mijn lichaam vecht tegen slaap snachts.... aan tafel, val ik gewoon in een keer voorover, op een stoel... staand, maakt niet uit..
Ik sliep sws maar ca 2 tot een zeldzame 5 uur per dag.

Ik heb tijdens gebruik altijd goed gegeten weinig alcohol genuttigd en de gehele periode (tot laatste 2 weken) minimaal 4, 5 uur geslapen... Ik denk niet aan speed, ik heb het goed voor elkaar..maar mijn hemel die vermoeidheid.... dag 4 nu, de excuusjes raken toch wel een beejte op. haha

Iemand ervaring?
Klik om te vergroten...

Ervaring niet, maar dit is inderdaad een verschijnsel waarmee je moet dealen als je stopt en tegelijk ook 1 van de redenen wat stoppen moeilijk maakt. Je zo futloos en lamlendig voelen is natuurlijk ook shit… Je zal er doorheen moeten en dat lukt je ook. Hou er rekening mee dat vermoeidheid toch wel 2 weken aan zou kunnen houden, maar als je goed eet en slaapt zal je wel snel verbetering gaan merken. Je lichaam raakt uitgeput van die hoeveelheden speed en die klap heb je uitgesteld tot het moment dat je stopte.

Ook slecht en moeilijk slapen is een afkickverschijnsel, hoe gek het wellicht ook klinkt. Probeer wellicht savonds nog een wandeling te maken als dat lukt. Gebruik uur voor bedtijd geen schermen. Een warm bad kan helpen. Probeer alles in het teken te zetten van de rust pakken die je lichaam nodig heeft, ook al gaat dat nog niet zoals je zou willen.


Hou vol, want deze klachten gaan relatief snel over en dan zal je je al snel een stuk beter voelen.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#15
Randle M zei:
na nacht 3 is het heftig.. wilde nacht 4 slapen maar ging wederom over mijn slaap heen zonder pep gebruik.... dagenlang dubbel gezien, alles draaide, hallucinnaties, gelukkig beseffende dat het van het slapen komt.
Eerder 3 nachten in mijn eentje gedaan... toen zei ik nooit meer.. 1 jaar later toch gedaan... met een nacht erbij .....

Nu ik dit typ lieg ik, heb nacht 2, 2 uur gepakt gok ik en 3, half uurtje KO gevallen, 4 echt 100% wakker....

Nu 4 dagen geen drugs, slaap zeer weinig, val overal in slaap voor een paar minuten.
Klik om te vergroten...

Vind dit wel heel gek, ben je er zeker van dat het geen methamfetamine is ofzo?
Met tot ik één dag niet snuif, lig ik de rest van de week te slapen tot ik een punt bereik heb dat mijn stoffen iets of wat zijn aangevuld.
Maar NIET kunnen slapen? Nooit gezien.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nu hetzelfde. 15 uur geleden gestopt. Ben rond de 4 uur geslapen. Wakker. Honger voor kapot. Weer lijn gepakt zo een 5 uur geleden. Nog een op middernacht en nu 30 minuten geleden. Ik ben gewoon terug in slaap aan het vallen. En zal dat ook gaan doen nu. Morgen vanalles te doen. Maar we gaan het toch zonder moeten doen.
R
Randle MLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nose Candy zei:
Vind dit wel heel gek, ben je er zeker van dat het geen methamfetamine is ofzo?
Met tot ik één dag niet snuif, lig ik de rest van de week te slapen tot ik een punt bereik heb dat mijn stoffen iets of wat zijn aangevuld.
Maar NIET kunnen slapen? Nooit gezien.
Klik om te vergroten...

Als ik pep blijf pakken dan wordt er niet geslapen, ligt er ook wat je doet/gaat doen na een punt om 6 uur ochtends?Jij pakt een punt en kan dan slapen?! Bij nacht 3/ 4 kan ik dat als ikTV kijk.. Dit was een eerste keer, ik wordt extreem moe maar ging over het punt heen. Enfin.. Ik heb geen idee wat ik naar binnen gooi, ik zal het een testen (zeg ik ook al een tijdje)
R
Randle MLid
01-01-2024, 00:00
#18
HierEnDaarEenFuifje zei:
Ervaring niet, maar dit is inderdaad een verschijnsel waarmee je moet dealen als je stopt en tegelijk ook 1 van de redenen wat stoppen moeilijk maakt. Je zo futloos en lamlendig voelen is natuurlijk ook shit… Je zal er doorheen moeten en dat lukt je ook. Hou er rekening mee dat vermoeidheid toch wel 2 weken aan zou kunnen houden, maar als je goed eet en slaapt zal je wel snel verbetering gaan merken. Je lichaam raakt uitgeput van die hoeveelheden speed en die klap heb je uitgesteld tot het moment dat je stopte.

Ook slecht en moeilijk slapen is een afkickverschijnsel, hoe gek het wellicht ook klinkt. Probeer wellicht savonds nog een wandeling te maken als dat lukt. Gebruik uur voor bedtijd geen schermen. Een warm bad kan helpen. Probeer alles in het teken te zetten van de rust pakken die je lichaam nodig heeft, ook al gaat dat nog niet zoals je zou willen.


Hou vol, want deze klachten gaan relatief snel over en dan zal je je al snel een stuk beter voelen.
Klik om te vergroten...
thanks voor je reactie. Ik besef dat dat erbij hoort en dat ik even moet boeten voor mijn misbruik de laatste paar weken, maar fuck.. 2 weken???? Ik gebruik maanden/jaar zeer weinig.. in deze periode stop ik ook vaak een paar dagen. NERGENS Last van, De afgelopen week/2 wekenpak ik meer... en dan moet ik 2 weken met deze vermoeidheid rondlopen hahaja wat een straf.

Ik slaap en eet extreem goed.. slapen gebeurd nu powernaps van een paar keer 30 min op een dag en deze nacht heb ik voor het eerst sinds een paar dagen een mooie 8 uur gepakt.

Hopelijk gaat het snel over. Morgen was mijn planning om weer kleine hoeveelheden te pakken zoals ik altijd heb gedaan... daar wacht ik nog maar even mee de hectiek en reden van hogere dosis speed is gebruik daar moet ik met mijzelf nog maar eens goed over evalueren/accepteren
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#19
MetalGuy zei:
Ook dat verbod op 3-MMC dat er komt, men zal een alternatief vinden, net zoals 3m een alternatief was op mephedrone.
Klik om te vergroten...
Er zijn al een redelijke periode wat analogen van 3-mmc te vinden, en best prima alternatieven ook naar mijn ervaring.

Daarentegen dacht ik dat ze de hele cathinon groep wilden verbieden oid, is het alleen 3mmc?
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#20
StraatPiraat zei:
Er zijn al een redelijke periode wat analogen van 3-mmc te vinden, en best prima alternatieven ook naar mijn ervaring.

Daarentegen dacht ik dat ze de hele cathinon groep wilden verbieden oid, is het alleen 3mmc?
Klik om te vergroten...
Ik meende alleen 3-MMC!

Maar goed, ook al zouden het alle cathinonen betreffen, het is dweilen met de kraan open als je het verbiedt net als alle andere drugs. Verhandeld en gebruikt wordt het toch wel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."