Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed ->Verslavingsinformatie.

Speed ->Verslavingsinformatie.

71 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#1
Licht het echt aan mij of is veel informatie die door officiële drugs instituten worden verkondigd een tintje overdreven en zelfs misinformatie?
Dit kom bijvoorbeeld gewoon van Jellinek.nl

Kun je lichamelijk en of geestelijk verslaafd raken aan speed?
Speed is geestelijk en lichamelijk verslavend.

We weten allemaal toch wel dat het alleen geestelijk verslavend is?

Nu we toch over verslavingen bezig zijn.
Ik heb 4 weken geleden het goedje nog eens besteld en ik was meteen weer verliefd natuurlijk.. Ik ben vroeger hier 3 jaar aan verslaafd geweest en heb nu toch al 4 jaar niets meer gebruikt. Tot 4 weken geleden dan natuurlijk. Dat begon met de bedoeling voor een keer maar dit werd al snel elke dag, dus ik heb van begin (4 weken terug) tot 2 weken terug dagelijks gebruikt. Toen een weekje pauze. Toen weer een week, en nu zitten we aan het einde. Mijn pep is op na zojuist en men nummers zijn verwijderd, vrienden op de hoogte gebracht om mij dat nummer niet meer te geven enzovoort. Het zou ook tijd worden na voor de eerste keer angstaanvallen/hyperventilatie meegemaakt te hebben. Ik dacht dat ik dood ging.

Waar het nu eigenlijk op neer komt, aangezien ik maar 10 gram heb gebruikt over een periode van 31 dagen, (ik gebruik een bommetje per dag ofzo.) en ik toch altijd goed heb doorgegeten enzovoort.. hoelang gaan de bekende afkickverschijnselen duren? In de week pauze was ik na dag 4 terug op en top op fysiek vlak. Ik dacht in mijn eigen, nu blijven we ervan af. Maar toen brak het weekend aan en mijn 70 uren werkweek helpt ook niet echt goed erbij, had ik weer bijgenomen. Gewoonweg om niet te slapen tijdens het weekend want hij is al zo kort. Mentaal heb ik weinig tot geen effect meer. Nog altijd gefocust enzovoort natuurlijk, ook spraakzamer enzovoort en dan dat obsessief gedrag.. Grrr.

Anyway, gaat sowieso weer een moeilijke worden, vind het toch gek dat je op 2 weken tijd verslaafd kan zijn. Ofja, verslaafd. Een bommetje van 150mg per dag en deed het sowieso niet voor het mentale gevoel, ik wou gewoonweg wakker blijven met een zware job.

Groetjes uit Duitsland!

EDIT; Zie juist dat mijn laatste post van 17 jun 2017 is, rond die periode was ik gestopt. Men eerste sinds die periode is 26 april, rond die dag ben ik dus begonnen.

Hoe is het met jullie trouwens? Lang geleden! Wie is er nog van 4 jaar terug? Ik herinner mij nog sommige van jullie zo vaagjes. :)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je b e n t verslaafd.
Je b l i j f t verslaafd.
Je kunt wél een clean leven leiden.
Maar, je hoeft maar één keer te nemen, en dan ga je zo de draaikolk weer in.
Zo gaat dit nou eenmaal.....
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vraag me soms af wanneer iemand stopt met het gebruiken van speed na een hele lange tijd, en deze persoon energieloos is, of deze persoon dan geestelijk geen energie meer heeft, of echt lichamelijk.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#4
CuriousExplorer zei:
Ik vraag me soms af wanneer iemand stopt met het gebruiken van speed na een hele lange tijd, en deze persoon energieloos is, of deze persoon dan geestelijk geen energie meer heeft, of echt lichamelijk.
Klik om te vergroten...
Geestelijk en lichamelijk? Het ligt er een beetje aan waar je die grens trekt tussen je geest en het lichaam. Je lichaam heeft namelijk bijna altijd wel genoeg energie ter beschikking. Zo niet uit voeding, dan wel uit de afbraak van je reserve (vetten) en eiwitten. Tijdens de ontwenning van langdurig speed gebruik moeten je hersenen wennen aan de plotseling lagere afgifte van dopamine en noradrenaline, wat voor lichamelijk ongemak zorgt zoals vermoeidheid. Waar je zonder tolerantie mét speed in een gestimuleerde fight/flight modus gaat, ga je mét tolerantie zónder speed, in een soort geestelijke en lichamelijke retour (tegenovergestelde van de effecten van speed als het ware).

Je lichaam kan vol energie zitten, maar als je hersenen gewend zijn aan een hogere concentratie neurotransmitters maar deze niet aanmaken (doordat je gestopt bent met drugs), dan is je lichaam gewoon niet ‘ingesteld’ om deze energie te gebruiken.

Speed doet op de langer termijn natuurlijk ook genoeg schade aan het lichaam, waaraan achteraf ook gewoon herstel nodig is. Dit kost ook energie!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Flualhamdulillam zei:
Geestelijk en lichamelijk? Het ligt er een beetje aan waar je die grens trekt tussen je geest en het lichaam. Je lichaam heeft namelijk bijna altijd wel genoeg energie ter beschikking. Zo niet uit voeding, dan wel uit de afbraak van je reserve (vetten) en eiwitten. Tijdens de ontwenning van langdurig speed gebruik moeten je hersenen wennen aan de plotseling lagere afgifte van dopamine en noradrenaline, wat voor lichamelijk ongemak zorgt zoals vermoeidheid. Waar je zonder tolerantie mét speed in een gestimuleerde fight/flight modus gaat, ga je mét tolerantie zónder speed, in een soort geestelijke en lichamelijke retour (tegenovergestelde van de effecten van speed als het ware).

Je lichaam kan vol energie zitten, maar als je hersenen gewend zijn aan een hogere concentratie neurotransmitters maar deze niet aanmaken (doordat je gestopt bent met drugs), dan is je lichaam gewoon niet ‘ingesteld’ om deze energie te gebruiken.

Speed doet op de langer termijn natuurlijk ook genoeg schade aan het lichaam, waaraan achteraf ook gewoon herstel nodig is. Dit kost ook energie!
Klik om te vergroten...
We weten allemaal toch wel dat het alleen geestelijk verslavend is?

Dus ontkracht je deels uw eigen stelling?
De experts zullen wel nog reageren hoop ik ( of ervaringsdeskundigen )
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#6
CuriousExplorer zei:
We weten allemaal toch wel dat het alleen geestelijk verslavend is?
Klik om te vergroten...
Dat iets niet lichamelijk verslavend is betekent niet dat je geen lichamelijke ongemakken ervaart als je stopt na langdurig misbruik.

Ik wijd dit aan de gevolgen van een verstoorde homeostase, ik kan namelijk niets anders verzinnen (naast dat je lichaam eindelijk de tijd krijgt om te herstellen, zoals ik noemde).


CuriousExplorer zei:
Dus ontkracht je deels uw eigen stelling?
De experts zullen wel nog reageren hoop ik ( of ervaringsdeskundigen )
Klik om te vergroten...
Dat dacht ik niet, maar kan goed...
Is het effect van speed puur geestelijk?

Ik wacht geduldig met je mee!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het lichaam moet getraind zijn, om laten we zeggen een dag lang goed te kunnen presteren. Deze fysieke training moet geleidelijk worden opgevoerd.
Zonder die training wordt het presteren op één dag, dus, geen kleinigheidje.
Je wordt zo flauw, en traag als een schildpad.
Na 2 dagen geen calorieën naar binnen gewerkt hebben, krijg je niet veel meer geregeld.. gesteld dat je wel over water kunt beschikken.
Is dit er ook niet, dan is het gauw gebeurd.
Ik kan uit ervaring spreken!
Na 6 jaar en nog wat Legionnair te zijn geweest, dat is wel voldoende...on topic,
Geestelijke verslaving is het moeilijkste, om te overwinnen.
Neem daar maar een jaartje voor.
Lichamelijke afhankelijkheid, dat gaat in een week of 2, 3 wel lukken, zeker als je afleiding hebt.
Daarom krijg je in de ontwenningskliniek heel veel te doen aan therapievormen. Tenminste in die kliniek waar ik geweest ben...
Of speed anders is qua ontwenning, tov smack, dat lijkt me van wel.
Met coca vergeleken, bij ons was de bijnaam van speed "poor mans coke.
Dat zegt al genoeg, denk ik.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ter info. Alles is weer op, tijd om te slapen 😅 wij gaan opnieus een poging wagen!


Kbegin allemaal vage shit te doen.. ikbwaq juist zo een statisch geluid na aant zoomen zo radio achtig. Ouders zeggen zo van wat heb gij... ik antwoorde dus met ik ben de nieuwe radio.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#9
Peroxide zei:
Ter info. Alles is weer op, tijd om te slapen 😅 wij gaan opnieus een poging wagen!


Kbegin allemaal vage shit te doen.. ikbwaq juist zo een statisch geluid na aant zoomen zo radio achtig. Ouders zeggen zo van wat heb gij... ik antwoorde dus met ik ben de nieuwe radio.
Klik om te vergroten...
Oh shit dat klinkt vet vaag man... Hoe lang ben je wakker?
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ehh van.1 nacht terug 12 uur.
Das 38 uur op et mopment.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Peroxide zei:
Ehh van.1 nacht terug 12 uur.
Das 38 uur op et mopment.
Klik om te vergroten...
Pas na 80u wordt het vaag. Nog eventjes.



* Kdding offcourse. Niet doen.
R
Randle MLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nose Candy zei:
Beetje dom ook om je lichaam te negeren en gewoon door te blijven nakken 3 a 4 nachten.
Eigen schuld zou ik zo zeggen, ik ben ontzettend onverantwoordelijk en een regelrechte mongool qua misbruik. Maar zelfs ik zie in dat op een gegeven moment je lichaam die rust nodig heeft en als je merkt van je lichaam is moe, gewoon slapen!

Meer en meer begint dit op meth te lijken trouwens. Ik kan me niet inbeelden dat pure amfetamine sulfaat je zolang kan wakker houden om eerlijk te zijn. Of gewoon vet versneden met cafeïne of andere opwekkende stoffen. Laat het zeker eens testen zou ik eens zeggen! Na 1 nacht overslaan lukt een tweede me echt niet meer hoor. Ik slaap altijd minimaal 3 uur vanzelf als ik 4 tot 6 dagen ga bingen. Moet ik totaal geen moeite voor doen maar ik heb wel na het wassen met aceton een 72% - 73% purity.
Klik om te vergroten...
Alright ik ga het volgende week testen en kom bij je hierop terug.. sws eigenschuld, ik doe het express namelijk


Als mijn vriendin thuis stop ik rond 7 8 uur met gebruik en slaap 3/5 uur.

Als ze in het buitenland is, neem ik het ervan.. hoeveelheid schroef ik omhoog en sla sws 1 nacht over..tweede nacht slaap ik vaak uurtje ofzo en derde nacht ben ik op. Dit keer ging ik net ff wat verder tot mijn lichaam ko ging en dat was na dag ,4

Nu weer.... Blijf maar in slaap vallen. Ik kijk iig niet meer scheel.

Volgende week heb je antwoord van de test.. spreek me er anders op aan.. ben nu toch wel benieuwd

Die purity van ca 70% heb ik nooit gehad...klote stad
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mrloverdj zei:
Het is pas fysiek verslavend als je lichaam zich instelt op het effect van de drugs.
Klik om te vergroten...
Volgens mij is dit niet jouw definitie van een fysieke verslaving, maar ik snap wat je bedoelt… Je lichaam stelt zich immers in op bijna alles wat je in je lichaam stopt, speed ook.
Enige wat ik wilde zeggen was dat ik het in de zin van harm prevention beter vind om een iets ruimere definitie te hanteren. Door oppervlakkig te zeggen: ‘speed is niet lichamelijk verslavend’ krijgen gebruikers sneller het idee dat stoppen dus ook makkelijker is of zo. Dat is natuurlijk niet waar.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nose Candy zei:
Of gewoon vet versneden met cafeïne of andere opwekkende stoffen.
Klik om te vergroten...
Hmm, dat zou wel echt gestoord zijn hoor… Opwekkende stoffen in je speed? Dat wil je niet hebben 😱
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Flualhamdulillam zei:
Volgens mij is dit niet jouw definitie van een fysieke verslaving, maar ik snap wat je bedoelt… Je lichaam stelt zich immers in op bijna alles wat je in je lichaam stopt, speed ook.
Enige wat ik wilde zeggen was dat ik het in de zin van harm prevention beter vind om een iets ruimere definitie te hanteren. Door oppervlakkig te zeggen: ‘speed is niet lichamelijk verslavend’ krijgen gebruikers sneller het idee dat stoppen dus ook makkelijker is of zo. Dat is natuurlijk niet waar.
Klik om te vergroten...
Of het andere effect..mensen komen er al snel achter dat de informatie niet klopt. Hoe serieus nemen ze dan nieuwe informatie..

Beter kan de ernst van de afkick en meer info over geestelijke verslaving worden belicht. Omdat dat enorm onderschat word. Leuk zo'n tekst. Waarom niet een kort filmpje of teksten van gebruikers die een kater omschrijven en de worsteling van eraf blijven.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#16
Flualhamdulillam zei:
Hmm, dat zou wel echt gestoord zijn hoor… Opwekkende stoffen in je speed? Dat wil je niet hebben 😱
Klik om te vergroten...
Haha. Ik bedoelde andere opwekkende stoffen dan amfetamine ofcourse die je nog eens extra wakker maken. Klonk een beetje dom ja. 🤣
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mrloverdj zei:
Of het andere effect..mensen komen er al snel achter dat de informatie niet klopt. Hoe serieus nemen ze dan nieuwe informatie..
Klik om te vergroten...
Niet klopt, niet klopt… De definitie van termen zijn onderhevig aan verandering. Als je gewoon uitlegt wat er mee bedoelt wordt (duh, in het geval van Jellinek hoe dan ook). Als je stopt met speed zijn er lichamelijke klachten. Het lijkt me belangrijk om dat niet te bagataliseren (of achterwege te laten zelfs) door te zeggen: speed is alleen geestelijk verslavend.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#18
Randle M zei:
Alright ik ga het volgende week testen en kom bij je hierop terug.. sws eigenschuld, ik doe het express namelijk


Als mijn vriendin thuis stop ik rond 7 8 uur met gebruik en slaap 3/5 uur.

Als ze in het buitenland is, neem ik het ervan.. hoeveelheid schroef ik omhoog en sla sws 1 nacht over..tweede nacht slaap ik vaak uurtje ofzo en derde nacht ben ik op. Dit keer ging ik net ff wat verder tot mijn lichaam ko ging en dat was na dag ,4

Nu weer.... Blijf maar in slaap vallen. Ik kijk iig niet meer scheel.

Volgende week heb je antwoord van de test.. spreek me er anders op aan.. ben nu toch wel benieuwd

Die purity van ca 70% heb ik nooit gehad...klote stad
Klik om te vergroten...
Yess. Trouwens moest je je vervelen, of even niks te doen hebben.. ga naar je play store en zoek "Dose - Drug journal". Niet alleen voor verslaafden maar de nu en dan gebruikers is het zeer handig voor welke drugs dan ook. Hier kan je namelijk je drug gebruik bijhouden inc de prijs kan je toevoegen enzovoort. Ik ben hier 2 dagen mee begonnen maar vraag me af wat er wel niet in zou staan als ik em 9 jaar geleden was beginnen gebruiken. Ik gok op een €250.000 euro aan middelen altijd. 😪
Dit is inclusief sigaretten en alcohol jongens!

Ik ben pas 23 en als je dat dan zo terug bekijkt had ik toch al een mooie auto en of huis in de plaats gehad.


Achja, je moet maar denken die informatieve en gelukzalige momenten die je hebt meegemaakt samen met je vrienden zijn ervaringen voor altijd, herinneringen die zooo veel meer waard zijn dan een huisje en autotje! Zelfde geld ben je morgen dood. Heb je wat met dat geld he!

Waarom wijk ik altijd zoveel van het onderwerp af trouwens? Niet normaal joh.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#19
Peroxide zei:
Ehh van.1 nacht terug 12 uur.
Das 38 uur op et mopment.
Klik om te vergroten...
Vaker gedaan? En dat je dan wat oncontroleerbare dingetjes gaat doen?

Ik heb als in lang wakker ben ook wel vage dingen... Maar ik heb niet dat ik waar mijn moeder bij is gekke dingen ga doen. Merk wel als ik onder de douche sta mijn gedachte gang gewoon zo degenerate is 😂. Kan ook echt als een psycho in de verte staren voor een minuut lang ofzo
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hahaha. Zo vaag als nu ben ik toch nog nooit geweest op speed. Alles beweegt, derealisatie denk ik, constant vergeten waarover ik 11nt denkek wazn.

Extreme visuals 3n hoofdpzkjb

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."