Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlles kunnen met speed op

Alles kunnen met speed op

55 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
Ik kan met speed heel goed mijn belastingaangifte doen.
D
De ApothekerLid
Chr0nic zei:
Ik krijg ook dextroamfetamine op voorschrift maar de werking ervan geeft mij alleen maar een afgevlakt en nerveus gevoel, maakt niet uit welke dosis. Waarbij straatpep exact doet wat ik nodig heb, mentale rust, focus en minder impulsief.
Klik om te vergroten...
Das vreemd want het is eigenlijk exact hetzelfde aangezien straatpep/racemische-amfetamine bestaat uit dexamfetamine + levo-amfetamine.
Dexamfetamine is juist de potente dopamine releaser van de twee waarnaast de levo-amfetamine als waardeloos word bestempeld doordat het bijna puur noradrenaline afgeeft wat de onrust en nerveuze gevoelens veroorzaakt die wel eens bij speed worden omschreven en juist niet/minder bij dex bekend zijn.
.

Mentale rust en impulsiviteit afname komt voornamelijk door dopamine waar dexamfetamine juist potenter voor is en daarom ook als medicijn word voorgeschreven.

Denk dat je dosis toch verkeerd is of je Apotheker stiekem straat speed meegeeft :wink:

Maar nee iedereen is anders maar klinkt iets niet helemaal te kloppen in mijn beleving...
C
Chr0nicLid
De Apotheker zei:
Das vreemd want het is eigenlijk exact hetzelfde aangezien straatpep/racemische-amfetamine bestaat uit dexamfetamine + levo-amfetamine.
Dexamfetamine is juist de potente dopamine releaser van de twee waarnaast de levo-amfetamine als waardeloos word bestempeld doordat het bijna puur noradrenaline afgeeft wat de onrust en nerveuze gevoelens veroorzaakt die wel eens bij speed worden omschreven en juist niet/minder bij dex bekend zijn.
.

Mentale rust en impulsiviteit afname komt voornamelijk door dopamine waar dexamfetamine juist potenter voor is en daarom ook als medicijn word voorgeschreven.

Denk dat je dosis toch verkeerd is of je Apotheker stiekem straat speed meegeeft :wink:

Maar nee iedereen is anders maar klinkt iets niet helemaal te kloppen in mijn beleving...
Klik om te vergroten...

yup.. dit is ook precies mijn verwachting maar toch ben ik ontevreden over dextroamfetamine (Tentin 5mg tabletten). Mijn initiële voorgeschreven dosis was 3x per dag 3tabs. Dat komt dus neer op 15mg ochtend, 15 middag en 15 avond. Dit vond ik extreem veel en een onprettig ervaring dus in overleg uitendelijk uitgekomen op 1 tab van 5mg verdeelt over de dag. Meestal doe ik 2,5 ochtend en 2,5 na de lunch. Bijwerkingen zijn stukke minder maar daardoor het gewenste effect ook.. Pep daarentegen doet het beter met minder bijwerkingen.
A
AcidWarriorLid
Chr0nic zei:
Ik kan er gewoon op eten en ben er super rustig op.. rustig als in dat ik kalm ben in mijn spraak, denken en doen en overal bewust over nadenk voordat ik het uitspreek of uitvoer terwijl ik normaal erg dromerig ben en veel in mijn hoofd zit en daarnaast ook een extreem impulsief karakter heb. De echte onrust komt bij mij pas als het uitwerkt en me hartslag ineens stijgt en lichte tremors/jitters begin te krijgen. Maar meestal ben ik dat al voor tegenwoordig en neem ik wat GHB om relaxed te blijven.
Wat betreft het eten heb ik mijzelf wel aan moeten leren toen ik begon met mijn dextroamfetamine medicatie.. in de eerste weken raakte ik soms in zo'n heftige hyperfocus dat ik vergat te drinken en eten en soms 8 uur lang achterelkaar aan het werk was.
Tukken is een ander verhaal... dit is 9 vd 10 niet te doen zonder benzo's.
Klik om te vergroten...
Behalve de ghb en benzo’s vind ik dit zó herkenbaar.

Om ‘s avonds niet totaal leeggewerkt te zijn op de hyperfocus vd. dex zet ik enkele wekkers om (drink- en eet)pauzes in te lassen.
C
Chr0nicLid
AcidWarrior zei:
Behalve de ghb en benzo’s vind ik dit zó herkenbaar.

Om ‘s avonds niet totaal leeggewerkt te zijn op de hyperfocus vd. dex zet ik enkele wekkers om (drink- en eet)pauzes in te lassen.
Klik om te vergroten...
slim om wekkers te zetten inderdaad. Ik heb ook standaard een 1,5L fles water staan bij me bureau. Ook neem ik trouwens dagelijks 3x 500mg L-Tyrosine capsules om de receptoren een beetje te voeden. Geen idee of het ook daadwerkelijk werkt maar doe het wel.

"L-tyrosine is een aminozuur dat voorloper is van stimulerende neurotransmitters als norepinefrine en dopamine. Het wordt vaak gebruikt om te herstellen van drugs als cocaïne en amfetamines(speed)"
Klik om te vergroten...
A
AcidWarriorLid
Chr0nic zei:
slim om wekkers te zetten inderdaad. Ik heb ook standaard een 1,5L fles water staan bij me bureau. Ook neem ik trouwens dagelijks 3x 500mg L-Tyrosine capsules om de receptoren een beetje te voeden. Geen idee of het ook daadwerkelijk werkt maar doe het wel.
Klik om te vergroten...
Genoeg water drinken is idd super belangrijk.

Ik had al gehoord v. L-Tyrosine, ga er eens wat verder opzoekingswerk over doen. Thx voor de tip. 😊
T
Trippy langkousLid
Ik kan echt niet slapen na dat spul... nu ook weer wachten tot het uitgewerkt is. Heb zelf met pep ook het gevoel dat ik alles aankan. Plus praatkick en ik voel me gewoon goed!
D
De ApothekerLid
whitesugar zei:
Ik kan echt niet slapen na dat spul... nu ook weer wachten tot het uitgewerkt is. Heb zelf met pep ook het gevoel dat ik alles aankan. Plus praatkick en ik voel me gewoon goed!
Klik om te vergroten...
Lekker je laatste energie aan iets uitbesteden.... Zet een relaxte muziekje op en ga lekker wat tekenen of ga in bed liggen met een lekkere thee en flauwe serie.
T
Trippy langkousLid
De Apotheker zei:
Lekker je laatste energie aan iets uitbesteden.... Zet een relaxte muziekje op en ga lekker wat tekenen of ga in bed liggen met een lekkere thee en flauwe serie.
Klik om te vergroten...
bedankt voor de tip! ik lig nu op de bank een beetje muziek te luisteren.
D
De ApothekerLid
whitesugar zei:
Klik om te vergroten...
1619929219313188978894244504522.jpg
Same here maar dan tot de benzo werkt !
M
MyLittlePonyPackLid
whitesugar zei:
Klik om te vergroten...

Ik vind podcasts luisteren ook heel fijn als ik nog niet kan slapen door de pep maar ook niet echt veel zin meer heb om echt wat actiefs te doen. Dan kan ik toch gewoon lekker met mn ogen dicht vast een beetje in bed chillen en uitrusten, maar verveel ik me ook niet zo. Na een paar dagen wakker zijn heb ik vaak wel last van mn ogen, dus dan is iets kijken niet echt fijn meer.
T
Trippy langkousLid
Perenijsje zei:
Ik vind podcasts luisteren ook heel fijn als ik nog niet kan slapen door de pep maar ook niet echt veel zin meer heb om echt wat actiefs te doen. Dan kan ik toch gewoon lekker met mn ogen dicht vast een beetje in bed chillen en uitrusten, maar verveel ik me ook niet zo. Na een paar dagen wakker zijn heb ik vaak wel last van mn ogen, dus dan is iets kijken niet echt fijn meer.
Klik om te vergroten...
ook een goede tip! heb ondertussen nog niet geslapen dus..
T
Terror 84Lid
Ja ik heb ook ADHD ik word van speed niet druk maar hangerig beetje gewoon beter voel ik me ik gebuikt geen amamfetamine maar altijd methamfetmine amfetamine voel ik niks van slaat niet aan ik krijg de.speed of pep gewoon van de huisarts vroeger dat ik er net me begon gooide me ouders het door me drinken per 24Uur 3,5 gram afgewogen toen ik haar 13 jaar ben ik tijdens uitgaan gaan snuiven naar feesten toe Ja doe ik nu nog ben nu 37 jaar heb tegen woordig gewoon Ritalin aan de kant geschoven en,over op de Concerta gegaan krijg 12 tabletten per dag hele maag voelse verrot suur smorgens Concerta hoeft niet hele dag ingenomen te worden das stuk beter 2×56 per dag
K
Kleine JLid
Ik hoor vaak dat mensen niet kunnen eten, niet kunnen slapen, strakke kaken hebben en een vette kater hebben tijdens/na gebruik van speed.

Ik zelf heb eigenlijk nooit een kater meer (ook niet als ik een weekje lang had gebruikt), ik kan eten wat ik wil tijdens en na gebruik (en ik heb serieus ook echt honger!), ik heb nooit last van strakke kaken en ik kan slapen als een roosje als ik een minuutje vantevoren nog 2 dikke lijnen (ff overdreven) naar binnen heb gewerkt. Die ochtend erna kan ik gewoon makkelijk uit mijn bed en voel me de hele dag en de rest van de week kiplekker alsof ik helemaal niks op heb gehad de dag vantevoren.

Zijn er nog meer mensen die dit hetzelfde hebben of ben ik een uniek geval? Want dat vraag ik me toch eerlijk gezegd wel af. Normaal gesproken begint de eerste de beste persoon die ook pep doet al te kokhalzen als ik zeg dat ik honger heb en een hele XL zak chips zonder pauzes naar binnen werk (en gaan helemaal over hun nek als ik zeg dat ik dan nog steeds honger heb)

Ps: hoi allemaal, lang al niks meer getypt op drugsforum. Ben benieuwd of mensen me nog kennen.
B
BlyatmanLid
Ik en @Spyro hebben dit ook gehad zodra wij over stapte van troep naar zuiver - cafeïne vrij spul.
wij kregen gewoon vreetbuien tijdens, konden prima slapen achteraf en geen kater zoals met vol gestampte cafeïne troep.
Gewoon goed spul dus, geen zevende wereld wonder 😆
C
CuriousExplorerLid
Rivalrie zei:
Niet een uur later. Maar wel 3uur later soms
Klik om te vergroten...
Maar dat vroeg ik niet.
3uur snap ik volkomen.
K
KlaasVaakLid
Ik eet op alles. Maar slapen kan ik wel vergeten. Gebruikersnaam veranderen?
D
De DunneLid
Zowel eten als slapen is drama met speed bij mij. Zelfs water drinken is soms lastig. Ik heb toch ook altijd goede speed en 2x gewassen met Aceton. Het verschilt echt per persoon denk ik. Ook doseer ik vrij laag en toch nada, noppes, niks qua eten en slapen.

Wel kan ik weer zo goed als normaal eten als ik coke gebruik. Dat kunnen anderen weer niet.
C
CuriousExplorerLid
Als je direct kan slapen na Speed
( is er toch een teken van vermoeidheid ? )
Waarom zou je dan überhaupt blijven gebruiken tot net voor je gaat slapen?

- Smaak?
- Verslaving?
-...

Ben benieuwd naar de reactie's.
B
BlyatmanLid
CuriousExplorer zei:
( is er toch een teken van vermoeidheid ? )
Klik om te vergroten...
Dat is vrij logisch, met het gebruik van stims ben je gigantisch je lichaam aan het uitputten.
het houdt je mentale toestand wakker maar het lichaam is vaak sterker dan de geest. (Voor hen die kunnen slapen daarna)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."