Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlles kunnen met speed op

Alles kunnen met speed op

55 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#1
CuriousExplorer zei:
Als je direct kan slapen na Speed
( is er toch een teken van vermoeidheid ? )
Waarom zou je dan überhaupt blijven gebruiken tot net voor je gaat slapen?

- Smaak?
- Verslaving?
-...

Ben benieuwd naar de reactie's.
Klik om te vergroten...

Ik snap het wel. Ik neem soms ook een zeer klein lijntje coke voor ik ga slapen. Juist genoeg om nog met een leuk gevoel een podcastje/serie te kunnen kijken en rustig in slaap te vallen.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#2
CuriousExplorer zei:
Coke is geen speed.
Coke maakt kalm, speed geeft energie.

Coke deed ik dat ook.
Klik om te vergroten...
Ligt aan de persoon....
Van speed word ik juist rustig, zelfs zo rustig dat ik denk voordat ik praat.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Apotheker zei:
Ligt aan de persoon....
Van speed word ik juist rustig, zelfs zo rustig dat ik denk voordat ik praat.
Klik om te vergroten...

Heb je toevallig ADHD? Mensen met ADHD vertellen me dat ze soms zelfs moe worden van speed omdat het bij hun tegenovergesteld werkt op de een of andere manier.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Apotheker zei:
Ligt aan de persoon....
Van speed word ik juist rustig, zelfs zo rustig dat ik denk voordat ik praat.
Klik om te vergroten...
Of aan de speed 😜


Kidding, heb het nog gehoord. Maar ik sprak algemeen...Denk ik...🤪
p
philhyposLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kleine J zei:
Ik hoor vaak dat mensen niet kunnen eten, niet kunnen slapen, strakke kaken hebben en een vette kater hebben tijdens/na gebruik van speed.

Ik zelf heb eigenlijk nooit een kater meer (ook niet als ik een weekje lang had gebruikt), ik kan eten wat ik wil tijdens en na gebruik (en ik heb serieus ook echt honger!), ik heb nooit last van strakke kaken en ik kan slapen als een roosje als ik een minuutje vantevoren nog 2 dikke lijnen (ff overdreven) naar binnen heb gewerkt. Die ochtend erna kan ik gewoon makkelijk uit mijn bed en voel me de hele dag en de rest van de week kiplekker alsof ik helemaal niks op heb gehad de dag vantevoren.

Zijn er nog meer mensen die dit hetzelfde hebben of ben ik een uniek geval? Want dat vraag ik me toch eerlijk gezegd wel af. Normaal gesproken begint de eerste de beste persoon die ook pep doet al te kokhalzen als ik zeg dat ik honger heb en een hele XL zak chips zonder pauzes naar binnen werk (en gaan helemaal over hun nek als ik zeg dat ik dan nog steeds honger heb)

Ps: hoi allemaal, lang al niks meer getypt op drugsforum. Ben benieuwd of mensen me nog kennen.
Klik om te vergroten...
Hoi , ik ben nu bijna 61 en gebruik vooral speed sinds mijn 14e , wel periodes van depressies , is zelfmedicatie en eet slaap er prima op tegenwoordig. vroeger met methyl amfetamine niet , echt sterk en ik spoot het ook. Heb er niets aan over gehouden en zoek wel altijd beste spullen . Ik kan het ook een aantal maanden laten en ben er happy mee , gr philh
p
philhyposLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoi , ik ben nu bijna 61 en gebruik vooral speed sinds mijn 14e , wel periodes van depressies , is zelfmedicatie en eet slaap er prima op tegenwoordig. vroeger met methyl amfetamine niet , echt sterk en ik spoot het ook. Heb er niets aan over gehouden en zoek wel altijd beste spullen . Ik kan het ook een aantal maanden laten en ben er happy mee , gr philh
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#7
philhypos zei:
Hoi , ik ben nu bijna 61 en gebruik vooral speed sinds mijn 14e , wel periodes van depressies , is zelfmedicatie en eet slaap er prima op tegenwoordig. vroeger met methyl amfetamine niet , echt sterk en ik spoot het ook. Heb er niets aan over gehouden en zoek wel altijd beste spullen . Ik kan het ook een aantal maanden laten en ben er happy mee , gr philh
Klik om te vergroten...
Waarom gebruik je speed als je dexamphetamine kan krijgen?

En wat spoot je dan? Speed of methylfenidaat?
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#8
philhypos zei:
Hoi , ik ben nu bijna 61 en gebruik vooral speed sinds mijn 14e , wel periodes van depressies , is zelfmedicatie en eet slaap er prima op tegenwoordig. vroeger met methyl amfetamine niet , echt sterk en ik spoot het ook. Heb er niets aan over gehouden en zoek wel altijd beste spullen . Ik kan het ook een aantal maanden laten en ben er happy mee , gr philh
Klik om te vergroten...
Ik ken ook zo iemand. Zit al meer dan 20 jaar aan de speed. 's Morgens een lijn, 's middags een lijn en soms in de avond nog een.
Ik geef toe, het zijn grote lijnen, maar zijn gebruik is al 20 jaar hetzelfde. Werkt ook heel hard, 6 dagen op 7. Dus het kàn misschien wel...
Maar je moet er een ijzeren wil voor hebben. En daarnaast vraag ik mij ook steeds maar af of het geen placebo-effect is, wat hij ervan voelt...
R
Randle MLid
01-01-2024, 00:00
#9
KetaKech zei:
Mij lukt slapen ook! Vaak wel met cbd capsule, magnesium citraat en evt melatpnine of valeriaan. Of veel gezopen hebben.
Klik om te vergroten...
Hmmmmmm interesting
R
Randle MLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Apotheker zei:
Ligt aan de persoon....
Van speed word ik juist rustig, zelfs zo rustig dat ik denk voordat ik praat.
Klik om te vergroten...
Rustig en focus begrijp ik maar kan je echt gaan liggen en tukken. Jaloers
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik kan er gewoon op eten en ben er super rustig op.. rustig als in dat ik kalm ben in mijn spraak, denken en doen en overal bewust over nadenk voordat ik het uitspreek of uitvoer terwijl ik normaal erg dromerig ben en veel in mijn hoofd zit en daarnaast ook een extreem impulsief karakter heb. De echte onrust komt bij mij pas als het uitwerkt en me hartslag ineens stijgt en lichte tremors/jitters begin te krijgen. Maar meestal ben ik dat al voor tegenwoordig en neem ik wat GHB om relaxed te blijven.
Wat betreft het eten heb ik mijzelf wel aan moeten leren toen ik begon met mijn dextroamfetamine medicatie.. in de eerste weken raakte ik soms in zo'n heftige hyperfocus dat ik vergat te drinken en eten en soms 8 uur lang achterelkaar aan het werk was.
Tukken is een ander verhaal... dit is 9 vd 10 niet te doen zonder benzo's.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rivalrie zei:
Waarom gebruik je speed als je dexamphetamine kan krijgen?

En wat spoot je dan? Speed of methylfenidaat?
Klik om te vergroten...
Ik krijg ook dextroamfetamine op voorschrift maar de werking ervan geeft mij alleen maar een afgevlakt en nerveus gevoel, maakt niet uit welke dosis. Waarbij straatpep exact doet wat ik nodig heb, mentale rust, focus en minder impulsief.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik kan met speed heel goed mijn belastingaangifte doen.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Chr0nic zei:
Ik krijg ook dextroamfetamine op voorschrift maar de werking ervan geeft mij alleen maar een afgevlakt en nerveus gevoel, maakt niet uit welke dosis. Waarbij straatpep exact doet wat ik nodig heb, mentale rust, focus en minder impulsief.
Klik om te vergroten...
Das vreemd want het is eigenlijk exact hetzelfde aangezien straatpep/racemische-amfetamine bestaat uit dexamfetamine + levo-amfetamine.
Dexamfetamine is juist de potente dopamine releaser van de twee waarnaast de levo-amfetamine als waardeloos word bestempeld doordat het bijna puur noradrenaline afgeeft wat de onrust en nerveuze gevoelens veroorzaakt die wel eens bij speed worden omschreven en juist niet/minder bij dex bekend zijn.
.

Mentale rust en impulsiviteit afname komt voornamelijk door dopamine waar dexamfetamine juist potenter voor is en daarom ook als medicijn word voorgeschreven.

Denk dat je dosis toch verkeerd is of je Apotheker stiekem straat speed meegeeft :wink:


Maar nee iedereen is anders maar klinkt iets niet helemaal te kloppen in mijn beleving...
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Apotheker zei:
Das vreemd want het is eigenlijk exact hetzelfde aangezien straatpep/racemische-amfetamine bestaat uit dexamfetamine + levo-amfetamine.
Dexamfetamine is juist de potente dopamine releaser van de twee waarnaast de levo-amfetamine als waardeloos word bestempeld doordat het bijna puur noradrenaline afgeeft wat de onrust en nerveuze gevoelens veroorzaakt die wel eens bij speed worden omschreven en juist niet/minder bij dex bekend zijn.
.

Mentale rust en impulsiviteit afname komt voornamelijk door dopamine waar dexamfetamine juist potenter voor is en daarom ook als medicijn word voorgeschreven.

Denk dat je dosis toch verkeerd is of je Apotheker stiekem straat speed meegeeft :wink:


Maar nee iedereen is anders maar klinkt iets niet helemaal te kloppen in mijn beleving...
Klik om te vergroten...

yup.. dit is ook precies mijn verwachting maar toch ben ik ontevreden over dextroamfetamine (Tentin 5mg tabletten). Mijn initiële voorgeschreven dosis was 3x per dag 3tabs. Dat komt dus neer op 15mg ochtend, 15 middag en 15 avond. Dit vond ik extreem veel en een onprettig ervaring dus in overleg uitendelijk uitgekomen op 1 tab van 5mg verdeelt over de dag. Meestal doe ik 2,5 ochtend en 2,5 na de lunch. Bijwerkingen zijn stukke minder maar daardoor het gewenste effect ook.. Pep daarentegen doet het beter met minder bijwerkingen.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#16
Chr0nic zei:
Ik kan er gewoon op eten en ben er super rustig op.. rustig als in dat ik kalm ben in mijn spraak, denken en doen en overal bewust over nadenk voordat ik het uitspreek of uitvoer terwijl ik normaal erg dromerig ben en veel in mijn hoofd zit en daarnaast ook een extreem impulsief karakter heb. De echte onrust komt bij mij pas als het uitwerkt en me hartslag ineens stijgt en lichte tremors/jitters begin te krijgen. Maar meestal ben ik dat al voor tegenwoordig en neem ik wat GHB om relaxed te blijven.
Wat betreft het eten heb ik mijzelf wel aan moeten leren toen ik begon met mijn dextroamfetamine medicatie.. in de eerste weken raakte ik soms in zo'n heftige hyperfocus dat ik vergat te drinken en eten en soms 8 uur lang achterelkaar aan het werk was.
Tukken is een ander verhaal... dit is 9 vd 10 niet te doen zonder benzo's.
Klik om te vergroten...
Behalve de ghb en benzo’s vind ik dit zó herkenbaar.

Om ‘s avonds niet totaal leeggewerkt te zijn op de hyperfocus vd. dex zet ik enkele wekkers om (drink- en eet)pauzes in te lassen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."