Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSlaaptekort hallucineren huisarts

Slaaptekort hallucineren huisarts

60 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ben je al bij de huisarts geweest?

En heb je vannacht nog wat kunnen slapen?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik reageer even uitgebreid als ik thuis ben
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zit een beetje met een dilemma. Ik heb 3 dagen geleden wat speed genomen, verwaarloosbaar, 200 mg ongeveer, dus nu allang uitwerkt. Maar ik heb het slapen steeds een stukje uitgesteld tot ik gewoon niet in slaap kom en morgen moet ik om 9 uur naar school . Ik ben aan het hallucineren en voel me steeds actiever in min hoofd, morgen die 4 dagen wakker.

morgen bel ik om 8 de huisarts. Is het dan gewoon mogelijkheid dat ik een stripje net slaappillen meekrijg? Ik ken dat soort gevallen niet van mezelf.

dank 👌
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Thanks.
Ik heb ook door verdriet van verlies en stress voor een toets woensdag veel te weinig gegeten en gedronken, dat speelt ook mee. Maar verder geen drugs. Ik voel da de balans in mijn hersenen uit balans is.

Ik ben dirkjammer.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Perfect geslapen nu weer wakker, precies wat de dokter zei. Uitsmijter je dan weer om 00:00 eentje nemen en naar school om 11:30.

dit gaan gewoon helemaal goed komen. Ik heb morgen dan nog 3 “zeer raketjes”, bewaren als dopamine antagonist?
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
Thanks.
Ik heb ook door verdriet van verlies en stress voor een toets woensdag veel te weinig gegeten en gedronken, dat speelt ook mee. Maar verder geen drugs. Ik voel da de balans in mijn hersenen uit balans is.

Ik ben dirkjammer.
Klik om te vergroten...
pep als je je niet zo lekker voelt voorafaan is een no go, echter dan is de trek het grootste vaak.

maar de landingsbaan na een pepbinge , nuja of een flinke oppepper zal ik je dosis maar noemen doet er ook veel toe,

en ja op pep stress zetten op het slapen ... wakkert het vaak extra aan om slapeloos te blijven.

weet niet zeker hoe het in nederland in zijn totaliteit is maar las wel vaker dat men dan iets krijgt om te slapen van nederlandse mensen opt forum in jouw schuitje, dus zal wat afhangen van hoe je arts er tegen aan kijkt.

de verdriet en stress , en nu een dopaminedip zijn zeker niet fijn, was daar ook ooit, sterkte man !

klamp me gerust prive aan ofzo of je meer wilt weten horen of whatever
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#7
probeer toch wat te rusten, ogen toe, geen visuele prikkels,

dwing je om iets te eten, je maag die in werking schiet na lang wakker te zijn is vaak de mokerslag om helemaal weg te zinken in een zorgeloze diepe slaap

orden je gedachten , fok jezelf niet op, eerder wou je dit en had je een fijne tijd...

schuldgevoelens nadien zijn vaak dopaminetekorten, signaalverstoorders die nbeetje met je dollen.

je kunt er ook tegenaan kijken dat het na effect positief is, want het is een herstellend brein die je zo kater,ig somber maakt

de hallucinaties kun je die beschrijven dirkjan?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ha lieve Dirkie,

Ten eerste ben je niet Dirkjammer maar Dirktastisch.

Sowoeso goed dat je naar de huisarts gaat, doe kan je veel beter helpen dan wij op het forum. Wil je alsjeblieft ook open tegen hem zijn hoeveel verdriet je de laatste tijd voelt en dat je dan af en toe een benzo neemt?

Ik heb de ervaring van 5 nachten niet slapen door extreme stress en accuut verdriet. Ik sliep dan in en schrok meteen wakker. Koorts, angst, huilen, dromen terwijl ik nog niet sliep. Na 5 nachten voelde ik me erg slecht en toen ik eenmaal in bed lag zag ik spinnen. Spinnen uit de lamp, uit het stopcontact, als ik BIJNA wegzakte enorme spinnen op m'n bed. Ik heb die nacht volledig in paniek op m'n bed m'n dekbed uit staan schudden. Had overigens die dagen ook vrijwel niet gegeten.

Volgende ochtend bij de huisarts gemeld wat er aan de hand was en dat het me niet kon schelen hoe of wat, maar dat ik MOEST slapen. Op dat moment mat de huisarts mijn bloeddruk op 80/42 en geloofde hij niet helemaal dat ik nog op eigen gelegenheid was gekomen. Ik heb toen voor een aantal nachten oxazepam meegekregen.

Acht jaar later zie ik nog steeds spinnen als ik echt heel heel heel moe ben, alleen weet ik nu dat ik dan niet de spin moet gaan zoeken maar echt keihard moet gaan slapen.

Voor nu sluit ik me aan bij blue eyes. Eet wat, maakt niet uit wat. Drink wat en neem rust. Gewoon liggen met een muziekje op is ook rust. Zet even uit je hoofd dat je moet slapen, dat is van later zorg.

Een hele dikke virtuele knuffel, ik zou willen dat ik meer voor je kon doen 😘
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mevrouw Pløp zei:
Ha lieve Dirkie,

Ten eerste ben je niet Dirkjammer maar Dirktastisch.

Sowoeso goed dat je naar de huisarts gaat, doe kan je veel beter helpen dan wij op het forum. Wil je alsjeblieft ook open tegen hem zijn hoeveel verdriet je de laatste tijd voelt en dat je dan af en toe een benzo neemt?

Ik heb de ervaring van 5 nachten niet slapen door extreme stress en accuut verdriet. Ik sliep dan in en schrok meteen wakker. Koorts, angst, huilen, dromen terwijl ik nog niet sliep. Na 5 nachten voelde ik me erg slecht en toen ik eenmaal in bed lag zag ik spinnen. Spinnen uit de lamp, uit het stopcontact, als ik BIJNA wegzakte enorme spinnen op m'n bed. Ik heb die nacht volledig in paniek op m'n bed m'n dekbed uit staan schudden. Had overigens die dagen ook vrijwel niet gegeten.

Volgende ochtend bij de huisarts gemeld wat er aan de hand was en dat het me niet kon schelen hoe of wat, maar dat ik MOEST slapen. Op dat moment mat de huisarts mijn bloeddruk op 80/42 en geloofde hij niet helemaal dat ik nog op eigen gelegenheid was gekomen. Ik heb toen voor een aantal nachten oxazepam meegekregen.

Acht jaar later zie ik nog steeds spinnen als ik echt heel heel heel moe ben, alleen weet ik nu dat ik dan niet de spin moet gaan zoeken naar echt keihard moet gaan slapen.

Voor nu sluit ik me aan bij blue eyes. Eet wat, maakt niet uit wat. Drink wat en neem rust. Gewoon liggen met een muziekje op is ook rust. Zet even uit je hoofd dat je moet slapen, dat is van later zorg.

Een hele dikke virtuele knuffel, ik zou willen dat ik mee voor je kon doen 😘
Klik om te vergroten...
Thanks voor je bericht, lief dat je meedenkt.

Ja het is inderdaad geen pretje dat lange wakker zijn. Ik was net even een blikje fris halen en een broodje op de hoek en dan moet ik een bruggetje over waar allemaal lampen om staan. Ik zag daar allemaal mensen in groepen omheen staan echt lachen en praten enzo. Kwam ik dichterbij loste het op in douw en licht. Verder zie ik veel bewegen steeds vooral foto’s en filmpjes die stilstaan. En als ik in mijn bed ligt is het alsof ik onder de buitenlucht lig. Wel mooi maar ik schrok steeds.

Fijn als ik oxaepam kan krijgen. Ben ik morgen weer de oude hoop ik.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
Thanks.
Ik heb ook door verdriet van verlies en stress voor een toets woensdag veel te weinig gegeten en gedronken, dat speelt ook mee. Maar verder geen drugs. Ik voel da de balans in mijn hersenen uit balans is.

Ik ben dirkjammer.
Klik om te vergroten...
Alles is hierboven wel een beetje gezegd. Kan hier ook wel weer mn eigen persoonlijke zooi gaan neerspammen, maar denk niet dat nog toevoeging geeft aan de essentie. Ik ben iig blij dat je, ondanks dat je je duidelijk niet goed voelt, wel nog het soort van grapje "dirkjammer" kunt maken. Neem bovenstaande adviezen ter harte en het komt denk ik een heel eind goed.

Get better soon!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zanza zei:
Alles is hierboven wel een beetje gezegd. Kan hier ook wel weer mn eigen persoonlijke zooi gaan neerspammen, maar denk niet dat nog toevoeging geeft aan de essentie. Ik ben iig blij dat je, ondanks dat je je duidelijk niet goed voelt, wel nog het soort van grapje "dirkjammer" kunt maken. Neem bovenstaande adviezen ter harte en het komt denk ik een heel eind goed.

Get better soon!
Klik om te vergroten...
Nouja je mag delen. Dat is altijd ☝️ Maar het hoeft niet.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dirkjan zei:
Nouja je mag delen. Dat is altijd ☝️ Maar het hoeft niet.
Klik om te vergroten...
Dan zou het vooral om 'mij' draaien en da's nu helemaal niet nodig. Vandaar dat ik zo neerzette. Komt wel goed met je, dirkjammer.

Morgen gewoon weer Dirkjan met scheikunde grapjes, spellingsverbeteringen en oproepen doen naar de manager. 😅
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik denk wel dat de huisarts je iets meegeeft om te kunnen ontspannen. En ik hoop dat je nu lekker ligt bij te tukken!

Het verdriet in jou door het verlies heeft ook een zachte warme deken nodig om mee in te stoppen en te koesteren. Hopelijk heb je fijne mensen om je heen die je steunen. Om steun vragen is (soms lastig en eng, maar) ook heel helend. Super goed, die stap richting de huisarts!

Sterkte! Ook met je toets!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb nog niet geslapen maar ze zijn wel heel erg afgenomen, denk vooral door gezond eten, een douche en vanochtend even mijn hart kunnen luchten. Super huisarts die mijn moeder ook goed kende en mij heeft gekend als klein Dirk (in dit geval bedoel ik niet mijn penis).

Ik heb 25 mg quatepine gekregen die ik om 18 uur moet nemen, en s'nachts om 12 uur als ik dn nog wakker ben nog een nemen.

Het is raar hoe je lichaam werkt. Je merkt hoe het dingen nodig heeft zoals slapen, eten, afleiding, etc. en als het dat niet krijgt begint het met langzaam afstrepen van manschappen. Honger begint begint met een knorrend gevoel, wordt steeds erger en je kunt echt spierpijn en hoofdpijn krijgen en zelf in je longen en je mond. Langste ooit geen eten is 4 volle dagen en een hele zure woensdag morgen in een vakantie (verhaal voor een andere keer), Het was een hele fascinerende ervaring maar ik doe het niet nog eens. Het is eng hoe snel het soms kan gaan.

Ik zat daar bij de huisarts ook met hele rare symptomen. Blijkbaar doet je lichaam daar iets mee. Zat naar adem te happen bijvoorbeeld. Rode nek en armen. Onrustig. Ik zat ook die wachtkamer als een halve heroine junk het was echt niet meer normaal. En ook hele vage dingen.

Mijn nagelbedden beginnen langzaam los te laten en te bloeden aan de zijkant.

Dat je denkt wat krijgen we nou? Maar ook heel fascinerend hoe het lichaam zo fucking slim is en altijd wel een truukje heeft. En het enige wat het doet is gewoon een signaal sturen naar het lichaam. Niet eens een zin, gewoon een signaal.

Maar goed, ik zie jullie wel in mijn dromen. En dan ga ik hele vieze dingen met jullie doen.

Truste :chickenhead:🍗
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Slaap lekker :)
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Ik heb nog niet geslapen maar ze zijn wel heel erg afgenomen, denk vooral door gezond eten, een douche en vanochtend even mijn hart kunnen luchten. Super huisarts die mijn moeder ook goed kende en mij heeft gekend als klein Dirk (in dit geval bedoel ik niet mijn penis).

Ik heb 25 mg quatepine gekregen die ik om 18 uur moet nemen, en s'nachts om 12 uur als ik dn nog wakker ben nog een nemen.

Het is raar hoe je lichaam werkt. Je merkt hoe het dingen nodig heeft zoals slapen, eten, afleiding, etc. en als het dat niet krijgt begint het met langzaam afstrepen van manschappen. Honger begint begint met een knorrend gevoel, wordt steeds erger en je kunt echt spierpijn en hoofdpijn krijgen en zelf in je longen en je mond. Langste ooit geen eten is 4 volle dagen en een hele zure woensdag morgen in een vakantie (verhaal voor een andere keer), Het was een hele fascinerende ervaring maar ik doe het niet nog eens. Het is eng hoe snel het soms kan gaan.

Ik zat daar bij de huisarts ook met hele rare symptomen. Blijkbaar doet je lichaam daar iets mee. Zat naar adem te happen bijvoorbeeld. Rode nek en armen. Onrustig. Ik zat ook die wachtkamer als een halve heroine junk het was echt niet meer normaal. En ook hele vage dingen.

Mijn nagelbedden beginnen langzaam los te laten en te bloeden aan de zijkant.

Dat je denkt wat krijgen we nou? Maar ook heel fascinerend hoe het lichaam zo fucking slim is en altijd wel een truukje heeft. En het enige wat het doet is gewoon een signaal sturen naar het lichaam. Niet eens een zin, gewoon een signaal.

Maar goed, ik zie jullie wel in mijn dromen. En dan ga ik hele vieze dingen met jullie doen.

Truste :chickenhead:🍗
Klik om te vergroten...
Herkenbaar wat je zegt. Hopelijk vallen jou de gaten niet in je lippen 😬

Fijn dat je een huisarts hebt waarbij je je hart kunt luchten en die ook je moeder heeft gekend. Slaap lekker vanavond en pas op, want ook in je dromen tikken we je op de vingers als je te ver gaat!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dirkjan zei:
klein Dirk (in dit geval bedoel ik niet mijn penis).
Klik om te vergroten...

Dirkjan zei:
afstrepen van manschappen
Klik om te vergroten...

Dirkjan zei:
verhaal voor een andere keer
Klik om te vergroten...
Kan niet wachten :handpointup1:
Dirkjan zei:
. Ik zat ook die wachtkamer als een halve heroine junk het was echt niet meer normaal. En ook hele vage dingen.
Klik om te vergroten...

Dirkjan zei:
Maar goed, ik zie jullie wel in mijn dromen. En dan ga ik hele vieze dingen met jullie doen.
Klik om te vergroten...


Haha wat een omschrijvingen weer allemaal zeg
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zanza zei:
Kan niet wachten :handpointup1:





Haha wat een omschrijvingen weer allemaal zeg
Klik om te vergroten...
Dirkjan will be Dirkjan...
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dirkjan zei:
(verhaal voor een andere keer),
Klik om te vergroten...
Zanza zei:
Kan niet wachten
Klik om te vergroten...
Dat zei die lul van neverendingstory altijd op fox kids. Zei die aan het einde iets heel spannend, sloeg die het boek dicht en zei die: “maar dat is een verhaal voor een andere keer”.

:rage:
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
TONY YAYO zei:
Hiervan slaap je als een blok
Bekijk bijlage 32103
Klik om te vergroten...
Word je alleen maar meer manisch van!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."