Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWillen stoppen, maar falen.

Willen stoppen, maar falen.

47 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
S
SteroccoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey medegebruikers,

Sedert 2019 gebruik ik dagelijks speed. Ik heb verschillende mate van kwaliteit gehad. Die ik nu heb is simpelweg het beste dat ik al had. Het doet z'n werk.

Nu ... Waarom gebruik ik het? De eerste keer was om te experimenteren. Mijn vriendin doet het, ik wou weten wat zij er aan heeft. Maar het deed mijn gevoel ook naar neutraal gaan. Een vals gevoel. Dat weet ik.

Elke dag besef ik dat ik er van af zou moeten blijven. Maar dat neutrale gevoel.. Dat raak ik dan kwijt.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat stop je precies weg waar je zo bang voor bent? Ik denk dat je daarnaar opzoek moet.
S
SteroccoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Snuffelaar zei:
Waarom heb je de behoefte om je emoties af te vlakken?
Klik om te vergroten...
Doordat ik meerdere zelfmoordpogingen ondernam. Ik ben al wel op zoek naar hulp. Maar in Coronatijden is dat niet vanzelfsprekend. En ik wil ook vooral in de nacht wakker zijn. Dan komen de nachtmerries. 11 nachten haal ik met dit spul. Moeiteloos.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sterocco zei:
Doordat ik meerdere zelfmoordpogingen ondernam. Ik ben al wel op zoek naar hulp. Maar in Coronatijden is dat niet vanzelfsprekend. En ik wil ook vooral in de nacht wakker zijn. Dan komen de nachtmerries. 11 nachten haal ik met dit spul. Moeiteloos.
Klik om te vergroten...
Wist je dat nachten doorhalen enorm slecht is voor niet enkel je lichaam maar ook voor je mentale gezondheid? Als je geen structuur hebt, mede door speed gebruik, ga je je enkel maar slechter en slechter voelen.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sterocco zei:
Doordat ik meerdere zelfmoordpogingen ondernam. Ik ben al wel op zoek naar hulp. Maar in Coronatijden is dat niet vanzelfsprekend. En ik wil ook vooral in de nacht wakker zijn. Dan komen de nachtmerries. 11 nachten haal ik met dit spul. Moeiteloos.
Klik om te vergroten...
Jij blijft moeiteloos 11dagen wakker?
Wow...
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
11 nachten?! Dat is echt absurd... Dat niet slapen breekt je meer op dan de speed gok ik zo.
S
SteroccoLid
01-01-2024, 00:00
#7
CuriousExplorer zei:
Jij blijft moeiteloos 11dagen wakker?
Wow...
Klik om te vergroten...
Ja. Ik weet dat dat onmogelijk klinkt. Of lijkt. Bij andere is het na 4 nachten altijd over, val ik gewoon in slaap. Van degene die ik nu heb, moeiteloos 11 nachten.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sterocco zei:
Ja. Ik weet dat dat onmogelijk klinkt. Of lijkt. Bij andere is het na 4 nachten altijd over, val ik gewoon in slaap. Van degene die ik nu heb, moeiteloos 11 nachten.
Klik om te vergroten...
Dus het vlakt je emoties af en je stelt je nachtmerries er mee uit. Helpt dit je er momenteel door? Of niet?

Heb je trouwens al geïnformeerd voor een eventuele opname? Ja het zijn tijden van Corona, maar dat betekend niet per se dat er nergens plaats voor je is.

In Vlaanderen is er bv nog voldoende plek.
S
SteroccoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Snuffelaar zei:
Dus het vlakt je emoties af en je stelt je nachtmerries er mee uit. Helpt dit je er momenteel door? Of niet?

Heb je trouwens al geïnformeerd voor een eventuele opname? Ja het zijn tijden van Corona, maar dat betekend niet per se dat er nergens plaats voor je is.
Klik om te vergroten...
De wachtlijst staat 'on hold'. Of het me er door helpt? Dan zeg ik volmondig ja. Ook al is het niet eerlijk. Ik besef dat het gevoel kunstmatig is. Dat hou ik altijd in mn achterhoofd.

En ja.. daardoor kan ik veel werk verzetten. Ik hou me bezig met laptops maken, repareren, dan doorverkopen, ... Heb ik mezelf aangeleerd. Laatst een projectje afgewerkt. Was ik best trots op.
S
SteroccoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Snuffelaar zei:
Niet verkeerd bedoeld hoor, maar wat voor advies zoek je eigenlijk?
Klik om te vergroten...
Misschien een mirakeladvies. Of begrip. Ik weet het niet. Klinkt dat dom?
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sterocco zei:
De wachtlijst staat 'on hold'. Of het me er door helpt? Dan zeg ik volmondig ja. Ook al is het niet eerlijk. Ik besef dat het gevoel kunstmatig is. Dat hou ik altijd in mn achterhoofd.

En ja.. daardoor kan ik veel werk verzetten. Ik hou me bezig met laptops maken, repareren, dan doorverkopen, ... Heb ik mezelf aangeleerd. Laatst een projectje afgewerkt. Was ik best trots op.
Klik om te vergroten...
Heb je altijd nachtmerries gehad .En zijn die zo extreem dat je niet durft te slapen..
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sterocco zei:
De wachtlijst staat 'on hold'. Of het me er door helpt? Dan zeg ik volmondig ja. Ook al is het niet eerlijk. Ik besef dat het gevoel kunstmatig is. Dat hou ik altijd in mn achterhoofd.

En ja.. daardoor kan ik veel werk verzetten. Ik hou me bezig met laptops maken, repareren, dan doorverkopen, ... Heb ik mezelf aangeleerd. Laatst een projectje afgewerkt. Was ik best trots op.
Klik om te vergroten...
Niet verkeerd bedoeld hoor, maar wat voor advies zoek je eigenlijk?
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sterocco zei:
Ja. Ik weet dat dat onmogelijk klinkt. Of lijkt. Bij andere is het na 4 nachten altijd over, val ik gewoon in slaap. Van degene die ik nu heb, moeiteloos 11 nachten.
Klik om te vergroten...
je hebt het niet door maar tussendoor val je weg kan niet anders.
11 dagen is onmogelijk wakker blijven.
S
SteroccoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sabotage zei:
Heb je altijd nachtmerries gehad .En zijn die zo extreem dat je niet durft te slapen..
Klik om te vergroten...
Die zijn heel levendig. Heb er al jaren last van.
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sterocco zei:
Die zijn heel levendig. Heb er al jaren last van.
Klik om te vergroten...
komt het door trauma
S
SteroccoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Sabotage zei:
komt het door trauma
Klik om te vergroten...
Niet dat ik weet. Ik heb nooit wat ergs meegemaakt dat ik me voorbde geest kan halen.
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sterocco zei:
Niet dat ik weet. Ik heb nooit wat ergs meegemaakt dat ik me voorbde geest kan halen.
Klik om te vergroten...
Droom je dan hetzelfde elke x . Bijv elke x over een zelfde uitziend wezen . Of gewoon nachtmerries elke keer weer anders
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sabotage zei:
je hebt het niet door maar tussendoor val je weg kan niet anders.
11 dagen is onmogelijk wakker blijven.
Klik om te vergroten...
Dacht ik ik ook, maar ;
20210115_233454.jpg
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sterocco zei:
Misschien een mirakeladvies. Of begrip. Ik weet het niet. Klinkt dat dom?
Klik om te vergroten...
Nee hoor. Als speed je momenteel helpt tot aan het moment van opname zou ik het gewoon tot dan blijven gebruiken. Gun je lichaam wel wat meer slaap want anders wordt je gemoed erger en erger. Als je echt zo'n last hebt van nachtmerries kan je nog altijd een psychiater zoeken om samen eens te zoeken naar een tijdelijke oplossing.

Weet wel dat een opname geen nut heeft als je daar begint te gebruiken. Je bent daar om aan jezelf te werken en dat kan je niet als je je echte gevoelens onderdrugkt.

Wees er op voorbereid dat de wonde die je trauma veroorzaakt heeft terug opengescheurt zal worden. Denk je dat je dat aan zal kunnen op een nuchtere manier?
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ken behoorlijk wat psychiatrische stoornissen.Heb ooit gewerkt in de psychiatrie gesloten afdeling .
Veel cliënten met psychoses,Schizophreni ,depressie,borderline ect mee gemaakt.
Maar vind jou klachten eg bijzonder.
Zelf een keer iets op tv gezien wat er op lijkt

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."