Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWillen stoppen, maar falen.

Willen stoppen, maar falen.

47 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
S
SteroccoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Snuffelaar zei:
Nee hoor. Als speed je momenteel helpt tot aan het moment van opname zou ik het gewoon tot dan blijven gebruiken. Gun je lichaam wel wat meer slaap want anders wordt je gemoed erger en erger. Als je echt zo'n last hebt van nachtmerries kan je nog altijd een psychiater zoeken om samen eens te zoeken naar een tijdelijke oplossing.

Weet wel dat een opname geen nut heeft als je daar begint te gebruiken. Je bent daar om aan jezelf te werken en dat kan je niet als je je echte gevoelens onderdrugkt.

Wees er op voorbereid dat de wonde die je trauma veroorzaakt heeft terug opengescheurt zal worden. Denk je dat je dat aan zal kunnen op een nuchtere manier?
Klik om te vergroten...
Een opname zou me de nodige 'handvaten' moeten geven. Ik wil weer naar de beste versie van mezelf doorgroeien waar ik met mn zwaardere emoties om kan. Ik weet wat ik kan. Ik weet dat als de opname succesvol is, ik weer kan werken en op een beter pad kan komen.
S
SteroccoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sabotage zei:
Ik ken behoorlijk wat psychiatrische stoornissen.Heb ooit gewerkt in de psychiatrie gesloten afdeling .
Veel cliënten met psychoses,Schizophreni ,depressie,borderline ect mee gemaakt.
Maar vind jou klachten eg bijzonder.
Zelf een keer iets op tv gezien wat er op lijkt
Klik om te vergroten...
Bijzonder? Kan je dat verklaren? Ik vind ze ook bijzonder. Bijzonder lastig om precies te zijn..
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sterocco zei:
Een opname zou me de nodige 'handvaten' moeten geven. Ik wil weer naar de beste versie van mezelf doorgroeien waar ik met mn zwaardere emoties om kan. Ik weet wat ik kan. Ik weet dat als de opname succesvol is, ik weer kan werken en op een beter pad kan komen.
Klik om te vergroten...
heftig man. Hoop t voor je .
Zonder slaap en gebruik speed als zelfmedicatie is geen oplossing.

Speed brengt je brein ook geen goeds toe. Dagelijks gebruik is funest voor je dopamine .
Maar voor jou is dit oud nieuws .
Hopen op snelle hulp
S
SteroccoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sabotage zei:
Droom je dan hetzelfde elke x . Bijv elke x over een zelfde uitziend wezen . Of gewoon nachtmerries elke keer weer anders
Klik om te vergroten...
Alle mensen waar ik om geef worden vermoord. Nee.. Afgeslacht. Dat is het juiste. Altijd in een andere omgeving. Wel altijd even duister een zwaar duister. Dat voel je.

En nee. Aan films is het niet te wijten. Die kijk ik niet. Ik hou niet zo van tv.
S
SteroccoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sabotage zei:
heftig man. Hoop t voor je .
Zonder slaap en gebruik speed als zelfmedicatie is geen oplossing.

Speed brengt je brein ook geen goeds toe. Dagelijks gebruik is funest voor je dopamine .
Maar voor jou is dit oud nieuws .
Hopen op snelle hulp
Klik om te vergroten...
Elke dag vervloek ik de dag dat ik het leerde kennen.
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sterocco zei:
Alle mensen waar ik om geef worden vermoord. Nee.. Afgeslacht. Dat is het juiste. Altijd in een andere omgeving. Wel altijd even duister een zwaar duister. Dat voel je.

En nee. Aan films is het niet te wijten. Die kijk ik niet. Ik hou niet zo van tv.
Klik om te vergroten...
Zo man heftig. Ik zou je ook adviseren naast reguliere hulp, is te kijken in de spirituele hoek.
Geen kapitale uitgeven aan kwakzalvers die zijn er vol op.
Maar bijvoorbeeld aan hypnotherapie.
Er zijn verzekeringen die deze therapie vergoeden. Dan kijkt de therapeut in je onderbewuste .
Of dat daar iets schuilt wat jou die angstige nachtmerris bezorgd
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sterocco zei:
Elke dag vervloek ik de dag dat ik het leerde kennen.
Klik om te vergroten...
Joo je bedoeld de pep leren kennen
S
SteroccoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sabotage zei:
Joo je bedoeld de pep leren kennen
Klik om te vergroten...
Ja.
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sterocco zei:
Ja.
Klik om te vergroten...
Ja dat snap ik.
Elke dag pep moeten gebruiken omdat je niet wil slapen ivm je nachtmerries .
Lijkt mij idd een martelgang.
Speed maakt je langzaam kapot van binnen en buiten.
Heb in de gabber tijd veel speed gebruikt/ hardcore feesjes).
En zag er uit alsof ik uit een concentratie kamp was gevlucht.
Vreet je spierweefsel op. Slechte huid .
Bederft je smaak pupillen.
En op den duur gaat je libido eraan .
bij recreatief gebruik vind ik het leuk
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#10
bijna wereld recordje wakker.JPG
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sterocco zei:
Alle mensen waar ik om geef worden vermoord. Nee.. Afgeslacht. Dat is het juiste. Altijd in een andere omgeving. Wel altijd even duister een zwaar duister. Dat voel je.

En nee. Aan films is het niet te wijten. Die kijk ik niet. Ik hou niet zo van tv.
Klik om te vergroten...
Besef jij je dat je zelf je dromen bent? Dat je familie afgeslacht wordt, doe jij (niet letterlijk). De geheime tip van Henk is om je te verplaatsen in de persoon die jou familie afslacht. Alleen jij kent diep van binnen deze betekenis. Het zou kunnen zijn dat:
- jij je familie mist
- jij je in de steek gelaten voelt
- bang bent om alleen te komen te staan
- etc
-etc

Wees niet bang voor je droom maar omarm je angst. Uiteindelijk draait alles om jouw eigen emoties en het omgaan hiermee.
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Sterocco zei:
Hey medegebruikers,

Sedert 2019 gebruik ik dagelijks speed. Ik heb verschillende mate van kwaliteit gehad. Die ik nu heb is simpelweg het beste dat ik al had. Het doet z'n werk.

Nu ... Waarom gebruik ik het? De eerste keer was om te experimenteren. Mijn vriendin doet het, ik wou weten wat zij er aan heeft. Maar het deed mijn gevoel ook naar neutraal gaan. Een vals gevoel. Dat weet ik.

Elke dag besef ik dat ik er van af zou moeten blijven. Maar dat neutrale gevoel.. Dat raak ik dan kwijt.
Klik om te vergroten...
Ken het maar al te goed , 15 jaar gebruik ik speed maar laatste jaar enorm aan het minderen met het oog tot volledig stoppen. Paar maanden geleden nog dagelijks gebruiken , nu gebruik 1x om de 2 a 3 weken...wel paar dagen achter elkaar maar het gaat wel beter en beter. Een lekkere joint helpt wel haha Grtz
R
Randle MLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sabotage zei:
je hebt het niet door maar tussendoor val je weg kan niet anders.
11 dagen is onmogelijk wakker blijven.
Klik om te vergroten...
Wereld record is 11 dagen

bij dag 4 ging ik ff spieken..... 11 ... ben toen maar naar bed gegaan

anyways mogelijk maar zeer zeldzaam. Je dut hier en daar weg heb ik extreem vaak
Bekijk in de ochtend exact dezelfde YouTube video’s, je merkt dat je stukken niet herkend
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#14
Walter White zei:
Ken het maar al te goed , 15 jaar gebruik ik speed maar laatste jaar enorm aan het minderen met het oog tot volledig stoppen. Paar maanden geleden nog dagelijks gebruiken , nu gebruik 1x om de 2 a 3 weken...wel paar dagen achter elkaar maar het gaat wel beter en beter. Een lekkere joint helpt wel haha Grtz
Klik om te vergroten...
Wat goed dat het je gelukt is zo te minderen man, respect!! Houd vol :blush:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ben zelf ruim 8 jaar speedverslaafd geweesr.
Maar 11 dagen is wel super extreem zonder slaap.
Heb je geen last van hallucinaties joh?.
Als ik bv 2 nachten wakker was dan begon ik met vaak te hallucineren.

Ik zou hulp zoeken voor die nachtmerries.
Dit gaat je uiteindelijk kapot maken.
Je pleegt roofbouw op je lichaam
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#16
11 nachten is onmogelijk. Dan was je nu dood.
Denken dat je 11 dagen en nachten wakker bent met ongemerkt wat minimale slaap kan.
Als je dit een paar jaar volhoud..dat is echt echt levensgevaarlijk.
Zelfs al ben je gezond en mentaal stabiel. Zo weinig slapen dat word je doodvonnis..linksom of rechtsom..als je lichaam het toch volhoud, komt dat moment dat je achter het stuur wegzakt, maar de 2 meest reëele opties zijn.. een psychose.. of suïcidaliteit. En ik begrijp dat je al een achtergrond hierin hebt.

Kijk waar jij tegenaan loopt, krijgt elke verslaafde..wel de lusten willen niet de lasten.. maar dit prachtige effect wat je hebt..uren wakker..super creatief..geen nachtmerries..is een illusie.

Je kan blijven vluchten, maar op een keer rust je uit of val je..en dan komt alles waar je voor vlucht genadeloos op je af...alles wat je nu ervaart door speed is fake! Je energie..je neutrale staat.
Door blijven gebruiken om de prijs te ontlopen is geen optie.

Ik hoop dat dit besef groter bij je is dan het verlangen naar het speedeffect.

Ik begrijp dat je je oude leven niet wil. Maar als je überhaupt een leven wil is de juiste hulp echt noodzakelijk.

Los van je speed gebruik lees ik een paar grote red flags(bv typische klachten die je ook veel bij PTSS ziet )die red flags,daar zijn oplossingen voor, echt, .. Maar speed is de grootste red flag vermomd als oplossing.





Wat je wil met dit topic is me niet helemaal duidelijk? Als ik toch moet inschatten zou ik zeggen een (jonge)man die beseft dat hij een verslavingsprobleem heeft maar nog niet de bereidheid dit aan te gaan, een fase die elke (ex) verslaafde hier kent.. Mijn advies:
Je hebt wat over jezelf gedeeld maar als je ook vragen hebt en hier stelt, zal je veel meer aan onze reacties hebben.
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik kreeg na 2 of 3 nachten al hallucinaties en hoorde de hele tijd gefluister en zo para als maar kan op dat moment...blij dat ik 1 nacht tegenwoordig doe want pfff daar was niks fijn aan en echt minderen. Ik doe dit nu via mijn huisarts en een vertrouwenspersoon om mee te praten want praten helpt meer dan ik vroeger gedacht had , ik wou enkel dat ik dit al veel langer gedaan had mezelf geconfronteerd dat het niet normaal was enz. Nadenken over het feit dat er sprake is over een verslaving is het begin. Medicatie is er niet echt maar daarom dit met je arts te bespreken. Ikzelf heb ook nog een lange weg te gaan maar ik ben al blij dat ik mijn verslaving onder controle heb op dit moment.
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Walter White zei:
Ik kreeg na 2 of 3 nachten al hallucinaties en hoorde de hele tijd gefluister en zo para als maar kan op dat moment...blij dat ik 1 nacht tegenwoordig doe want pfff daar was niks fijn aan en echt minderen. Ik doe dit nu via mijn huisarts en een vertrouwenspersoon om mee te praten want praten helpt meer dan ik vroeger gedacht had , ik wou enkel dat ik dit al veel langer gedaan had mezelf geconfronteerd dat het niet normaal was enz. Nadenken over het feit dat er sprake is over een verslaving is het begin. Medicatie is er niet echt maar daarom dit met je arts te bespreken. Ikzelf heb ook nog een lange weg te gaan maar ik ben al blij dat ik mijn verslaving onder controle heb op dit moment.
Klik om te vergroten...
blij dit te lezen , je klinkt ook stukken helder dan hoe je bv vorige maand bezig was.
volhouden en succes !
1 nacht is zeker voldoende dat zei ik je toen ook , maar je lachtte het weg ... in feite is speed niet meer fijn eens je de tweede nacht in gaat
dan is het al minder dan de helft zo leuk. zeker als er dan al schimmen komen en hallucinaties. ben blij dat je het hierover nu met me eens bent.

nu overlaatst ook terug speed gedaan en slipte uit oude gewoonte ook terug naar nacht twee en zag toen ook al meteen overal katten om me heen zitten en overal opspringen. heb toen wijselijk mijn bromazepammetje genomen, gegeten en in men nest gekropen?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoe is het nu met je? Hopelijk gaat het wat beter!
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#20
blue eyes zei:
blij dit te lezen , je klinkt ook stukken helder dan hoe je bv vorige maand bezig was.
volhouden en succes !
1 nacht is zeker voldoende dat zei ik je toen ook , maar je lachtte het weg ... in feite is speed niet meer fijn eens je de tweede nacht in gaat
dan is het al minder dan de helft zo leuk. zeker als er dan al schimmen komen en hallucinaties. ben blij dat je het hierover nu met me eens bent.

nu overlaatst ook terug speed gedaan en slipte uit oude gewoonte ook terug naar nacht twee en zag toen ook al meteen overal katten om me heen zitten en overal opspringen. heb toen wijselijk mijn bromazepammetje genomen, gegeten en in men nest gekropen?
Klik om te vergroten...
Ja inderdaad amigo , het is te gek om door te gaan als het niemeer fijn is. Grtz

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."