Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe Goeie ouwe speed !!

De Goeie ouwe speed !!

72 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
F
FosseLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo iedereen,

Ik vraag me af wat er 20 a 30 jaar geleden waar je met 1 gram speed een gans weekend kon stampen er welke stof inzat dat er nu dus niet meer inzit. Ik neem elke dag speed en met weinig tot geen resultaat van wat ik vroeger ervaarde. Iemand die daar meer informatie over heeft?

Thx, groeten Tom 😉
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dopamine receptoren kapot gesnoven als je elke dag gebruikt. De fun stopt ergens he.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
😮elke dag speed , doei receptoren
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoe lang gebruik je elke dag speed ?
kans is groot dat je tolerantie super groot is en je receptoren kaduk zijn :(
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
PsyTekz zei:
Dopamine receptoren kapot gesnoven als je elke dag gebruikt. De fun stopt ergens he.
Klik om te vergroten...

robinjoo1 zei:
😮elke dag speed , doei receptoren
Klik om te vergroten...

snorlax zei:
Hoe lang gebruik je elke dag speed ?
kans is groot dat je tolerantie super groot is en je receptoren kaduk zijn :(
Klik om te vergroten...
Nou lijkt me duidelijk want geen woord aan toe te voegen.
Maar hoe dagelijks eigenlijk en voor hoeveel en vaak op een dag?
En je irme? Slaap, sport en dus gezond leven? Speed op lage doseren mits hiervoor genoemde 4 dingen goed zijn en in balans dan miss dat het mogelijk is.
Elke dag in de ochtend tot 20 mg per dag en daar bij houden is anders als die hoeveelheid of meer elke 2 uur bijpakken de gehele dag door.

Al merkte ik ook bij dagelijks 20mg toch achteruitgang in me lichaam en geest. Nu enkele weken niet mischien 1x per week nog eens maar dan merk je toch echt verschil en verbetering en die ene dag werkt het toch beduidend beter dan bij dagelijk. Hou echter rekening met veel vermoeidheid dat echt wel weekje of wat kan aanhouden als je al lang dagelijks gebruikt dus bereid je voor dat je gaat beginnen met dit dagelijkse gebruitk. Want blijft toch niet gezond om te doen zo vaak denk ik en dus just my 2cents als geen hoogeleerd specialist.
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fosse zei:
Hallo iedereen,

Ik vraag me af wat er 20 a 30 jaar geleden waar je met 1 gram speed een gans weekend kon stampen er welke stof inzat dat er nu dus niet meer inzit. Ik neem elke dag speed en met weinig tot geen resultaat van wat ik vroeger ervaarde. Iemand die daar meer informatie over heeft?

Thx, groeten Tom 😉
Klik om te vergroten...

Aan de speed ligt het niet hoor. Paar maanden geleden nog een batch gekocht, en getest op 71%.
Dus ja.. zie antwoorden hierboven :wink:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fosse zei:
Hallo iedereen,

Ik vraag me af wat er 20 a 30 jaar geleden waar je met 1 gram speed een gans weekend kon stampen er welke stof inzat dat er nu dus niet meer inzit. Ik neem elke dag speed en met weinig tot geen resultaat van wat ik vroeger ervaarde. Iemand die daar meer informatie over heeft?

Thx, groeten Tom 😉
Klik om te vergroten...
In speed zit amfetaminesulfaat. Dat is niet veranderd de afgelopen decennia. Maar omdat het illegaal wordt geproduceerd zitten er ook vaak oplosmiddelen bij (denk aan natte speed), of versnijdingsmiddelen (zoals meestal cafeïne). De sterkte van speed kan door die vervuilingen wisselen. Daarnaast verkopen dealers meestal geen volle gram, maar eerder 0,7 gram per 'gram'.

Ook hier gaat op: meten is weten.

Als je precies weegt hoeveel amfetamine je neemt, en je hebt je speed laten testen, dan weet je wat je neemt. Zo kun je uitsluiten dat er andere subjectieve ervaringen een rol spelen.

Net als alle bovenstaande reacties denk ik vooral dat je last hebt van tolerantie. Dat is ook zeker te verwachten als je dagelijks speed gebruikt. Er spelen dan verschillende processen. Enerzijds is amfetamine neurotoxisch, wat betekent dat (receptoren van) hersencellen kapot gaan en niet meer herstellen. Daardoor stompt je brein af. Als je dan nuchter bent kun je daardoor ook meer last krijgen van depressieve gevoelens, heftige emoties, moeite met slapen, vermoeidheid, vermindering van het hongergevoel of juist vreetbuien, agressie, verminderde concentratie, geheugenproblemen, en in ernstige gevallen zelfs een psychotische episode.
Aan de andere kant zal je lichaam ook altijd proberen om weer de normale balans te herstellen. Dus als je telkens oppeppende middelen gebruikt, dan zal je lichaam daarop reageren door zich ongevoeliger te maken voor zulke prikkels. Het resultaat is dan dat je lichaam niet meer reageert op de speed, maar wel reageert als je geen speed meer gebruikt (want dan krijg je last van depressieve gevoelens, vermoeidheid, enzovoorts). Dat kan dan ook een reden zijn om juist dagelijks speed te gebruiken, omdat je je niet meer prettig voelt zonder speed.
J
JeyeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jeye zei:
beide speed en mdma is anders geworden en over die anijslucht dat hij weg is de drugs ja noemen het maar gewoon mdma en speed
Klik om te vergroten...
drugs is gewoon verziekt
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ah de deskundige is gearriveerd.
Bron: hij gebruikt al 20 jaar
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#10
HuisbaasBob zei:
Ah de deskundige is gearriveerd.
Bron: hij gebruikt al 20 jaar
Klik om te vergroten...
Wat vind je van het hele “isomeren” verhaal? Er werd hierboven dit gezegd:
TrippleT zei:
Amfetamine is C9H13N en deze stof kan heel veel aanverwante vormen aannemen die in een testlaboratorium wel als Amfetamine worden vastgesteld, maar toch niet die vorm is die goed op onze receptoren past. Met andere woorden het maximale aantal amfetamine moleculen van 73% die gebonden zijn aan het sulfaat, zegt niet veel!
Klik om te vergroten...
J
JesusondruqsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fosse zei:
Hallo iedereen,

Ik vraag me af wat er 20 a 30 jaar geleden waar je met 1 gram speed een gans weekend kon stampen er welke stof inzat dat er nu dus niet meer inzit. Ik neem elke dag speed en met weinig tot geen resultaat van wat ik vroeger ervaarde. Iemand die daar meer informatie over heeft?

Thx, groeten Tom 😉
Klik om te vergroten...
Hier exact het zelfde probleem..
En waar ik het ook vandaan haal het zelfde verhaal..er mist gewoon wat..
Wat dan vraag je misschien, de high, de kick, de rust, de euforie..
Zelfs zuivere ( of gezuiverde ) speed heeft tegenwoordig alleen nog maar de zelfde werking als cafeïne..
Zo kut.. en t nadeel is ook nog dat je twee keer zo veel gaat gebruiken om dat het lijkt of het niet werkt.
Ben benieuwd of er nog mensen zijn die al iets langer gebruiken dan een paar jaar en die die dingen die ik hier boven noemde nog wel ervaren.. rust, euforie
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jesusondruqs zei:
Hier exact het zelfde probleem..
En waar ik het ook vandaan haal het zelfde verhaal..er mist gewoon wat..
Wat dan vraag je misschien, de high, de kick, de rust, de euforie..
Zelfs zuivere ( of gezuiverde ) speed heeft tegenwoordig alleen nog maar de zelfde werking als cafeïne..
Zo kut.. en t nadeel is ook nog dat je twee keer zo veel gaat gebruiken om dat het lijkt of het niet werkt.
Ben benieuwd of er nog mensen zijn die al iets langer gebruiken dan een paar jaar en die die dingen die ik hier boven noemde nog wel ervaren.. rust, euforie
Klik om te vergroten...
Jesusondruqs zei:
mijn dagelijks speed gebruik..( ruim 20 jaar )
Klik om te vergroten...
Tolerantie lijkt mij de reden dat je het lekkere effect van pep niet meer voelt? Of misschien heb je je neurotransmitters dusdanig uitgeput dat het de kans niet meer krijgt om te herstellen.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jesusondruqs zei:
Zelfs zuivere ( of gezuiverde ) speed heeft tegenwoordig alleen nog maar de zelfde werking als cafeïne..
Klik om te vergroten...
Ik heb hier vrij veel over nagedacht de laatste tijd en ook wat onderzoek gedaan. Ik heb geen harde feiten kunnen vinden waaruit blijkt dat de speed van nu anders is dan de speed van toen. Dus een paar mogelijkheden:

- de testresultaten geven niet het hele verhaal weer

- je brein verandert naarmate je ouder wordt waardoor speed een andere werking krijgt

- er is bij speed sprake van een form van (perma-) tolerantie die bij andere stoffen in mindere mate voorkomt

De ervaringen van oude gebruikers worden soms een beetje te snel weggewuifd, vind ik. Het verschil tussen toen en nu is zo groot dat het soms wel een andere stof lijkt (zonder dat er bij mij ooit sprake was van misbruik). Met andere middelen heb ik dat niet.

Edit: 20 jaar dagelijks speedgebruik @Jesusondruqs? Oei, dat is andere koek
J
JesusondruqsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
In speed zit amfetaminesulfaat. Dat is niet veranderd de afgelopen decennia. Maar omdat het illegaal wordt geproduceerd zitten er ook vaak oplosmiddelen bij (denk aan natte speed), of versnijdingsmiddelen (zoals meestal cafeïne). De sterkte van speed kan door die vervuilingen wisselen. Daarnaast verkopen dealers meestal geen volle gram, maar eerder 0,7 gram per 'gram'.

Ook hier gaat op: meten is weten.

Als je precies weegt hoeveel amfetamine je neemt, en je hebt je speed laten testen, dan weet je wat je neemt. Zo kun je uitsluiten dat er andere subjectieve ervaringen een rol spelen.

Net als alle bovenstaande reacties denk ik vooral dat je last hebt van tolerantie. Dat is ook zeker te verwachten als je dagelijks speed gebruikt. Er spelen dan verschillende processen. Enerzijds is amfetamine neurotoxisch, wat betekent dat (receptoren van) hersencellen kapot gaan en niet meer herstellen. Daardoor stompt je brein af. Als je dan nuchter bent kun je daardoor ook meer last krijgen van depressieve gevoelens, heftige emoties, moeite met slapen, vermoeidheid, vermindering van het hongergevoel of juist vreetbuien, agressie, verminderde concentratie, geheugenproblemen, en in ernstige gevallen zelfs een psychotische episode.
Aan de andere kant zal je lichaam ook altijd proberen om weer de normale balans te herstellen. Dus als je telkens oppeppende middelen gebruikt, dan zal je lichaam daarop reageren door zich ongevoeliger te maken voor zulke prikkels. Het resultaat is dan dat je lichaam niet meer reageert op de speed, maar wel reageert als je geen speed meer gebruikt (want dan krijg je last van depressieve gevoelens, vermoeidheid, enzovoorts). Dat kan dan ook een reden zijn om juist dagelijks speed te gebruiken, omdat je je niet meer prettig voelt zonder speed.
Klik om te vergroten...
U
HappyMind zei:
Tolerantie lijkt mij de reden dat je het lekkere effect van pep niet meer voelt? Of misschien heb je je neurotransmitters dusdanig uitgeput dat het de kans niet meer krijgt om te herstellen.
Klik om te vergroten...
ik geef toe dat ik na een week niets gebruikt te hebben.. ( speciaal voor dit experiment ) de speed weer ervoer zoals ik vroeger deed..
Helaas was het alleen de eerste dag/nacht..
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jesusondruqs zei:
ik geef toe dat ik na een week niets gebruikt te hebben.. ( speciaal voor dit experiment ) de speed weer ervoer zoals ik vroeger deed..
Helaas was het alleen de eerste dag/nacht..
Klik om te vergroten...
Zou het je lukken om langer dan een week te stoppen met pep?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jesusondruqs zei:
ik geef toe dat ik na een week niets gebruikt te hebben.. ( speciaal voor dit experiment ) de speed weer ervoer zoals ik vroeger deed..
Helaas was het alleen de eerste dag/nacht..
Klik om te vergroten...
Interessant! Maar waarom slaat tolerantie na 20 jaar ineens toe? Dat blijft een raar verhaal. Of merkte je al langer dat het effect achteruit ging?
J
JesusondruqsLid
01-01-2024, 00:00
#17
HappyMind zei:
Zou het je lukken om langer dan een week te stoppen met pep?
Klik om te vergroten...
Nee ben bang van niet.. want zelfs in die ene week heb ik s'ochtends een beetje gesjoemeld door met een natte nagel een kruimel uit een pakje te vissen..
Maar echt zo weinig dat het niet telt…
Maar dat betekend wel dat ik het niet helemaal kan of durf los te laten..
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Laatste Rohikaan zei:
Niet helemaal juiste topic miss maar toen ik nog dagelijks pep snoof zweerde ik bij nat inkopen en zelf drogen. Was voor mijn gevoel iig altijd vele malen beter dan een batch die al oud en hard geworden was. Zit daar enige kern van waarheid in? :tearsofjoy: Of was dat puur omdat je het meer voelt in je luchtwegen als het nog een beetje vochtig is en dus blijft plakken?
Klik om te vergroten...
Speed wordt alleen hard als er caf bij zit. En sowieso gaat versneden speed hard achteruit in kwaliteit naarmate hij ouder wordt. Zuivere speed van tegenwoordig wordt niet hard. Ook niet na 5 jaar. Die valt altijd direct uit elkaar, terwijl met caf versneden speed zo hard als steen wordt
b
bottompatjegayLid
01-01-2024, 00:00
#19
Fosse zei:
Hallo iedereen,

Ik vraag me af wat er 20 tot 30 jaar geleden is waar je met 1 gram speed een gans weekend kon stampen er welke stof inzat dat er nu dus niet meer in zit. Ik neem elke dag snelheid en met weinig tot geen resultaat van wat ik vroeger heb meegemaakt. Heeft iemand daar meer informatie over?

Thx, groeten Tom 😉
Klik om te vergroten...
Er wordt veel te veel rommel bij gegooit om Dat er 1 minder binne komt en 2 de kwaliteit ni meer zo heel goed is klimaat is ook na de klote dus ook minder kwaliteit
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#20
bottompatjegay zei:
Er wordt veel te veel rommel bij gegooit om Dat er 1 minder binne komt en 2 de kwaliteit ni meer zo heel goed is klimaat is ook na de klote dus ook minder kwaliteit
Klik om te vergroten...
Binnen komt??? Sinds wanneer importeren we hier in Nederland de speed? En blijkbaar importeren we ook nog eens slechte kwaliteit?? Dat zou natuurlijk helemaal dom zijn? En dat allemaal omdat het klimaat ook naar de kloten is??

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."