Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs Speed niet allang CrystalMeth?

Is Speed niet allang CrystalMeth?

27 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
En de meth van tegenwoordig wordt niet meer van efedrine gemaakt, maar van "vacuum b" en van b olie, daar wordt ook (al minstens 15 jaar trouwens) a-olie van gemaakt (en dus ook jouw speed)
J
JesusondruqsLid
De meeste die al wat langer gebruiken die weten dat de speed tegenwoordig niet meer is zo als die van vroeger..
Niet zo zeer slechter maar anders…
ik merk dat iedergeval wel, en nu heb ik het ook gezien..
Misschien ken je wel de Glorix of bleekwater test, een huis tuin en keuken testje waarmee we vroeger op een simpele manier keken of we goede speed te pakken hadden
Je neemt een glas en die vul je tot bijna aan de rand met Glorix of bleekwater…
En dan gooi je daar een klein mespuntje speed in…
Wat er dan moet gebeuren als het goede speed is, dan moet het puntje speed naar de bodem zakken en dan een spoor achterlaten in het bleekwater dat er uit ziet als de rook van een sigaret..
Als de speed bleef drijven en je zag geen rook dan wist je dat de speed heel slecht was..simpel..

Nu heb ik deze week die test nog eens gedaan, maar wat ik nu zag heb ik nog nooit eerder gezien..
ik vul mijn glas met bleekwater en schep een puntje speed en gooi het er in…
Eerst bleef het twee seconden drijven maar ineens ging het klontje er als een speedbootje vandoor met een witte sluier ( rook ) achter zich aan, en binnen een mum van tijd was het hele glas bleekwater helemaal wit gevuld met rook…

Het blijkt dus uit dit simpele testje dat de speed gewoon 10 x meer energie bevat dan vroeger, en volgens mij is ook dat wat ik merk de laatste tijd..
Ook de afkick die je s’ochtends krijgt na een paar dagen speed gebruik is vele male heftiger als dat hij vroeger was..
Eigenlijk is speed gewoon niet zo heel leuk meer zo… maar dat kan ook aan mij liggen..
c
caninusLid
Die bleekwatertest is om te beginnen al 30 jaar onzin. Ik dacht dat iedereen dat inmiddels al wel wist.
C
CuriousExplorerLid
Misschien mis ik iets maar ;

- Mensen kopen speed voor het oppeppende maar nu is het dus TE oppeppend?

- Als het zo effectief en lang werkt heb je dus in hoeveelheid minder nodig.
Wat is daar slecht aan?
c
caninusLid
CuriousExplorer zei:
Misschien mis ik iets maar ;

- Mensen kopen speed voor het oppeppende maar nu is het dus TE oppeppend?

- Als het zo effectief en lang werkt heb je dus in hoeveelheid minder nodig.
Wat is daar slecht aan?
Klik om te vergroten...
Nee de crystal meth van tegenwoordig ga je niet veel energie van krijgen. Een stuk minder als van normale speed
U
UlixesLid
Weet je zeker dat het speed is?
C
CasrusLid
caninus zei:
Nee de crystal meth van tegenwoordig ga je niet veel energie van krijgen. Een stuk minder als van normale speed
Klik om te vergroten...

Was er anders drie dagen van op, die meth.
T
TartarusLid
is het niet zo dat amfetamine geen Chrystal meth is?
Z
ZweevteevLid
Ik zie alleen maar voordelen bij amfetamine waar stiekem ook een sprankeltje methamfetamine bij zou zitten, maar dat komt van iemand die dagelijks 40mg lisdexamfetamine slikt. :nomouth:
P
ProximaLid
caninus zei:
Klik om te vergroten...
Is dat niet afhankelijk van de dosis?
P
ProximaLid
caninus zei:
En de meth van tegenwoordig wordt niet meer van efedrine gemaakt, maar van "vacuum b" en van b olie, daar wordt ook (al minstens 15 jaar trouwens) a-olie van gemaakt (en dus ook jouw speed)
Klik om te vergroten...
Phenyl-2-propanone (precursor van pseudoephedrine ) wordt tegenwoordig toch gebruikt voor meth om de ban op pseudoephedrine te omzeilen?
B
BlaatschaapLid
Als alle/de meeste speed crystal meth was dan zou dat allang zijn ontdekt bij bijvoorbeeld Trimbos lijkt me.

Laat het testen als je twijfels hebt.
Z
ZweevteevLid
Proxima zei:
Is dat niet afhankelijk van de dosis?
Klik om te vergroten...
+ tolerantie, basisgevoeligheid voor amfetamine-achtige stoffen en puurheid van de methamfetamine zelf.
R
RelmuisLid
Zweevteev zei:
Ik zie alleen maar voordelen bij amfetamine waar stiekem ook een sprankeltje methamfetamine bij zou zitten, maar dat komt van iemand die dagelijks 40mg lisdexamfetamine slikt. :nomouth:
Klik om te vergroten...
Zoiets bv?

Obetrol containing (10 mg tablet):
  • 2.5 mg methamphetamine saccharate
  • 2.5 mg methamphetamine hydrochloride
  • 2.5 mg racemic amphetamine sulfate
  • 2.5 mg dextroamphetamine sulfate

Obetrol was also available in 20 mg tablets which contained twice the quantity of its ingredients, in the same proportions.

Helaas niet meer in de handel. :innocent:
Z
ZweevteevLid
Relmuis zei:
Zoiets bv?

Obetrol containing (10 mg tablet):
  • 2.5 mg methamphetamine saccharate
  • 2.5 mg methamphetamine hydrochloride
  • 2.5 mg racemic amphetamine sulfate
  • 2.5 mg dextroamphetamine sulfate

Obetrol was also available in 20 mg tablets which contained twice the quantity of its ingredients, in the same proportions.

Helaas niet meer in de handel. :innocent:
Klik om te vergroten...
Wat een misgunnerij dat het niet meer te krijgen is. Je had vroeger ook methamfetamine zelf met wat extra spice:
Screenshot_20231105_014719_Chrome.png
P
ProximaLid
In de tweede wereldoorlog gebruikten alle partijen amphetamine en methamphetamine.

Duitsland gebruikte methamphetamine in grote hoeveelheden in het begin van de oorlog, 35 miljoen tabletten waardoor de Duitse oorlogsmachine dagenlang achter elkaar relentless door kon gaan.

Vooral in Japan is het na de oorlog nog lang de go to drug geweest, vooral omdat niet alleen het leger maar ook de mensen in de productie het moesten nemen. Na de oorlog had je nog een grote groep mensen die eraan verslaafd waren geraakt met zwarte handel als gevolg.

En ook nu vliegen USA airforce piloten die lange vluchten moeten uitvoeren met een voorraad amphetamine aan boord, deze worden regelmatig gebruikt om op lange vluchten alert te kunnen blijven.
O
OtherShoreLid
Ik dacht eigenlijk dat meth nooit verkocht zou worden als speed (amfetamine sulfaat). Meth is namelijk relatief duur in Europa, speed niet. Dus meth verkopen als speed is slecht voor de portemonnee van de dealer en dealers zijn over het algemeen niet de meest idealistische types.

Maar wat blijkt: 5,9 % procent van de amfetamine monsters ingeleverd bij het DIMS bevat geen amfetamine sulfaat maar wel methamfetamine.

Dus nu denk ik: Misschien staat de inkoopprijs van meth helemaal niet in verhouding met de verkoopprijs en worden we allemaal voor de gek gehouden.

Edit: Amfetamine sulfaat met methamfetamine komen ze bij het DIMS niet vaak tegen.
C
CasrusLid
OtherShore zei:
Dus nu denk ik: Misschien staat de inkoopprijs van crystal meth helemaal niet in verhouding met de verkoopprijs en worden we allemaal voor de gek gehouden.
Klik om te vergroten...

Misschien is het wel een snood plannetje om ons allemaal ook aan de meth te krijgen en zo de afzetmarkt te vergroten?
O
OtherShoreLid
Casrus zei:
Misschien is het wel een snood plannetje om ons allemaal ook aan de meth te krijgen en zo de afzetmarkt te vergroten?
Klik om te vergroten...
Hoe krijg je meer vraag naar meth als je het verkoopt als speed?

Zou het dan niet slimmer zijn om (desnoods tijdelijk) de prijs te verlagen?
C
CasrusLid
OtherShore zei:
Hoe krijg je meer vraag naar meth als het verkocht wordt als speed?

Zou het dan niet slimmer zijn om (desnoods tijdelijk) de prijs te verlagen?
Klik om te vergroten...

Is dat niet wat ze deden met hash voor de coffeeshop uit werd gevonden?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."