Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[TvdM-Mei]Naar het nul punt en verder.

[TvdM-Mei]Naar het nul punt en verder.

41 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Naar het nul punt en verder.

woow.. boeiend report :openmouth: Dat 3 trips samen idee werkt ook goed uit. Je komt echt in het verhaal terecht. Goed gedaan :wink:


En vaste klant.. Je bent hier onderhand net en behalve dat basseer je het hebben van 'respect' voor iemand op een trip die hij/zij gehad heeft? :rolleyes: Beetje appart maar kan ook aan mij liggen..
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Naar het nul punt en verder.

@ vast klant: Bedankt voor het lezen. Het nul punt bereiken gaat niet vanzelf, je moet durven los laten. Helaas heb ik ook erg veel psychedelica moeten gebruiken om het te bereiken, als in de zin van hoge doses(voor mijn doen dan). Er zijn vast ook wel mensen die het bereiken maar het niet herkennen als zo danig en er geen waarde aan hechten, jammer is dat, want het is een mooie en bijzondere ervaring.

Ik ken je alleen niet, en jij mij niet dus of je respect gemeent is zou ik niet weten. Maar in het geval het wel oprecht is, dan bedankt en is dat wederzijds. Ik bedoel ik heb respect voor mensen die al hun mede mensen kunnen respecteren zonder ze te kennen. Onvoorwaardelijk voor iedereen, dan ben je pas goed bezig.

@ trippyshit: Thanks man, heb me best gedaan het goed leesbaar te maken en op zo'n manier dat je het verhaal goed begrijpt. Dat je er goed in gaat zitten is mooi, alleen maar meer kans om te begrijpen wat ik bedoel. Vind het zelf ook nogsteeds een interesant iets, andere dimensies, poorten, spiralen. Maargoed, niet te veel in blijven hangen. Hier en nu is wat belangrijk is. :P
V
Vaste klantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Naar het nul punt en verder.

Haha, het kwam inderdaad ietwat nep over. Ik bedoel het meer als respect in de vorm van iemand waar ik naar opkijk(?) denk ik. Ik heb respect voor dat je het ten eerste durft, dat je er komt (het nulpunt), dat je redelijk wat emoties in mij heb los getrokken (blij, enthousiast, nieuwsgierig) en bovendien ook respect voor de schrijfstijl, ik hou erg van discussiëren en een mooi verhaaltje. Dus ik waardeer het dat je het met ons wilt delen en het zo mooi kan vertellen en voor dat alles heb ik respect :) , ondanks dat ik je niet persoonlijk ken, maar eerlijk gezegd denk ik dat je niet iemand hoeft te kennen voor respect.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Naar het nul punt en verder.

Opzich zou er evenveel materie en antimaterie in het universum moeten bestaan, twee gelijke werelden.. Maar het is niet duidelijk waarom dat niet zo is. Een theorie is dat de antimaterie voorbij ons horizon ligt (dus verder in lichtjaren dan het universum oud is, dus, de informatie van het bestaan ervan heeft ons niet kunnen bereiken).


Een beetje iets als:

Gelijkend antimateriestelsel "Centrum" universum Ons sterrenstelsel
* -16 miljard lichtjaar afstand- * -16 miljard lichtjaar afstand- *


Dat is ook maar een theorie trouwens, onze wetenschap is er nog niet uit hoe de baryon-asymmetie (Ongelijke verdeling van materie en antimaterie) in ons universum tot stand is gekomen, en of daar zelfs sprake van is, maar dat is een theorie erover...

Dus ja, het kan best zo zijn dat er een negatief is van onze wereld. Of zijn wij dat negatief juist? Misschien weten we het over een paar duizend jaar.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Naar het nul punt en verder.

Vaste klant zei:
Haha, het kwam inderdaad ietwat nep over. Ik bedoel het meer als respect in de vorm van iemand waar ik naar opkijk(?) denk ik. Ik heb respect voor dat je het ten eerste durft, dat je er komt (het nulpunt), dat je redelijk wat emoties in mij heb los getrokken (blij, enthousiast, nieuwsgierig) en bovendien ook respect voor de schrijfstijl, ik hou erg van discussiëren en een mooi verhaaltje. Dus ik waardeer het dat je het met ons wilt delen en het zo mooi kan vertellen en voor dat alles heb ik respect :) , ondanks dat ik je niet persoonlijk ken, maar eerlijk gezegd denk ik dat je niet iemand hoeft te kennen voor respect.
Klik om te vergroten...

Oke bedankt, ja je hebt gelijk. Je hoeft iemand niet te kennen om die te respecteren. Maar nu snap ik tenminste hoe je het bedoelt.

Angramar Temenos zei:
Opzich zou er evenveel materie en antimaterie in het universum moeten bestaan, twee gelijke werelden.. Maar het is niet duidelijk waarom dat niet zo is. Een theorie is dat de antimaterie voorbij ons horizon ligt (dus verder in lichtjaren dan het universum oud is, dus, de informatie van het bestaan ervan heeft ons niet kunnen bereiken).


Een beetje iets als:

Gelijkend antimateriestelsel "Centrum" universum Ons sterrenstelsel
* -16 miljard lichtjaar afstand- * -16 miljard lichtjaar afstand- *


Dat is ook maar een theorie trouwens, onze wetenschap is er nog niet uit hoe de baryon-asymmetie (Ongelijke verdeling van materie en antimaterie) in ons universum tot stand is gekomen, en of daar zelfs sprake van is, maar dat is een theorie erover...

Dus ja, het kan best zo zijn dat er een negatief is van onze wereld. Of zijn wij dat negatief juist? Misschien weten we het over een paar duizend jaar.
Klik om te vergroten...


Maar nu heb je het over wetenschappers, geen astronauten of psychonauten. :P
Hoe moeten die jongens nou de deur vinden waar achter antimaterie zich scheid van materie als ze hier op aarde in hun laboratoria blijven zitten? Theorie klinkt mooi en aardig, maar als je logisch na denkt weet je wel dat het er is. Overal is een tegen pool van, elk kruis punt heeft meerdere kanten. Hoe weet je trouwens of er alleen maar negatief of positief is, materie en antimaterie. Misschien zijn er nog wel 10 andere polen waar we niks van af weten. Onze kennis rijkt zo ver als onze neus lang is. Alles wat we nu weten is in mijn ogen nog geen miljoenste deel van het alles.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Naar het nul punt en verder.

DrippTone zei:
Vaste klant zei:
Haha, het kwam inderdaad ietwat nep over. Ik bedoel het meer als respect in de vorm van iemand waar ik naar opkijk(?) denk ik. Ik heb respect voor dat je het ten eerste durft, dat je er komt (het nulpunt), dat je redelijk wat emoties in mij heb los getrokken (blij, enthousiast, nieuwsgierig) en bovendien ook respect voor de schrijfstijl, ik hou erg van discussiëren en een mooi verhaaltje. Dus ik waardeer het dat je het met ons wilt delen en het zo mooi kan vertellen en voor dat alles heb ik respect :) , ondanks dat ik je niet persoonlijk ken, maar eerlijk gezegd denk ik dat je niet iemand hoeft te kennen voor respect.
Klik om te vergroten...

Oke bedankt, ja je hebt gelijk. Je hoeft iemand niet te kennen om die te respecteren. Maar nu snap ik tenminste hoe je het bedoelt.

Angramar Temenos zei:
Opzich zou er evenveel materie en antimaterie in het universum moeten bestaan, twee gelijke werelden.. Maar het is niet duidelijk waarom dat niet zo is. Een theorie is dat de antimaterie voorbij ons horizon ligt (dus verder in lichtjaren dan het universum oud is, dus, de informatie van het bestaan ervan heeft ons niet kunnen bereiken).


Een beetje iets als:

Gelijkend antimateriestelsel "Centrum" universum Ons sterrenstelsel
* -16 miljard lichtjaar afstand- * -16 miljard lichtjaar afstand- *


Dat is ook maar een theorie trouwens, onze wetenschap is er nog niet uit hoe de baryon-asymmetie (Ongelijke verdeling van materie en antimaterie) in ons universum tot stand is gekomen, en of daar zelfs sprake van is, maar dat is een theorie erover...

Dus ja, het kan best zo zijn dat er een negatief is van onze wereld. Of zijn wij dat negatief juist? Misschien weten we het over een paar duizend jaar.
Klik om te vergroten...


Maar nu heb je het over wetenschappers, geen astronauten of psychonauten. :P
Hoe moeten die jongens nou de deur vinden waar achter antimaterie zich scheid van materie als ze hier op aarde in hun laboratoria blijven zitten? Theorie klinkt mooi en aardig, maar als je logisch na denkt weet je wel dat het er is. Overal is een tegen pool van, elk kruis punt heeft meerdere kanten. Hoe weet je trouwens of er alleen maar negatief of positief is, materie en antimaterie. Misschien zijn er nog wel 10 andere polen waar we niks van af weten. Onze kennis rijkt zo ver als onze neus lang is. Alles wat we nu weten is in mijn ogen nog geen miljoenste deel van het alles.
Klik om te vergroten...

Hmm, materie en antimaterie is te verklaren door de lading van de elementaire deeltjes waaruit de stof bestaat.

Les basis-kernfysica :P:

Als je een atoom "ontleedt" krijg je protonen, neutronen en elektronen, met uitzondering van waterstofatomen, die enkel een protonen en elektronen bevatten.

Een proton is een subatomair deeltje met een positieve lading van +1, bestaand uit 3 quarks (twee up en 1 down quark. Je hebt nog 4 andere soorten quarks maar dat is nu even niet belangrijk.) - een proton hoort tot de baryons.

Een neutron is ook een subatomair deeltje, met een lading van +-0, oftewel geen lading. Verder lijkt hij op de proton, in de zin dat die ook uit 3 quarks bestaat (en dus in de groep van de baryons zit), alleen heeft de neutron twee down-quarks en 1 up-quark.

Een electron is een deeltje dat zich weer erg anders gedraagt; Hij heeft een lading van -1 en heeft geen volume. Dat wil zeggen, een de diameter van een elektron is 0 centimeter, simpel gezegd. Hij neemt geen ruimte in beslag, en is daarmee een soort singulariteit. Het is een elementair deeltje dat niet uit quarks of andere deeltjes bestaat.

Waarom is dit relevant?

Als we kijken naar antimaterie, is die net als materie opgebouwd; Echter uit antiprotonen, positronen ("antielelectronen") en antineutronen. Wat is het verschil tussen de normale deeltjes en de antideeltjes? De tegenovergestelde lading.

Een positron heeft dus precies dezelfde eigenschappen als een electron (massa, gebrek aan volume, kracht van de lading), maar heeft dus een lading van +1.

Anti-baryons zijn opgebouwd uit antiquarks, maar hebben alsnog dezelfde lading als hun normale tegenpolen, omgekeerd uiteraard. Een antiproton heeft een lading van -1. Een antineutron houdt een lading van 0, maar bestaat alsnog uit antiquarks. Verder hebben ze dezelfde massa. Een antiproton + positron vormen bijvoorbeeld antiwaterstof.

De enige theoretische mogelijkheid voor nog meer soorten materie zouden deeltjes zijn met een hogere positieve of negatieve lading, maar dat zijn volledig verschillende deeltjes opgebouwd uit verschillende quarks. Een "proton" met een lading van +2 of -2 is geen proton meer.


En waarom ik er zo wetenschappelijk op inga? Opdat ik denk dat uiteindelijk zowel de wetenschap, de mystiek, en de psychonautica samen zullen komen als ze een niveau hebben bereikt dat ze elkaar kunnen begrijpen en verklaren. Ik geloof dat alles op een of andere manier verklaard kan worden, maar niet via enkel een weg. Daar zijn zowel de mystische als de wetenschappelijke methodes voor nodig.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Naar het nul punt en verder.

Ik begrijp heel goed waar je het over hebt, maar het sluit niet aan op mijn verhaal. We hebben het over verschillende dingen. Jij hebt het over het alles wat bestaat binnen dit universum, ik heb het over totaal andere dimensies. Maar goed, daar kunnen we nog lang over door zeuren maar zelf kan ik het al amper begrijpen, laat staan uitleggen. :P
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Naar het nul punt en verder.

DrippTone zei:
Ik begrijp heel goed waar je het over hebt, maar het sluit niet aan op mijn verhaal. We hebben het over verschillende dingen. Jij hebt het over het alles wat bestaat binnen dit universum, ik heb het over totaal andere dimensies. Maar goed, daar kunnen we nog lang over door zeuren maar zelf kan ik het al amper begrijpen, laat staan uitleggen. :P
Klik om te vergroten...

Neeee, ik probeer juist te vertellen dat het zelfs wetenschappelijk heel goed mogelijk is dat die andere dimensies bestaan!
J
JoekeBouwsemaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Naar het nul punt en verder.

En dan opeens sta ik stil, ik ben weer bij mezelf, maar nogsteeds in die andere dimensie. Ik heb de kans te praten met mijn negatief.
Klik om te vergroten...


Interessant, kun je hier wat meer over vertellen?
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Naar het nul punt en verder.

Angramar Temenos zei:
DrippTone zei:
Ik begrijp heel goed waar je het over hebt, maar het sluit niet aan op mijn verhaal. We hebben het over verschillende dingen. Jij hebt het over het alles wat bestaat binnen dit universum, ik heb het over totaal andere dimensies. Maar goed, daar kunnen we nog lang over door zeuren maar zelf kan ik het al amper begrijpen, laat staan uitleggen. :P
Klik om te vergroten...

Neeee, ik probeer juist te vertellen dat het zelfs wetenschappelijk heel goed mogelijk is dat die andere dimensies bestaan!
Klik om te vergroten...

Oke, sorry AT maar dan begrijp ik dus toch niet waar je het over hebt. Ik dacht van wel, maargoed. Al die wetenschappelijk praat ook, teveel moeilijke woorden voor mijn hoofd. :P Maar toch bedankt dat je het wetenschappelijk probeert aan te vullen, al is dat niet mijn straatje.

baaight zei:
En dan opeens sta ik stil, ik ben weer bij mezelf, maar nogsteeds in die andere dimensie. Ik heb de kans te praten met mijn negatief.
Klik om te vergroten...


Interessant, kun je hier wat meer over vertellen?
Klik om te vergroten...
Het gesprek ga ik niet posten, daar is inhoudelijk te persoonlijk en wil ik liever alleen delen met mijn naasten. No offence.
Maar wat het precies was, ik weet niet, nogal onverklaarbaar. Ik heb dus met een versie gesproken van mezelf die dus tegen overgesteld aan mij was. Dus alle keuzes heeft gemaakt die ik niet heb gemaakt en visa versa. Wat voor mij dus een hele gerust stelling was, want het een is niet beter dan het ander is gebleken. Ik maak de juiste keuzes en hoef nergens spijt van te hebben. Van alle levens die ik had kunnen leven, heb ik voor mij de juiste, maar ze staan wel gelijk aan elkaar. Zoals ik al zei, het een is niet beter dan het ander.

En ook al was dit echt, of was het door de drugs en dus een hallucinatie. Het maakt me niet uit, want het was waardevol voor mij en ik heb er wat aan gehad. :)
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Naar het nul punt en verder.

Wat een mooi report! Ik heb hem drie keer gelezen en ik sta versteld.
Ik merk zelf dat ik trips kan beinvloeden. (kijk een film over materie die je interessant vind, verdiep je in het heelal etc. en je merk dat dingen uit je interesse terug komen in je trips)maar nog nooit had ik het idee om met meedere trips en verschillende stoffen op een bepaald punt uit te komen. Eerlijk gezegd, ik heb alleen intenties bij een ceremonie, niet als ik recreatief trip. Is de moeite van het proberen waard de volgende keer.
DrippTone zei:
Ik heb dus met een versie gesproken van mezelf die dus tegen overgesteld aan mij was. Dus alle keuzes heeft gemaakt die ik niet heb gemaakt en visa versa. Wat voor mij dus een hele gerust stelling was, want het een is niet beter dan het ander is gebleken. Ik maak de juiste keuzes en hoef nergens spijt van te hebben. Van alle levens die ik had kunnen leven, heb ik voor mij de juiste, maar ze staan wel gelijk aan elkaar. Zoals ik al zei, het een is niet beter dan het ander.
Klik om te vergroten...
Dit vind ik nou zo mooi. Niet omkijken of spijt hebben maar besluiten dat welke keuze je ook maakt, het altijd goed is. En uiteindelijk, vanuit je hogere bewustzijn gekeken bestaat er niet eens goed of slecht, er bestaat alleen jou interpretatie.

Mooi man!
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Naar het nul punt en verder.

Ik ga proberen om zoiets dergelijks te doen een keer, ik zit te denken aan mijn komende mescalinetrip, maar misschien ook wel met 2c-b of LSD. Ik vond het in ieder geval een erg interresant tripreport om te lezen..

Trouwens, hoe bedoel je precies dat je de sleutel had sinds je eerste trip? Is het gevoel van loslaten gebleven in de tussentijd van de trips?


Sorry als ik de boel verwarde door wetenschappelijk dingen te gaan verklaren :P. Waar het op neer komt:

1) Wetenschappelijk is een "negatief" oftewel een anti-universum mogelijk en zelfs waarschijnlijk

2) Meer "soorten" universums behalve een antiuniversum en een universum zijn heel erg onwaarschijnlijk in een 4dimensionaal heelal, echter zijn er ook theorieën waaruit er 11, 26, of zelfs eindeloos of variabel veel dimensies zijn, alleen om dit nu te gaan uitleggen ben ik waarschijnlijk 2 dagen verder en snapt niemand er een hol van, dus dat laat ik voor nu :P
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Naar het nul punt en verder.

Drientje zei:
..maar nog nooit had ik het idee om met meedere trips en verschillende stoffen op een bepaald punt uit te komen. Eerlijk gezegd, ik heb alleen intenties bij een ceremonie, niet als ik recreatief trip. Is de moeite van het proberen waard de volgende keer.
Klik om te vergroten...
Nieuwsgierigheid he, aard van de mens. Het onbekende lokt ons allemaal. Eenmaal een bijzondere ervaring, tip van de sluier op gelicht en je wilt alles zien. Maar ook mooi dat het zo heeft uitgepakt, je kunt ook een doel stellen wat je niet kunt bereiken en dat is teleurstellend.

Drientje zei:
Dit vind ik nou zo mooi. Niet omkijken of spijt hebben maar besluiten dat welke keuze je ook maakt, het altijd goed is. En uiteindelijk, vanuit je hogere bewustzijn gekeken bestaat er niet eens goed of slecht, er bestaat alleen jou interpretatie.

Mooi man!
Klik om te vergroten...
Precies. :wink: Maar om te ervaren en de bevestiging krijgen dat het daadwerkelijk ook zo is, dat is geweldig. :hearteyes:



Angramar Temenos zei:
Trouwens, hoe bedoel je precies dat je de sleutel had sinds je eerste trip? Is het gevoel van loslaten gebleven in de tussentijd van de trips?
Klik om te vergroten...
Een GPS heeft ook coördinaten nodig om je naar een bepaald punt te navigeren. Een inborling uit de bush die nooit westerse technologie heeft gezien ziet geen mobiele telefoon, die ziet een steen. Je moet iets kennen wil je het kunnen zien, je moet iets ervaren wil je het beleven. Je kunt wel voor een deur staan maar je moet er doorheen durven stappen. Voor al die dingen had ik 1 gezamelijke sleutel verkregen in mijn eerste trip. Ik heb de tunnels gezien, de trilling van de kosmos, waar ze vandaan kwam(althans uit welke richting).

Het loslaten was geen gevoel, dat is iets wat je doet en altijd blijft. Als je een steen in hand hebt, en je staat boven op een berg, en je laat hem los(valt naar beneden, weg). Dan heb je die de volgende dag toch niet opnieuw in je hand? Echt loslaten doe je voor goed, en dan niet half afstand nemen van. Nee echt loslaten. Het was geen los laten van emoties of problemen, maar van angsten en grenzen. De beperkingen van je geest.



Ik moet trouwens zeggen, ik voel me uitermate goed al een aantal weken. Sinds deze trips en sinds de Ayahuasca. Mijn zogenaamde manische depressie is weg, mijn probleem van jaren lange ellende. Ik weet wat ik wil met mijn toekomst, en ookal zijn de tijden nu niet eens zo goed voor mij. Ik voel me er goed bij, want ik weet weer wie ik ben, waar ik vandaan kom en dat alles in het leven goed komt. One way or the other. :grin:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Naar het nul punt en verder.

Ik moet trouwens zeggen, ik voel me uitermate goed al een aantal weken. Sinds deze trips en sinds de Ayahuasca. Mijn zogenaamde manische depressie is weg, mijn probleem van jaren lange ellende. Ik weet wat ik wil met mijn toekomst, en ookal zijn de tijden nu niet eens zo goed voor mij. Ik voel me er goed bij, want ik weet weer wie ik ben, waar ik vandaan kom en dat alles in het leven goed komt. One way or the other. :grin:
Klik om te vergroten...

Halleluja, eindelijk iemand anders op DF die van een psychische stoornis (manisch-depressief = bipolaire stoornis meestal). Veel mensen verklaren me hier voor gek omdat ik zeg dat LSD me uit m'n depressie heeft gehaald met mijn trip van oud en nieuw. Geen idee of het toeval is, maar sinds toen ook nooit meer zwaar psychotisch geweest, en daarvoor 2 keer.

Ik zou zeggen, schrijf het M.A.P.S, heb ik ook gedaan. Miljoenen mensen kunnen worden geholpen, en zeker duizenden levens (I.v.m zelfmoorden bij depressies, of zwaar psychotische mensen die zichzelf wat aandoen) gered als onze wereld eenmaal openstaat voor Psychedelics in de medische sector...
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Naar het nul punt en verder.

[quote="Angramar Temenos"
Ik zou zeggen, schrijf het M.A.P.S, heb ik ook gedaan. Miljoenen mensen kunnen worden geholpen, en zeker duizenden levens (I.v.m zelfmoorden bij depressies, of zwaar psychotische mensen die zichzelf wat aandoen) gered als onze wereld eenmaal openstaat voor Psychedelics in de medische sector...[/quote]

Of nog beter, ga naar stichting Open

En niemand heeft je voor gek uitgemaakt. Het is misschien niet wetenschappelijk bewezen maar drugs kunnen mensen totaal de andere kant op sturen. LSD heeft mij ook uit een periode van neerslachtigheid en verdriet gehaald. Ik denk niet dat er hier mensen zijn die jou niet geloven als jij zegt dat LSD je geholpen heeft.
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Naar het nul punt en verder.

Interessant beschreven, deze tripartite van trips, met een toch wel vreemd opzet.

Goed dat het je gelukt is!
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Naar het nul punt en verder.

Drientje zei:
Angramar Temenos zei:
Ik zou zeggen, schrijf het M.A.P.S, heb ik ook gedaan. Miljoenen mensen kunnen worden geholpen, en zeker duizenden levens (I.v.m zelfmoorden bij depressies, of zwaar psychotische mensen die zichzelf wat aandoen) gered als onze wereld eenmaal openstaat voor Psychedelics in de medische sector...
Klik om te vergroten...

Of nog beter, ga naar stichting Open
Klik om te vergroten...

Leuk en aardig allemaal, maar ik denk niet dat het goed is om dit aan de grote massa te introduceren als medicijn. Net zoals niet elke therapie goed werkt voor iedereen, kunnen psychedelica denk ik nog slechter uitpakken voor iemand dan iets als antidepressivum.

Ik ben een beetje te nuchter om te geloven dat alles wat er mis met me is, dat meteen een psychische stoornis is. Het zit allemaal tussen de oren, mijn hersenen werken gewoon wat anders dan anderen. En dat heb ik geaccepteerd. Maar ik ben niet overtuigd dat mijn beter voelen nu de oorzaak is van de psychedelica, eerder van de positieve ervaring. En dat is te bereiken op vele manieren.

Psychedelics are just one way of many others. :wink:


ErnstJünger zei:
Interessant beschreven, deze tripartite van trips, met een toch wel vreemd opzet.

Goed dat het je gelukt is!
Klik om te vergroten...
He dankje Ernstjünger, hoe bedoel je vreemde opzet? Dat ik een doel had en niet alleen recreatief gebruik?
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Naar het nul punt en verder.

En niemand heeft je voor gek uitgemaakt. Het is misschien niet wetenschappelijk bewezen maar drugs kunnen mensen totaal de andere kant op sturen. LSD heeft mij ook uit een periode van neerslachtigheid en verdriet gehaald. Ik denk niet dat er hier mensen zijn die jou niet geloven als jij zegt dat LSD je geholpen heeft.
Klik om te vergroten...

Ik heb best wat commentaar gekregen dat ik 520 ug lsd nam om stoer te doen, dat ik nooit depressief ben geweest, of dat ik alleen maar denk dat het beter gaat omdat me dat is wijsgemaakt.. maar goed.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Naar het nul punt en verder.

:openmouth:

Met open mond zitten lezen. Eindeloos mooi dit!

Vind het heel jammer, maar ook zeer begrijpelijk, dat er niets over je gesprek beschreven staat.

Ben zelf inmiddels ook overtuigd van de helende werking van de diverse middelen. Ik heb het afgelopen half jaar meer over mezelf geleerd dan in mijn hele leven daarvoor. Ook is mijn relatie behoorlijk verdiept, iets waar ik nog iedere dag van geniet.

Kortom: Drugs zijn cool, mits je er goed en verantwoord mee omgaat! :)
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Naar het nul punt en verder.

Mike64 zei:
:openmouth:

Met open mond zitten lezen. Eindeloos mooi dit!

Vind het heel jammer, maar ook zeer begrijpelijk, dat er niets over je gesprek beschreven staat.

Ben zelf inmiddels ook overtuigd van de helende werking van de diverse middelen. Ik heb het afgelopen half jaar meer over mezelf geleerd dan in mijn hele leven daarvoor. Ook is mijn relatie behoorlijk verdiept, iets waar ik nog iedere dag van geniet.

Kortom: Drugs zijn cool, mits je er goed en verantwoord mee omgaat! :)
Klik om te vergroten...

Ja drugs kunnen inderdaad therapeutisch gebruikt worden. Heb je zelf ook al ondervonden dat de plantaardige middelen veel helender werken dan de chemische of bewerkte? Zelf vind ik dat de plantaardige drugs, die niet zo danig bewerkt zijn dat het niet meer plantaardig is, veel beter je begeleiden en je doel verwezenlijken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."