Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[TvdM] Heroine 1ste keer..

[TvdM] Heroine 1ste keer..

42 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
j
jaapiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Heroine 1ste keer..

maar je geeft in de eerste post aan dat je vantevoren info erover opgezocht hebt.
Vervolgens heb je het gedaan, met alle gevolgen van dien.

Is dat dan geen bewuste keuze ipv een ziekte?
j
jaapiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Heroine 1ste keer..

is ook wel de ergste onzin die ik ooit gehoord heb, verslaving is een chronische ziekte.

Verslaving is de consequenties van je acties niet aan willen/kunnen
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Heroine 1ste keer..

misslinda zei:
ja ik snap wel wat je bedoeld dat de lat weg is als je het eenmaal gebruikt heb. dat is het vervelende ook eigenlijk je weet hoe je je voelt als je gebruikt heb en dat gevoel wil je dan nog een keer. ik heb het een tijdje gehad met 2cb dan niet echt verslaafd maar ik wou me problemen niet onder ogen zien dus ging gebruiken en is ook niet te vergelijken met jou verhaal natuurlijk maar goed ik begrijp denk wel een beetje dat die stap makkelijker te zetten is als je het al keer gedaan heb.

maar ben je niet bang dat je toch weer terug valt als je er weer mee in aanraking komt??
aangezien je eigenlijk al een jaar gestopt bent geweest. en toen er weer mee in aanraking kwam het helemaal fout ging?

sorry als ik te veel vraag hoor ik vind gewoon echt knap van mensen die verslaafd zijn geweest aan iets en dan er ook echt vanaf kunnen blijven ik ben altijd bang dat ze terug vallen heb dat ook vaak zien gebeuren bij vrienden om me heen:(
Klik om te vergroten...

Vraag maar raak nee heb je en ja kun je altijd krijgen. Ben niet zo bang dat ik ga terugvallen op een bepaalde manier is het nu heel helder allemaal voor mij. Weet dat heroine bij de dosering methadon die ik krijg totaal geen effect meer geeft. Door hoge dosissen methadon raken de opiaat receptoren helemaal bezet waardoor anderen opiaten zich niet meer kunnen hechten. Zo heb het ik het een keer gelezen ook ben ik op het moment heel bewust van mijn gebruik. Loop al vanaf mijn 18e bij de verslavingszorg en pscychiatrie en heb jarenlang gelogen over bijna alles. Tegenwoordig kan ik niet meer liegen voel me zo klote en schuldig erna. Het is net of ik ineens verstand heb gekregen, door mijn gebruik zijn mijn hersenen niet goed ontwikkeld. Had hier tot de laatste tijd veel last van zag de conseqeunties van mijn acties niet in. Deed iedereen pijn die om mij geeft jatte geld zonder spijt gebruikte wanneer en wat ik wou.

Nu als ik erover nadenk en denk van ik ga gebruiken krijg ik gelijk last van mijn gevoel naar mijn ouders en ga maar door. Wil niet meer op het punt belanden waardoor ik opgenomen kan worden of onstabiel ben en gebruik. Heb nu controle over wat ik doe het is niet het meest ideale maar voor mij is dit gewoon perfect. Al vanaf dat ik klein ettertje was heb ik me anders gevoel buitenbeentje einzelganger maar nu is het minder vind het nog steeds niet erg om alleen te zijn. Maar toch mis ik het sociale leven zou als het zou lukken zo weer naar school gaan en een leven oppakken. Alleen ik moet dit rustig aan doen ga ik te snel dan gaat het misschien weer fout. Hoop binnen nu en 5 jaar alles op orde te hebben leuke baan en goed leven. Heb al een goed leven maar kan beter. Als je meer vragen hebt stel ze gerust vind het niet erg om over mijn verslaving te praten.

harry123 zei:
Willem nogmaals bedankt voor het delen!
Klik om te vergroten...

Kleine moeite harry!!!
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Heroine 1ste keer..

Mag ik nog 1 ding vragen, wanneer was het echt voor jou de druppel dat je dacht van nu is het genoeg? En hoe ging het proces naar verslaafd raken? want ik merk dat ik eigenlijk hele dagen met drugs bezig ben, niet gebruiken maar dingen lezen, regelen, andere zaken, kijken welk feest ik weer kan gebruiken etcetera..
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Heroine 1ste keer..

harry123 zei:
Mag ik nog 1 ding vragen, wanneer was het echt voor jou de druppel dat je dacht van nu is het genoeg? En hoe ging het proces naar verslaafd raken? want ik merk dat ik eigenlijk hele dagen met drugs bezig ben, niet gebruiken maar dingen lezen, regelen, andere zaken, kijken welk feest ik weer kan gebruiken etcetera..
Klik om te vergroten...

Ja kijk uit want zo is het bij mij ook begonnen. Vond als tiener zelf drugs super interessant misschien al eerder op de basisschool want daar heb ik een spreekbeurt erover gehouden. Vond het altijd wel wat hebben het beeld van een junk lekker doen waar je zin in heb gebruiken en schijt aan de maatschappij. Als kind was ik fel ertegen en ook tegen roken alleen naarmate ik ouder werd en zag dat veel andere jongeren het ook deden had ik zoiets van wil het niet missen. Zat altijd op internet alles te lezen over drugs doe ik nog steeds het is gewoon een obsessie. Maar ben niet alleen geinteresseert in de drugs maar ook alles eromheen de verslaving het beleid medicijnen. Het heeft bij mij ongeveer 10 jaar geduurd om mijn gebruik onder controle te krijgen en het is nog vroeg om te zeggen dat het is gelukt maar voor mijn gevoel heb ik een punt bereikt nu. Het is nu tijd voor veranderingen proberen hiervan wat te maken maar dat is niet makkelijk zit met niks heb niks opgebouwd. En het komt ook nog allemaal door de drugs het heeft mijn leven verziekt maar het maakt het ook weer leefbaar en aangenaam.

misslinda zei:
hoe oud ben je nu dan als ik vragen mag? en heb je nog wel goed contact met je ouders en familie?
Klik om te vergroten...

Ben nu 25 maar op een bepaalde manier wordt ik in de zorg gezien als een extreem geval. Heb in dubbeldiagnose klinieken gezeten gedwongen met justiele maatregel en ga maar door. Heb een overdreven dossier hier bij de verslavingszorg ggz liggen. Maar zonder deze instantie zou het nooit goed gekomen zijn. Mijn ouders zijn in principe alles voor mij de enige die mij altijd maar dan ook altijd geholpen en gesteund hebben. Prijs mezelf heel gelukkig met de familie en het contact wat ik er nog mee heb. Het is ook zo in mijn familie hoe je bent ze accepteren me en zullen me helpen zolang ik erom vraag en vraag ik er niet om dan nog. Woon ook nog steeds bij mijn ouders heb wel vaak opgenomen gezeten en 2 keer bijna een jaar en nog verschillende maanden. In totaal heb ik 13 keer opgenomen gezeten voor mijn verslaving en heb ontdekt dat ik het daar niet ga maken. Moet het zelf doen en vaak mag ik niet blowen in een kliniek, methadon benzo's en de hele zooi wordt ik daar mee plat gegooid maar een jointje nee. Doe het nu zelf en het gaat nu voor het eerst in dik 10 jaar goed met me. Controle en stabiliteit heeft me gered zal denk ik nooit meer stoppen met gebruiken tenzij er een wonder gebeurt. En dan nog betwijfel ik of ik het zal laten.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Heroine 1ste keer..

Even over dat chronische ziekte gedeelte: De DSM-IV is enkel het boek waarin alle geestelijke ziekten en stoornissen beschreven staan en wat artsen en psychiaters gebruiken om diagnoses te vast te stellen. Verslaving staat er niet letterlijk in, dat is onderverdeeld in middelenmisbruik en middelenafhankelijkheid. Die tweede zou je dus als verslaving kunnen zien hoe wij erover spreken.
Op as I staan staan alle psychische ziekten (je hebt 5 assen), eigenlijk het 'hoofdprobleem'. Verslaving staat dus ook op as I. Op as II zou je dan persoonlijkheidsproblematiek erbij kunnen hebben, dat beïnvloedt vaak ook wel as I.
Ter informatie voor degenen die het interessant vinden :)

Ik denk dat je best eens heroïne kan nemen op een manier zoals veel mensen (hier ook wel) denken: één keer en nooit weer. Als je je een periode prima voelt en je zit lekker in je vel, denk ik dat dat best kan en dat je je daar echt wel aan kunt houden. Alleen dan denk ik wel: er komt heus nog wel een periode waarbij je minder goed gaat voelen, er gebeurt iets in je leven, je hebt een dip of wat dan ook. Ik denk dat als je het éénmaal hebt gedaan, dat je er zo snel op terug kan grijpen op het moment dat het even wat minder gaat. Ook al ben je voor die tijd wel sterk genoeg geweest.
En ja, kan een heleboel praten maar echt voorstellen hoe zoiets voelt kan ik me echt niet. Niet alleen het gevoel dat heroïne je geeft maar ook de drang en de verslaving.
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Heroine 1ste keer..

willemvaag zei:
harry123 zei:
Mag ik nog 1 ding vragen, wanneer was het echt voor jou de druppel dat je dacht van nu is het genoeg? En hoe ging het proces naar verslaafd raken? want ik merk dat ik eigenlijk hele dagen met drugs bezig ben, niet gebruiken maar dingen lezen, regelen, andere zaken, kijken welk feest ik weer kan gebruiken etcetera..
Klik om te vergroten...

Ja kijk uit want zo is het bij mij ook begonnen. Vond als tiener zelf drugs super interessant misschien al eerder op de basisschool want daar heb ik een spreekbeurt erover gehouden. Vond het altijd wel wat hebben het beeld van een junk lekker doen waar je zin in heb gebruiken en schijt aan de maatschappij. Als kind was ik fel ertegen en ook tegen roken alleen naarmate ik ouder werd en zag dat veel andere jongeren het ook deden had ik zoiets van wil het niet missen. Zat altijd op internet alles te lezen over drugs doe ik nog steeds het is gewoon een obsessie. Maar ben niet alleen geinteresseert in de drugs maar ook alles eromheen de verslaving het beleid medicijnen. Het heeft bij mij ongeveer 10 jaar geduurd om mijn gebruik onder controle te krijgen en het is nog vroeg om te zeggen dat het is gelukt maar voor mijn gevoel heb ik een punt bereikt nu. Het is nu tijd voor veranderingen proberen hiervan wat te maken maar dat is niet makkelijk zit met niks heb niks opgebouwd. En het komt ook nog allemaal door de drugs het heeft mijn leven verziekt maar het maakt het ook weer leefbaar en aangenaam.

misslinda zei:
hoe oud ben je nu dan als ik vragen mag? en heb je nog wel goed contact met je ouders en familie?
Klik om te vergroten...

Ben nu 25 maar op een bepaalde manier wordt ik in de zorg gezien als een extreem geval. Heb in dubbeldiagnose klinieken gezeten gedwongen met justiele maatregel en ga maar door. Heb een overdreven dossier hier bij de verslavingszorg ggz liggen. Maar zonder deze instantie zou het nooit goed gekomen zijn. Mijn ouders zijn in principe alles voor mij de enige die mij altijd maar dan ook altijd geholpen en gesteund hebben. Prijs mezelf heel gelukkig met de familie en het contact wat ik er nog mee heb. Het is ook zo in mijn familie hoe je bent ze accepteren me en zullen me helpen zolang ik erom vraag en vraag ik er niet om dan nog. Woon ook nog steeds bij mijn ouders heb wel vaak opgenomen gezeten en 2 keer bijna een jaar en nog verschillende maanden. In totaal heb ik 13 keer opgenomen gezeten voor mijn verslaving en heb ontdekt dat ik het daar niet ga maken. Moet het zelf doen en vaak mag ik niet blowen in een kliniek, methadon benzo's en de hele zooi wordt ik daar mee plat gegooid maar een jointje nee. Doe het nu zelf en het gaat nu voor het eerst in dik 10 jaar goed met me. Controle en stabiliteit heeft me gered zal denk ik nooit meer stoppen met gebruiken tenzij er een wonder gebeurt. En dan nog betwijfel ik of ik het zal laten.
Klik om te vergroten...

Uitkijken doe ik zeker, vooral nu ik dit ook lees. Weet het nu tot alleen feestjes te beperken, nou hopen dat dat zo blijft.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Heroine 1ste keer..

Weet het in het boekje van dsm criteria wat ik hier heb liggen wordt het inderdaad verdeeld in meerdere categorieën. Maar dan nog is verslaving of middelen gebruik/afhankelijkheid nog steeds een diagnose toch. En dat gaat meestal nog gepaard met een andere diagnose in mijn geval add en er is vaker gesproken over persoonlijkheidsproblematiek maar daar geloof ik zelf niet zo in. Heb er verder ook niet zoveel over gezegd omdat ik mijn mening niet echt kon onderbouwen verdraai af en toe wat dingen in mijn voordeel. Vaak weten mensen niet beter en ik eerlijk gezegd ook niet. Daarom zeg ik het maar gewoon dan kan ik altijd gecorrigeerd worden :wink:
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Heroine 1ste keer..

25 zo jong nog :openmouth: en dan al 10 jaar er mee bezig dat vind ik best erg om te lezen dat je zo jong al de verkeerde kant op bent gegaan eigenlijk vooral omdat hier ook jongens van 14 zijn die er al aan beginnen en je er gewoon niks tegen kan doen :confused:

maar wel fijn om te horen dat je je ouders hebt die achter je staan, je staat er gelukkig niet helemaal alleen voor al moet je het natuurlijk wel zelf doen maar je snapt wel wat ik bedoel.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Heroine 1ste keer..

Weet het ben veel te jong het heeft het voordeel dat ik nog wel wat kan maken van mijn leven. Heb tot nu toe er niet veel mee gedaan. Moet voor mezelf heel duidelijk weten wat ik wil en hoe ik dat wil bereiken. Zoals vanavond ga ik fitnissen krachttraining samen met me pa. Het zijn de kleine dingen die het hem doen voor mij tegenwoordig in het geheel is het nog niet perfect. Maar de dingen die ik goed kan doen doe ik nu dan ook goed en doe het gewoon zeg eerder ja tegen dingen waar ik vroeger het nut niet van inzag.
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Heroine 1ste keer..

willemvaag zei:
Weet het ben veel te jong het heeft het voordeel dat ik nog wel wat kan maken van mijn leven. Heb tot nu toe er niet veel mee gedaan. Moet voor mezelf heel duidelijk weten wat ik wil en hoe ik dat wil bereiken. Zoals vanavond ga ik fitnissen krachttraining samen met me pa. Het zijn de kleine dingen die het hem doen voor mij tegenwoordig in het geheel is het nog niet perfect. Maar de dingen die ik goed kan doen doe ik nu dan ook goed en doe het gewoon zeg eerder ja tegen dingen waar ik vroeger het nut niet van inzag.
Klik om te vergroten...

daar heb je wel een punt je hebt nog een heel leven voor je :grin:
j
jaapiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Heroine 1ste keer..

laat het een waarschuwing zijn voor anderen.

onderschat het spul niet,
deze kerel moet nogsteeds methadon gebruiken omdat
hij een keer heroine ging proberen. En daar is hij
niet de uitzondering in, dat is bij de meesten die het
een keer willen proberen.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Heroine 1ste keer..

Denk dat de mensen zelf ook wel de conclusie kunnen trekken dat ik methadon slik en heroine verslaafd ben geweest! Maar zal het nooit verheerlijk het niet en zal het niemand aanraden te doen want zelfs na 1 keer kun je voor de bijl gaan. Neem van me aan het is niet de moeite alles wat erbij komt kijken alle opnames alle nachten in de politiecel ontnuchteren.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Heroine 1ste keer..

Vind je het niet ontzettend knap van jezelf dat je gewoon hier al bent, hier en nu en dat je zover bent gekomen? Ik kan niet zo goed verwoorden wat ik bedoel, maar ik hoop dat je het snapt. Want ik ben zelf depressief geweest en dan denk ik wel eens, ik leef gewoon nu nog steeds en dat is best een wonder in vergelijking met sommige gedachten die ik had en dingen die ik deed.. Maar echt trots zijn op jezelf!
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Heroine 1ste keer..

Om eerlijk te zijn ben ik super trots op mezelf maar ik ken dit niet heb nog nooit als volwassene stabiliteit gekend. Ben misschien niet helemaal clean maar door het stoppen met speed heroine cocaine is er vooruitgang. Een jaar geleden kon ik nog geen verantwoording voor mijn daden nemen nu wel en heb zelfs spijt over dingen waar ik jaren terug dikke schijt aan had. Naar mijn ouders toe ik zou geen nacht weg durven blijven zonder te zeggen waar ik ben terwijl ze een paar jaar geleden blij konden zijn als ik wat liet horen in me vage dagen. Ook met mijn werk ben afgekeurd maar doe aan een dagbesteding en op zich met mijn add, verslaving en medicatie gaat me dat toch goed af. Dit alles maakt me wel weer bang dat ik naast me schoenen kan gaan lopen en dan is de kans op terugval groter.

Het is echt iets van de laatste maanden dat ik tot besef van alles kom, ben al een dik half jaar gestopt met eigenlijk alle middelen die mijn geest vernauwden. Cannabis maakt me niet echt afwezig maar rustig en laat de methadon meer tot zijn effecten komen waardoor ik tevreden ben. Stel ik ben niet tevreden dan ga ik weer zoeken naar iets om me goed te voelen of tevreden te zijn. Het klinkt allemaal ook soms in mijn oren als 1 groot excuus om iedere dag te kunnen blowen en methadon te slikken. Alleen dan denk ik aan de laatste 10 jaar en alles wat ik doorgemaakt heb. Heb het misschien op mezelf afgeroepen maar het heeft er ook voor gezorgd dat ik niet meer nuchter kan zijn. In ieder geval nu ben ik nog niet klaar daar voor over een paar jaar is het misschien anders.

Kan nog zoveel typen hierover heb al vaker een boek proberen te schrijven maar ik ga vaak hak op de tak omdat het zo druk in me kop is. Kan me er eerlijk gezegd aan de andere kant niet druk om maken omdat ik wel gekkere dingen heb gedaan wat zoveel mensen weten.
t
tattoodickLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Heroine 1ste keer..

Ik zit nu op 3 tabl.van 5mg.Gaat goed zo.
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Heroine 1ste keer..

en terecht dat je super trots ben op jezelf!!
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Heroine 1ste keer..

Willem, bedenk ook dat soms de weg naar het resultaat even belangrijk is als het resultaat. Probeer er van te leren, je fouten in te zien, enzovoort.

grtz
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Heroine 1ste keer..

Leer elke dag nog nieuwe dingen. Mooi voorbeeld laatst ik fiets van het centrum hier naar huis onderweg in een woonwijk snijd een auto mij af. Draait het raam open vraagt Willem moet je nog wat hebben. Zeg nee dank je heb geen geld dus laat maar en wat zegt die gast ahhh man jij krijgt altijd eerst een tester jwz. Tja wat doe je dan heb ik ga dan stoer praten ahh hoef niet heb ziek veel methadon gooi met me dosis en ja oké en met alle kracht zeg ik nee het hoeft niet, Oké man zegt hij goed van je ga zo door. En hij trapt zijn pedaal in andere Turkjes Jalallala in die auto en ik doorgefietst. Tegen mijn ouders trots verteld dat ik drugs kreeg aangeboden maar ik Nee had gezegd.
M
MisterJLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Heroine 1ste keer..

Willem,

Prachtig om 't zo te lezen dat je 't af kan slaan. Ik snap dat het heel moeilijk is dus echt goed gedaan!

Keep up the good work!

~MisterJ

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."