Re: Heroine 1ste keer..
Even over dat chronische ziekte gedeelte: De DSM-IV is enkel het boek waarin alle geestelijke ziekten en stoornissen beschreven staan en wat artsen en psychiaters gebruiken om diagnoses te vast te stellen. Verslaving staat er niet letterlijk in, dat is onderverdeeld in middelenmisbruik en middelenafhankelijkheid. Die tweede zou je dus als verslaving kunnen zien hoe wij erover spreken.
Op as I staan staan alle psychische ziekten (je hebt 5 assen), eigenlijk het 'hoofdprobleem'. Verslaving staat dus ook op as I. Op as II zou je dan persoonlijkheidsproblematiek erbij kunnen hebben, dat beïnvloedt vaak ook wel as I.
Ter informatie voor degenen die het interessant vinden
Ik denk dat je best eens heroïne kan nemen op een manier zoals veel mensen (hier ook wel) denken: één keer en nooit weer. Als je je een periode prima voelt en je zit lekker in je vel, denk ik dat dat best kan en dat je je daar echt wel aan kunt houden. Alleen dan denk ik wel: er komt heus nog wel een periode waarbij je minder goed gaat voelen, er gebeurt iets in je leven, je hebt een dip of wat dan ook. Ik denk dat als je het éénmaal hebt gedaan, dat je er zo snel op terug kan grijpen op het moment dat het even wat minder gaat. Ook al ben je voor die tijd wel sterk genoeg geweest.
En ja, kan een heleboel praten maar echt voorstellen hoe zoiets voelt kan ik me echt niet. Niet alleen het gevoel dat heroïne je geeft maar ook de drang en de verslaving.