Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[TvdM] Heroine 1ste keer..

[TvdM] Heroine 1ste keer..

42 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
j
jaapiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Heroine 1ste keer..

maar je geeft in de eerste post aan dat je vantevoren info erover opgezocht hebt.
Vervolgens heb je het gedaan, met alle gevolgen van dien.

Is dat dan geen bewuste keuze ipv een ziekte?
j
jaapiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Heroine 1ste keer..

is ook wel de ergste onzin die ik ooit gehoord heb, verslaving is een chronische ziekte.

Verslaving is de consequenties van je acties niet aan willen/kunnen
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Heroine 1ste keer..

ja ik snap wel wat je bedoeld dat de lat weg is als je het eenmaal gebruikt heb. dat is het vervelende ook eigenlijk je weet hoe je je voelt als je gebruikt heb en dat gevoel wil je dan nog een keer. ik heb het een tijdje gehad met 2cb dan niet echt verslaafd maar ik wou me problemen niet onder ogen zien dus ging gebruiken en is ook niet te vergelijken met jou verhaal natuurlijk maar goed ik begrijp denk wel een beetje dat die stap makkelijker te zetten is als je het al keer gedaan heb.

maar ben je niet bang dat je toch weer terug valt als je er weer mee in aanraking komt??
aangezien je eigenlijk al een jaar gestopt bent geweest. en toen er weer mee in aanraking kwam het helemaal fout ging?

sorry als ik te veel vraag hoor ik vind gewoon echt knap van mensen die verslaafd zijn geweest aan iets en dan er ook echt vanaf kunnen blijven ik ben altijd bang dat ze terug vallen heb dat ook vaak zien gebeuren bij vrienden om me heen:(
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Heroine 1ste keer..

willemvaag zei:
Weet het ben veel te jong het heeft het voordeel dat ik nog wel wat kan maken van mijn leven. Heb tot nu toe er niet veel mee gedaan. Moet voor mezelf heel duidelijk weten wat ik wil en hoe ik dat wil bereiken. Zoals vanavond ga ik fitnissen krachttraining samen met me pa. Het zijn de kleine dingen die het hem doen voor mij tegenwoordig in het geheel is het nog niet perfect. Maar de dingen die ik goed kan doen doe ik nu dan ook goed en doe het gewoon zeg eerder ja tegen dingen waar ik vroeger het nut niet van inzag.
Klik om te vergroten...

daar heb je wel een punt je hebt nog een heel leven voor je :grin:
j
jaapiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Heroine 1ste keer..

laat het een waarschuwing zijn voor anderen.

onderschat het spul niet,
deze kerel moet nogsteeds methadon gebruiken omdat
hij een keer heroine ging proberen. En daar is hij
niet de uitzondering in, dat is bij de meesten die het
een keer willen proberen.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Heroine 1ste keer..

Denk dat de mensen zelf ook wel de conclusie kunnen trekken dat ik methadon slik en heroine verslaafd ben geweest! Maar zal het nooit verheerlijk het niet en zal het niemand aanraden te doen want zelfs na 1 keer kun je voor de bijl gaan. Neem van me aan het is niet de moeite alles wat erbij komt kijken alle opnames alle nachten in de politiecel ontnuchteren.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Heroine 1ste keer..

Vind je het niet ontzettend knap van jezelf dat je gewoon hier al bent, hier en nu en dat je zover bent gekomen? Ik kan niet zo goed verwoorden wat ik bedoel, maar ik hoop dat je het snapt. Want ik ben zelf depressief geweest en dan denk ik wel eens, ik leef gewoon nu nog steeds en dat is best een wonder in vergelijking met sommige gedachten die ik had en dingen die ik deed.. Maar echt trots zijn op jezelf!
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Heroine 1ste keer..

Om eerlijk te zijn ben ik super trots op mezelf maar ik ken dit niet heb nog nooit als volwassene stabiliteit gekend. Ben misschien niet helemaal clean maar door het stoppen met speed heroine cocaine is er vooruitgang. Een jaar geleden kon ik nog geen verantwoording voor mijn daden nemen nu wel en heb zelfs spijt over dingen waar ik jaren terug dikke schijt aan had. Naar mijn ouders toe ik zou geen nacht weg durven blijven zonder te zeggen waar ik ben terwijl ze een paar jaar geleden blij konden zijn als ik wat liet horen in me vage dagen. Ook met mijn werk ben afgekeurd maar doe aan een dagbesteding en op zich met mijn add, verslaving en medicatie gaat me dat toch goed af. Dit alles maakt me wel weer bang dat ik naast me schoenen kan gaan lopen en dan is de kans op terugval groter.

Het is echt iets van de laatste maanden dat ik tot besef van alles kom, ben al een dik half jaar gestopt met eigenlijk alle middelen die mijn geest vernauwden. Cannabis maakt me niet echt afwezig maar rustig en laat de methadon meer tot zijn effecten komen waardoor ik tevreden ben. Stel ik ben niet tevreden dan ga ik weer zoeken naar iets om me goed te voelen of tevreden te zijn. Het klinkt allemaal ook soms in mijn oren als 1 groot excuus om iedere dag te kunnen blowen en methadon te slikken. Alleen dan denk ik aan de laatste 10 jaar en alles wat ik doorgemaakt heb. Heb het misschien op mezelf afgeroepen maar het heeft er ook voor gezorgd dat ik niet meer nuchter kan zijn. In ieder geval nu ben ik nog niet klaar daar voor over een paar jaar is het misschien anders.

Kan nog zoveel typen hierover heb al vaker een boek proberen te schrijven maar ik ga vaak hak op de tak omdat het zo druk in me kop is. Kan me er eerlijk gezegd aan de andere kant niet druk om maken omdat ik wel gekkere dingen heb gedaan wat zoveel mensen weten.
t
tattoodickLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Heroine 1ste keer..

Ik zit nu op 3 tabl.van 5mg.Gaat goed zo.
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Heroine 1ste keer..

en terecht dat je super trots ben op jezelf!!
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Heroine 1ste keer..

Willem, bedenk ook dat soms de weg naar het resultaat even belangrijk is als het resultaat. Probeer er van te leren, je fouten in te zien, enzovoort.

grtz
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Heroine 1ste keer..

Leer elke dag nog nieuwe dingen. Mooi voorbeeld laatst ik fiets van het centrum hier naar huis onderweg in een woonwijk snijd een auto mij af. Draait het raam open vraagt Willem moet je nog wat hebben. Zeg nee dank je heb geen geld dus laat maar en wat zegt die gast ahhh man jij krijgt altijd eerst een tester jwz. Tja wat doe je dan heb ik ga dan stoer praten ahh hoef niet heb ziek veel methadon gooi met me dosis en ja oké en met alle kracht zeg ik nee het hoeft niet, Oké man zegt hij goed van je ga zo door. En hij trapt zijn pedaal in andere Turkjes Jalallala in die auto en ik doorgefietst. Tegen mijn ouders trots verteld dat ik drugs kreeg aangeboden maar ik Nee had gezegd.
M
MisterJLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Heroine 1ste keer..

Willem,

Prachtig om 't zo te lezen dat je 't af kan slaan. Ik snap dat het heel moeilijk is dus echt goed gedaan!

Keep up the good work!

~MisterJ
f
fly--Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Heroine 1ste keer..

willemvaag zei:
Leer elke dag nog nieuwe dingen. Mooi voorbeeld laatst ik fiets van het centrum hier naar huis onderweg in een woonwijk snijd een auto mij af. Draait het raam open vraagt Willem moet je nog wat hebben. Zeg nee dank je heb geen geld dus laat maar en wat zegt die gast ahhh man jij krijgt altijd eerst een tester jwz. Tja wat doe je dan heb ik ga dan stoer praten ahh hoef niet heb ziek veel methadon gooi met me dosis en ja oké en met alle kracht zeg ik nee het hoeft niet, Oké man zegt hij goed van je ga zo door. En hij trapt zijn pedaal in andere Turkjes Jalallala in die auto en ik doorgefietst. Tegen mijn ouders trots verteld dat ik drugs kreeg aangeboden maar ik Nee had gezegd.
Klik om te vergroten...

Wauw, sterk van je! Zeker omdat je het zo aangeboden krijgt, en alleen nog maar 'ja' hoeft te zeggen en je hebt het.
Succes & sterkte ermee verder! :)
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Heroine 1ste keer..

Ik wil even iedereen bedanken voor de positieve reacties dat doet me goed! Ik ga zeker door met het pad wat ik nu bewandel en weet dat ik deze keer niet terugval in mijn oude patroon. Het is voor mijzelf nog nooit zo helder geweest zoals het nu is. Daarom ga ik het ook zeker niet weer verkloten zowel en ik kom nog hier dan laat ik dat gewoon weten.
w
walnootjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Heroine 1ste keer..

willemvaag zei:
Ik wil even iedereen bedanken voor de positieve reacties dat doet me goed! Ik ga zeker door met het pad wat ik nu bewandel en weet dat ik deze keer niet terugval in mijn oude patroon. Het is voor mijzelf nog nooit zo helder geweest zoals het nu is. Daarom ga ik het ook zeker niet weer verkloten zowel en ik kom nog hier dan laat ik dat gewoon weten.
Klik om te vergroten...

Je hebt het helemaal zelf gedaan en zo ook verdiend! :mrgreen: Ik vind het namelijk al heel knap dat je dit met ons wil delen :wink:

Maar ga je het forum nou verlaten? :( zou jammer zijn want ik denk dat je van flinke waarde bent voor dit forum! :wink:
t
tattoodickLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Heroine 1ste keer..

Hallo iedereen. Ik ben nieuw hier en lees graag over jullie ervaringen met drugs. Ik zelf ben 67 jaar en heb 30 jaar H. gebruikt. In het begin in de 80er jaren steeds een korte periode gebruikt en dan weer een tijd gestopt. Ging een tijd goed, maar toen kon ik niet meer zonder! Maar ik heb me daarbij altijd goed verzorgd en ben nooit te ver gegaan (gelukkig!) Nu gebruik ik al enkele maanden niet meer, alleen nog een lage dosis methadon. Maar het blijft moeilijk om Niet aan bruin te denken. Maar goed, ik heb het prima naar mijn zin, op dit moment. Maar recreatief H. gebruiken, kan wel, maar doe het dan een korte periode en daarna weer een tijd stoppen. Ik hoop, dat ik er nu af kan blijven, en het laatste beetje methadon kan afbouwen. Zo, dat wilde ik even kwijt. En bedankt voor de vele interessante verhalen!
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Heroine 1ste keer..

Goed om te lezen dat je een poging waagt om te stoppen met gebruiken. Ook goed dat je afbouwt met de methadon op wat voor dosis sta je nu? Waar kick je af thuis of tijdens een opname. Veel succes ermee en laat maar wat weten als je daar behoefte aan hebt.

Greetz Willem
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Heroine 1ste keer..

hoe oud ben je nu dan als ik vragen mag? en heb je nog wel goed contact met je ouders en familie?
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Report van deze maand

Dit is de eerste keer dat ik een report schrijf omtrent 1 bepaalde avond/middel dat ik heb genomen. Het was een vrijdag avond ergens halverwege de herfst in het jaar 2006. De winterjas was weer uit de kast en de sjaal weer om de hals. Na een paar jaar intensief amfetamine of beter gezegd poli druggebruik kwam een dealer met het aanbod Heroine. Natuurlijk had ik voorgenomen nooit zo ver te gaan of stiekem toch wel want had ooit Christiane F. en morfine genomen als 15 jarig kereltje. Heb altijd al een hele lage grens gehad als het aankomt op nieuwe dingen uitproberen en als ik mezelf iets lekker maak of krijg een gek idee dan doe ik het meestal ook wel. Na een tijdje twijfelen komen we aan op de desbetreffende vrijdagavond.

Had tegen een vriendin toentertijd gezegd dat ik Heroine ging halen en dat wou snuiven of roken. Zei zou gewoon erbij blijven toen ik het nam en we zouden nog naar het centrum gaan en de rest waar ik toen mee uithing. Ik eerst om 19.00 even naar de supplier een halve gram heroine gehaald voor €10. Eerst onderweg naar huis samen met iemand een jointje gerookt en ik daar een goeie punt gesnoven. Zag het als een wondermiddel dus maar voelde helemaal niks geen rilling niks dus dacht zal wel rommel zijn. Na de joint naar huis gefietst en achter mijn pc gaan zitten wat chatten en informatie zoeken over Heroine gebruiken. Heb altijd een standaard lijn die ik leg al eerste en dat was 1/4e van een halve gram. Dus ongeveer 120mg en had 20mg gehad. Nog voordat ik opgehaald werd door die meid heb ik die lijn opgesnoven en toen begon ik hevig te zweten. Kreeg een klap en het leek net of ik spontaan ontbrande met een tinteling en rush waar we U tegen zeggen. Na 5 minuten naar buiten gerend me fiets voor het huis gezet en in de kou zonder jas zitten wachten.

Tegen de tijd dat ze me kwam ophalen was ik al helemaal wappie van de eerste goeie lijn en we zijn gelijk aangefietst. De hele weg was een warme vlaag en het meest intense rush gevoel wat ik ooit ervaren had met een bepaalde drug. Het was eigenlijk ook niet echt dat je zegt WOW maar meer JEAH lekker chill net alsof je super stoned bent van het blowen. Alleen met een super euforie erbij en een gevoel van jeah wat is mijn probleem? Ik heb geen probleem.. Met die instelling even die vriendin kwijtgeraakt en samen met een andere jongen gaan wandelen waarvan ik wist dat hij ook bijna alles wel wil proberen. Hem verteld dat ik nog 0.3 gram heroine had en meteen vroeg hij mag ik ook wat proberen. Wij even ergens in een hoekje in het centrum en ik een klein lijntje en wat grotere voor die vriend van me gelegd. Na 10 minuten liepen we zonder jas in een ijskoude november avond buiten.

Had zelf geen geld maar omdat het bij ons altijd was de één heeft dit de ander heeft dat. Dus die maat van me heeft twee voorgedraaide hasjjoints betaald en wij die samen opgerookt. De hele avond ging als een soort waas voorbij een waas van intens geluk. Het is daarna eigenlijk allemaal heel onduidelijk het begin herinner ik altijd wel goed maar het verloop is meestal wazig. Het had met ook gelijk te pakken en het is ook meteen uit de hand gelopen. Vond het zo lekker en zo rustgevend, van speed ging ik lekker maar van heroine werd alles perfect. Kon super goed functioneren voor het idee en voelde me ook nog lekker. Het was allemaal ook zo goed daarna dat ik die avond is uitgelopen op een ervaring van drie weken. Die avond was voorbij nadat ik nog een paar uur in de kroeg had gezeten. De dag erna met mijn beste maat toen weer ieder een halve gram gehaald en ik wel 0.3 gesnoven en 0.2 in een peuk gedaan net als een plofje wist niet beter toen. De dag daarna weer en die maandag voor 20 euro een gram gehaald en ik daar 3 dagen mee gedaan. Ook moeten kotsen flink kreeg daar pas de 5e keer last van lag de hele dag ziek in bed had teveel gesnoven die ochtend. Zo is de heroine mijn leven ingeslopen..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."