Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums420?

420?

27 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
P
PietmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat vinden jullie van 420?
in nederland valt het nog wel mee, maar in amerika is het een ware commerciële hype geworden!
420 is het getal wat zegmaar blowen symboliseert, als je een beetje op internet rondkijkt naar wiet related shit ben je het wel eens tegen gekomen.

maar goed, het aantal shirts en andere wiet related merchandise neemt ook hier hard toe.

Ik zelf vind dit een vervelende ontwikkeling. Het bouwt een soort hype om blowen heen, en dat is zonde. :(
Resultaat is namelijk dat het 'cool' gevonden gaat worden, en mensen het gaan doen, om 'cool' te zijn.
Los daarvan is het ook helemaal niet cool om te blowen. Het is gewoon een bezigheid, maar je wordt er niet 'cooler'of stoerder van ofzo.
Waarom zou je het wel die status willen geven? Ik zie er geen voordelen aan eigenlijk :confused:

Ik zie dit op mijn school bijvoorbeeld al een beetje aan de brugers met heel cool zo'n wiet logo ding op hun tas. En ook het aantal mensen met wiet shirts en alles neemt toe. Ook die clip van Ali G is een duidelijk voorbeeld van het toenemende 'coolness' gehalte van wiet.

Als het gezien wordt als cool, gaan mensen er stoer over lopen doen, en lopen patsen etc.

Ik ben van mening dat het niet nodig is om wiet te propageren, en sterker nog, dat dit alleen maar ellende met zich mee brengt.

Daarom pleit ik bij deze voor een algemene boycot van wiet sleutelhangers/shirts/logo's whatever. :openmouth:
Als echte blower voel je niet de behoefte om er mee tekoop te lopen, geef het niet te status van 'cool' aub.

Geef uw mening bitte :grin:


ow btw, om alvast het eerste argument tegen mijn betoog te elimineren :wink: :
Ik zit niet op dit forum om wiet te propageren, ik zit hier uit interesse, en omdat ik benieuwd ben naar hoe andere mensen er over denken enzo.
F
FreakLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik ben het er helemaal mee eens dat het tegenwoordig een soort statussymbool :cool: heeft gekregen, zovan als je niet blowt hoor je er niet bij (het rook effect), zonde maar ik denk dat er weinig tegen te doen is, handelaren zien er een markt in en maken daar natuurlijk gebruik van...
P
PietmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
uiteraard heb je daar helemaal gelijk in XL
maarja, toch moest ik het even kwijt :grin:
F
FreakLid
01-01-2024, 00:00
#4
you have my blessing :P
]
]x[Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Die hypes zuigen, ik vindt het totaal nix

666 duivel
88 white power

en nog wat van die shit. Ik zou zeggen afschaffen en afschieten. Wat heb je liever op je shirt staan het getal 420 of een lekker gaar mannetje met een vette joint :grin: :stoned:
N
NemanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik had eigenlijk nog nooit gehoord van 420? Dat even terzijde.

Mijns inziens ben je gewoon triest als je die rommel gaat kopen en aan je sleutelbos gaat hangen en zo. Verbieden gaat wat ver, je kunt erg moeilijk beargumenteren waarom dat dan zou moeten. Want waarom is het dan wel toegestaan om reclame te maken voor sigaretten en niet voor blow-merchandise? Anders gezegd: je kunt niet alleen reclamespul van blowen verbieden, dan moet je al het reclamespul van alle 'slechte' dingen verbieden. Dan kom je weer uit op de discussie wat nou eigenlijk slecht is... Al met al een moeilijke kwestie.
P
PietmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik spreek ook over boycotten, das natuurlijk wat anders.
Ik zie zelf ook wel in dat verbieden niet reeël is. Het is iemands goed recht om die zooi te kopen, alleen ik vinnet erg jammer dat blowen wordt verheven tot iets cools.
Dan is het ook nog eens zo dat ik, ook met mijn boycot, er natuurlijk geen drol tegen kan doen, zoals Xl al heel wijs opmerkte :mrgreen:
]
]x[Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Het zal trouwens ook het blowen tot een imago iets veranderen. Wat we allemaal niet willen omdat je dan van die total n00bs krijgt die mee willen blowen met de die hards die zich dan heel de avond verrot voelen en ons daar de schuld van geven. En de jeugd die zal sneller tot blowen overgaan omdat het erbij hoort. En dat moet juist niet, als je het doet doe je het voor je gevoel en niet voor je imago
N
NemanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Pietman zei:
ik spreek ook over boycotten, das natuurlijk wat anders.
Klik om te vergroten...
Dat is waar ja, ik maakte er voor het gemak maar even 'verbieden' van :). Boycotten lukt al helemaal niet, er zullen altijd mensen zijn die het cool vinden... Jammer, maar waar. Misschien dat het allemaal wat minder cool wordt als ze drugs legaliseren, maar daar ben ik tegen :).
als je het doet doe je het voor je gevoel en niet voor je imago
Klik om te vergroten...
Ik zou zelfs willen stellen dat het blowen een negatieve uitwerking heeft voor je imago, zo zie ik dat iig.
]
]x[Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja maar als je die shit ziet ga je auto dat verband leggen en dus sneller zelf ook meer dat zooi dragen en dus sneller meeroken omdat je het ook draagt :grin:
F
FreakLid
01-01-2024, 00:00
#11
ja domme mensen worden beinvloedt :)
F
FreakLid
01-01-2024, 00:00
#12
vooral zo laat op de avond :rolleyes:
P
PietmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
ook slimme mensen met gebrek aan sociale vaardigheden.
of slimme mensen die meeloper zijn.
al denk ik niet dat je echt slim bent als je meeloper bent.
maar goed, wat is je definitie van slim?
hoge opleiding?
te moeilijk man dit soort shit :)
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#14
hebben slimme mensen geen recht op lol? :cry:
of het slecht is voor je image ligt denk ik aan wat voor'n vrienden je hebt, als ze allemaal blowen, is het denk ik niet anders dan normaal dat je meedoet... of tenminste een keer probeerd. :stoned:
maar, als je kakker (of whatever) bent, en al je vrienden het blowen alleen linken met porno :wink: zal iedereen je wel raar aankijken.
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het heeft bij mij een beetje een tegengesteld effect,
vanwege de opkomende hype voel ik me weerhouden om te gaan beginnen met blowen. Als je nu zou beginnen val je een beetje in de sfeer van "ow jezus, hij ook al!?"
Maar goed, als je het echt graag wil heb je daar natuurlijk ook schijt aan, maar het is wel iets dat een rol kan spelen

Afroman:"Because I got high, because I got high, because I got hiiiighh"
nog zo eentje :)
6
666Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Nu pas een hype???????
Probeer er al 20 jaar vanaf te komen.(bob marley liep al met een wiet blad op zijn shirt,scheet ik mijn pamper nog vol.

Een tevreden roker is geen onrust stoker.
(zal een stuk minder zinloos geweld wezen).

De groenten 666 :wave:
m
moonflowerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Een tevreden roker is geen onrust stoker.
(zal een stuk minder zinloos geweld wezen).
Klik om te vergroten...

amen 666, als iedereen zou blowen zou er volgens mij veel minder geweld op de wereld zijn :hearteyes: Blijven hopen, misschien gebeurd het een keer
s
siepeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Coole opmerking ja ben het er helemaal mee eens :sunglasses:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat is er trouwens mis met een bobmarley shirt. Je kan toch ook gewoon fan van de man zijn en dat op deze manier uitdragen.
w
weedmasterLid
01-01-2024, 00:00
#20
maar de meeste mensen denken ook dat je blowt om stoer te zijn maar ik vind alleen maar relaxt en het is gezellig als je met vrienden een jonko rookt wat is daar nou stoer aan? :confused:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."