Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums420?

420?

27 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
6
666Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Nu pas een hype???????
Probeer er al 20 jaar vanaf te komen.(bob marley liep al met een wiet blad op zijn shirt,scheet ik mijn pamper nog vol.

Een tevreden roker is geen onrust stoker.
(zal een stuk minder zinloos geweld wezen).

De groenten 666 :wave:
m
moonflowerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Een tevreden roker is geen onrust stoker.
(zal een stuk minder zinloos geweld wezen).
Klik om te vergroten...

amen 666, als iedereen zou blowen zou er volgens mij veel minder geweld op de wereld zijn :hearteyes: Blijven hopen, misschien gebeurd het een keer
s
siepeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Coole opmerking ja ben het er helemaal mee eens :sunglasses:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat is er trouwens mis met een bobmarley shirt. Je kan toch ook gewoon fan van de man zijn en dat op deze manier uitdragen.
w
weedmasterLid
01-01-2024, 00:00
#5
maar de meeste mensen denken ook dat je blowt om stoer te zijn maar ik vind alleen maar relaxt en het is gezellig als je met vrienden een jonko rookt wat is daar nou stoer aan? :confused:
b
blowkingLid
01-01-2024, 00:00
#6
jullie hebben helemaal gelijk!!! ik had nog nooit van 420 gehoord maar dit slaatalles!!!! gewoon zieke shit, net of blowen zo geweldig is ut is gewoon chill. Ik blow omdat ik in een shop nooit ruzie heb of van die shit in een discotheek wel. En blowen is gewoon lekker, maar al die promo shit schiet gewoon echt niet op.
T
Tijger LelieLid
01-01-2024, 00:00
#7
tja, ik vindt die wietblaatjes hype ook maar niks...
een vriendin van me vindt t heeeeeeellleeeeemaaaaaaal geweldig. maargoed. ze blowd ook maar 3 keer per jaar en vind dat dan SUPERCOOL (tja, sommige mensen..) maar, je blowt als je wilt blowen, en je hoeft er verder geen advertentie voor te maken toch?
anyways, vanaf januari mag je ook niet meer adverteren voor sigaretten.
en ik boycot wietblaadjes-spullen, "kijk mij stoer zijn, ik durf te blowen" nee bedankt, laat maar..
en 420, nog noooooooooit van gehoord (houden zo..) ken wel 13. m van mariuana, is de 13e letter van t alfabet, enzo. anyway, boycotten die hap (niet verbieden, daar wordt t alleen maar "cooler" van)
J
JorisLid
01-01-2024, 00:00
#8
Even voor de mensen die niet weten wat met 420 wordt bedoeld:

420, ook wel "Four Twenty" / 4:20.
Vindt zijn oorsprong bij 3 amerikanen uit de jaren '70 genaamd "The Waldo's".
Ze zaten nog op school en waren dagelijks om 15:00 uit, waarna ze een dikke stick gingen roken.
Nadat ze hun schooltassen thuis hadden achtergelaten en ze op de afgesproken plek waren, was het dan inmiddels 16:20.
Die tijd werd dus ook gebruikt als code om over het wiet roken na schooltijd te praten in het bijzijn van anderen.
In de V.S. schrijf je dat tijd als 4:20pm, kortweg "420".
In de jaren daarna werd dit zo'n bekend codewoord dat 98% van alle stoners weten wat het betekent, en 98% van alle niet-stoners het niet weten.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik vind het ook dom dat mensen blowen stoer of cool vinden ik heb dan ook niks van bob marley shirts dingen ik blow alleen en verder heb ik niks wat er mee te maken heeft (dat niet rookbaar is ofzo)
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#10
De meeste mensen die , die shirts dragen blowen niet eens. Het zijn vaak 13 jarige vlagen die stoer willen doen. (Zegt niet dat ze later niet gaan blowen)
Kijk, als je het mooi vindt mag je het van mij dragen maar zo'n wietblad begint bijna een merk te worden terwijl je de bladeren niet eens kan roken :openmouth:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#11
hoe oud ben je zelf dan? Maar goed, ik vind die wiettekentjes op kleren etc helemaal niet verkeerd of raar! Hoeveel kleren zijn er niet met uitspraken als! Biertje? Daar wordt toch ook niks over gezegd? Verder denk ik dat doordat iedereen spullen gaat dragen met een wietplantje er op er meer mensen mee geconfronteerd mee worden en er dus vaker over na gaan denken. Misschien helpt deze hype wel mee aan de negatieve gedachten over wiet??? Ieman die altijd negatief over wiet heeft gedacht omdat hij of zij het niet kent ziet nu iedereen met een wietplantje op z'n shirt en wordt toch nieuwschierig naar wat het nou precies is. Degene gaat op internet op zoek en komt er achter dag wiet helemaal niet zo slecht blijkt te zijn als hij of zij dacht!

Die hype zijn duidelijk aanwijzingen dat wiet algemeens geaccepteerd gaat worden in de toekomst! :grin:

Wie weet komen straks de coffeeshops in handen van de overheid :grin:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben zelf 16 (niet heel veel ouder ok) en ik wil even zeggen dat ik shirts met daarop biertje persoonlijk nog flauwer vind.
Ik dnek ook niet dat het helpt om afbeeldingen van wiet op je shirt te dragen als je wilt dat de coffeshops in handen van de overheid komne. Ik zie dit sowieso niet zo snel gebeuren omdat een te groot deel van de mensen nog veel te conservatief denkt over het gebruik van canabis. Ze zien de voordelen niet en denken dat iedereen die blowt vanzelf wel aan de heroïne gaat.
Vaak heeft men ook helemaal niet door dat je een stuk minder last hebt van mensen die in het weekend jointjes roken dan van mensen die elk weekend 20 biertjes achterover slaan in de kroeg!
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Daarom, dat besef gaat wel komen als ze die mensen met wietkleren petjes op met een big smile zien aanlopen:P Of wat dacht je ervan dat er een dronkenlap iemand met zo'n petje bedreigd en die lacht hem vervolgens alleen maar uit omdat die dronkenlap nog nauwelijks kan lopen:P
P
PietmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat vinden jullie van 420?
in nederland valt het nog wel mee, maar in amerika is het een ware commerciële hype geworden!
420 is het getal wat zegmaar blowen symboliseert, als je een beetje op internet rondkijkt naar wiet related shit ben je het wel eens tegen gekomen.

maar goed, het aantal shirts en andere wiet related merchandise neemt ook hier hard toe.

Ik zelf vind dit een vervelende ontwikkeling. Het bouwt een soort hype om blowen heen, en dat is zonde. :(
Resultaat is namelijk dat het 'cool' gevonden gaat worden, en mensen het gaan doen, om 'cool' te zijn.
Los daarvan is het ook helemaal niet cool om te blowen. Het is gewoon een bezigheid, maar je wordt er niet 'cooler'of stoerder van ofzo.
Waarom zou je het wel die status willen geven? Ik zie er geen voordelen aan eigenlijk :confused:

Ik zie dit op mijn school bijvoorbeeld al een beetje aan de brugers met heel cool zo'n wiet logo ding op hun tas. En ook het aantal mensen met wiet shirts en alles neemt toe. Ook die clip van Ali G is een duidelijk voorbeeld van het toenemende 'coolness' gehalte van wiet.

Als het gezien wordt als cool, gaan mensen er stoer over lopen doen, en lopen patsen etc.

Ik ben van mening dat het niet nodig is om wiet te propageren, en sterker nog, dat dit alleen maar ellende met zich mee brengt.

Daarom pleit ik bij deze voor een algemene boycot van wiet sleutelhangers/shirts/logo's whatever. :openmouth:
Als echte blower voel je niet de behoefte om er mee tekoop te lopen, geef het niet te status van 'cool' aub.

Geef uw mening bitte :grin:


ow btw, om alvast het eerste argument tegen mijn betoog te elimineren :wink: :
Ik zit niet op dit forum om wiet te propageren, ik zit hier uit interesse, en omdat ik benieuwd ben naar hoe andere mensen er over denken enzo.
F
FreakLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik ben het er helemaal mee eens dat het tegenwoordig een soort statussymbool :cool: heeft gekregen, zovan als je niet blowt hoor je er niet bij (het rook effect), zonde maar ik denk dat er weinig tegen te doen is, handelaren zien er een markt in en maken daar natuurlijk gebruik van...
P
PietmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
uiteraard heb je daar helemaal gelijk in XL
maarja, toch moest ik het even kwijt :grin:
F
FreakLid
01-01-2024, 00:00
#17
you have my blessing :P
]
]x[Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Die hypes zuigen, ik vindt het totaal nix

666 duivel
88 white power

en nog wat van die shit. Ik zou zeggen afschaffen en afschieten. Wat heb je liever op je shirt staan het getal 420 of een lekker gaar mannetje met een vette joint :grin: :stoned:
N
NemanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik had eigenlijk nog nooit gehoord van 420? Dat even terzijde.

Mijns inziens ben je gewoon triest als je die rommel gaat kopen en aan je sleutelbos gaat hangen en zo. Verbieden gaat wat ver, je kunt erg moeilijk beargumenteren waarom dat dan zou moeten. Want waarom is het dan wel toegestaan om reclame te maken voor sigaretten en niet voor blow-merchandise? Anders gezegd: je kunt niet alleen reclamespul van blowen verbieden, dan moet je al het reclamespul van alle 'slechte' dingen verbieden. Dan kom je weer uit op de discussie wat nou eigenlijk slecht is... Al met al een moeilijke kwestie.
P
PietmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik spreek ook over boycotten, das natuurlijk wat anders.
Ik zie zelf ook wel in dat verbieden niet reeël is. Het is iemands goed recht om die zooi te kopen, alleen ik vinnet erg jammer dat blowen wordt verheven tot iets cools.
Dan is het ook nog eens zo dat ik, ook met mijn boycot, er natuurlijk geen drol tegen kan doen, zoals Xl al heel wijs opmerkte :mrgreen:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."