Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums420?

420?

27 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
b
blowkingLid
01-01-2024, 00:00
#1
jullie hebben helemaal gelijk!!! ik had nog nooit van 420 gehoord maar dit slaatalles!!!! gewoon zieke shit, net of blowen zo geweldig is ut is gewoon chill. Ik blow omdat ik in een shop nooit ruzie heb of van die shit in een discotheek wel. En blowen is gewoon lekker, maar al die promo shit schiet gewoon echt niet op.
T
Tijger LelieLid
01-01-2024, 00:00
#2
tja, ik vindt die wietblaatjes hype ook maar niks...
een vriendin van me vindt t heeeeeeellleeeeemaaaaaaal geweldig. maargoed. ze blowd ook maar 3 keer per jaar en vind dat dan SUPERCOOL (tja, sommige mensen..) maar, je blowt als je wilt blowen, en je hoeft er verder geen advertentie voor te maken toch?
anyways, vanaf januari mag je ook niet meer adverteren voor sigaretten.
en ik boycot wietblaadjes-spullen, "kijk mij stoer zijn, ik durf te blowen" nee bedankt, laat maar..
en 420, nog noooooooooit van gehoord (houden zo..) ken wel 13. m van mariuana, is de 13e letter van t alfabet, enzo. anyway, boycotten die hap (niet verbieden, daar wordt t alleen maar "cooler" van)
J
JorisLid
01-01-2024, 00:00
#3
Even voor de mensen die niet weten wat met 420 wordt bedoeld:

420, ook wel "Four Twenty" / 4:20.
Vindt zijn oorsprong bij 3 amerikanen uit de jaren '70 genaamd "The Waldo's".
Ze zaten nog op school en waren dagelijks om 15:00 uit, waarna ze een dikke stick gingen roken.
Nadat ze hun schooltassen thuis hadden achtergelaten en ze op de afgesproken plek waren, was het dan inmiddels 16:20.
Die tijd werd dus ook gebruikt als code om over het wiet roken na schooltijd te praten in het bijzijn van anderen.
In de V.S. schrijf je dat tijd als 4:20pm, kortweg "420".
In de jaren daarna werd dit zo'n bekend codewoord dat 98% van alle stoners weten wat het betekent, en 98% van alle niet-stoners het niet weten.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik vind het ook dom dat mensen blowen stoer of cool vinden ik heb dan ook niks van bob marley shirts dingen ik blow alleen en verder heb ik niks wat er mee te maken heeft (dat niet rookbaar is ofzo)
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#5
De meeste mensen die , die shirts dragen blowen niet eens. Het zijn vaak 13 jarige vlagen die stoer willen doen. (Zegt niet dat ze later niet gaan blowen)
Kijk, als je het mooi vindt mag je het van mij dragen maar zo'n wietblad begint bijna een merk te worden terwijl je de bladeren niet eens kan roken :openmouth:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#6
hoe oud ben je zelf dan? Maar goed, ik vind die wiettekentjes op kleren etc helemaal niet verkeerd of raar! Hoeveel kleren zijn er niet met uitspraken als! Biertje? Daar wordt toch ook niks over gezegd? Verder denk ik dat doordat iedereen spullen gaat dragen met een wietplantje er op er meer mensen mee geconfronteerd mee worden en er dus vaker over na gaan denken. Misschien helpt deze hype wel mee aan de negatieve gedachten over wiet??? Ieman die altijd negatief over wiet heeft gedacht omdat hij of zij het niet kent ziet nu iedereen met een wietplantje op z'n shirt en wordt toch nieuwschierig naar wat het nou precies is. Degene gaat op internet op zoek en komt er achter dag wiet helemaal niet zo slecht blijkt te zijn als hij of zij dacht!

Die hype zijn duidelijk aanwijzingen dat wiet algemeens geaccepteerd gaat worden in de toekomst! :grin:

Wie weet komen straks de coffeeshops in handen van de overheid :grin:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben zelf 16 (niet heel veel ouder ok) en ik wil even zeggen dat ik shirts met daarop biertje persoonlijk nog flauwer vind.
Ik dnek ook niet dat het helpt om afbeeldingen van wiet op je shirt te dragen als je wilt dat de coffeshops in handen van de overheid komne. Ik zie dit sowieso niet zo snel gebeuren omdat een te groot deel van de mensen nog veel te conservatief denkt over het gebruik van canabis. Ze zien de voordelen niet en denken dat iedereen die blowt vanzelf wel aan de heroïne gaat.
Vaak heeft men ook helemaal niet door dat je een stuk minder last hebt van mensen die in het weekend jointjes roken dan van mensen die elk weekend 20 biertjes achterover slaan in de kroeg!
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Daarom, dat besef gaat wel komen als ze die mensen met wietkleren petjes op met een big smile zien aanlopen:P Of wat dacht je ervan dat er een dronkenlap iemand met zo'n petje bedreigd en die lacht hem vervolgens alleen maar uit omdat die dronkenlap nog nauwelijks kan lopen:P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."