Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVeranderd door blowen

Veranderd door blowen

48 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
m
moonflowerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Merken degenen die al een (paar) jaar stevig blowen (min. 1 per dag) ook veranderingen aan zichzelf, geestelijk en lichamelijk, ik nl wel. Ik ben nu ik vaak :stoned: ben veel "linkser" dan daarvoor en ben heel erg afgevallen (komt dit door blowen?) Kortom, ik heb het gevoel of ik eigenlijk een 2e moonflower ben geworden!! hulje afgegooid en gaan maar weer. Hebben jullie ook dit soort ervaringen? zo ja, deel ze ff als je wilt :beer:
a
annaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik was altijd antidrugs :flushed: en moest hier ook helemaal niks van weten.
Op mijn 25ste zat ik al 3 jaar volledig is de wao omdat ik een dubbele whiplash heb. Ik lag in die tijd 16 uur per dag op bed en kon niks meer, had geen sociaal leven meer alles was naar de klote :angry:
Ik was druk bezig met het revalideren totdat een arts tegen me zei;"ik wil dat je elke dag een jointje oprookt als pijnstiller."
Ik had toen al 3 jaar lang zware pijnstillers geslikt maar die werkten niet meer omdat mijn lichaam er immuum voor was geworden.
Ik s'avonds de stoute schoenen toch maar aangetrokken en een jointje gerookt :flushed:
Zo wat was dat heeeeerlijk :stoned: Ik sliep voor het eerst weer een hele nacht door omdat mijn spieren super ontspannen waren en dus geen pijn had.
Sindsdien volg ik braaf het advies van de arts op en het werkt!!!
Ik kan weer stappen wat ik van mijn 16 e niet meer kon door de eerste whiplash.
Ik ben weer hele dagen aan het werk, kan mijn eigen huishouden weer helemaal aan. En ben ook nog gezellig voor mijn vriend en bekenden zonder s;avonds totallloss te zijn.
Ik heb 9 jaar niet goed kunnen functioneren door de klachten die ik had door 1 joint op een dag ben ik weer de oude :wave:
Ik maakte me zorgen hoe verslavend wiet roken was dus besloot ik om er eens mee te stoppen en te kijken hoe het dan met me ging.
Ik viel direkt de eerste week in een diep gat en alle klachten kwamen terug.
Dit doe ik dus de eerste tijd mooi niet meer. Doordat ik weer normaal kan functioneren en geen pijn meer heb ben ik zooo gelukkig geworden :) .
Geef mij dus maar elke dag een jointje dan een zware pijnstiller want een pijnstiller blijft ook 9 maanden in je lichaam hangen en is veel schadelijker voor je dan wiet
:( Ik hoop zo nog lang en gelukkig te leven en ik ben de arts die me dit advies gaf nog elke dag super dankbaar :wave:
a
annaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nee ik ben niet afgevallen maar eerder aangekomen, maar ja is ook niet gek van al die lekkere vreetbuien als je een jointje rookt :smoke: En ik kan het gelukkig hebben was hiervoor net een anorexiapatient :)
J
JorisLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik voel niet dat ik veranderd ben door het blowen, of ik ben het vergeten :rolleyes:
M
MystiXLid
01-01-2024, 00:00
#5
:smoke: ja ik vind wel dat ik veranderd ben, ik gebruik het namelijk ook om mezelf wat rustiger te houden. Ik heb namelijk adhd en wil niet aan andere middelen omdat ik dat niet nodig acht. Ik merk dat ik minder hyperactief ben geworden (lichamelijk) en vooral ook minder impulsief, ik denk wat meer na voordat ik doe (geestelijk).
K
KleffieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben denk ik vooral geestelijk veranderd.

in het begin moest ik niks van drugs hebben, vond roken vies. dus blowen was dat ook. maar dat was dus niet zo.

blowen is gewoon zo relaxt. kunt lekker nadenken als je met mooi weer aan het water zit een jointje te smoken, of gezellig met vrienden zitten. Geeft gewoon een heel ander sfeertje als dat je met vrienden bier aan het drinken bent.

I Love weed en hash, aan de rest kom ik niet. en hard drugs vind ik echt gewoon eng. een pilletje van iemand kopen en niet weten wat er mee gedaan is, neen niks voor mij :sunglasses:
b
breggieLid
01-01-2024, 00:00
#7
haaai

ik ben ook wel wat veranderd :stoned: :grin: , maar ik heb een klein probleempje en ik weet niet hoe ik ervan af geraak...sinds een maand ben ik een beetje geminderd met blowen , en wanneer ik nu wakker word smorgends ben ik helemaal bezweet , mijn bed is nat van het zweet, maar ikzelf heb het ongeloofelijk koud :confused: ! kan iemand me hierbij helpen?....thx...
b
breggieLid
01-01-2024, 00:00
#8
anna zei:
Nee ik ben niet afgevallen maar eerder aangekomen, maar ja is ook niet gek van al die lekkere vreetbuien als je een jointje rookt :smoke: En ik kan het gelukkig hebben was hiervoor net een anorexiapatient :)
Klik om te vergroten...
once again weed proves his good uses :P
g
groenrokerLid
01-01-2024, 00:00
#9
ghehe geinig is dit ik moest ook eerst niks van drugs hebben nu rook ik ook regelmatig een joint, alcohol en wel eens een pilletje en eens in de 2 jaar een snuifje :grin: :stoned:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als ik dagelijks blow krijg altijd allerlei inzichten... Ik ben daar dan ook naar op zoek. Verder denk ik veel meer na over wat ik denk. Ga zo maar door. Ik weet niet of het alleen maar door de wiet komt maar het lijkt alsof ik door de wiet bewuster ben gaan leven. Ik zie ook in veel meer dingen positieve kanten. Wat als ik nuchter ben weer minder wordt en dat is meteen het nadeel van cannabis gebruik...
h
heidrunLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik ben niet afgevallen, maar ik denk dat blowen wel iets met mijn slanke postuur te maken heeft. als je ziet wat ik soms wegvreet....dan zou ik echt 100kg moeten wegen.
beetje vies praatje, maar volgens mij poep je ook meer, je stofwisseling gaat sneller.

geestelijk ben ik ook wel veranderd. ik ben meer mellow geworden. aan de ene kant is dat positief, ik kon me best bitchie gedragen, maar op een gegeven moment sloeg het door. ik werd supermakkelijk en liet iedereen over me heen lopen. ik gaf m'n vriend altijd z'n zin, draaide op m'n werk altijd de klote diensten( de nachtdiensten dus) enzovoorts
ik voelde me op een geveven moment zo k*t, ik was echt een slappeling geworden, terwijl ik vroeger voor mijn mening uitkwam, hield ik nu liever m'n mond.

er moest iets veranderen en ik ben daarom in therapie gegaan en dat doe ik nu nog, ook slik ik medicijnen (antidepressivum)
ik blow nog steeds, maar laat me er niet in meeslepen. het gaat nu weer een stuk beter, maar ik ben nog niet helemaal de oude
h
heidrunLid
01-01-2024, 00:00
#12
jaja, je weet niet waar je het over hebt. ik was niet een beetje somber, ik was heel erg ziek!!

als mensen zich down voelen zeggen ze gelijk ik ben depressief, dat is dus niet zo. depressieviteit is een ernstige ziekte en ja, komt helaas erg veel voor. maar nog meer mensen denken dat ze het zijn.

en ik zeg niet dat alles door het blowen komt, maar het had er wel een grote rol in
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#13
:wave:

Relateer niet gelijk alles aan het gebruik van middelen; het is echt niet abnormaal om als weldenkend mens b.v. een periode van depressiviteit te ondergaan, dit getuigt eerder van een stel goed-werkende hersens, het leven is geen doorlopend feest!
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kan me goed voorstellen dat mensen die langdurig en overmatig(dus vaker dan 3 ker per week ongeveer) cannabis hebben gerbuikt een veel grotere kans hebben om depressief te worden. Je bent 25 niet waar? Dan is het wel ernstig als je dan al een medicijn als antidepressive nodig hebt :confused:
Dit medicijn zorgt tenslotte voor een grotere hoeveelheid serotonine, mij lijkt dat je na het stoppen met dit medicijn nog depressiever kan worden? Maar goed ik weet het fijne er niet van, jij misschien wel:P

Wat ik niet snap en ik wou dat er een onderzoek naar gedaan was. Hoe zit dat precies, van blowen eerder depressief worden? Dat cannabis je belongingssysteem beinvloed dat is bekend maar of overmatig gebruik altijd leidt tot een vermindering van seretonine of een andere stof(dopamine) als je stopt is niks bekend :confused: Ik heb er in ieder geval nog nooit wat over gelezen.
h
heidrunLid
01-01-2024, 00:00
#15
nou leeftijd heeft er in iedergeval niks mee te maken. er zijn ook kinderen depressief en dat zijn niet allemaal mishandelde kinderen.
er is ook gewoon een biologische oorzaak, wat je al noemde een tekort aan serotine.

antidepressiva mag je alleen slikken onder strikte begeleiding van een arts, helaas wordt het vaak veel te makkelijk voorgeschreven.
ik wilde er zelf eerst ook niks mee te maken hebben. ik ken die medicijnen van m'n werk en ken dus ook de bijwerkingen, daar had ik geen zin in.
maar het ging echt niet meer, ik zat in therapie, maar het lukte me niet eens meer om daar naartoe te gaan. ik kon niks enkele de hele dag op de bank liggen, ik zonderde me helemaal af, nam de telefoon niet op, at niet meer....

dus toen ging ik toch maar aan die pillen en het hielp. het ging veel beter met me en na ruim een half jaar wilde ik stoppen, maar dat mag nog niet omdat de kans op een terugval groot is.
ik moet het nog 2 maanden blijven slikken en daarna wordt het heel langzaam afgebouwd.
in 1x stoppen is heel slecht

en van cannabis kan je wel depressief worden
ik heb het idee dat het bij mij vooral kwam door hoe ik me gedroeg door cannabis, dan door de werking van cannabis op mijn brein
(maar ik vraag me ook wel af of ik dat echt denk of dat het een slap verslaafden praatje is :rolleyes: )
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja, ik ook... Dus als ik het goed begrijp kan depressiviteit zo uit de lucht vallen hoe oud je ook bent? En dat het vaak ontstaat door gebeurtenissen in je leven in combinitie met bijvoorbeeld overmatig cannabis gebruik? En neem je nu gewoon elke dag een anti-deprissiva pilletje? Wat voor effect heeft het? Geeft het je gewoon een beetje een gelukzalig gevoel zoals bijvoorbeeld xtc of cannabis?

Wat zijn de bijwerkingen?
h
heidrunLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik slikt 1 pilletje 20 mg paroxetine (merknaam: seroxat) per dag. dat is een normale dosis.

de bijwerkingen die het meest voorkomen zijn:misselijkheid, slaperingheid, transpireren, trillingen, spierzwakte, droge mond, slapeloosheid en seksuele stoornissen (meestal uitgestelde zaadlozing) duizeligheid, obstipatie, verminderde eetlust.

ik ben zelf van mening dat je een depressie alleen te boven kan komen als je in therapie gaat, al dan niet ondersteunt met medicatie.
ik denk dat als je niet in therapie gaat je veel meer kans op een terugval hebt als je stopt/afbouwt met medicatie
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#18
ah ok... Maar als je eenmaal aan die medicijnen bent begonnen proberen ze wel je na een tijdje(als het weer wat beter gaat) heel langzaam aan te laten afkicken? Wordt zo'n persoon dan niet prikkelbaar? Het lijkt mij dat iemand die dagelijks iets toegedient krijgt wat je serotonine gehalte verhoogt nogal prikkelbaar is omdat hij of zij zich niet meer zomaar zonder er wat voor te doen weer helemaal lekker voelt.
s
sneeuwvlokjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
blowen

:stoned:
Als ik een weed jointje rook duurf ik niet meer naar buiten en dan krijg ik mensenvrees druuf nix :cry: meer de zeggen echt heel erg vaag :confused:
En met een hasj jointje heb ik dat weet niet :stoned:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mensen hebben wel vaker angst om met anderen te praten als ze knetter zijn, en dan natuurlijk met name de mensen die nuchter zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."