Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTaalgebruik. High,stoned en stronken.

Taalgebruik. High,stoned en stronken.

33 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wordt dat nog steeds gedaan?
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#2
WildChild zei:
wat is het verschil tussen een indica en sativa?


damn van al dat gepraat over wiet krijg ik wel zin aan een dikke stick zeg :mrgreen:
Klik om te vergroten...

cannabis indica (een cannabissoort) heeft meer CBD en CBN (in verhouding tot THC dan Cannabis Sativa. De Indica wordt kleiner en bloeit korter en daarom is deze commercieel gezien interessanter.
Cannabis Sativa is groter, en bloeit wel 2x zo lang.

voor uitgebreidere uitleg:
http://bombski.goddeloos.nl/p20.htm
P
PkoeiaardLid
01-01-2024, 00:00
#3
cannabis indica (een cannabissoort) heeft meer CBD en CBN (in verhouding tot THC dan Cannabis Sativa. De Indica wordt kleiner en bloeit korter en daarom is deze commercieel gezien interessanter.
Cannabis Sativa is groter, en bloeit wel 2x zo lang.
Klik om te vergroten...
Ja, weet ik en nogmaals bedankt voor 'n heldere uitleg.
Trouwens een toffe site heb je!!!
Ik lees met de alle plezier door en wekt mij interresse op "hoe groot die plant wordt."
c
cocaientjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
thc komt in alle soorten weet voor
Ik weet t niet, maar heb zelf een paar keer zelf weey geteeld en er er ir komt altijd thc uit. Wat je je weer tot hasj ksn persen
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#5
cocaientje zei:
thc komt in alle soorten weet voor
Ik weet t niet, maar heb zelf een paar keer zelf weey geteeld en er er ir komt altijd thc uit. Wat je je weer tot hasj ksn persen
Klik om te vergroten...

hehe, helemaal gelijk. zelfs in industriele hennep zit THC (miniem, maartog)

@ pkoeiaard: bedankt, had je reply nog niet gezien :openmouth:
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#6
hennep die wordt gekweekt door de hennepindustrie, om te verwerken tot vezels waarvan stoffen worden gemaakt. of papier.
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#7
jep.. alhoewel niet zo veel. volgens mij zijn er nog enkele velden in Nederland.
heb voor de zekerheid maar wat gegoogled±

http://www.robnet.be/article.php/Leuven/2005/9/23/2 <- hennep in belgie
http://www.hetkleineloo.nl/in_000.cfm?art_id=464 <- in nederland

http://www.hempflax.com/ml/hf.asp <- hennepbedrijf

hennep is VEEL efficienter dan veel andere stoffen, een hectare hennep kan 3x zoveel papier opbrengen dan 1 hectare bomen. bovendien is hennep duurzamer, goedkoper en makkelijker te kweken.
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#8
zozo, een artikel wat ik tegenkwam van eerfister.. US willen ze het ook gaan legaliseren (hennepteelt)
http://www.mercurynews.com/mld/mercuryn ... 720808.htm
:openmouth: :openmouth: :openmouth:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Volgens mij is er zo'n kwekerij vlak bij six flags
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#10
:grin: ik studeer spacyologie
P
PkoeiaardLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik las op dit board en betreur ik zeer van al die taalfouten.
Ik geef niemand de schuld. Alleen beter op woord letten.

Je blowt met tabak en wiet : opgerold met vloeitje: joint: resultaat: word stoned.
Je blowt puur wiet, waterpijpje of dergelijk: resultaat: word high.
Je blowt een joint in combinatie alcohol: resultaat: stronken.
Sommigen noemen een joint ook andere woord: stickie.
Maar het is fout, stickie is gemaakt uit puur wiet gerold met vloeitje.
Misschien sta ik ernaast?
Alle kritische opmerkingen zijn welkom.

Psychonautische groet, Pkoeiaard.
( hoe ik die naam komt: Nou, was geprikkeld van fantasie over Skoeiphttp://www.skoeip.tk dat hij over zei van kruisinging van koei en schaap.
Onder invloed van stoned bedacht ik : "hee, hoe noem het nou als die Paard met Koei kruist. " Zo ontstaat de naam Pkoeiaard. :stoned: )
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ach, het is sowieso heel erg subjectief. Het effect is danwel anders als je met tabak blowt, maar ik zeg altijd dat ik high ben. Like it really matters :).

Ik verplaats em even naar coffeeshop.
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#13
mwa er zit ook wel een verschil in.
high/stoned ligt ook aan welke cannabinoiden je rookt, THC zorgt voor een high terwijl CBD en CBN voor een meer stoned effect zorgen. daarom kan je dus ook high worden van een goede sativa wiet met tabak.
het effect is natuurlijk wel anders dan wanneer je het puur zou roken, maar het is ook anders dan wanneer je een echte indica rookt met tabak.
je hebt zegmaar een mate van high zijn in je stonedheid, en andersom :rolleyes:
P
PkoeiaardLid
01-01-2024, 00:00
#14
Aha, en bedankt. Nu snap ik.
P
PkoeiaardLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nog wat vraagje: Is NLX (wiet) bij Indica soort hoort?
Ik merk dat NLX veel heftiger dan Skunk soorten.
In verleden had ik allerlei soorten geproefd, leuk om te doen, netals "de wijnproever".
Lekkerste is Silver Pearl vanwege zoete smaak.
K2 is ook lekker vanwege "kruid-achtige" smaak.
NLX is lekker krachtig smaak en makkelijk aan spacen.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Amnesia das lekker
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat is industriële hennep?
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#18
hehe ik heb een eigen NLX kweek gedraait afgelopen zomer, ligt hier nog een zak voor me :grin:
Maar NLX is idd voornamelijk indica..

en amnesia is ook lekker ja :)

ik werk bij een coffeeshop dus ik krijg echt allerlei wiet en hasjsoorten te zien :tongueout:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#19
BombSki zei:
ik werk bij een coffeeshop dus ik krijg echt allerlei wiet en hasjsoorten te zien :tongueout:
Klik om te vergroten...

Wat een hondenbaan zeg :P
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#20
kvind t n beetje onzin dat t alleen daar aan ligt. Want van sommige space cakes wordt k alleen high, en van sommige stoned en high dus t ligt wel degelijk aan de CBD wat al eerder gezegd is en niet aan de combinatie wiet + tabak. Verder ben k van het teugen van een waterpijp ( dus zonder shag ) ook stoned geworden

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."