Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTaalgebruik. High,stoned en stronken.

Taalgebruik. High,stoned en stronken.

33 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wordt dat nog steeds gedaan?
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#2
:grin: ik studeer spacyologie
P
PkoeiaardLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik las op dit board en betreur ik zeer van al die taalfouten.
Ik geef niemand de schuld. Alleen beter op woord letten.

Je blowt met tabak en wiet : opgerold met vloeitje: joint: resultaat: word stoned.
Je blowt puur wiet, waterpijpje of dergelijk: resultaat: word high.
Je blowt een joint in combinatie alcohol: resultaat: stronken.
Sommigen noemen een joint ook andere woord: stickie.
Maar het is fout, stickie is gemaakt uit puur wiet gerold met vloeitje.
Misschien sta ik ernaast?
Alle kritische opmerkingen zijn welkom.

Psychonautische groet, Pkoeiaard.
( hoe ik die naam komt: Nou, was geprikkeld van fantasie over Skoeiphttp://www.skoeip.tk dat hij over zei van kruisinging van koei en schaap.
Onder invloed van stoned bedacht ik : "hee, hoe noem het nou als die Paard met Koei kruist. " Zo ontstaat de naam Pkoeiaard. :stoned: )
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ach, het is sowieso heel erg subjectief. Het effect is danwel anders als je met tabak blowt, maar ik zeg altijd dat ik high ben. Like it really matters :).

Ik verplaats em even naar coffeeshop.
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#5
mwa er zit ook wel een verschil in.
high/stoned ligt ook aan welke cannabinoiden je rookt, THC zorgt voor een high terwijl CBD en CBN voor een meer stoned effect zorgen. daarom kan je dus ook high worden van een goede sativa wiet met tabak.
het effect is natuurlijk wel anders dan wanneer je het puur zou roken, maar het is ook anders dan wanneer je een echte indica rookt met tabak.
je hebt zegmaar een mate van high zijn in je stonedheid, en andersom :rolleyes:
P
PkoeiaardLid
01-01-2024, 00:00
#6
Aha, en bedankt. Nu snap ik.
P
PkoeiaardLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nog wat vraagje: Is NLX (wiet) bij Indica soort hoort?
Ik merk dat NLX veel heftiger dan Skunk soorten.
In verleden had ik allerlei soorten geproefd, leuk om te doen, netals "de wijnproever".
Lekkerste is Silver Pearl vanwege zoete smaak.
K2 is ook lekker vanwege "kruid-achtige" smaak.
NLX is lekker krachtig smaak en makkelijk aan spacen.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Amnesia das lekker
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat is industriële hennep?
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#10
hehe ik heb een eigen NLX kweek gedraait afgelopen zomer, ligt hier nog een zak voor me :grin:
Maar NLX is idd voornamelijk indica..

en amnesia is ook lekker ja :)

ik werk bij een coffeeshop dus ik krijg echt allerlei wiet en hasjsoorten te zien :tongueout:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#11
BombSki zei:
ik werk bij een coffeeshop dus ik krijg echt allerlei wiet en hasjsoorten te zien :tongueout:
Klik om te vergroten...

Wat een hondenbaan zeg :P
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#12
kvind t n beetje onzin dat t alleen daar aan ligt. Want van sommige space cakes wordt k alleen high, en van sommige stoned en high dus t ligt wel degelijk aan de CBD wat al eerder gezegd is en niet aan de combinatie wiet + tabak. Verder ben k van het teugen van een waterpijp ( dus zonder shag ) ook stoned geworden
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#13
mathijs zei:
BombSki zei:
ik werk bij een coffeeshop dus ik krijg echt allerlei wiet en hasjsoorten te zien :tongueout:
Klik om te vergroten...

Wat een hondenbaan zeg :P
Klik om te vergroten...

mwa valt wel mee :mrgreen:
P
PkoeiaardLid
01-01-2024, 00:00
#14
DarkScope zei:
kvind t n beetje onzin dat t alleen daar aan ligt. Want van sommige space cakes wordt k alleen high, en van sommige stoned en high dus t ligt wel degelijk aan de CBD wat al eerder gezegd is en niet aan de combinatie wiet + tabak. Verder ben k van het teugen van een waterpijp ( dus zonder shag ) ook stoned geworden
Klik om te vergroten...
Nou, je haalt de woorden wel degelijk doorelkaar.
Puur wiet/hash roken is heel andere effect dan in combinatie van tabak.
Van puur krijgt je "soort" high gevoel.
Met tabak is stoned. Soort tabak-achtige roes.
De reactie van BombSki :
high/stoned ligt ook aan welke cannabinoiden je rookt, THC zorgt voor een high terwijl CBD en CBN voor een meer stoned effect zorgen.
Klik om te vergroten...
Klopt wat je schreef: Iets klopt niet, maar als je nou met combinatie van tabak gebruikt, dan voel je ook heel andere effect.
Daarom zijn dit onderwerp wel lastig om z'n gevoelens op papier te zetten.
Volgens geruchten dat CBN stof die zorgt ervoor dat de brein gaan filosoferen.
THC is bekenste werkzame stof, die zorgt dat je "raar" (verdovend, draaierig ) gaan voelen.
Meer weet ik niet... Sorry, ben geen spaceloog*!
* nieuw woord: Wie kan dit woord in een "Dikke van Dale" terecht komt, dan krijg je van mij een gratis zakje wiet. :mrgreen:
P
PkoeiaardLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik geloof jou niet, Nep spaceoloog!
P
PkoeiaardLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vandaag heb ik onlangs gehoord via vriend van me.
Wetenschappers hadden geslaagd om de kunstmatige THC kunnen maken.
Synetische THC is gebasseerd uit chemische stoffen.
Daar hebben ze al diverse exprimenten gedaan waaronder de blowers.
De ervaringen stellen echter niks voor.
Wel die voordoet als dronken-schap effect. Conclusies door de blowers, vinden echt niks aan en ook waardeloze spul.
Zie mijn reactie hierboven.
Dus dit is duidelijk bewijs dat de "natuurlijke wiet" wel dergelijke andere werkzame stoffen in bevatten, waaronder CBN en CBD.
De echte wiet (uit hennep-plant) geven veel meer eigenschappen mee. Niet alleen dronkenmans effect :stoned: :stoned:
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik rook nooit pure wiet alleen in combinatie met shag, maar ik wordt wel degelijk high van een joint met wiet en tabak, en ook stoned inderdaad. Maar kben ook al eens vaker stoned gweest van een spacecake, hoe verklaar je dat dan?
P
PkoeiaardLid
01-01-2024, 00:00
#18
@ Darkscope
ik rook nooit pure wiet alleen in combinatie met shag, maar ...
Klik om te vergroten...
Dat verklaar je dat jij geen verschil weet, met tabak en zonder.
Daar is wel degelijk verschil in tussen High en Stoned.
High is soort opwekkend gevoel, flink aan filosferen.
Stoned is soort dronkemans gevoel (geeft geen evenwicht verlies, bij alcohol is wel geval.)
Maar precies uitleggen is niet mijn sterkste kant.
Moet je maar eens proberen op puur. Dan merk je vanzelf wel. :stoned:
Enne, spacecake geeft een soort high effect. Mits je tussen poos GEEN sigaret nemen! Anders word't stoned gevoel.

Geloof mij maar, probeer eens puur.
Puur is veel lekkerder.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#19
krook bijna altijd met tabak behalve soms in een blunt meestal niet..

effect is wel ene beetje anders idd, maar ik wordt soms ook serieus high met tabak er bij hoor.. hangt van situatie af
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Pkoeiaard zei:
Vandaag heb ik onlangs gehoord via vriend van me.
Wetenschappers hadden geslaagd om de kunstmatige THC kunnen maken.
Synetische THC is gebasseerd uit chemische stoffen.
Daar hebben ze al diverse exprimenten gedaan waaronder de blowers.
De ervaringen stellen echter niks voor.
Wel die voordoet als dronken-schap effect. Conclusies door de blowers, vinden echt niks aan en ook waardeloze spul.
Zie mijn reactie hierboven.
Dus dit is duidelijk bewijs dat de "natuurlijke wiet" wel dergelijke andere werkzame stoffen in bevatten, waaronder CBN en CBD.
De echte wiet (uit hennep-plant) geven veel meer eigenschappen mee. Niet alleen dronkenmans effect :stoned: :stoned:
Klik om te vergroten...

THC en cannabinol zijn beide nodig voor wiet. De THC wordt niet goed geactiveerd enzo als er geen cannabinol binnenkomt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."