Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsverlangen groeien>14 jaar

verlangen groeien>14 jaar

33 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Wiet is echt wel zo geestelijk verslavend. Probeer zeker mate te houden en zoek je gelegenheden uit waarbij je jezelf toestaat om te blowen, maar verder dan ook niet. Zeg niet dat je meteen moet stoppen, maar let wel op!

Paddo's op je 14e?
Ik raad het je af!
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mac... zei:
Wiet is echt wel zo geestelijk verslavend. Probeer zeker mate te houden en zoek je gelegenheden uit waarbij je jezelf toestaat om te blowen, maar verder dan ook niet. Zeg niet dat je meteen moet stoppen, maar let wel op!

Paddo's op je 14e?
Ik raad het je af!
Klik om te vergroten...
precies ja... :)
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#3
Paddo's raad ik je ten zeerste af om te nemen op jouw leeftijd.
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Frisko zei:
ol @ dit verhaal,wiet roken met tabak is verslavend???
hmmmz hoe komt als ik sigaretten heb ik ook naar wiet verlang!!!
ik ben gewoon verslaafd aan wiet,zoals bijna al mn kameraden!!!(bijna)

mzzl
Klik om te vergroten...
jep, wiet is niet lichamelijk verslavend en tabak wel.

je bent misschien geestelijk verslaafd aan wiet. Maar alles is geestelijk verslavend.
als je 1 jaar wekelijks wiet rookt geloof ik niet dat je geestelijk verslaafd bent aan wiet.
Zoals ik al zei: je denkt (bewust of onbewust) dat je verslaafd bent aan wiet, terwijl dit gewoon de tabak is.

enne frisko, lees ff je blacklight doeken thread in de crea hoek, we wachten op een antwoord :P
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#5
nu is het nog wekelijks, straks wordt het dagelijks...

Zo gaat het met een groot deel van de mensen die begint met blowen...

De mensen die normaal kunnen blijven functioneren gaan er mee door. En anderen stoppen van de 1 op de andere dag.

Het gaat er trouwens helemaal niet om hoe vaak je blowt o.i.d maar vooral ook WAAROM je blowt...

Voor de ene doet wiet wonderen op z'n tijd. De andere raakt verslaafd (niet aan de wiet, maar aan het stemmetje tussen je oren dat jouw wijs maakt dat je het nodig hebt.)

En dat ben je dus voor 100% zelf.

Zolang er geen serieuze problemen in je leven zijn zou ik me er geen zorgen over maken.
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#6
uhm dat stemmetje is gewoon je verslaving hoor.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik wilde precies hetzelfde zeggen, Mac :)
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hmm. Op je 14e een keer per week blowen kan opzich wel hoor. Daar zul je niet zo'n last van hebben. Waarschijnlijk werk je niet en als je niet bovengemiddeld veel zakgeld krijgt heb je ook niet genoeg geld om het dagelijks te doen. Ik zorg gewoon altijd dat mijn andere verplichtingen, school enz. er niet onder lijden. (probeer ik tenminste :rolleyes: ) Dan is het niet zo'n probleem want echt ongezond is het niet. Wel merk ik dat, als je een langere tijd dagelijks blowt je nogal duf wordt. Mijn moeder merkte het een tijdje geleden aan me dat ik geminderd was met blowen. ik blow nooit met mijn ouders dus het is wel aan je gedrag af te zien (door moeders natuurlijk. die zien altijd meer :wink:)
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Paddo's zou ik trouwens niet doen. Ik denk niet dat het echt erg leuk wordt. Als je het echt perse wilt doen (wat ik dus afraad) doe dan gewoon een halve portie kaalkopjes. Maar goed. ik zou zeggen: wacht er nog een paar jaartjes mee. Het effect is anders dan je warschijnlijk verwacht en hoopt.
Als je graag wilt trippen kan je ook proberen flink wat goede wiet door een waterpijp/bong te roken.
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Godsong zei:
Hey mensen, ik ben 14 jaar en ik blow nu ongeveer 1 jaar, ik deed het dan 1x in de maand met vrienden, maar de laatste 2/3 weken heb ik steeds zon gevoel in me dat ik steeds meer en meer wil, is hier iets tegen toe doen, want ik wil niet dat ik op me 14e al verslaaft raak aan weed

Me ouders weten er ook niks van.

nog 1 klein vraagje(hoord hier niet echt thuis) maar zijn paddo's op mijn leeftijd aan te raden?
Klik om te vergroten...
Zekers kan het wel maar begin gewoon met een halve portie en wees niet te ongeduldig. Dus als er zo 1 2 3 niks gebeurd gewoon voldoende tijd tot de volgende tijd laten zitten. In preciepe kan iedereen alles doen alleen raad ik harddrugs toch eigenlijk wel af aan 16- ik denk dat je beter een keer paddo`s kan pakken dan wekelijks blowen. Als je kan zou ik daar mee stoppen.


Edit: Lees dat de meeste er hier op tegen zijn, ik zelf ben van mening dat het wel moet kunnen mits je echt een KLEINE hoeveelheid pakt. Nogmaals stop met blowen als je nog kan, veel van mijn vrienden blowen nu een jaartje ik zelf niet ik merk zo GROOT verschil met een jaar terug. In woorden blijven hangen, vergeten etc. ik denk dat je school er ook onder zal lijden.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#11
slipperman zei:
Nogmaals stop met blowen als je nog kan, veel van mijn vrienden blowen nu een jaartje ik zelf niet ik merk zo GROOT verschil met een jaar terug. In woorden blijven hangen, vergeten etc. ik denk dat je school er ook onder zal lijden.
Klik om te vergroten...

Hij blowt een keer per week he. Ik denk niet dat je daar dan erg veel last van gaat krijgen eigenljk.
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#12
mathijs zei:
slipperman zei:
Nogmaals stop met blowen als je nog kan, veel van mijn vrienden blowen nu een jaartje ik zelf niet ik merk zo GROOT verschil met een jaar terug. In woorden blijven hangen, vergeten etc. ik denk dat je school er ook onder zal lijden.
Klik om te vergroten...

Hij blowt een keer per week he. Ik denk niet dat je daar dan erg veel last van gaat krijgen eigenljk.
Klik om te vergroten...
Ik weet wel zeker van wel.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hmm, dat is ook erg persoonsgebonden denk ik. Ik merk dat ik, nu ik redelijk veel blow dingen ga vergeten enzo. Dit had ik 2 jaar geleden toen ik nog 1 keer per week blowde niet.
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#14
mathijs zei:
Hmm, dat is ook erg persoonsgebonden denk ik. Ik merk dat ik, nu ik redelijk veel blow dingen ga vergeten enzo. Dit had ik 2 jaar geleden toen ik nog 1 keer per week blowde niet.
Klik om te vergroten...
Ik zelf blow niet maar merk het aan veel vrienden ook die maar 1 - 2 keer per week blowen na een jaar begin je het echt toch wel te merken aan hun hoor.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hm ok. Misschien ook wel, maar dat ik het gewoon niet van mezelf merk. Maargoed. Ik weet niet of ik het blowen op wil geven om dat tegen te gaan
s
savannaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoi!
Ik schrik best van je verhaal, ben ook begonnen op mijn veertiende ( ben nu inmiddels 21) en heb enorm veel problemen gekregen door het gebruik van drugs. Ik ben inmiddels al een jaar van de harddrugs af, en nu net een week van de wiet. Wiet is dus wel hartstikke verslavend ( geestelijk natuurlijk), en ik kan het weten. Mensen vergissen zich er echt in hoor, ik heb door mijn overmatige wietgebruik een angsstoornis gekregen, waar ik zelfs medicijnen voor moet gebruiken ( anders kan ik niet meer normaal functioneren). Ik denk wel dat het eraan ligt of je gevoelig bent voor geestelijke problemen, maar bij mij is dit echt pas ontstaan na veel drugsgebruik, en vooral wiet.
Als je zeker wilt weten dat je hier geen problemen mee krijgt, raad ik je aan om er zo snel mogelijk mee te stoppen. Ik zou willen dat ik nooit begonnen was, want echt geloof me....paniekaanvallen e.d. zijn echt vreselijk.
Ik heb op mijn vijftiende 1 keer paddo's geprobeerd en ook dit was een afschuwelijke ervaring, ben naar het ziekenhuis gegaan in pure paniek omdat ik dacht dat ik doodging en het nooit meer over zou gaan. Ik raad het je echt af, zeker op zo'n jonge leeftijd als je nog niet zo stabiel bent. Laat je ajb niet overhalen om het wel te doen, want het kan echt vereerd aflopen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes en remember: een nuchter leven is 100.000 keer leuker en vooral ECHTER!!!
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ken iemand die dit ook heeft gehad, maar die blowde ook wel heel erg veel. Zeker voor zijn leeftijd... Als je 1 keer per week blowt gebeurt zoiets niet zo snel.
s
savannaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Matthijs, ik denk dat je gelijk hebt met wat je zegt, maar je weet ook dat de kans groot is dat als je op je veertiende eens per week blowt, dat de kans er dik in zit dat je over een jaar ofzo wel dagelijks blowt. Het sluipt er echt in....tenminste zo is het bij mij gegaan.Voor je het weet zit je er iedere dag aan en dan beginnen de problemen. Daarnaast denk ik dat je op je veertiende nog niet volwassen genoeg bent om verstandige beslissingen te maken wat betreft drugs.
En wees eerlijk: wat voegt die joint nou eigenlijk toe aan je leven??? ( behalve dat uurtje dat je je loom en gezellig voelt)
De ellende die erdoor kan ontstaan weegt toch niet op tegen dat beetje plezier??
Als jij er anders over denkt, hoor ik het graag. :wink:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik weet dat veel blowen erg slecht kan zijn. Dat heb ik zelf ook wel ondervonden. Ik ben nu 17 en een half jaar geleden heb ik dagelijks best veel geblowd, altijd in tussenuren, na school nog een of twee...dat soort grappen. Op den duur blowde ik een dagje niet en kwam ik maar niet in slaap en kwam ik in een soort van halfslaap terecht waarin ik een of andere rare paniekdroom kreeg, niet leuk. Dat is me nog een paar keer gebeurt en daarna ben ik gemnderd. Maargoed, ik deed het dus ook wel extreem en ik denk dat veel mensen zich ook wel een beetje kunnen inhouden...de topicstarter klinkt nu al wel bezorgt over zijn gebruik en ik denk dat hij wel oppast...
Ik heb als stelregel dat mijn sociale leven en mijn school en hobby's er niet onder mogen lijden...Die paniekaanvallen die jij had heb ik bij een iemand gezien en die blowde echt heel erg veel...(minderen deed hij op den duur en toen ging hij naar 2 joints per dag :P) , nu blowt hij helemaal niet meer. (Ik had gewon slaapproblemen.) Ze zullen dus niet veel voorkomen en alleen bij lang en zwaar gebruik. Als je oppast en probeert het blowen 's avonds te houden kan het best en zul je er weinig last van hebben denk ik zo.
s
savannaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Okee Matthijs...jij je zin.
Ik dacht ook zo toen ik 17 was, kan er wel inkomen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."