Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAltijd stoned - no f*ucking way!

Altijd stoned - no f*ucking way!

60 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Haha, da's zijn eeuwige verhaal over auto's, die meer schade aan de aarde doen dan blowers. Een verhaal met een zekere zin van waarheid.
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik lees/hoor de laatste tijd steeds meer verhalen van personen die iedere dag blowen en iedere dag stoned zijn, soms zelfs op jonge leeftijd.

Nu heb ik mijzelf ook wel eens afgevraagd of ik ook eens zover zou (kunnen) komen, maar altijd stoned zijn - no f*ucking way, daar begin ik niet aan.

Ik smoke alleen in het weekend (=vrijdag+zaterdag, en soms nog ééntje op zondag (=weekend afsluiten) of woensdag (=week doormidden zagen). Kortom, 2/3 dagen in de week. En om daarnaast nog meer te gaan blowen, daar begin ik gewoon niet aan. Waarom niet?
1) Omdat het me niet gezond lijkt, zeker op lange termijn. Immers je geheugen lijdt eronder, je werkt minder geconcentreerd, en je slaapt minder vast als normaal.
2) Ik heb het geld niet (ik leef op dit moment alleen op mijn stufi, 80 euro de maand)
3) Omdat ik genoeg andere leuke dingen te doen heb

En ik denk dat het laatste vooral een belangrijke reden is. Alleen in het weekend ben ik stoned/high, en dan geniet ik daar ook heel erg van. De rest van de week ben ik lekker met (school)werk bezig of met mijn hobbies, en door bezig te zijn heb ik helemaal niet de neiging om te blowen. En wanneer de week voorbij is en ik veel gedaan heb, dan ga ik lekker smoken en geniet ik deste meer van het moment van 'absolute luiheid en stoned/high zijn', en dan lekker naar muziek luisteren of film kijken met vrienden. Ik heb ook wel vaker geblowd dan tegenwoordig, maar ik merkte dat ik er dan minder van geniet. Het is dan een gewoonte, en nu is het een hele prettige afwisseling op mijn drukke werkweek.

Waarom zijn er dan toch mensen die iedere dag stoned zijn? Ik heb de volgende redenen kunnen bedenken:
1) Voor pubers: willen zich afzetten tegen ouders, of willen gewoon stoer doen of alternatief zijn
2) Ongelukkig voelen, en denken dat drugsgebruik een juiste manier is om uit de 'werkelijkheid' te ontsnappen
3) Te weinig leuke werkzaamheden in het leven, dus puur uit verveling: geen werk, geen hobbies, geen vrienden/bekenden in de buurt om mee te praten of iets leuks mee te doen.

Waarom schrijf ik dit allemaal op? Omdat ik denk dat dit een juist beeld is van hoe het allemaal in elkaar steekt. En ik denk dat niet iedereen dat door heeft, en dus vertel ik het graag.

Als laatste zou ik het volgende willen zeggen: een mens wordt tegenwoordig gemiddeld ouder dan 75 jaar! Als je nog in je tienerjaren zit, en je blowt de hele week door, weet dan dat je nog een heel leven te gaan hebt. Kortom: waarom zou je nu teveel blowen zodat dat invloed gaat hebben op je leven, terwijl je het ook rustiger aan kunt doen en misschien nog wel 70/80 jaar lekker kan genieten van die momenten.
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#3
O ja, deze topic is niet bedoeld alzijnde een 'anti-drugs' topic. Helemaal niet, want zoals ik al zei geniet ik volop wanneer ik blow/gebruik. Maar wanneer ik soms verhalen hoor van mensen die altijd maar blowen en stoned zijn (en zeker op jonge leeftijd), tja, dan vraag ik mij af of dat de juiste manier is om met drugs bezig te zijn.

Maar da's slechts mijn menig.
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben het afgelopen jaar wel het meest van de tijd stoned geweest, maar ik geniet er van, mijn werk lijd er niet onder dus ik zie geen probleem.
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ook niet, als ik in me eentje blow ik doe het voor ontspanning, innerlijke rust. En met vrienden voor de gezelligheid.
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Baukereg zei:
Waarom zijn er dan toch mensen die iedere dag stoned zijn? Ik heb de volgende redenen kunnen bedenken:
1) Voor pubers: willen zich afzetten tegen ouders, of willen gewoon stoer doen of alternatief zijn
2) Ongelukkig voelen, en denken dat drugsgebruik een juiste manier is om uit de 'werkelijkheid' te ontsnappen
3) Te weinig leuke werkzaamheden in het leven, dus puur uit verveling: geen werk, geen hobbies, geen vrienden/bekenden in de buurt om mee te praten of iets leuks mee te doen.
Klik om te vergroten...
ik blow dagelijks en ben dagelijks high. ik rook niet om een van de bovenstaande redenen.
ik heb niet heel je stuk gelezen maar ik moest hier meteen wat over kwijt.
ik werk al sinds ik 14 ben en er zitten nu 4 brienden hier, daarnaast heb ik nog hoobies zoals kweken. Ik heb ook zeker de stuff niet nodig omdat ik uit de werkelijkheid wil ontsnappen.
H
HazeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fuck een auto, zo'n ding kost alleen maar geld en levens
F
Freaky highLid
01-01-2024, 00:00
#8
euhm.. ik geloof dat dit een drugsforum is en geen chat plaats voor auto's :mrgreen: dit begint een beetje off-topic te gaan
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#9
Er zijn alternatieve plannen zat om particulier autogebruik te verminderen, maar de autoindustrie is daar zo slim in, om mensen te doen laten geloven dat je "vrijer" bent met een auto. Maar ondertussen moet je 40 uur of meer werken, want als je er bij wil horen, heb je wel een auto nodig. Kijk eens naa de reclames van auto's, ze komen altijd na 7 uur, omdat dan de juiste mensen tv kijken en altijd laat die auto reclame zien: "kijk hoe vrij je bent, je kan overal komen". Allemaal heel leuk en aardig, maar kijk es hoe kapot de wereld gemaakt wordt door die krengen.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Waterpijp zei:
Er zijn alternatieve plannen zat om particulier autogebruik te verminderen, maar de autoindustrie is daar zo slim in, om mensen te doen laten geloven dat je "vrijer" bent met een auto. Maar ondertussen moet je 40 uur of meer werken, want als je er bij wil horen, heb je wel een auto nodig. Kijk eens naa de reclames van auto's, ze komen altijd na 7 uur, omdat dan de juiste mensen tv kijken en altijd laat die auto reclame zien: "kijk hoe vrij je bent".
Klik om te vergroten...

De reden dat ik een auto wil is heel simpel:

- Je hebt plek om 4 mensen met je mee te nemen
- Je kunt zelf bepalen hoe snel je ergens bent
- Het streelt waarschijnlijk m'n ego (doet m'n snorfietsje al:P)
- Mogelijkheid om naar Frankrijk te gaan wanneer ik wil
- In de winter lekker hangen op een parkeerplaats in de auto in plaats van in de kou
- andere redenen

Mja, en als je je mogelijkheden wil vergroten heb je veel geld nodig.

Maar als ik een goed betoog krijg over een goede manier om het autorijden te verminderen denk ik er misschien wel weer anders over. Feit is en blijft dat je tegenwoordig in de Nederlandse of misschien zelfs Europese maatschappijen een auto nodig hebt om optimaal te functioneren en erbij te horen.

(Of vind je het normaal dat m'n moeder tegenwoordig tegen haar werk opziet omdat ze als teammanger ALLEEN naar leeuwarden moet met de trein omdat ze geen auto heeft?)

Ho wacht stop, ik zet me af tegen iets dat niemand heeft beweerd . Ik heb een joint nodig blijkbaar, laterzzzz :grin:
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#11
Valt me in ieder geval tegen dat jij je zelfs afhankelijk maakt van een auto.

Wij zijn hier bezig met ons luxueuze leventje, maar dat geld niet in de hele wereld zo. Zolang er honger en armoede is, vind ik dat wij geen recht hebben op een auto of zoiets. De eerste levensbehoeften zijn eten,drinken en een dak boven je hoofd, zolang die niet op de hele wereld wordt bevredigd vind ik dat we niet eens aan luxe moeten denken. Eerst iedereen genoeg te eten en drinken te geven, dan kijken we verder. Maar ja, daar moet je dingen voor inleveren, want de aarde heeft maar een bepaald aantal grondstoffen en dat is genoeg voor ons allemaal, maar dat ligt in de verkeerde handen, waaronder de autoindustrie. Dan kan nederland wel mooi zeggen dat ze o zo geweldig ontwikkelingswerk doen, maar als je een autofabriek neerzet in de 3e wereld, onee, zo mag je het niet meer noemen: ontwikkelingland, dan ben je wel ongelooflijk stom bezig, of juist slim, voor de westerse landen misschien, maar hun hebben er niks aan. Zij hebben behoefte aan eten , drinken en een huis. Waarom kunnen veel mensen dit niet inzien en denken godver alleen maar aan zich zelf, het maakt me zo verdrietig en boos, ik kan alleen maar toe kijjken en zelf natuurlijk auto's zoveel mogelijk boycotten en alles wat meer de aarde tot verdoemenis zal lijden, dus ook bioindustrie, wapenhandel en dat soort dingen. Het is zo ongelooflijk triest dat zoveel mensen een denkbeeldige plank voor hun kop hebben en niet inzien hoeveel schade men aanricht.
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik vind dagelijks blowen spannend genoeg ^^
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Waterpijp zei:
Valt me in ieder geval tegen dat jij je zelfs afhankelijk maakt van een auto.

Wij zijn hier bezig met ons luxueuze leventje, maar dat geld niet in de hele wereld zo. Zolang er honger en armoede is, vind ik dat wij geen recht hebben op een auto of zoiets. De eerste levensbehoeften zijn eten,drinken en een dak boven je hoofd, zolang die niet op de hele wereld wordt bevredigd vind ik dat we niet eens aan luxe moeten denken. Eerst iedereen genoeg te eten en drinken te geven, dan kijken we verder. Maar ja, daar moet je dingen voor inleveren, want de aarde heeft maar een bepaald aantal grondstoffen en dat is genoeg voor ons allemaal, maar dat ligt in de verkeerde handen, waaronder de autoindustrie. Dan kan nederland wel mooi zeggen dat ze o zo geweldig ontwikkelingswerk doen, maar als je een autofabriek neerzet in de 3e wereld, onee, zo mag je het niet meer noemen: ontwikkelingland, dan ben je wel ongelooflijk stom bezig, of juist slim, voor de westerse landen misschien, maar hun hebben er niks aan. Zij hebben behoefte aan eten , drinken en een huis. Waarom kunnen veel mensen dit niet inzien en denken godver alleen maar aan zich zelf, heet maakt me zo verdrietig en boos, ik kan alleen maar toe kijjken en zelf natuurlijk auto's zoveel mogelijk boycotten en alles wat meer de aarde tot verdoemenis zal lijden, dus ook bioindustrie, wapenhandel en dat soort dingen. Het is zo ongelooflijk triest dat zoveel mensen een denkbeeldige plank voor hun kop hebben en niet inzien hoeveel schade men aanricht.
Klik om te vergroten...

Ik vind het heel apart maar zo d8 ik er 2 jaar geleden ook over! Toen maakte ik me ook nog meer druk om principiele kwesties dan nu.
Ik begin me steeds beter aan te passen aan de EUROPESE maatschappij. Hierdoor heb ik al ontzettend veel principes geschrapt. Ja dit is misschien zonde en ik word meer en meer een europese egoist die streeft naar eigen geluk, maar m'n verstand zegt dat ik het zo moet doen zolang ik nog ontzettend afhankelijk ben van anderen.

Het is misschien een illusie, maar als ik ooit een sterke individu geworden ben hoop ik mezelf weer terug te kunnen vinden zoals ik ooit had willen zijn. En dat gaat niet gebeuren zolang ik nog in NL woont.
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jammer dat je mee gaat met de massa
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Waterpijp zei:
Jammer dat je mee doet met de massa
Klik om te vergroten...

Mja, vind ik zelf opzich ook... Maarja, ik denk dat ik depressief zou worden als ik me iedere keer weer druk ga maken over iets dat niet gaat zo als ik vind dat het zou moeten gaan...

Wie weet als ik ooit eens vrienden krijg die een mening hebben zoals de jouwe en mijne dat ik weer dichter bij mezelf kom en de massa laat voor wat het is...
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik snap toch echt niet dat jullie hierover doorpraten, het lijkt me toch wel duidelijk dat de laatste 10 (?) posts offtopic zijn.. vrij triest want nu is er een interessante discussie weg, en bedankt!
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#17
SpacingBen zei:
Waterpijp zei:
Jammer dat je mee doet met de massa
Klik om te vergroten...

Mja, vind ik zelf opzich ook... Maarja, ik denk dat ik depressief zou worden als ik me iedere keer weer druk ga maken over iets dat niet gaat zo als ik vind dat het zou moeten gaan...

Wie weet als ik ooit eens vrienden krijg die een mening hebben zoals de jouwe en mijne dat ik weer dichter bij mezelf kom en de massa laat voor wat het is...
Klik om te vergroten...

Maar het hoeft ook niet altijd percé te gaan zoals jij zou willen. Je kan niet alles oplossen, dat is onmogelijk, vandaar ook, begin bij jezelf, check me subname onder dit getypte shit en denk er eens rustig over na :)
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#18
BombSki zei:
ik snap toch echt niet dat jullie hierover doorpraten, het lijkt me toch wel duidelijk dat de laatste 10 (?) posts offtopic zijn.. vrij triest want nu is er een interessante discussie weg, en bedankt!
Klik om te vergroten...

vrij triest is dat jij ons niet vrij laat om ff door te praten en om de topic opnieuw te openen... sorry hoor, dis ff belangrijker dan blowen elke dag :confused:

Over het algemeen: er wordt toch beweerd dat mensen die drugs gebruiken anders over de maatschappij denken? ik merk er op dit forum niks van
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Waterpijp zei:
vrij triest is dat jij ons niet vrij laat om ff door te praten en om de topic opnieuw te openen... sorry hoor, dis ff belangrijker dan blowen elke dag :confused:
Klik om te vergroten...

eh.. sorry hoor, maar doe dat lekker in een ander topic. dit topic gaat over elke dag blowen en niet over autos. je hebt ALLE vrijheid om in het onzin forum over je autotjes te praten :wave:
en nu klopt er al helemaal geen zak meer van

ik stel voor dat de volgende post maar weer eens over dagelijsk blowen gaat?
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik blow dagelijks, nog steeds, was er een weekje vanaf en toen had ik vakantie en liep alles weer doorelkaar, zoals dat gaat in een vakantie. Maar ik weet wel dat Bauke in zekere zin gelijk heeft. Als je aan het eind van de week lekker gaat blowen krijg je zo'n voldaan gevoel, je hebt die week hard gewerkt en dan is je blowtje je beloning.

Ik vind het ongelooflijk moeilijk om niet dagelijks te blowen, voor mij is het een soort ontspannings methode en zoals spacingben al zei, je denkt eerder aan hoe goed je het wel niet hebt.... maar ja,, dan moet je financieel ook goed zitten als je dagelijks blowt..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."