Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswiet eten

wiet eten

15 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
s
shihuandgiLid
01-01-2024, 00:00
#1
kan ik ook gewoon wiet(zonder kruimels te grinden) opeten rauw of gewoon bij cornflakes of cola mengen?

heb geen goesting om te mengen met tabak(want ben gestopt met tabak) en een kameraad zei van mij dat als je dat puur rookt je keel pijn doet en ondoenbaar is!

wat zou ik kunnen doen zonder wietboter te makjen en al die moeilijke dingen?
H
HempyLid
01-01-2024, 00:00
#2
gwn puur roken, gaat zonder probleem
s
shihuandgiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hempy zei:
gwn puur roken, gaat zonder probleem
Klik om te vergroten...

geen keelpijn enzo?
H
HempyLid
01-01-2024, 00:00
#4
hmm, bij je eerste trek :grin: maar het gaat wel, wrm probeer je het niet eerst
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wietboter maken kan toch niet erg moeilijk zijn :)
s
shihuandgiLid
01-01-2024, 00:00
#6
mischien niet maar toch lijkt het me wat raar en wrs krijg ik maar 1 gram ofzo voor mijn verjaardag!dus dat is niet de moeite ofwel?
f
funLid
01-01-2024, 00:00
#7
ja je kunt het gewoon opeten.
alleen bij de cornflakes enzo merk je er niks van :wink:

THC bind zich alleen aan vetten en zuren, dus als je het oraal wilt gebruiken moet je het verwerken met iets vettigs of citroenzuur ofzo toevoegen.

Maar ik neem aan dat je het niet iedere keer gaat eten toch :confused:

Ik ben ook geen tabaksfan en rook meestal puur, je gaat dan ipv stoned meer high.
Ik vind juist dat het veel milder teugt dan mét tabak.

Het scherpe of milde ligt volgens mij aan hoe de joint is gedraaid.
Denk ff mee:
als je geen tabak hebt, draai je een minder gevulde joint.
Misschien met grovere wiet.
Hierdoor heb je dus meer lucht en openingen IN de joint (ipv dat deze goed dik gevuld is.
Hierdoor wordt de rook niet gekoeld/gefilterd in de joint, maar zuig je hem direct nog bijna brandend je longen in :mrgreen:

Het leek me wel een leuke theorie want hoe korter de joint, hoe scherper hij wordt (dichter bij de hitte)
s
shihuandgiLid
01-01-2024, 00:00
#8
ahzo,uh..bedankt voor je uitgebreid antwoord :) !

maaruh rollen kan ik niet goed(,maar kan ik het ook gewoon zo puur uit een zakje opeten of raad je toch aan om te roken<=== is al beantwoord dus! :P )?
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#9
je wietopeten heeft volgens mij totaal geen effect.
Is het niet zo dat de THC verwarmd/geactiveerd moet worden ofzo om in het bloed te komen?
Ik heb tenminste altijd gedacht dat je het eerst moet verwarmen.

Als je maar 1 gram hebt is het misschien juist wel goed om bijv 1 muffin ervan te maken. Als je wiet eet is het 3x efficienter dan wanneer je het rookt (THC verbrand dan niet). Als jij een muffin eet met een gram wiet erin heb je zeker een leuk effect
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja. maar gewoon wiet opeten heeft volgens mij praktisch geen effect. Heb wel eens een spacecake gegeten waarbij de wiet niet was gesmolten in de boter en die heetf wel heeeeeeel erg lang gewerkt:P 12 uur ofzo :P
Maar niet echt sterk ofzo.
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Nja zou idd gewoon puur roken, maar vraag me af waarom je dat zou doen.

btw ff verplaatst
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#12
je moet de wiet inderdaad verhitten voordat de thc vrij komt, dus het gewoon rechtstreek op te eten heeft totaal geen zin.

je kan er ook thee van zetten, word je alleen niet stoned van maar high dus heb je wel een heel ander effect.
M
Me~plantu~isme~moatLid
01-01-2024, 00:00
#13
Puur roken is echt geen marteling, zorg gewoon dat je iets lekkers te drinken bij je hebt. tbeste cola ofzo, dat je keel goed bevochtigt :P
Als je keel dan droog is, iets drinken, minder kans op pijn.
en als je hard hoesten moet, kan het ook een redding zijn.

mijn goeie raad :wink:
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Je kan iig wel hash eten, had een vriend van me laatst gedaan, heeft de hash aan mij gegeven, zo heftig vond ie het. Balen voor hem, vind het allang prima.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#15
ja, maar je krijgt er soms zo'n irritante kriebelhoest van dat puur roken en dat kan wel irritant zijn
F
Freaky highLid
01-01-2024, 00:00
#16
mathijs zei:
Ja. maar gewoon wiet opeten heeft volgens mij praktisch geen effect. Heb wel eens een spacecake gegeten waarbij de wiet niet was gesmolten in de boter en die heetf wel heeeeeeel erg lang gewerkt:P 12 uur ofzo :P
Maar niet echt sterk ofzo.
Klik om te vergroten...

dat is omdat in een cake vetstoffen zitten natuurlijk, dat wil zeggen dat de thc zich kunnen binden heeft met de vetten in de cake zelf.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."