Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn appel-pijp

Mijn appel-pijp

29 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
Z
ZuLid
01-01-2024, 00:00
#1
Pkoeiaard zei:
Is jou hersens al beschadigt???
Klik om te vergroten...
Zijn jouw hersens al beschadigd?
:mrgreen: just kidding

Aluminium geeft aluminium-oxide af als het direct door een vlam verhit wordt. Aluminium-oxide is giftig. Roken door aluminium = slecht voor je. Bij een oven vindt andere en minder intense verhitting plaats dan wanneer je er een vlam op 1 plek tegenaan houdt. Ik weet alleen niet hoe erg giftig het is (of je na een paar maanden al iets slechts merkt of pas na jaren)

peace
P
PkoeiaardLid
01-01-2024, 00:00
#2
Owja, bedankt voor correcte taal.
Ben niet de heer en meester in nederlandse taal.
Vandaar... Soms zitten fouten in, maar daar leer ik van. :mrgreen:
Toch blijft het nederlandse taal het moeilijkst. Vind ik!!!!
Ben Italiaanse afkomst, maar ben Nederlander,hoor :mrgreen:
Enne, nogmaals bedankt voor het info:
Aluminium geeft aluminium-oxide af als het direct door een vlam verhit wordt. Aluminium-oxide is giftig. Roken door aluminium = slecht voor je. Bij een oven vindt andere en minder intense verhitting plaats dan wanneer je er een vlam op 1 plek tegenaan houdt. Ik weet alleen niet hoe erg giftig het is (of je na een paar maanden al iets slechts merkt of pas na jaren)
Klik om te vergroten...
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja dat was aluminium folie, hmm, dat wist ik niet :)
Ik zal er mee op passen, maar ik stak het vanaf boven aan, de aluminium werd niet heel erg verhit :)

Hoe doen heroïne gebruikers dat eigenlijk? Die doen dat wel gewoon toch? In ieder geval bedankt voor de informatie.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dzy zei:
Hoe doen heroïne gebruikers dat eigenlijk? Die doen dat wel gewoon toch? In ieder geval bedankt voor de informatie.
Klik om te vergroten...

Ja. Maar heroine wordt ook niet gebruikt voor de health benefits. :P
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja, daar was ik ook al wel achter :P Maar ik had juist laatst ergens gelezen dat het juist niet schadelijk was :confused: I'm confused :)

EDIT: Typo
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#6
Planten materiaal verbranden resulteert altijd in rommel he, maar of het significant is, weet ik niet.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dzy zei:
Ja, daar was ik ook al wel achter :P Maar ik had juist laatst ergens gelezen dat het juist niet schadelijk was :confused: I'm confused :)

EDIT: Typo
Klik om te vergroten...

Heroine zelf niet nee. Maar goed, als je het snuift is het slecht voor je neus, slikken slecht voor je maag, roken slecht voor je longen en spuiten is opzich niet slecht, alleen zijn de spuiten vaak niet schoon en kunnen veel gebruikers niet goed spuiten. Dus de stoffen opzich zijn niet slecht, maar je kan het bijna niet op een gezonde manier gebruiken.
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#8
nja gezond is dan wel erg relatief.
F
Freaky highLid
01-01-2024, 00:00
#9
sinaaspijp

een vriendin van mij had eens een pijp gemaakt van een sinaasappel. echt de max!!we hebben die ook getest en het was een succes! echt waar!
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mac... zei:
nja gezond is dan wel erg relatief.
Klik om te vergroten...

Ik rook ook altijd buiten, kan ik nog even een frisse neus halen. Is gezond! :P
f
fraggyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Aluminium en andere giftige stoffen????

Hallo beste luitjes,

Ik heb inderdaad ook op een andere plek gelezen dat bij het verwarmen van aluminium giftige gassen vrijkomen, maar toch zie ik op vele websites (smartshops) aluminium wietpijpjes te koop en ook gewone pijpen zoals hier: http://www.pijpenkabinet.nl/Smokiana/04-Falcon.html (waarschijnlijk is komt de vlam echter niet in contact met het aluminium, waardoor het safe is). Verder eigenlijk weinig te vinden over de giftigheid van aluminium behalve dat ik ergens had gelezen (online) dat aluminiumlassers neurologische problemen kunnen ontwikkelen (na een jaar of 13) en dat je je bloed kunt laten testen op aluminiumgehalte als je denkt teveel blootgesteld te zijn geweest....

Maar nu even tot de kern van mijn post: ik ben gefascineerd door waterpijpen en aangezien dat ik erg graag knutsel, ben ik nu zelf de meest uitzinnige modellen aan het ontwerpen. Mijn grote probleem is nu echter welke materialen ik gebruiken kan: welke zijn giftig en welke niet????

Voor het mondstukje gebruik ik koud porcelijn en een plastic slangetje (van een aquariumfilter), maar het kommetje waar de wiet ingaat, daar heb ik mijn hele grote vreegtekens bij. Keramiek, Glas en Hard hout zijn ongetwijfeld safe, maar dat zijn niet de gemakkelijktste materialen om mee te werken. Ook ga ik ervan uit dat een koperen buisje onder het kommetje safe is, maar is dat ook zo? Is aluminium ook safe zolang het niet direct geraakt wordt door de vlam?

Het zou handig zijn als iemand een lijst zou hebben van materialen die safe zijn bij het maken van een pijp of waterpijp.

Mijn favoriete materialen zijn epoxy, koud porcelein (deeg dat niet eetbaar is maar ook niet toxisch is, en droogt zonder oven (het verbrandt echter wel bij directe vlam en die zwarte rook die er dan vanaf komt is niet gezond, vermoed ik :wink: )), keramiek, glas, etc... Verder heb ik ook aan hoorn, bot en steen gedacht (er is een steensoort die zacht genoeg is om met een mes te bewerken).

Ik heb gehoord dat epoxy "klei" ook giftig zou zijn als het fikt.... en heb laatst een pak "terracotta" klei gekocht die ook droogt zonder oven. Echter staat er niets op de verpakking over giftigheid bij wamte. Wel staat er duidelijk op: kleuters niet zonder toezicht van ouderen laten kleien (dit in tegenstelling tot het koude porcelein), dus ook hier heb ik mijn twijfels.

Ik hoop dat iemand mij hier beter de weg kan wijzen en mijn eigen lijst van veilige materialen aan kan vullen, want het is een leuke hobby die ik beslist wil voortzetten.

Enneuh... natuurlijk is roken op zich al ongezond, maar laten we het niet erger maken dan strikt noodzakelijk :grin: he?!

Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt voor de reacties.
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heey cool zeg fraggy, heb je ook foto's van je creaties?

Ik kan je helaas niet helpen met tips over materiaal, daar weet ik niks vanaf.

Enneuh... natuurlijk is roken op zich al ongezond, maar laten we het niet erger maken dan strikt noodzakelijk he?!
Klik om te vergroten...

Amen! :)
M
MultaTuliLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mooi Mooi :) Sry ook ik kan je niet helpen :rolleyes:

ps: en zeggen dat jij een newbie bent :P ?
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik kan je ook niet helpen helaas , wel een meesterlijke hobbie :)
f
fraggyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Benner pas mee begonnen (Oude hobbies zijn tekenen en 3DStudio Max), maar ben altijd al erg handvaardig geweest :).

Heb pas interesse gekregen in waterpijpen sinds ik een heel origineel pijpje heb gekocht, waarvan de fles bestond uit een gloeilamp :P.

Ik stuur binnenkort wel wat fotos van mijn "work in progress" (geloof het of niet maar ik ben een newbie: het is m'n eerste pijpje!) en fotos van het het pijpje wat ik destijds gekocht heb.

Overigens erg kool van jullie van die sinasappel en appelpijpen :mrgreen: !
f
fraggyLid
01-01-2024, 00:00
#16
fotos

He, lullig dat je hier geen fotos kunt uploaden, enkel linken. :(
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#17
www.yousendit.com daar kun je een foto uploaden en dan hier de link neerzetten :)
f
fraggyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mijn oude waterpijpje (gekocht op rommelmarkt):


Right Click + Show Foto


Mijn eerste poging om zelf een waterpijp te maken (werk in uitvoering):


Right Click + Show Foto

Het is nogal een groot geval: het bovenste deel is van een plastic flesje (dop + hals (blauwe dop ligt op tafel)), het middelste deel is een glazen vaasje, het onderste deel is een omgekeerd plastic kommetje. Daarnaast ligt het mondstukje (plastic slangetje van aquariumfilter met een mondstukje van koud porcelijn).

Nog te doen: het "tabak" kommetje met een lange koperen buis of wellicht gebruik ik voor dat laatste een glazen pipet. Oh ja, en het tabakkommetje krijgt een dekseltje zodat de rook de buren niet lastig valt, haha. :smoke:

Omdat het zo groot wordt (halve meter hoog), zou ik er wellicht een "multi-user" pijp van moeten maken (3 of 4 mondstukken met afsluitbaar klepje).
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ziet er gaaf uit fraggy :)
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik zat hier, MET wiet, treurig en lui te wezen aangezien ik geen zin had om naar de shop vloeitjes te halen... dus ging ik wat rond vragen en Elektronik had wel een ideetje, een appel-pijp. Ik bouw dat ding na volgens handleiding en tis een beetje gelukt :grin: zie hier het resultaat:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."