Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRookverbod in coffeeshops?

Rookverbod in coffeeshops?

31 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#1
dat kun je wel stellen ja :P
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
t gaat toch puur om de werknemers, die krijgen een rookvrij loketje maar de rest van die coffeeshop wordt gewoon rookruimte volgens mij...
R
RoosJe16Lid
01-01-2024, 00:00
#3
erwin krol zei:
er komt een uitzondering voor coffeeshops is tot nu toe gebleken in alle besprekingen. Je berichtgeving klopt niet om mee te beginnen roosje.
Klik om te vergroten...

Excusie, ik bedoelde ook niet dat het echt zeker was, want daar was ik zelf nog niet over uit :wink: Mag ik straks eindelijk de shop binnen, mag ik er geen jointje meer roken :P Hoop maar dat het waar is wat je zegt!

In horeca-gelegenheden is het wel zeker toch? Las laatst ergens dat er wel al wat discotheken een rookverbod hebben ingediend. Snap hier niks van, wat willen ze nou? alsof NL-ers zomaar alles pikken :wave: :smoke:
R
RoosJe16Lid
01-01-2024, 00:00
#4
-spaceman- zei:
t gaat toch puur om de werknemers, die krijgen een rookvrij loketje maar de rest van die coffeeshop wordt gewoon rookruimte volgens mij...
Klik om te vergroten...

Balen voor die werknemers :mrgreen:
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zou dan ook gelijk voorstellen om zweten in sportzalen en gymzalen te verbieden.

En op hard werken moet ook maar eens ene verbod komen, want het kan toch godver nooit de bedoeling zijn dat je er moe van wordt?

En schijten in de wc vind ik ook niet kunnen.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#6
:wave:
b
buzzyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Maar dat is verknipt als je niet eens meer mag blowen in de shop :openmouth: DAN krijg je juist dat jongere lui op straat gaan smoke
V
Vrije GeestLid
01-01-2024, 00:00
#8
jep, dus gaan ze hun eigen beleid tegen, ze willen met coffeeshops het gebruikt toch centreren op een plek waar niemand er last van heeft...Als er een rookverbod in de shop zou komen gaan ze zichzelf tegen en verhuis ik uit nederland...want op dat moment snap ik het echt niet meer :confused:
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#9
pipoxyz zei:
Je kunt bij sommige growshops ook 'dutch spirit' kopen. Dat is een shag vervanger. ( www.dutchspirit.info ) gemaakt van longkruiden.. ik krijg er alleen hartkloppingen van, maar dat kan aan mij liggen, De smaak is verder wel goed.
Klik om te vergroten...

longkruiden inderdaad, maar die komen alleen tot hun recht als je er thee van zet, voorderest is het een tabakvervanger voor in joints...

vergis je niet in de term longkruiden

Ik had het gekocht in een space bui op lowlands, ik vind het erg smerig om te roken, thee ervan is lekker...
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#10
:wave:
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als je niet meer mag roken in de coffeeshop gaan alle blowers dus buiten wiet smoken. Ik denk niet dat de heren van de tweede kamer daar zo blij mee zijn :stoned:
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb die gele geprobeerd. Het gaf een dikke en vrij smerige rook. Geen goed alternatief vind ik.
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je hebt ook nog zo'n soort kruidentabak, Knaster...

http://www.knaster-benelux.nl/



Die gele is met hennep :) ik moet het zelf ook nog proberen...

Ben wel benieuwd of iemand deze wel eens geprobeerd heeft.
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dissonant:

Da's nou ff balen, net een pakketje besteld was te nieuwsgierig :wink:

Maar daar zitten 3 soorten in maybe zit er een andere relaxte tussen...
D
DTFTWLid
01-01-2024, 00:00
#15
niet meer roken in de shop lijkt me erg vreemd, je komt daar om te roken namelijk (en om wiet te kopen natuurlijk) als alles gaat volgens het al zo vreemde overheid van nederland dan mag je in 2011 nergens meer binnen een sigaret opsteken. in 2011 is namelijks als laatste de plaatselijke discotheek aan de beurt. ik kan het ook allemaal gewoon verkeerd hebben.
R
RoosJe16Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Niet meer roken/blowen in coffeeshops, en niet roken in andere horecagelegenheden.

Naar mijn mening is dit volkomen belachelijk, als je in de kroeg al niet meer mag roken.. Lijkt me geen slim plan. En dan, stopt iedereen en word de benzine een stuk duurder? Of gaat iedereen buiten staan? Of zijn jullie van plan om niet meer uit te gaan?

Gatver, ik moet er niet aan denken!
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik denk dat het in coffeeshops niet doorgezet gaat worden; dat zou zó absurd zijn dat het gewoon te absurd voor woorden is.
V
Vrije GeestLid
01-01-2024, 00:00
#18
Word toch als het goed is ook niet doorgevoerd, althans dat heb ik begrepen... :confused:
V
ValentijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
volgens mij was het zo dat de eigenaren het zelf mogen bepalen. En tjah iedereen weet wat dan de uitkomst is :wink:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Lijkt me erg vreemd als dat echt doorzet.
In coffeeshops komen alleen maar rokers/blowers :confused:

Als ze zelf mogen kiezen lijkt me er niets aan de hand :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."