Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRookverbod in coffeeshops?

Rookverbod in coffeeshops?

31 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#1
dat kun je wel stellen ja :P
R
RoosJe16Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Niet meer roken/blowen in coffeeshops, en niet roken in andere horecagelegenheden.

Naar mijn mening is dit volkomen belachelijk, als je in de kroeg al niet meer mag roken.. Lijkt me geen slim plan. En dan, stopt iedereen en word de benzine een stuk duurder? Of gaat iedereen buiten staan? Of zijn jullie van plan om niet meer uit te gaan?

Gatver, ik moet er niet aan denken!
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik denk dat het in coffeeshops niet doorgezet gaat worden; dat zou zó absurd zijn dat het gewoon te absurd voor woorden is.
V
Vrije GeestLid
01-01-2024, 00:00
#4
Word toch als het goed is ook niet doorgevoerd, althans dat heb ik begrepen... :confused:
V
ValentijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
volgens mij was het zo dat de eigenaren het zelf mogen bepalen. En tjah iedereen weet wat dan de uitkomst is :wink:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lijkt me erg vreemd als dat echt doorzet.
In coffeeshops komen alleen maar rokers/blowers :confused:

Als ze zelf mogen kiezen lijkt me er niets aan de hand :grin:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#7
De regering is er achterlijk genoeg voor.
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk dat het meer gericht is op de werknemers van de coffeeshop, die mogen niet de hele dag in de rook staan...

Dus dan krijg je dat je in de shop komt, en dan bij de bar je ganja wilt halen. Zit daar een gastje achter een glasplaat die je door een doorgeef luikje je je wiet aangeeft (net als benzinestation :wink:)
e
erwin krolLid
01-01-2024, 00:00
#9
er komt een uitzondering voor coffeeshops is tot nu toe gebleken in alle besprekingen. Je berichtgeving klopt niet om mee te beginnen roosje.

Maar wie weet wordt het strenger, ik zou er nu vooral nog niet wakker van liggen.
E
EierLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat zal 't lekker naar gemorst bier en zweer ruiken in de horeca als dat doorgevoerd wordt. :mrgreen:
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja en een boel gestresste mensen omdat ze al te lang niet gerookt hebben :wink:

CHAOS!!! :smilingimp: :grin:
V
Vrije GeestLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eier zei:
Wat zal 't lekker naar gemorst bier en zweer ruiken in de horeca als dat doorgevoerd wordt. :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Zekers, had ik ook al bedacht ja, tabak rook verbergt heel wat geuren die je liever niet ruikt :smoke:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#13
:wave:
.
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoezo, een rookverbod is juist goed. Ze zouden eerder iedereen moeten verplichten ene te smoren

voor degene die het niet snappen, ik ben belg. -_-
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik vind het een uitstekend plan, al die rokers, bah, wil d'r geen woorden aan vuil maken. :stoned:
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tabak roke wordt missschien ooit verboden in de shops, maar tis toch niet verboden om wiet puur te roken dan, ofwel?
B
BUBBLEPUNKLid
01-01-2024, 00:00
#17
In belgie gaat t er hier al zo aan toe in sommige kroegen en resto's... wij zijn er al stillekes aan gewoon

...Maar in coffeeshops zal je mogen blijven roken, zolang ze maar geen versnaperingen verkopen. Hier in belgie gaat t er vooral om dat eten en tabak gescheiden blijven.
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tja, je komt in een coffeeshop toch om te kopen, maar ook om te roken. Zou raar zijn als dat niet meer mag. Dat gaan ze vast niet doorzetten. Maar ja, dat zei ik ook over het paddo-verbod...
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#19
t gaat toch puur om de werknemers, die krijgen een rookvrij loketje maar de rest van die coffeeshop wordt gewoon rookruimte volgens mij...
R
RoosJe16Lid
01-01-2024, 00:00
#20
erwin krol zei:
er komt een uitzondering voor coffeeshops is tot nu toe gebleken in alle besprekingen. Je berichtgeving klopt niet om mee te beginnen roosje.
Klik om te vergroten...

Excusie, ik bedoelde ook niet dat het echt zeker was, want daar was ik zelf nog niet over uit :wink: Mag ik straks eindelijk de shop binnen, mag ik er geen jointje meer roken :P Hoop maar dat het waar is wat je zegt!

In horeca-gelegenheden is het wel zeker toch? Las laatst ergens dat er wel al wat discotheken een rookverbod hebben ingediend. Snap hier niks van, wat willen ze nou? alsof NL-ers zomaar alles pikken :wave: :smoke:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."