Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumscannabis als excuus voor persoonlijke tekortkomingen.

cannabis als excuus voor persoonlijke tekortkomingen.

14 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#1
Halleluja! :stoned:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#2
das onjuist .....

:hearteyes:
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vind ik van wel, verder vind ik ook dat je als verantwoordelijk persoon eerst jezelf op de hoogte stelt van de voor en nadelen van een substantie voordat je het gebruikt.

Ook al zou je dan niets als negatieve dingen lezen over de drugs, en je doet het toch weet je in ieder geval wat je kan verwachten. Dan kan je er ook op tijd bij zijn als het fout gaat.

Nou dan quote ik erowid nog maar even:

Know your Body Know your Mind Know your Substance Know your Source
Klik om te vergroten...
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben het er in principe mee eens, maar niet helemaal. Het is zeker zo dat wiet niets tegen hoeft te houden, en dat je alles wat je nuchter zou doen, stoned ook gewoon kan doen, dus het hoeft geen enkele bellemering te zijn op werk, opleiding of sociaal gebied.
Ik ken mensen die blowen al meer dan 10 jaar en doen een stuk meer dan sommige mensen die nooit geblowed hebben, met hun leven dus, dus dat zou onderuit halen dat wiet altijd negatieve lange termijne ffecten heeft, maar ik geloof dat het dat bij sommige mensen zeker kan hebben.
Maar het is vaak moeilijk om te beoordelen met mensen met problemen hoeveel door de wiet komt, ik kende bijvoorbeeld iemand die de hele dag door blowde, zeer apatisch was, niks ondernam maar absurd veel talenten had waarvan hij ontkende dat hij ze had en andere vreemde gedragingen. Nou was die gast toen pas 20 en blowde sinds zijn 12e al elke dag, zijn beide broers die dat overigens niet deden waren allebei prima terecht tekomen. Nou weet ik dus niet of hij toch al mislukt zou zijn of dat het door het blowen komt, of dat het blowen het een klein beetje versterkt heeft.

Maar mijn basis punt is eigenlijk dat wiet geen problemen hoeft te geven, maar ze wel kan geven.. als je het toelaat. Denk ik. Ik heb zelf na 3 jaar iniedergeval geen enkel probleem ermee gehad, sterker nog: voor adt ik blowde verneukte ik mijn leven een stuk meer dan nu.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#5
lol
T
ThaReaperLid
01-01-2024, 00:00
#6
azgaza zei:
Maar mijn basis punt is eigenlijk dat wiet geen problemen hoeft te geven, maar ze wel kan geven.. als je het toelaat.
Klik om te vergroten...

Het punt wat je daar aanhaalt ben ik het opzich wel mee eens, dit is echter de verantwoordelijkheid van de persoon in kwestie.
Als jij stevig in je schoenen staat en met beleid (p.p verschillend) kan blowen is wiet absoluut geen belemering van je sociaal leven laat staan van je sociale en intelectuele ontwikkeling.

Maar als jij als individu niet weet wat je grenzen zijn en dus overmatig gebruik maakt van deze en/of andere drugs moet je wel zo eerlijk zijn om dit ook toe te geven.

Voorbeeld:
Iemand die problemen met zichzelf heeft en dit ook weet rook 3 pure joints op een dag, doet de hele dag niets meer omdat hij/zij daar te lam voor is door het blowen. Hij/zij weet goed dat dit door de drugs komt maar geeft toch de drug de schuld ervan ipv eerst eens naar zichzelf te kijken en er bij na te denken dat de schuld misschien daar ligt.

Ik persoonlijk ben er achter gekomen dat wiet een stimulance geeft, vooral als het om digital art gaat en/of als ik een hoop werk moet verzetten in korte tijd. Daarom vind ik t ook jammer dat ik niet op mn werk een joint kan roken.. dan gaat t programmeerwerk heel wat vlotter :mrgreen:
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat laatste geldt natuurlijk niet voor iedereen he :wink: Mij zie je alleen nog maar een beetje giechelen en een zak chips pakken al ik geblowed heb :P

Verder vond ik dat pipoxyz alles in zijn eerste post al gezegt heeft, sowieso nooit de drug de schuld geven voor wat er in je leven gebeurt.
JIJ nam coke en raakte verslaafd, JIJ zocht niet uit hoe en waar je paddo's hebt beste kon doen, JIJ liet je pillen niet testen, JIJ zocht niet eerst naar de risico's van datura... en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan :) Jij bent zelf diegene die de drug gebruikt, de drug gebruikt jou nooit.
l
lucifer in the skyLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik heb gestemd op onjuist..
ik doe cannabis gwn omdat ik leuk vindt, en lekker smaakt.
V
Vrije GeestLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eigen verantwoordelijkheid...

De keuze maak je altijd nog zelf om die joint, lijn, spuit of pil te pakken...In dit geval dus joint maar met elke drug is het 't zelfde.
Er is bij (bijna) niemand iemand die hen dwingt die drugs te pakken,
dus je doet het zelf, eigen schuld dus niet zeiken en geef de drugs niet de schuld, maar kijk in de spiegel....
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben het er wel mee eens. Ik word zelf bijvoorbeeld echt superapatisch van wiet, dus doe ik het zo min mogelijk en alleen als ik echt niets meer hoef te doen. Ik weet van mezelf hoe ik op het goedje reageer, dus pas ik mijn gebruik aan aan mijn behoeftes. Bovendien gebruik ik het niet om m'n problemen te onderdrukken wat ik een aantal mensen in m'n omgeving wel zie doen. En dan inderdaad beweren dat ze verslaafd zijn. Nee, je bent verslaafd aan het weglopen voor je problemen. Confronteer die maar 'ns en dan heb je ook geen probleem met wiet.
d
dollegekskeLid
01-01-2024, 00:00
#11
0njuist..
e
exactLid
01-01-2024, 00:00
#12
dollegekske zei:
0njuist..
Klik om te vergroten...
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik vind niet dat je cannabis als excuus mag gebruiken voor je tekortkomingen. je bent immers zelf degene die beslist of je het middel wil gebruiken. maar het is bekend dat cannabis problemen met zich mee kan brengen zoals concentratieproblemen...je zou dan kunnen zeggen; dat komt door het blowen. maar goed, de keuze om te blowen maak je zelf als het goed is.
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#14
Met elke drugs die je tot je neemt begint de verantwoordelijkheid om er op een goede manier in de toekomst mee om te gaan, lukt je dan niet moet je er gewoon helemaal mee stoppen voor het te laat is.

Het is aan jezelf om dit te bepalen, lukt je dat niet kan je niet zeggen dat dit aan de drugs ligt.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mensen die cannabis de schuld geven van alles wat er mis is gegaan in hun leven, nemen geen verantwoordelijkheid voor hun eigen daden, persoonlijkheid of tekortkomingen.

De stigmatisering van wiet, oftewel, het erger presenteren dan de waarheid, biedt een te gemakkelijke uitvlucht voor mensen die niet willen inzien dat ze zelf debet zijn geweest aan hun moeilijke tijden.

.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."