Eury zei:
ik moet zeggen dat voor dat ik begon aan blowen een best snugger mannetje was, nu 4 jaar later ben ik een hyperactieve rare gozer die beetje concentratie problemen heeft.
het is toch al iets dat je dat zelf beseft; ik ken er genoeg die beweren dat weed hun niet veranderd heeft, of erger nog, hun slimmer heeft gemaakt, terwijl elke buitenstaander kan merken dat dit niet het geval is.
echte hersenschade (zoals in 'hersencellen die afsterven', zoals bij alcohol) krijg je mi niet van weed. Maar je persoonlijkheid verandert wel, toch als je een paar maand/jaar elke dag blowt. Bovendien is het leuke effect van de weed dan ook weg (interessante gedachtengangen, lachkicks,...)
en soms is dat best wel triest hoor. voorbeeld: mezelf en mijn vrienden. na een jaar of 5 aan een stuk elke dag blowen, kregen we zelf ook wel door dat niet alles in de haak was. we maakten zelden nieuwe vrienden, als dat wel geberude was het steevast drugs-gerelateerd. een vriendin zat er al helemaal niet in (wat heb je ook te vertellen als je apestoned bent + als je thuis zit te blowen ga je ook niet echt veel nieuwe mensen tegenkomen). ideeen in de aard van 'als we nu eens stoppen, socialer worden, en een lief zoeken' kwamen wel eens ter sprake, maar werden nooit uitgevoerd; behalve door mij dan, een jaar terug ongeveer, omdat ik het toch wel wat beu begon te raken.
resultaat is dat ik, na meer dan 5jaar single, al 4maand na het stoppen een vriendin had, en ondertussen al een gans nieuwe vriendenkring.
de rest van mijn vroegere vrienden doet nog steeds niets anders dan elke avond samenkomen voor tv en blowen.
lang verhaal int kort: echte hersenschade, dat niet, maar het beinvloedt je leven en kan maanden duren voor je van die invloed af bent.