Toen ik een jaar of 15 was zo een 8 jaar geleden vroegen ze zo van ben je wel 18 en dan keihard liegen in het gezicht van die man met een stalen gezicht ja zeggen. haha ik bleef 3 jaar lang 18
![:tongueout:]()
.
Maar tegenwoordig is het beleid erg hard hier in maastricht kom je geen enkele shop meer binnen zonder ID, en dan ook geen enkele 100 % controle en eigenlijk vind ik het goed ook. Als politie binnenkomt en er zitten mensen zonder ID worden ze meegenomen naar bureau ben je dan geen 18 heb jij niet zo een heel erg probleem , maar de shop waar je zat wel. In maastricht zijn door dit soort dingen grove nalatigheid bij het tjekken van ID's al bepaalde shops voor bepaalde tijd dicht moeten gaan.
En dat is gewoon klote voor de mensen die wel al 18+ zijn en bijvoorbeeld standaard naar een vaste shop gaan om daar beetje lekker op hun gemak hun blow te kunnen roken.
Hier heb je dingen zoals taxi's die je belt een plek afspreekt en dan komen ze je lekker weedje brengen. En ook thuisdealers zijn een optie als je geen 18 bent. Alhoewel sommige thuisdealers ook steeds voorzichtiger worden aangezien hun ook onder een gedoogbeleid vallen dus mogen verkopen en liever niet gepakt worden met verkopen aan minderjarigen.
Als je minderjarig bent en je wil weed roken find some stoners (de relaxte mensen die niet je weed jatten) die wel 18+ zijn en vraag of hun nog naar de shop gaan dit moet je natuurlijk niet in de buurt van de shop doen want als er popo in de buurt is en hun zien het dan heb je nog steeds gezeik. En meestal hebben hun zoiets van ja ik neem wel wat voor je mee.
Ah nu ik thuisdealers heb genoemd ik bedenk me dat ik echt binnenkort nog es bij die ouwe van mij langs moet gaan gekke hippie
![:)]()
.