Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbijna vakantie vraagje coffeeshop

bijna vakantie vraagje coffeeshop

20 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
h
haaitandLid
01-01-2024, 00:00
#1
is er eigenlijk veel controle op de trein door de flikken???
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ga er maar vanuit dat je gecontroleerd word...
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb in maastricht tot nu toe altijd mijn paspoort moeten laten zien, zelfs op een voormiddag door de week toen er geen klanten waren.
h
haaitandLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik woon in België en ik zou tijdens de vakantie keer met maten naar Maastricht gaan. Met de trein voor maar 10€. Maar hoe oud moet je zijn om te kunnen kopen en zijn der manieren om der anders aan te raken tis voor een vooraatje e.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vanaf 18 mag je een coffeeshop betreden.
h
haaitandLid
01-01-2024, 00:00
#6
en is er daar veel controle op
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
De kans is inderdaad aannemelijk dat je ID kaart wordt gevraagd bij binnenkomst. Ben je onder de 18 dan kun je geweigerd worden
h
haaitandLid
01-01-2024, 00:00
#8
ma ge kunt da ook gewoon vraagen aan een gast daar. En hoeveel gram kun je kopen in 1 keer
a
alylaLid
01-01-2024, 00:00
#9
voor zover ik weet mag je max 5 gram (toch??)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#10
5 gram is idd de max. Hoe oud ben je haaitand?
h
haaitandLid
01-01-2024, 00:00
#11
Flameon zei:
5 gram is idd de max. Hoe oud ben je haaitand?
Klik om te vergroten...
16
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#12
Er zijn verschrikkelijk veel coffeeshops die je makkelijk meer dan 5gram meegeven.
Ook bij aardig wat shops krijg je mee als je er beetje oud uitziet.
En anders kan je idd vragen aan iemand daar of hij wilt halen, moet je geluk hebben dat het een eerlijk iemand is en een grote vooraad voor een grote prijs zou ik daar niet aan toevertrouwen.

ben ik ff blij dat ik een ID van iemand van 19 heb, scheelt me 2jaar wachten :grin:
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#13
16 gaat je niet lukken waarschijnlijk..
Dus dat word aan iemand vragen of die ff kan halen
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#14
haaitand zei:
Flameon zei:
5 gram is idd de max. Hoe oud ben je haaitand?
Klik om te vergroten...
16
Klik om te vergroten...
16? Ik denk dat je dat niet gaat lukken, zeker niet in een stad als Maastricht waar veel buitenlanders wiet halen en ze daarom extra opletten :P
D
Deep BlueLid
01-01-2024, 00:00
#15
gewoon effe baard late groeie
h
haaitandLid
01-01-2024, 00:00
#16
:( kan nog altijd in een of ander bos een plantje zetten hihi nog 2jaartjes wachten dus
bedankt
S
SnuifdoosLid
01-01-2024, 00:00
#17
In Maastricht wordt er tegenwoordig in iedere coffeeshop achter je pas gevraagd. Ook al zie je er 50 uit. toch in de shops die ik daar bezocht. . Je zal verder van de grens moeten gaan. Eindhoven ofzo.
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#18
- je mag zoiezo niet binnen onder 18
- maximum 5 gr./ shop (maastricht, geleen niet)
- pacontrole is er altijd nu (ik mag zelfs in een bepaalde shop niet meer binnen omdat m'n paspoort al meer dan een jaar vervallen is :grin: )

en al die speculaties over hoeveel je over de grens mag nemen, laat die maar achterwege: JE MAG SIMPELWEG NIETS OVER DE GRENS NEMEN. je kan echter wel geluk hebben met de agent die je tegenhoud, ons hebben ze ooit gewoon laten doorrijden, puur geluk dus.
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#19
haaitand zei:
is er eigenlijk veel controle op de trein door de flikken???
Klik om te vergroten...
steeds meer en meer, niet dat het dagelijks gebeurd maar met al die ophef de laatste tijd rond belgen die in maastricht gaan halen is er wel meer controle. maar dit is niet enkel met de trein, je kan dus volgens mij nooit zeker zijn
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Buh, ga al een tijdje naar maastricht met de BUS! en heb daar in mijn leven nog NOOOOOOOOOIT 1 controle op gehad, wel van andere mensen gehoord dat er op de bussen wel is controle was geweest.

Als je op drukke momenten gaat is de kans op controle zeer klein, hoe later, hoe groter de kans op controle. :wink:
Ik heb een regel dat ik VOOR 7 uur nog uit maastricht ben, nadien durf ik niet echt meer te gaan, omwille de avondcontroles (maar daar heb ik geen weet van)

Idd, in elke coffeeshop wordt er achter een pas gevraagd. Sommige scannen jouw paspoort (dnno voor wat dat precies dient)
En ge moet boven de 18 jaar zijn, eronder kom je niet binnen en inderdaad max. 5 gram (per shop, ghehehe :grin: )

Uiteindelijk kunt ge beter gewoon is aan andere mensen vragen of ze nieuwe kennen die u wiet kunnen fixen ipv naar maas gaan en met lege handen teruggaan. Ge moet volgens mij enorm veel geluk hebben als iemand anders voor u wilt kopen, ik persoonlijk zou voor u zelf niet eens wiet gaan halen als je het mij persoonlijk vraagt daar. Omdat ik prolly ook geen problemen wilt hebben. Wie weet wie naar mij aan het kijken is ... :confused:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."