Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWeed in Spanje :stoned:

Weed in Spanje :stoned:

30 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
m
maxrelax07Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Binnenkort ga ik naar Spanje op reis. Iemand enig idee hoe ze mee te smokkelen?
Is het waar dat bij de grenzen controle is (drugshonden???), de grens be-fr en fr-spanje
Een vriend zei mij het volgende: Wietzakje vacuum (geen geur), dvd hoesje geur er niet door, of tussen een zool van een schoen in een koffer...

Valencia :stoned:
E
EwieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Er is al precies zo'n topic... :wink:

Ik zou het zelf overigens niet doen, al is de kans dat ze je pakken misschien niet zo groot maar altijd aanwezig. Zou zonde zijn als je door zoiets stoms in de problemen komt, terwijl je thuis in NL lekker roken kan :)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou het risico niet nemen. Toen ik vorig jaar naar spanje op vakantie ging met de bus, toen werd de bus en bagageruimte gecontroleerd op drugs (met honden). Het was een grootscheepse controles waar een heleboel verkeer aan de kant moest.
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#4
@ flameon: ik ga ook met de bus naar spanje, naar waar ging je toen en wanneer juist? nu ben ik ongerust aan het worden :confused:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lloret de Mar, begin juli. Het was een grootscheepse controle aan de grens, maar ik weet niet hoevaak ze zulke controles houden.
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#6
Flameon zei:
Lloret de Mar, begin juli. Het was een grootscheepse controle aan de grens, maar ik weet niet hoevaak ze zulke controles houden.
Klik om te vergroten...
ik ga surfen in zarautz begin juli, ik hoop maar dat ze die controles niet te veel doen dan
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Persoonlijk denk ik dat het met die controles wel mee valt. Er werd toen ook gecontroleerd op tachograven, technische staat van het voertuig etc. Zulke grote controles doen ze naar mijn idee niet zovaak.

De kans dat ze je aanhouden lijkt mij nihil, maargoed als je het meeloopt loop je wel het risico dat je gecontroleerd wordt. Het begint al in het zuiden des lands, in maastricht waar je de grens over gaat. Maar dat is volgens mij meer op drugsrunners / buitenlandse personenwagens.
M
Man_in_the_BoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Waarom probeer je het niet gewoon daar ergens te scoren dan? Is vast wel een plaatselijk dealertje die hasj verkoopt, gewoon 's avonds aan een groepje rondhangende spanjo's vragen want die zijn er meestal genoeg op het strand. Alleen niet gaan zeiken over de kwaliteit he :stoned:
Tenminste, toen ik in Melilla was, ligt op het Marokkaanse vaste land maar is Spanje, toen kon je het zo'n beetje op elke straathoek krijgen. Maarja zoals ik al zei, dat ligt op het Marokkaanse vaste land, en als je door Marokko rijdt rij je soms ook gewoon langs de hennepvelden. Damn hippies.
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik ben net (een paar dagen) terug van spanje en ze hebben onze bus tegengehouden, natuurlijk iedereen op de bus die meehad was ongerust, maar uiteindelijk bleek dat het een papiercontrole was. ik denk niet dat ze je kunen pakken zelfs als ze geen honden hebben
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#10
dat dacht ik ook al, maar de kwaliteit die ze daar aan toeristen verkopen is te laag
m
maxrelax07Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ga misschien wel beginnen zeiken over de kwaliteit die locals toeristen aansmeren... :grin: :grin:
Met de auto, als je zorgvuldig te werk gaat... wat kan er nu mislopen :wink:
Maar alleen moet er ergens de methode bestaaan...
m
maxrelax07Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Eigenlijk zoek ik hier tevergeefs naar DE methode... :(
De pro's gebruiken technieken die zeker niet op drukbezochte fora te vinden zijn,
die dan nog ook eens door de politie gescand worden...
Ze gebruiken ergens geraffineerde methoden waar de politie alleen maar kan naar raden
:stoned:
m
mellowWwLid
01-01-2024, 00:00
#13
Niet doen, je hebt in Spanje genoeg de mogelijkheid om het te kopen. in plaatsen als Lloret de mar wordt het maar een keer of 10 op een avond gevraagd (incl. de rest van de hele verkrijgbare medicijnenlijst).. Maar niks van gekocht, niet zo de behoefte aan gehad..

In Tsjechië wel vaker wiet gekocht toen.. Dat varieërde van goed te roken spul, tot spul wat je je ergste vijand nog niet op laat roken :tearsofjoy: Haha als synthetische wiet bestaat, dan heb ik dat dáár gerookt.. :smoke: Maar zoals ik al zei, ook wel goed spul gehad toen.. Zal in Spanje dus wel net zo gaan!
E
EwieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als ik met de auto ging en het meenemen wilde zou ik het zeer wellicht gewoon ergens onder de auto verstoppen, liefst zoveel mogenlijk in het midden bovenop een draagbalk ofzo plakken met gaffa of in de motorruimte... :grin: De olie/benzine geur verbergt wellicht ook genoeg de wiet geur.
M
Melanie1Lid
01-01-2024, 00:00
#15
ik neem wel wat mee..
maar ze gaan geen auto controleren met een ouder en 3 kinders en hun vakantiespullen
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#16
Melanie1 zei:
ik neem wel wat mee..
maar ze gaan geen auto controleren met een ouder en 3 kinders en hun vakantiespullen
Klik om te vergroten...

Die kans zal inderdaad minder groot zijn. Maargoed bij een algemene controle, waar veel mensen van de weg afgehaald worden voor een controle zal ook een gezin gecontroleerd kunnen worden. Maargoed, volgens mij valt het best wel mee met die grote drugscontroles in frankrijk / spanje etc. Als je nu nog oppast dat je geen ongeluk krijgt en daardoor je auto wordt gecontroleerd, dan is de kans vrij aannemelijk dat je van je eigen weed een lekker jointje kunt draaien op het balkon van het hotel
M
Melanie1Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Flameon zei:
Melanie1 zei:
ik neem wel wat mee..
maar ze gaan geen auto controleren met een ouder en 3 kinders en hun vakantiespullen
Klik om te vergroten...

Die kans zal inderdaad minder groot zijn. Maargoed bij een algemene controle, waar veel mensen van de weg afgehaald worden voor een controle zal ook een gezin gecontroleerd kunnen worden. Maargoed, volgens mij valt het best wel mee met die grote drugscontroles in frankrijk / spanje etc. Als je nu nog oppast dat je geen ongeluk krijgt en daardoor je auto wordt gecontroleerd, dan is de kans vrij aannemelijk dat je van je eigen weed een lekker jointje kunt draaien op het balkon van het hotel
Klik om te vergroten...

inderdaad :P
ik denk dat ik gewoon daar wel wat koop aangezien onze camping een typische nederlandse jongerencamping is dus er zal vast wel wat te krijgen zijn :P
en als ik toch besluit iets mee te nemen.. We zijn nog nooit gecontroleerd en ik denk dat het dit jaar ook niet zo zal zijn
stoned zijn op het strand zal wel relaxed zijn denk ik..
ik wil vakantieeee
I
I Hate mondaysLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ga elk jaar met de bus naar barcelona.
en ik steek m'n weed in een paddodoosje tussen de zetel van de persoon die voor mij zit mischien gemeen maarja
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik ben 2 weken geleden in spanje geweest in het plaatsje beneficio. een dorpje in de bergen met 300 inwoner van wel 70 of meer verschillende nationaliteiten. er zijn geen regels, geen hogere machten iedereen leeft samen in harmonie. iedereen verbouwt zijn eigen groenten en wiet en maken hun eigen brood. daar kostte 1 gram 3,30 en was enorm sterke wiet. ik heb ook wat hasj op straat gekocht in granada maar dat was troep en duur. met de trein ben ik nog geen enkele keer gecontoleerd. en sowieso ze zoeken meer voor de grote hoeveelheden dan voor eigen gebruik. gewoon in een zakje en dat in een pot pindakaas of jam stoppen.

veel succces.
N
NapsterLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re:

I Hate mondays zei:
Ik ga elk jaar met de bus naar barcelona.
en ik steek m'n weed in een paddodoosje tussen de zetel van de persoon die voor mij zit mischien gemeen maarja
Klik om te vergroten...

Waarom houd je die wiet niet gewoon bij je...
Ik zou het alleen meenemen als je 10 gram ofzo meeneemt waarom riskeren om op een klein beetje wiet gepakt te worden anyway! Prop die wiet gewoon in je broekzak WORDT er gecontroleerd haal je de wiet eruit en schuif je onder alle stoelen door.
Of je gooit een plastic tas in de bagage ruimte met wat troep en wiet, wordt je gepakt DAN heb je die tas nog nooit gezien...Word je niet gecontroleeerd heb jij je voorraad:wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."