Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe lang moet je de rook inhouden

Hoe lang moet je de rook inhouden

38 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bij mijn Unity training heb ik geleerd dat het absoluut geen nut heeft om de rook lang vast te houden. Alle THC wordt via je longen in je bloed opgenomen in enkele seconden. Als je het langer binnen houdt word je absoluut niet higher, je longen worden alleen maar langer bloot gesteld aan schadelijke stoffen.
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#2
[SF] Safiertje zei:
Bij mijn Unity training heb ik geleerd dat het absoluut geen nut heeft om de rook lang vast te houden. Alle THC wordt via je longen in je bloed opgenomen in enkele seconden. Als je het langer binnen houdt word je absoluut niet higher, je longen worden alleen maar langer bloot gesteld aan schadelijke stoffen.
Klik om te vergroten...

Precies mijn verhaal, maar dan in beter nederlands :P :beer:
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#3
[SF] Safiertje zei:
Bij mijn Unity training heb ik geleerd dat het absoluut geen nut heeft om de rook lang vast te houden. Alle THC wordt via je longen in je bloed opgenomen in enkele seconden. Als je het langer binnen houdt word je absoluut niet higher, je longen worden alleen maar langer bloot gesteld aan schadelijke stoffen.
Klik om te vergroten...

Niet mee eens. Een flinke teug lang inhouden voor een minuut en je blaast niets meer uit, rook wordt je interieur ingetrokken.

Dat van die THC kan wel kloppen, maar het zuurstof gebrek direct na opname speelt ook een rol alsmede meer opnname v/d plant zelf die de high ook kracht bij zet.

Als voorbeeld. Hasj is gewoon minder plant dan wiet, maar wiet werkt gewoon sterker. Ookal is het een evenwaardig THC gehalte.
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Atropa zei:
[SF] Safiertje zei:
Bij mijn Unity training heb ik geleerd dat het absoluut geen nut heeft om de rook lang vast te houden. Alle THC wordt via je longen in je bloed opgenomen in enkele seconden. Als je het langer binnen houdt word je absoluut niet higher, je longen worden alleen maar langer bloot gesteld aan schadelijke stoffen.
Klik om te vergroten...

Niet mee eens. Een flinke teug lang inhouden voor een minuut en je blaast niets meer uit, rook wordt je interieur ingetrokken.

Dat van die THC kan wel kloppen, maar het zuurstof gebrek direct na opname speelt ook een rol alsmede meer opnname v/d plant zelf die de high ook kracht bij zet.

Als voorbeeld. Hasj is gewoon minder plant dan wiet, maar wiet werkt gewoon sterker. Ookal is het een evenwaardig THC gehalte.
Klik om te vergroten...

Die rook die je niet meer uit ademt na lang inhouden is gewoon teer etc dat in je longen is neergeslagen.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik rook mijn joint gewoon op hoor.
Rustig op het gemakje, inhaleren en uitblazen.

Het is pas als je jezelf gaat focussen op besparing/stoned gevoel/... dat er niets meer aan is.
Believe me, I know...

Gewoon blowen wanneer het kan,.. niet teveel nadenken erover.
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mayan zei:
Ik rook mijn joint gewoon op hoor.
Rustig op het gemakje, inhaleren en uitblazen.

Het is pas als je jezelf gaat focussen op besparing/stoned gevoel/... dat er niets meer aan is.
Believe me, I know...

Gewoon blowen wanneer het kan,.. niet teveel nadenken erover.
Klik om te vergroten...
Zo is 't met alle drugs.

De mensen die 't hardste erop gaan hebben totaal geen idee wat de effecten moeten zijn.
De mensen die er alles vanaf weten liggen vaak maar ergens terwijl 't feest in hun kop is :mrgreen: .
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Blaas het maar gewoon uit, het sterkere 'high' gevoel komt gewoon door vers zuurstof tekort. En als de rook je mond door gaat word de helft van de thc al bijna opgenomen, je kunt ook high worden zonder over je longen te roken namelijk. Maar inhaleer het gewoon, en blaas het daarna weer uit. Je word high genoeg, mark my words :grin:
S
SarzLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je kan je ook kk hard met een baksteen op je kop laten staan.. Als je niet al dood bent zul je je wel high voelen (of stoned in dit geval :wink:)
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sarz zei:
Je kan je ook kk hard met een baksteen op je kop laten staan.. Als je niet al dood bent zul je je wel high voelen (of stoned in dit geval :wink:)
Klik om te vergroten...
zoiets heb ik al eens geprobeerd maar dan moet je eerst high worden en daarna nokkie gaan! trip festijn gegarandeerd! je raad het al ik ben met me bek op een baksteen gevallen
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#10
[SF] Safiertje zei:
Bij mijn Unity training heb ik geleerd dat het absoluut geen nut heeft om de rook lang vast te houden. Alle THC wordt via je longen in je bloed opgenomen in enkele seconden. Als je het langer binnen houdt word je absoluut niet higher, je longen worden alleen maar langer bloot gesteld aan schadelijke stoffen.
Klik om te vergroten...

Zo, dat is toch gewoon duidelijk zat lijkt me? Net als funkmaus en een aantal anderen al zeiden, het heeft geen nut... so don't do it.

Hetgeen wat je eventueel voelt van het langer inhouden is ofwel een placebo achtig effect, ofwel gewoon het gebrek aan zuurstof.
f
fs180Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Welhallodaar zei:
Ik voel me weer eens keihard genaaid, alweer
Klik om te vergroten...
goedkoper als bij de hoeren :P
M
MarinusLid
01-01-2024, 00:00
#12
THC word heel snel opgenomen. Langer dan een paar seconden de rook binnenhouden is redelijk zinloos. Men moet duizeligheid door zuurstofgebrek trouwens ook niet verwarren met een high.
N
Nick_jeweetLid
01-01-2024, 00:00
#13
Marinus zei:
THC word heel snel opgenomen. Langer dan een paar seconden de rook binnenhouden is redelijk zinloos. Men moet duizeligheid door zuurstofgebrek trouwens ook niet verwarren met een high.
Klik om te vergroten...

klopt

en als je dat vage gevoel dan toch wil...
neem een hijs hou m 3 sec in blaas t daarna uit en houd dan je adem in.
krijg je hetzelfde effect alleen dan gezonder :P
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Inderdaad, en als je geen blowen hebt kan je natuurlijk ook altijd gewoon zomaar je adem een minuutje inhouden. :wave:
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#15
acidboy zei:
[SF] Safiertje zei:
Bij mijn Unity training heb ik geleerd dat het absoluut geen nut heeft om de rook lang vast te houden. Alle THC wordt via je longen in je bloed opgenomen in enkele seconden. Als je het langer binnen houdt word je absoluut niet higher, je longen worden alleen maar langer bloot gesteld aan schadelijke stoffen.
Klik om te vergroten...

Zo, dat is toch gewoon duidelijk zat lijkt me? Net als funkmaus en een aantal anderen al zeiden, het heeft geen nut... so don't do it.

Hetgeen wat je eventueel voelt van het langer inhouden is ofwel een placebo achtig effect, ofwel gewoon het gebrek aan zuurstof.
Klik om te vergroten...
GVD acidboy, je neemt me de letters uit de vingers :grin:
Langer inhouden heeft inderdaad geen nut, THC word immers in luttele seconden opgenomen. Door de rook langer in te houden gaat de wiet niet beter 'werken'. Dat stonede gevoel dat je dan krijgt is enkel het gebrek aan zuurstof naar je hersens.
p
psywell_3Lid
01-01-2024, 00:00
#16
10 seconden,ik heb het gelezen ergens over een onderzoek daarover en het is 10 seconden,meer zal alleen maar je longen beschadigen
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#17
psywell_3 zei:
10 seconden,ik heb het gelezen ergens over een onderzoek daarover en het is 10 seconden,meer zal alleen maar je longen beschadigen
Klik om te vergroten...
bedankt dat je me wilt helpen maar je hebt dit topic niet gelezen en het is chill om de rook niet in te houden vriend
I
IllySillyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zo diep mogelijk inhaleren..
Tot je geen lucht meer krijgt. Beetje uitademen en dan nog een keer extra inhaleren!
Zo vaak als je kan, tot er bij het uitademen geen rook meer is.
Zeker geen rookverspilling! Succes gegarandeerd!

Vergeet t zelf nog wel s (altijd). Eigenlijk best zonde!

:wave:
W
WirwarLid
01-01-2024, 00:00
#19
Of je nou diep inhaleer of bijna niet, de THC word binnen 3 sec opgenomen.
Dus rook gewoon die joint zoals je ook je peukie rookt anders ziet het er alleen maar stom uit :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."